تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

مقایسه سیستم های هوشمند بی سیم و با سیم

پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ب.ظ
سیستم های هوشمند بی سیم و با سیم

در سیستم‌ های امنیتی و نظارتی هوشمند از تجهیزات بی سیم و با سیم مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آنها معایب و مزایای خاص خود را دارند. در ادامه این مقاله با مقایسه سیستم های هوشمند بی سیم و با سیم ، می خواهیم با انواع کاربردهای این دو روش و مزیت هایی که هرکدام نسبت به دیگری دارند بیشتر آشنا شویم.

مزایای سیستم‌ های هوشمند با سیم

سیستم های هوشمند با سیم به دلیل قابلیت اعتماد، امنیت و ثبات بالایشان به طور کلی توسط برخی از شرکت ‌ها و متخصصان ترجیح داده می‌شوند. در زیر به برخی از مزایای اصلی آنها اشاره شده است.

  • قابلیت نظارت دقیق:

از آنجا که سیستم‌ های هوشمند سیمی از سنسورهایی که از طریق فرکانس رادیویی ارتباط برقرار می‌کنند، استفاده نمی کنند بنابراین بسیار قابل‌اعتماد هستند، چرا که تا زمانی که سیم‌کشی آسیب نبیند، یا خط تلفن قطع نشود، سیستم‌های هوشمند سیمی با احتمال کمتری نسبت به مدل‌های بی‌سیم، دچار خطا و اشکال می شوند.

  • نگهداری آسان تر تجهیزات :

پس از راه‌اندازی حرفه ای یک سیستم هوشمند سیمی، صاحبان خانه دیگر نیازی به نگرانی در مورد نگهداری این تجهیزات و شارژ و تعویض مرتب باتری ها ندارند.

  • ایده ‌آل برای فضاهای بزرگ:

سیستم‌هایی که از تجهیزات سیمی استفاده می‌کنند می‌توانند نسبت به سیستم‌ های بی‌سیم، حسگرهای بیشتری داشته باشند. آنها همچنین می‌توانند بین چندین ساختمان بر روی یک ملک بزرگ، گسترده شوند.

  • ایمن ماندن در مقابل خطرات احتمالی مداخله و هک :

تجهیزات با سیم نسبت به تجهیزات بی‌سیم بسیار سخت ‌تر هستند و اگر کسی قصد هک کردن و مداخله در آنها را داشته باشد باید به طور فیزیکی به یک سیستم سیمی متصل شود تا به آن دسترسی پیدا کند.

سیستم های هوشمند بی سیم و با سیم

معایب سیستم ‌های هوشمند با سیم

  • برخی هزینه های اضافه برای نصب:

به طور کلی راه اندازی تجهیزات امنیتی سیمی می‌تواند منجر به هزینه‌ های اضافی برای نصب شود. زیرا نصب سیستم‌ های سیمی کار دشواری است و شامل اتصال حسگرهایی با سیم‌ های دارای ولتاژ پایین است که درون دیوارها کار گذاشته می شوند، بنابراین این کار نیازمند حفاری و ایجاد سوراخ های متعدد بر روی دیوارهای ساختمان و سپس پوشاندن مناسب این سوراخ هاست.

  • داشتن یک نقطه ضعف آشکار:

سیستم ‌های هوشمند سیمی با استفاده از خطوط تلفن ثابت و یا سرویس اینترنت به تجهیزات نظارت حرفه ‌ای خود متصل می شوند. بنابراین اغلب دزدها می‌دانند که اگر بخواهند یک سیستم امنیتی سیمی را غیرفعال کنند، تنها کافی است سیم های مرتبط با سیستم امنیتی و یا خطوط تلفن را خارج از خانه و محل کار قطع نمایند.

  • جابه جایی دشوار و تقریبا غیر ممکن:

تجهیزات سیستم هوشمند با سیم در واقع نوعی معضل نیز محسوب می شود و برخی از شرکت ‌های امنیتی توصیه نمی‌کنند که  بعد از نقل مکان کردن به یک خانه و محل کار جدید سیستم ‌های سیمی قدیمی را حرکت دهید زیرا احتمال این که آسیب ببینند زیاد است. بنابراین توصیه می شود از نصب تجهیزات قدیمی در یک مکان جدید خودداری شود.

  • امکان کنترل تنها از یک مکان :

پنل کنترل سیستم امنیتی قلب واحد آن است و سیستم ‌های سیمی تنها از  پنل کنترل اصلی فرمان می گیرند و این بر خلاف سیستم‌های بی‌سیم است که می‌توانند از راه دور نیز راه ‌اندازی شوند.

سیستم های هوشمند بی سیم و با سیم

مزایای سیستم ‌های هوشمند بی‌سیم

سیستم ‌های امنیتی و مانیتورینگ که از تجهیزات بی‌سیم استفاده می‌کنند، به دلیل انعطاف‌پذیری بالایشان برای نصب و همچنین استفاده، ارتقا و انتقال راحتشان، طرفداران زیادی دارند. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای این سیستم ها را معرفی خواهیم کرد.

  • به سرعت نصب می شوند :

نصب تجهیزات یک سیستم بی‌سیم آسان است زیرا نیازی به هیچ گونه حفاری یا سیم‌کشی خطرناک ندارد. در اغلب موارد، سیستم‌های بی‌سیم بعد از نصب به  درستی کار می کنند که به این ترتیب هزینه‌ های بالای نصب را نخواهند داشت. کنسول های آنها نیز اغلب پیش از نصب سیستم تامین می‌شوند و سنسورهای اضافی و دوربین‌ها به راحتی نصب شده تا به این کنسول ها سیگنال بدهند. از آنجایی که استقرار تجهیزات نام برده شده بسیار آسان است، اغلب سیستم‌ های بی‌سیم به چیزی بیش از یک پیچ‌گوشتی برای سوار کردن بخش ‌های مختلف نیاز ندارند.

