تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

ترندهای بازاریابی دیجیتال برای سال ۲۰۱۹

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۴۰ ب.ظ
ترندهای بازاریابی دیجیتال

هر ساله فناوری های جدیدی وارد بازار می شود، فناوری های موجود هوشمندتر می گردد و مشتریان بالقوه ما نیز باهوش تر می شوند. آغاز سال جدید معمولا زمانی است که متخصصان و علاقه مندان حوزه بازاریابی تلاش می کنند آخرین ترندهای موجود در این حوزه را بررسی کنند. در این مقاله قصد  داریم برخی از این ترندها را با هم مرور کنیم. با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که برخی از ترندها سال قبل اعلام شده اند اما در سال جدید هم ادامه خواهند داشت. این در حالیست که برخی از ترندها برایتان تازگی دارند و قبلا آن ها را در دنیای بازاریابی دیجیتال ندیده اید. هدف از بازاریابی و به خصوص بازاریابی دیجیتال همیشه یکی بوده: جلب توجه مشتری و نگه داشتن او روش رسیدن به چنین هدفی در طول سال ها دستخوش تغییراتی شده و مواردی ابداع شده است که می تواند کار شما را ساده تر کند.

ماهیت تکنیک های بازاریابی تغییر نکرده است. شما باید مشتریان بالقوه تان را بشناسید، آن را دوست داشته باشید و کاری کنید به شما اعتماد کنند. اجازه دهید آخرین ترندهای دنیای بازاریابی دیجیتال را با هم مرور کنیم. همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ ، طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و محتوایی همراه باشید.

هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. حالا برنامه های مختلفی را در حوزه های مختلف می بینید که از هوش مصنوعی استفاده کرده اند.

ترندهای بازاریابی دیجیتال

هوش مصنوعی روزی قصه فیلم های علمی تخیلی بود اما این روزها شما را قادر می سازد کارهایتان را با سرعت و دقت باورنکردنی انجام دهید، چیزی که کاربر می خواهد را پیش بینی کنید و بدون خطاهای انسانی یا احساسی، تصمیمات منطقی بگیرید. روش های زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی در کسب وکارها وجود دارد. برخی از این روشها عبارتند از :

یافتن مشتریان بالقوه جدید:

به عنوان مثال شما می توانید از هوش مصنوعی برای یافتن مشتریان بالقوه ای که شبیه مشتریان فعلی هستند استفاده کنید یا مکالمات رسانه های اجتماعی را اسکن کنید و فعالیت رقبا را در لحظه بسنجید.

پیش بینی فروش:

هوش مصنوعی با تکیه بر داده ها می تواند به شما بگوید مشتریان بالقوه تان آماده خرید هستند یا خیر. اینکار به شما کمک می کند استراتژی موثرتری برای پاسخ دادن به سوالاتشان داشته باشید.

درک مشتریان:

هوش مصنوعی به شما اجازه می دهد به دقت احساسات مشتری درباره برند را بشناسید و رسانه های اجتماعی و سایر محتواهایی که توسط مشتری استفاده می شود را تجزیه و تحلیل کنید.

یک بازاریاب باهوش می تواند از این داده ها استفاده کند و پیام ها و استراتژی های برندینگ را برای سود بیشتر با آن ها منطبق نماید.

بیشتر بدانید :  اینستاگرام برای کسب وکار ، یک پلتفرم قدرتمند

 تاثیرگذاری بر روی تصمیم خرید مشتریان:

هوش مصنوعی مکالمات مرتبط در رسانه های اجتماعی و سایر انجمن ها را شناسایی می کند و می تواند لحظه تصمیم گیری برای خرید مشتریان بالقوه را هم تشخیص دهد. اینکار شما را قادر می سازد در زمان و مکان مناسب با مشتریان تعامل داشته باشید و فروش بیشتری انجام دهید.

 بهبود تجربه مشتری و پشتیبانی از او:

ماشین ها هر جنبه ای از زندگی مان را تحت تاثیر خود قرار داده اند. اما شما می توانید از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربری، بر طرف کردن نیازهای کاربر و پشتیبانی از او استفاده کنید.

هوش مصنوعی اولین ترند بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹ است چون به شما اجازه می دهد پیام ها و محتوایتان را به درستی به مخاطب ارسال کنید. چنین موضوعی وقتی ممکن خواهد بود که حجم عظیمی از داده ها را نسبت به مشتری داشته باشید.

 ربات های گفتگو( چت بات ها):

چت بات ها جزو ترندهای بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ هم بودند اما در سال جدید هم حضور قدرتمندی خواهند داشت.

