تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

خانه هوشمند در ارتباط با نسل‌ها

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷ ب.ظ
خانه هوشمند در ارتباط با نسل‌ها

افراد در سنین و از نسل‌های مختلف استفاده‌ها و برخورد‌های متفاوتی در مواجهه به موضوع خانه هوشمند دارند، در این مقاله به بررسی خانه هوشمند در ارتباط با نسل‌ها ، کاربردها، نگرش و نحوه ی استفاده از سیستم های خانه هوشمند توسط گروه های سنی مختلف می پردازیم.

باید گفت که هوشمندسازی ساختمان ها یکی از مطلوب ترین مزیت های اینترنت اشیا است و همگان بر این نکته باور دارند که ظهور تکنولوژی اینترنت اشیا(IOT) عملا تمامی نسل‌ها و گروه‌های سنی را تحت تاثیر قرار داده و هر کس بنابر نیازهای خود از دستگاه های هوشمند استفاده می کند.

همانطور که قبلا به معرفی دستگاه های هوشمند کمپانی Fibaro پرداختیم ، این نکته روشن است که این کمپانی نیازها و مسائل گروه‌های سنی مختلف را در تولید دستگاه‌های جدید در نظر می گیرد.

اما حصول بهترین نتیجه و بازدهی در سیستم‌های هوشمند خانگی به سن افراد و تجربه قبلی کاربران از این نوع سیستم‌ها بستگی دارد، بدون شک همه‌ی گروه های سنی دیر یا زود و در هر شرایطی از مزایای اینترنت اشیا بهره‌مند می‌شوند و البته ابعاد و نوع استفاده آنها در گذر زمان همواره در حال تغییر است.

اولین گروه سنی که در مورد آنها صحبت می‌کنیم کودکان و نوجوانان هستند، کودکانی که به تازگی کار با دستگاه‌های الکترونیکی را آغاز کرده‌اند و سرعت یادگیری و برقراری ارتباط در این گروه از کاربران بسیار بیشتر از افراد مسن است.

شما در اطرافیان خود هم می‌توانید مشاهده کنید که بچه‌ها خیلی بهتر از افراد مسن‌تر با دستگاه هایی نظیر گوشی هوشمند، تبلت و رایانه کار می‌کنند.

خانه هوشمند در ارتباط با نسل‌ها

نکته‌ی مهم در این گروه از کاربران برقراری تعامل و ارتباط دو سویه میان کودکان و دستگاه‌های هوشمند بمنظور بهره‌مندی از تمامی مزایای خانه ی هوشمند است.

بگذارید با یک مثال بیشتر توضیح دهیم: هدف ما از خرید اسپیکر یا دیگر دستگاه های پخش موسیقی تنها گوش دادن به موسیقی دلخواه نیست بلکه انتظار داریم چنین دستگاهی از خدمات اشتراک موسیقی و ادغام با سرویس دهندگان موسیقی پشتیبانی کند. همینطور در هنگام خرید یک تلویزیون یا مانیتور امکان استفاده از رسانه‌ها به اشتراک‌گذاری محتوا امری بدیهی است، آنچه اهمیت دارد ایجاد بستری یکپارچه و سادگی کار با دستگاه است. بطوریکه بدلیل عدم ترکیبو یکپارچه‌سازی بسیاری از امکانات در سیستم‌های هوشمند حتی کودکان و نوجوانان آشنا با این حوزه هم دچار مشکل می شوند.

سادگی و سهولت در استفاده یک موضوع کلیدی است و به همین منظور اپلیکیشن‌هایی برای استفاده از محتوای تولید شده برای تلویزیون‌های هوشمند ایجاد شده که کار را برای کاربر راحت کند.

در سالهای آتی احتمالا یکپارچه سازی فناوری‌ها و ارئه‌ی تمامی سرویس‌های هوشمند از طریق بستری واحد محقق می‌شود و آنچه برای نسل‌های فعلی مشکل محسوب می‌شود برای نسل‌های آینده امری بدیهی است.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که انتظارات نسل نوجوان بالاتر رفته و نرم افزارهای کاربردی در هر لحظه توسط دستگاه های مختلفی پشتیبانی می شود اما نکته‌ی امیدوار کننده در مورد نسل هزاره (اولین نسلی که والدین‌شان از آن ها کمک می گیرند بطوریکه فرزند برای پدر خانواده app نصب می‌کند) سازگاری بیشتر آنها با مسایل مربوط به پیشرفت تکنولوژی است، به همین خاطر آنها با مشکلات بر سر راه توسعه‌ی فناوری‌ها و محدودیت‌های یکپارچه سازی آشنا هستند و تنها عامل مهم و اثر گذار برای این قشر سرعت، ثبات و کارایی است، این گروه از کابران با تجزیه، تحلیل و بررسی فنی به انتخاب دستگاه‌های هوشمند مورد نیاز خود می‌پردازند.

