تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

ترخیص کالا در اصفهان

پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۰ ق.ظ

شرکت بازرگانی راشا تجارت برین با دارا بودن سال ها تجربه و با اطلاع کامل از تمامی قوانین ترخیص کالاهای صادراتی و وارداتی، و حضور تیم تخصصی برای انجام رویه ‌های ترخیص کامل کالااز گمرکات و با داشتن پشتیبانیِ یک تیم ماهر، که در انجام کار خود بسیار متخصص هستند، به عنوان یک رابط بین مشتریان و گمرکات خود عمل می کنند و عملیات ترخیص کالا در اصفهان را با بالاترین سرعت انجام می دهند تا در مسیر تجارت مشتریان خللی ایجاد نشود و تجربه پرسود و کم هزینه ای را داشته باشند.

ترخیص کالا در اصفهان

شرکت راشا تجارت برین

ترخیص کالا در اصفهان

شرکت راشا تجارت برین

ترخیص کالا در اصفهان

ترخیص کالا در تجارت

امروزه با جهانی شدن تجارت، فرآیند واردات و صادرات کالا در سراسر جهان ساده تر شده و برای همه قابل دسترس است. تجارت بین المللی از مهم‌ترین فعالیت ‌های اقتصادی هر کشور به شمار می آید و مدت هاست در جوامع مختلف گسترش یافته است. بازار ایران از فرصت های بسیار خوبی برای موفقیت در زمینه تجارت بین المللی برخوردار است؛ اما همانطور که می دانید فرآیند واردات و صادرات، یک فعالیت تجاری پیچیده و تقریبا مشکل است و هر کسی که قصد دارد در این زمینه شروع به کار کند باید اطلاعات دقیقی از این حوزه داشته باشد. علاوه بر این هر کشوری نیز قوانین و مقررات خاص خود را  در رویه واردات و صادرات کالا اعمال می کند و باید تاجران از تمامی این قوانین اطلاع داشته باشند تا در آینده دچار مشکل نشده و زمان و سرمایه خود را از دست ندهند. یکی از بخش های مهم در این حوزه، مرحله ترخیص کالا است.

استفاده از خدمات ترخیص کاران در واردات و صادرات کالا

ترخیص کالا در ایران به مجموعه فعالیت ها برای فراهم کردن اسناد، مجوزها و مدارکی که جهت دریافت اجازه خروج محموله از گمرک و حمل آن تا مقصد مورد نظر نیاز است گفته می شود. تهیه مجوزهای مربوط به ترخیص کالا کار چندان آسانی نیست، تعدادی از این مجوزها عبارتند از مجوزات استاندارد، بهداشت، وزارت ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان، سازمان انرژی اتمی، مبارزه با مواد مخدر و غیره. علاوه بر مجوزهای معرفی شده، یکی از مجوزهای مهم دیگر که به تمامی کالاهایی که با ناوگان غیر ایرانی به حمل و نقل بین‌المللی خود مبادرت کرده اند تعلق می گیرد، مجوز وزارت راه است و این مجوز شامل پرداخت هزینه ۱۰% از کرایه حمل کالا می باشد. انتقال کالا به مقصد نهایی درون مرزی نیز می تواند جزئی از مراحل مهم ترخیص کالا باشد.

لازم به ذکر است انجام کلیه تشریفات مربوط به ترخیص در واردات و صادرات کالا براساس قانون امور گمرکی و آئین نامه اجرائی کشور به شرط تنظیم اظهار نامه گمرکی است که در این صورت اظهار کننده وظیفه دارد اسناد مورد نیاز نظیر سیاهه خرید، گواهی مبدأ، اسناد بانکی و دیگر مجوزهای لازم و تعیین شده طبق قوانین و مقررات گمرک را به همراه اظهارنامه به گمرک ارائه دهد. در این میان برخی از کالاها نیز دارای گمرک تخصصی می باشند و تاجرانی که قصد تجارت کالاهای همچون لاستیک، پسته، ماشین آلات راه سازی، خودرو، زعفران و …. را دارند باید از طریق گمرکات تخصصی آن اقدام نمایند.

بنابراین با توجه به آنچه که تاکنون گفته شد، روند ترخیص کالا برای بسیاری از تاجران ممکن است کمی دشوار باشد و چنانچه بدون داشتن اطلاعات کافی و به روز شده در این صنعت اقدام به تجارت بین المللی کنند قطعا با مشکلات فراوانی روبه رو خواهند شد. ما به تجار گرامی پیشنهاد می کنیم تمامی امور ترخیص کالا را با خیالی آسوده به ترخیص کاران مجرب و معتبر بسپارند، چرا که این متخصصان با داشتن تجربه و آشنایی کامل از تمامی قوانین و مقررات فرآیند ترخیص کالا می توانند این روند را به سرعت و با اطمینان کامل به انجام برسانند. بسیاری از ترخیص کاران در حوزه های مختلفی از تجارت همچون صنایع فلزی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع دارویی و همچنین واردات مواد اولیه به تخصص کافی رسیده اند و  اغلب در گمرکات بنادر و فرودگاه ها و یا مناطق آزاد مستقر شده و آماده خدمت رسانی به تاجران عزیز می باشند. در ادامه این مقاله، به فرآیند ترخیص کالا و برخی از فعالیت های ترخیص کاران در این خصوص می پردازیم.

