تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

خدمات مشاوره صادرات

پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۸ ق.ظ

نقش صادرات در توسعه اقتصاد کشور

صادرات یکی از قدیمی‌ترین شکل ‌های نقل و انتقال اقتصادی و بخش مهمی از تجارت بین‌المللی است که در مقیاس بزرگ در میان کشورها رخ می‌دهد. در این فعالیت تجاری، کالای تولید شده در یک کشور برای فروش به کشور دیگری منتقل می‌شود. بنابراین می توان گفت بخش حیاتی اقتصاد هر کشور وابسته به صادرات است، چرا که فروش چنین کالاهایی به تولید ناخالص ملی افزوده و منجر به رونق اقتصادی می شود. یکی از وظایف اصلی دیپلماسی و سیاست خارجی بین دولت ‌ها تقویت تجارت اقتصادی و تشویق صادرات و واردات به نفع همه احزاب تجاری کشور است.

خدمات مشاوره صادرات

شرکت راشا تجارت برین

نمونه‌های معمول  از صادرت کالا

کالاهایی که برای صادرات آماده می‌شوند معمولاً به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

خدمات مشاوره صادرات
3. محصولاتی که توسط متخصصان در کشورهای دیگر تولید می‌شوند؛
خدمات مشاوره صادرات
2. محصولاتی که منابع طبیعی یک منطقه هستند؛
خدمات مشاوره صادرات
1. محصولاتی که در یک منطقه خاص رشد می‌کنند؛

به عنوان مثال میوه ها و گیاهانی که در آب و هواهای خاص بهتر رشد می‌کنند برخی از رایج‌ترین محصولات صادراتی هستند. همچنین منابع طبیعی که در یک کشور فراوان هستند اغلب به کشورهایی صادر می‌شوند که این منابع کمیاب هستند. مثلا برخی منابع طبیعی که صادر می‌شوند به عنوان سوخت، مصالح ساختمانی و نفت و فراورده‌ های نفتی مورد استفاده قرار می گیرند از طرفی یکی از رایج‌ترینفن آوری های تخصصی صادراتی برای کشورهای در حال توسعه، تجهیزات پزشکی است. تولید دارو هم نیاز به منابع علمی زیاد و نیروی کار بسیار ماهر دارد و تمام کشورها به این چیزها دسترسی ندارند. تقریباً همه کشورها نیاز به تجهیزات پزشکی پیشرفته دارند که واردات این محصولات خاص را هم مهم و هم در بسیاری از موارد ارزان‌ تر از تولید داخلی می‌سازد.

فواید صادرات برای شرکت ‌ها

شرکت‌ها محصولات و خدمات خود را به دلایل مختلفی صادر می‌کنند. برای شرکت ‌هایی که به گسترش کسب ‌وکارشان در بازارهای متعدد می‌پردازند، صادرات می‌تواند در افزایش فروش و سودشان تاثیر به سزایی داشته باشد، زیرا اگر کالاهای صادراتی آن ها بازارهای جدیدی را ایجاد کرده و یا پروژه‌ های موجود را توسعه دهد، حتی ممکن است فرصتی برای به دست آوردن سهم مهم بازار جهانی را به دست آورند. صادرات به بازارهای خارجی می‌تواند هزینه ‌های هر واحد را با گسترش عملیات ‌ها برای برآورده کردن تقاضای فزاینده افزایش دهد، اما در نهایت، شرکت‌ هایی که به بازارهای خارجی وارد می‌شوند دانش و تجربه جدیدی به دست می‌آورند که ممکن است به کشف تکنولوژی‌های جدید، شیوه‌های بازاریابی و دیدگاه‌هایی در مورد رقبای خارجی منجر شود. بسیاری از بزرگ ‌ترین شرکت‌ هایی که در اقتصادهای توسعه یافته فعالیت می‌کنند بخش عمده‌ای از درآمد سالانه خود را از صادرات محصولات به کشورهای دیگر به دست می‌آورند.

موانع و چالش‌های  پیش روی تاجران در صادرات

افراد و شرکت‌ هایی که محصولات مورد نظر خود را صادر می‌کنند اغلب با مجموعه‌ای منحصر به فرد از چالش‌ ها روبه رو خواهند شد. به عنوان مثال احتمالاً ممکن است مشمول پرداخت برخی از هزینه‌ های اضافی شوند، زیرا این شرکت‌ها باید منابع قابل‌توجهی از سرمایه خود را برای تحقیق در بازارهای خارجی و اصلاح محصولاتشان مطابق با تقاضای مردم محلی و مقررات آنها تخصیص دهند. بنابراین شرکت‌هایی که صادرکننده هستند معمولاً با درجه بالاتری از ریسک مالی مواجه هستند. روش‌های پرداخت، مانند حساب باز، اعتبار نامه، تسویه پیش از سررسید، هزینه های انتقال بار نیز ذاتاً پیچیده‌ هستند و گاهی اوقات پیش از پرداخت توسط خریداران، فرآیند مربوطه را طی می‌کنند. علاوه براین صادرکنندگان ممکن است از سوی دولت و یا گمرک با موانع تجاری مهمی روبه رو شوند. موانع تجاری هر قانون، مقررات، سیاست یا عمل دولتی است که برای حفاظت از منافع مردم و محصولات داخلی در مقابل تحریک مصنوعی صادرات در افزایش قیمت ها در نظر گرفته می شود. در این صورت اقدامات و سیاست‌هایی از طرف دولت لحاظ می شود که مانع از مبادله کالا و خدمات می‌شود.

