تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

از گروپاژ چه می‌دانید؟

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۱۵ ب.ظ
گروپاژ

گروپاژ چیست ؟

«گروپاژ» واژه ای آشنا برای بازرگانان است؛ به ویژه که بارهای بزرگی برای حمل و نقل ندارند و خرده‌بار جابجا می‌کنند. آشنایی با واژه‌های تخصصی هرشغلی، پیش از آغاز آن ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. حوزه حمل و نقل کالا نیز از قاعده استثنا نیست و قوانین و ادبیات خاص خود را دارد.

گروپاژ نوعی حمل و نقل است؛ زمانی که کالای یک بازرگان، به اندازه استاندارد برای حمل با کانتینر و کامیون نیست و فضای کمتری را می‌گیرد شیوه متفاوتی برای جابجایی در نظر گرفته می شود؛ برای مثال حجم یک کانتینر ۲۰ فوتی، حدود ۳۵ مترمکعب است. اگر کالای شما به اندازه این فضا نباشد، شرکت‌های وارداتی که خدمات فورواردی دارند، بار را با اعلام هزینه دریافت می‌کنند. با توجه به اینکه مشتریان زیادی هستند که خرده بار دارند، شرکت‌های بازرگانی، این امکان را دارند که چند بار را تجمیع و همزمان ارسال کنند.

در این نوع بارگیری، شرکت‌های حمل بار یا شرکت‌هایی که خدمات فورواردی  انجام می‌دهند، بار را از شما به عنوان مشتری تحویل و هزینه را برایتان محاسبه می‌کنند. حمل‌کننده کالا با درکنار هم قراردادن خرده‌بار چند بازرگان، تنها یک رسید به صاحبان این کالاها ارائه می‌دهد. از طرف دیگر نیز فقط یک بارنامه صادر می‌شود. زمانی که بار بازرگانان، با یکدیگر حمل شود، آنها هزینه کمتری پرداخت می‌کنند؛ این موضوع، مزیت اصلی گروپاژ برای بازرگانانی است که خرده‌بار دارند.

یکی از نکات مهم برای جابجایی کالا، توجه به بسته‌ بندی آنهاست. اهمیت این موضوع هنگام جابجایی خرده بارها به شیوه گروپاژ دوچندان می‌شود؛ بسته‌ بندی نادرست کالاها در مسافت طولانی باعث آسیب دیدن آنها می ‌شود؛ به همین دلیل صاحبان بار باید دقت بیشتری هنگام ارسال مرسوله خود داشته باشند. شرکت‌ های حمل ‌و نقل شهری و غیرشهری نیز باید استانداردهای لازم برای بسته ‌بندی بار را رعایت کنند تا از آسیب دیدن آن پیشگیری کنند.

آشنایی با انواع کانتینر برای کسانی که در زمینه حمل‌ و نقل کالا فعالیت می‌کنند، ضروری است. یکی از انواع کانتینر، به نام “FCL” شناخته می ‌شود؛ اجناس داخل این نوع کانتینر، مربوط به یک پروانه گمرکی هستند که اختصاصی محسوب می‌ شود.

کانتینرهای “LCL”:

کالای موجود در این کانتینرها مربوط به چند پروانه گمرکی است؛ به عبارت دیگر، کالاهای بازرگانان مختلف در این کانتینر درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

این نوع از کانتینرها با توجه به مترمکعب، به گروههای دیگری نیز تقسیم شده‌اند؛ در این تقسیم‌ بندی، کانتینرهای ۲۰ فوتی که حدود ۳۵ مترمکعب هستند و به همین اندازه قابلیت بارگیری دارند،” HQ “ نامگذاری شده‌اند. کانتینرهایی که به نام “FCL” شناخته می‌شوند نیز برای بارگیری حدود ۷۰ مترمکعب فضا دارند.

 

یکی دیگر از نکات مهم برای بازرگانان، زمان تحویل بار است. در شیوه جابجایی کالا به شیوه گروپاژ ، نمی‌ توان به سرعت بالا در تحویل بار اعتماد کرد. این نکته در کنار مزایای آن، به عنوان نکته منفی در نظر گرفته می ‌شود. این تاخیر می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

گروپاژ قواعد مخصوص به خود را دارد؛ یکی از این قوانین مربوط به نوع کالاست. کالاهایی مانند باتری، کابل، ماشین‌آلات دارای مشعل و کالاهایی که دارای استاندارد اجباری هستند، نمی‌ توانند با این شیوه جابجا شوند.

 

در حمل گروپاژ ، تاکید می‌ شود کالاهایی با استاندارد اجباری نباید در کنار کالاهایی که نیازی به به این نوع استاندارد ندارند، بارگیری شوند؛ دلیل اصلی آن نیز زمان ترخیص کالاست. کالاهایی که نیاز به استاندارد ندارند، باید تا زمان ترخیص کالاهایبا استاندارد اجباری در گمرک بمانند. این موضوع می ‌تواند به ضرر شما باشد. هنگامی که بار شما به صورت گروپاژ حمل شده و در گمرک، منتظر ترخیص است، ممکن است بازار فروش خود را از دست بدهد.

چگونگی ارسال کالا، زمان تحویل و ترخیص آن اهمیت زیادی دارد. افزون بر آن، چینش کالا در حمل گروپاژ باید بر اساس کالاهایی باشد که نیاز به صدور مجوز دارند و زمان برای آنها مهم است. این موضوع باید تحت نظر کارشناس مجرب انجام شود.

همه کالاهایی که به شیوه گروپاژ جابجا می‌ شوند، نیاز به دو نوع بارنامه دارند؛ اولین بارنامه، مادر یا همان MASTER B/L است. این بارنامه توسط حمل‌کننده واقعی صادر می‌شود. علت صدور آن نیز عقد قرارداد بین حمل ‌کننده اصلی و تلفیق‌کننده بار است.

بارنامه دوم خود تلفیق‌گر یا  CONSOLIDATOR B/L نامیده می ‌شود. این بارنامه بر اساس دستور حمل‌ کننده هر کدام از فرستندگان( مشتری) صادر می‌ شود.

۹۸/۰۲/۰۸
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.