ترندهای بازاریابی دیجیتال

ربات ها به پشتیبانی از مشتریان کمک می کنند، قرارهای مرتبط با فروش را زمانبندی می کنند و به فرایند خرید کمک می نمایند. هاب اسپات تعریف ساده ای از ربات ها دارد: ربات چیزی بیشتر از یک برنامه رایانه ای که وظیفه خاصی را خودکارسازی می کند نیست.  اینکار معمولا از طریق گفتگو با کاربر به کمک رابط موجود انجام می شود. ساده ترین ربات ها بر اساس فهرست دستورات if –> then کار می کنند و می توانند فرآیند پشتیبانی از مشتری را به عهده بگیرند. ربات های پیچیده ای هم هستند که از هوش مصنوعی قدرت گرفته اند و می توانند درخواست های پیچیده  ای را درک کنند و پاسخ های سفارشی شده ارسال نمایند. سرعت پاسخگویی یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از چت بات هاست. این برنامه اطلاعاتی را در اختیار مشتری قرار می دهند که بسیار سریع پردازش شده و نیازی به دخالت انسان ندارد.

 جستجوی صوتی:

این موضوع به معنای بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی است. برای انجام اینکار باید ببینید مشتریان بالقوه تان دنبال چه چیزی هستند و از چه فناوری هایی استفاده می کنند. اسپیکرهای هوشمند جزو محبوب ترین دستگاه های هوشمند هستند و افراد از آن ها برای پخش موسیقی استفاده می کنند. می توان از این ها برای بررسی آب و هوا، تغییر کانال تلویزیون، جستجوی صوتی هم استفاده کرد.

ترندهای بازاریابی دیجیتال

جستجوی صوتی موضوع جدیدی است و تخمین زده شده است که ۵۰ درصد کل جستجوها  تا سال ۲۰۲۰ جزو جستجوی صوتی خواهند بود و ۳۰ درصد جستجوها تا سال ۲۰۲۰ بدون صفحه نمایش خواهند بود. این پیش بینی نباید نادیده گرفته شود. این موضوع بدین معنی است که باید همین امسال دست به کار شوید و از این ترند بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که کوئری های صوتی مکالمه ای و محاوره ای هستند.

بیشتر بدانید :  5 ایده محتوایی که باید در بازاریابی دیجیتال خود مدنظر قرار دهید

 بازاریابی محلی:

اگر برند جهانی بزرگی ندارید باید از بازاریابی محلی و فرصت هایی که در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید. نباید زمان و هزینه تان را برای برقراری ارتباط با مخاطبانی که جهانی هستند تلف کنید.

ترندهای بازاریابی دیجیتال

در عوض باید به فکر بازاریابی محلی باشید. برای اینکه کسب وکارتان را در یک ناحیه جغرافیایی خاص تبلیغ کنید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • با اینفلوئنسرهای محلی ارتباط برقرار کنید. از کمپین های طولانی مدت استفاده کنید.
  • از بهترین تمرینات سئوی محلی همچون اضافه کردن کسب وکار به گوگل مپ، اضافه کردن موقعیت به سایت، اضافه کردن آدرس و شماره تلفن و قرار دادن نظرات مشتریان بهره ببرید
  • صفحات فرود سفارشی برای هر کمپین ایجاد کنید.
  • از تبلیغات فیس بوک برای هدف قرار دادن مشتریان محلی استفاده کنید
  • در کمپین هایتان تبلیغ همین حالا تماس بگیرید را داشته باشید
  • محتوای محلی محوری داشته باشید
  • پیشنهاداتی بدهید که مقید به زمان خاصی هستند.
  • از گزینه هدف گیری جغرافیایی ادوردز استفاده کنید
  • ساعات کاری فروشگاه و مسیر آن را بر روی سایت نشان دهید
  • نظرات مشتریان را در فیس بوک منتشر نمایید
  • در تبلیغات موبایلی مسافت تقریبی فروشگاه را نشان دهید.

 ویدئوهای لایو:

فایل ویدئویی هنوز هم یکی از عناصر اصلی بازاریابی محتوایی است و می تواند ترند عالی در بازاریابی دیجیتال سال ۲۰۱۹ باشد.بهترین کار این است که از ویدئوی لایو بهره ببرید.