خدمات مشاوره صادرات

فروش محصولات در خارج از کشور برای رشد کسب‌ وکار شما حیاتی است؛ اما دانستن این موضوع که چگونه محصول خود را به یک بازار جدید تحویل دهید یک عامل حیاتی برای موفقیت شما محسوب می‌شود. در واقع زمانی که شما به کمک صادرات برای افزایش درآمد خود نیاز دارید ولی پرسنل شما برای مدیریت همه چیز هنوز به طور کامل تجهیز نشده‌اند، به تیم خدمات مشاوره صادرات نیاز پیدا خواهید کرد. ارائه خدمات مشاوره در زمینه تجارت بین المللی برای تشویق تاجران به مشارکت بیشتر در امر صادرات کالا، ضروری و حیاتی بوده و در حفظ این معاملات بین المللی موثر است و در صورتی که چنین فعالیت‌های خدماتی  نظیر تکمیل اظهارنامه، پشتیبانی از حمل و نقل مناسب، انجام تشریفات گمرکی، ترخیص کالا و … از طرف شرکت های بازرگانی معتبر حمایت نشود، بسیاری از کالاهای ایرانی به خارج از کشور صادر نخواهد شد و یا این که صادرات آنها مشکلات زیادی را برای تاجران ایجاد می کند. خدمات مشاوره صادرات اغلب باید متناسب با نیازهای خاص تاجران باشد که چنین انطباقی مستلزم مشارکت و همکاری مستقیم آنها است. مشارکت دادن صادرکننده در این امر به نوبه خود مستلزم مهارت‌ های ارتباط بین فردی و حساسیت موضوع خدمات رسانی در بخش صادرات است. شرکت بازرگانی راشا، خدمات مشاوره ای و حمایتی خود را برای کمک به حل هر گونه چالش تجارت بین‌المللی در امر واردات و یا صادرات به تاجران گرامی ارائه می دهد. مشاوران متخصص این شرکت، شما را در معرض ایده‌ های جدید، شیوه ‌های مدیریتی، تکنیک ‌های بازاریابی، راه‌ های رقابتی و روش های تهسیل در روند انجام فرآیند های گمرکی قرار می‌دهند که همه این ها به طور قابل‌توجهی توانایی شما را برای صادرات کالا و رقابت در بازارهای خارجی بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید روی شرکت بازرگانی راشا و شبکه جهانی آن برای پشتیبانی از نیازهای صادراتی خود حساب کنید و دستورالعمل های  مورد نیاز برای صادرات کالا و خدمات خود را از مشاوران آن دریافت نمایید.

خدمات مشاوره صادرات شامل چه بخش هایی می شود؟

شما با مراجعه به شرکت بازرگانی راشا، خدمات مشاوره ای زیادی را در خصوص نحوه صادرات کالا به کشور های دیگر دریافت می نمایید که در اینجا به برخی از مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • مشاوره در رابطه با نحوه دریافت کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی کشور
  • مشاوره در رابطه با نحوه دریافت مجوزهای صادرات کالا و مجوزهای بهداشت و استاندارد
  • مشاوره در خصوص شیوه های بازاریابی برای صادرات کالا، آشنا کردن خریداران خارجی با محصولات و ارسال پیش فاکتور بعد از آن متقاعد نمودن آنها
  • مشاوره در خصوص نحوه تنظیم بارنامه کالا و ارسال بار  به بنادر ایران برای صادرات
  • راهنمایی برای ثبت درست اطلاعات در اظهارنامه صادراتی مورد نیاز برای گمرکات (آشنایی با اظهارنامه نامه الکترونیکی)
  • آشنایی در خصوص نحوه بازرسی کالاهای صادراتی و ترخیص کالا
  • راهنمایی کامل در رابطه با حمل کالا به کشور های خارجی (زمینی، دریایی و یا هوایی)
  • مشاوره برای چگونگی دریافت ضمانت نامه بانکی برای دریافت وجه از تاجر ان خارجی و همچنین محاسبه عوارض گمرکی برای صادرات
۹۸/۰۳/۰۹
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.