ترخیص کالا در اصفهان

فرآیند ترخیص کالا

زمانی که یک محموله تجاری وارد گمرک کشورمان می شود، تا هنگامی که ماموران ترخیص گمرکی تمامی مراحل ترخیص آن را انجام ندهند، آن محموله اجازه خروج از گمرک را نخواهد داشت. ترخیص کالا از گمرک بر عهده صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی است که او نیز مسلما باید دارای کارت بازرگانی باشد. هنگامی که ترخیص کالای خود را به یک ترخیص کار می سپارید در آغار کارش، اسناد ،گواهی و مدارک مورد نیاز محموله برای ترخیص را آماده کرده و  همچنین هزینه هایی همچون مالیات و سود بازرگانی، تعرفه آزمایشگاه، حمل کالا، انبار داری، کارشناسی کالا، بارگیری، تخلیه و… را به طور دقیق به شما اطلاع می دهد. اگر کالای وارداتی با مقررات گمرکی ایران مغایرتی نداشته باشد، بعد از تکمیل اسناد و پرداخت عوارض گمرکی و مالیات های مربوطه، کالاهای وارداتی به کمک ترخیص کار، آماده انتقال  از گمرک و ارسال به انبارها و بازار فروش می شوند.

اما از دیگر مراحل ابتدایی در ترخیص کالا، تنظیم اظهار نامه گمرکی و ارسال آن به گمرک است که خوشبختانه شرکت های بازرگانی ارائه دهنده خدمات ترخیص، علاوه بر تهیه مجوزات لازم، در این مرحله نیز تاجران را همراهی خواهند کرد. اظهار نامه از اسنادی همچون کارت بازرگانی، پیش فاکتور، فهرست عدل بندی، گواهی بازرسی، فاکتور خرید، ترخیصیه، گواهی مبدا، اسناد بانکی، قبض انبار و … تشکیل شده است. بعد از این مرحله کالاهای نگهداری شده در انبار های گمرک با اظهار نامه ارسالی و مدارک تنظیم شده به دقت مورد بررسی قرار می گیرند و چنانچه مغایرتی در آنها دیده نشد با صادر شدن پروانه گمرکی می توان برای ادامه روند ترخیص کالا اقدام کرد.

شیوه های ترخیص کالا از گمرک

هیئت وزیران به منظور تسهیل در روند صادرات و واردات کالا، روش های مختلفی را برای ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

ترخیص کالا در اصفهان

روش سوم؛ کالای مرجوعی:

کالای مرجوعی همانطور که از اسمش معلوم است به دلایلی موفق به ترخیص در کشور مقصد نشده و به کشور مبدا بازگردانده می شود. کالای مرجوعی دارای قوانین مشخص است.
ترخیص کالا در اصفهان

روش دوم؛ ترانزیت داخلی:

یعنی محموله تجاری برای گذران مراحل ترخیص، از گمرکی در کشور مبدا، به گمرک کشور مقصد ارسال می شود. برای این منظور نیز قوانینی در نظر گرفته شده است.
ترخیص کالا در اصفهان

روش اول، ترانزیت خارجی:

منظور از ترانزیت خارجی عبور کالاهای صادراتی و وارداتی از مرز کشور ثالث در حین انتقال از مبدا به مقصد است که در این صورت باید قوانین خاصی رعایت شود.
ترخیص کالا در اصفهان

روش چهارم؛ ورود موقت:

کالاهایی که مشمول ورود موقت می شوند می توانند برای مدت زمان مشخص مثلا در طول دایر بودن یک نمایشگاه وارد کشور شوند ولی بعد از اتمام آن باید به خارج از کشور بازگردانده شوند. گمرک جمهوری اسلامی ایران، قوانینی را برای کالاهای مشمول این طرح اتخاذ کرده است.
ترخیص کالا در اصفهان

بازرگانی راشا، ارائه دهنده بهترین خدمات ترخیص کالا در اصفهان و سایر نقاط ایران

شرکت بازرگانی راشا با دارا بودن سال ها تجربه در زمینه ترخیص انواع کالاهای صادراتی و وارداتی، آماده همکاری با تجار گرامی برای انجام هرگونه خدمات تجارت بین المللی می باشد. ترخیص کاران با تجربه و فعال در این شرکت در طول تمامی مراحل ترخیص کالا، خدمات گسترده ای را به تاجران ارائه خواهند داد تا در روند واردات و یا صادرات آنها مشکلی ایجاد نشده و به این ترتیب تجارتی پرسود و کم هزینه را تجربه کنند. بنابراین در صورتی که برای امور تجاری خود به یک ترخیص کار ماهر و متعهد در اصفهان و دیگر شهرهای ایران نیاز پیدا کرده اید، پیشنهاد می کنیم به شرکت بازرگانی راشا مراجعه نمایید.

۹۸/۰۳/۰۹
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.