ترندهای بازاریابی دیجیتال

اگر فکر می کنید ویدئوی زنده ممکن است شهرت و اعتبارتان را خراب کند در تصمیمات تان تجدید نظر کنید. این موضوع تنها زمانی رخ می دهد که نتوانید از طریق ویدئوهای زنده تان ارزشی برای مشتری فراهم کنید. اجرای زنده باید بعد از نوشتن استراتژی مناسب و متنی که بارها و بارها بررسی شده انجام گردد. این موضوع می توانید بر روی کسب وکار و شهرت آن اثر بگذارد. نکته های زیر به شما کمک می کند اجرای زنده بهتری داشته باشید:

  • تیزر ایجاد کنید
  • اسکریپت مناسبی بنویسید
  • از فروش مستقیم خودداری کنید.
  • در طول ویدئوتان بگویید چرا برند شما عالی است و چه کاری می تواند برایتان انجام دهد.
  • در طول ویدئوی زنده تخفیف های جذاب و خاصی پیشنهاد کنید
  • احساسات آن ها را در طول محتوای زنده به خودتان جذب کنید و محتوای احساسی محوری ایجاد نمایید.

اگر نمی دانید در طول ویدئوی زنده چه بگویید خودتان را جای مشتریان تان قرار دهید. آن ها درباره شرکت تان چه اطلاعاتی می خواهند؟ می توانید از اتفاقات پشت صحنه، تولید محصولات، پرسش و پاسخ زنده استفاده کنید. همچنین از استوری رسانه های اجتماعی هم استفاده کنید و ویدئوهای کوتاهی برای برجسته تر کردن کسب وکارتان ایجاد نمایید.

بیشتر بدانید :  هوش مصنوعی و عصر دنیای دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)

 محتوا هنوز پادشاه است:

پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۹ افرااد به محتوای ارزشمند بیشتر از تبلیغات اعتماد کنند. بازاریابی محتوایی به معنای تولید محتوای ارزشمند، رایگان و آموزنده ای است که مشکلی را از کاربران رفع می کند و آن ها را به سمت زندگی بهتر سوق می دهد. در چنین شرایطی مخاطب دوست دارد با برندتان ارتباط برقرار کند و از شما خرید نماید. محتوا اشکال مختلفی دارد. پست های رسانه اجتماعی، وبلاگ ها، اینفوگرافیک ها، فایل های ویدئویی، پادکست ها، کمپین های ایمیلی و غیره جزو محتواها هستند.

ترندهای بازاریابی دیجیتال

همه این ها تلاش می کنند به مشتریان آنلاین شما محتوای مفید و مرتبطی ارائه کنند و به آن ها کمک کنند مشکلاتشان را برطرف نمایند.

تولید محتوا برای افزایش آگاهی از برند و جلب اعتماد آن ها ضروری است. محتوای ارزشمند باعث ایجاد اعتماد می شود.

 تبلیغات برنامه نویسی شده:

خیلی ها بر این باورند که تبلیغات دیگر ابزار تبلیغی مناسبی نیست اما واقعیت اصلا چنین نیست. کسب وکارها هنوز هم به چنین تبلیغاتی نیاز دارند. فقط باید شکل امروزی تری به این تبلیغات ببخشند. متخصصان چند سالی است که به تبلیغات برنامه نویسی شده اشاره می کنند. این نوع تبلیغات در طول ۵ سال گذشته حوزه بازاریابی را تغییر داده و در سال ۲۰۱۹ هم وجود خواهد داشت. این همان فرآیندی است که در آن از فناوری اتوماسیون برای خرید و فروش رسانه های آنلایناستفاده می شود. چنین تبلیغاتی جایگزین روش های انسانی خواهد شد.

ترندهای بازاریابی دیجیتال

شیوع تبلیغات برنامه نویسی شده به این معنی نیست که انسان ها از این چرخه حذف خواهند شد. افرادی که در این حوزه کار می کنند می توانند زمان بیشتری بر روی برنامه ریزی، بهینه سازی، هدف گیری و ایجاد تبلیغات صرف نمایند. برخی از سیستم ها هم هستند که به مانیتورینگ کمپین ها و یافتن نواحی که به بهبود نیاز دارد کمک می کنند. چنین تبلیغاتی به برندها کمک می کند در منابع و هزینه هایشان صرفه جویی کنند و بهره وری شان را بیشتر نمایند.

در مقایسه با ترندهای بازاریابی دیجیتال سال ۲۰۱۸، موارد جدیدی در سال جدید به این فهرست اضافه شده است.

از جمله این موارد می توان به هوش مصنوعی، ویدئوی لایو، تبلیغات برنامه نویسی شده و بازاریابی محلی تاثیرگذار اشاره کرد. برخی از ترندها هم سال گذشته معرفی شده بودند. امسال شاهد رشد و توسعه این ترندها خواهیم بود.

۹۸/۰۲/۰۹
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.