  • به راحتی جابجا می‌شوند :

از آنجا که هیچ سیمی روی دیوارها و یا داخل آنها قرار نمی گیرد، بنابراین تجهیزات سیستم وایرلس را  به آسانی می توان جا به جا کرد. پس می توانید سیستم‌ های هوشمند بی سیم را به محل جدید زندگی خود برده و بدون ترس از آسیب رساندن به واحدهای اجاره‌ای آنها را نصب نمایید.

  • برای اینترنت ماهواره‌ای مناسبند:

اگر شما اینترنت ماهواره‌ای دارید، سیستم‌ های نظارت بی‌سیم انتخاب خوبی هستند، چرا که نیاز به استفاده از یک دستگاه ثابت برای نظارت بر دارایی تان ندارد. همچنین بی سیم شدن تجهیزات برای زمانی که جریان برق اصلی خاموش است، خوب است، زیرا به جای جریان برق اصلی می تواند به قدرت باتری تکیه کند. با این حال، این بدان معنا است که شما باید اغلب باتری‌ ها را شارژ و یا تعویض کنید تا سیستم حفاظتی از کار نیفتد.

  • انعطاف پذیری بالایی دارند:

تجهیزات سیستم وایرلس به سادگی قابل ارتقا و قابل تغییر هستند زیرا این سیستم ‌ها به شما این امکان را می‌دهند که آنها را جا به جا کنید و یا برای انجام یک وظیفه جدید به آنها سنسورهای اضافی نصب کنید.

  • امکان دسترسی از راه دور (سیستم‌های امنیتی Wireless مانند تلفن همراه هستند )

این بدین معناست که اگر از خانه و محل کار خود بیرون بروید، می‌توانید سیستم امنیتی را نیز همراه خود ببرید. همچنین قرار دادن این سیستم ‌ها و دوربین‌ های آنها  در نواحی که دسترسی به آن سخت است، راحت تر امکان پذیر می شود، زیرا آن‌ها به سیم‌ ها وابسته نیستند. در واقع تجهیزات یک سیستم وایرلس شامل یک کلید کنترل از راه دور می شود که سیستم را کنترل می‌کند. این سیستم‌های بی‌سیم با استفاده از فن‌آوری سلولی با هم ارتباط برقرار می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید این کارکردها را از یک دستگاه سیار نیز فعال نمایید. با دسترسی از راه دور، شما مجبور نیستید پیوسته به پنل کنترل سیستم امنیتی سر بزنید تا وظایف اصلی را تنظیم کنید.

معایب سیستم ‌های امنیت بی‌سیم

  • امکان به وجود آمدن اختلال در سیگنال از هر سنسور:

اگر چه اختلال در سیستم ‌های امنیتی بی‌سیم بسیار غیرمعمول است فقط مانند ارتباط Wi – Fi که به طور تصادفی ممکن است قطع شود، یک عیب در سیستم ‌های بی‌سیم نیز احتمال  ایجاد اختلال در سیگنال های هر سنسور است و مخصوصا تغییرات آب و هوایی می تواند قابلیت مداخله در سیگنال ‌های بی‌سیم را بیشتر کند و باعث می‌شود که آژیر کاذب به طور متناوب به صدا در آمده و این هشدار اشتباه می‌تواند به قیمت نگرانی شما و به هم خوردن برنامه های شما در بیرون از منزل و یا محل کار و صرف هزینه های گزاف بیهوده شود.

  • بررسی مداوم عمر باتری های سیستم های هوشمند بی سیم

سیستم‌های بی‌سیم اغلب به وسیله باتری‌ها عمل می‌کنند، بنابراین شما باید به طور متناوب عمر باتری سنسورها و دستگاه‌ها را بررسی کنید.

  • محدود به فاصله :

دستگاه‌های بی‌سیم محدودیت‌های سنسوری دارند، بنابراین آن‌ها تنها برای خانه‌های کوچک و متوسط بهترین هستند.

  • در معرض خطر هک کردن:

دزدان  می‌توانند به سیستم‌های امنیتی بی‌سیم نفوذ کرده و سیگنال‌ها را قطع نمایند تا آژیر خطر را از کار بیاندازند. بنابراین به دقت امنیت سیستم بی‌سیمی که می‌خواهید خریداری کنید را بررسی نمایید. همچنین اگر از یک سیستم بی‌سیم استفاده می‌کنید، رمزنگاری روی روتر خود را فعال کرده و با گذرواژه قوی از Wi – Fi محافظت کنید .

***

خوشبختانه امروزه اکثر سیستم‌ های امنیتی سیم‌کشی شده با اجزای بی‌سیم مانند سنسورهای در، سنسورهای حرکت و دوربین‌های نظارتی سازگار هستند. بنابراین شما می‌توانید یک سیستم سیمی پایه را به سرعت راه‌اندازی کرده و مشخصه ‌های امنیتی بیشتر را با توجه به بودجه خود در آینده به صورت بی سیم به آنها اضافه نمایید. ویژگی‌های زیادی برای مرور کردن، قبل از راه اندازی سیستم امنیتی سیمی یا بی‌سیم وجود دارد. بنابراین خوب است قبل از هر اقدامی بهترین ارائه دهندگان سرویس‌های امنیتی هوشمند را بررسی کرده تا ببینید کدام سیستم برای نیازهای شما مناسب تر است.

۹۸/۰۳/۰۲
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.