شما همچنان با مقاله خانه هوشمند در ارتباط با نسل‌ها همراه هستید، گروه دیگر که به بررسی آنها می پردازیم بزرگسالانی هستند که برای خرید محصولات بصورت مستقل و آگاهانه تصمیم می گیرند. آنها با توجه به تجارب قبلی خود و با هدف تامین نیازها و ایجاد راحتی بیشتر در منزل نسبت به خرید وسائل مجهز به تکنولوژی های هوشمند اقدام می کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده به نظر می‌رسد این سبک استفاده از تکنولوژی بیشتر در کسانی مشاهده می‌شود که به تازگی شروع به هوشمند سازی منازل و ساختمان‌های خود کرده‌اند.

اما افرادی که در این زمینه تجربه‌ی بیشتری دارند به دنبال راه‌حل‌هایی هوشمندانه برای توسعه ی عملکرد سیستم‌ها و دستگاه‌ها هستند، این گروه کاملا به نیاز خود در زمینه‌ی خانه ی هوشمند واقف است و در هنگام خرید ضمن اهمیت مشخصات فنی به گارانتی، خدمات پس از فروش و پشتیبانی (بروزرسانی نرم افزار) توجه ویژه دارند.

بدیهی است که هیچ کس به سراغ خرید تلویزیون های قدیمی نمی‌رود چون اولا این تولیدات از برنامه‌های هوشمند پشتیبانی نمی کنند و ثانیا کارخانه‌ها نیز در خصوص ارئه‌ی بروزرسانی‌های جدید هیچ‌گونه تعهد و ضمانتی ندارند.

خانه هوشمند در ارتباط با نسل‌ها

گروه بعدی که در خصوص آنها صحبت می کنیم شباهت‌های زیادی با گروه سوم دارند با این تفاوت که انگیزه‌ی اصلی این گروه از روی آوردن به دستگاه های هوشمند خانگی ایجاد آسایش برای نزدیکان و وابستگان بویژه تامین نیازمندی‌های مراقبتی و امنیتی برای افراد مسن و کودکان است. این گروه می خواهند خانه را برای کودکان و سالمندان به محیطی امن و راحت تبدیل کنند تا علاوه بر حفظ سلامتی در برابر حوادثی چون سرقت و آتش‌سوزی با استفاده از ابزارهای سلامتی هوشمند دیگر نگران مراقبت‌های دارویی و پزشکی بویژه در سالمندان نباشند.

مثلا می‌توانید با تهیه‌ی یک ظرف هوشمند نگه‌داری دارو دیگر نگران مسائل مربوط به فراموشی زمان دارو نباشید و سالمندان به راحتی داروها را در زمان مناسب مصرف کنند.

اما آخرین گروه در مواجهه با تکنولوژی‌های خانه ی هوشمند سالمندانی هستند که می خواهند تا حد ممکن مستقل باشند و علاقه دارند از مزایای خانه‌ی هوشمند در جهت رفاه و آسایش خود بهره‌مند شوند. تحقیقات نشان می دهد جمعیت جوامع توسعه یافته، در حال پیرشدن هستند و در حال حاضر از تولید محصولات مرتبط با سالمندان و تمرکز بر تامین منافع این قشر به عنوان (اقتصاد نقره ای) یاد می شود و این پدیده قطعا در آینده رو به افزایش خواهد بود.

نسل جوان هم با توجه به تمام دغدغه های پیش رو از این شرایط استقبال می کنند، شرایطی که دستگاه هوشمند جدید ایجاد می‌کند تا بدون حضور فیزیکی پرستاران و مراقبان افراد سالمند و کودکان، دیگر هیچ نگرانی بابت امنیت و سلامت عزیزان خود نداشته باشید.

همانطور که گفته شد استفاده از فناوری خانه هوشمند در ارتباط با نسل‌ها ی مختلف، بر اساس دغدغه‌ها و علایق متفاوتی شکل می‌گیرد که شناخت صحیح شرکت‌های تولید کننده این تکنولوژی‌ها نقش مهمی در ایجاد تجربه کاربری مطلوب و توسعه استفاده از چنین سیستم‌هایی در منازل و ساختمان‌ها داشته باشد.

۹۸/۰۲/۰۹
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.