تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

اثرات سودمند ترشحات حلزون

چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۴۷ ب.ظ
ترشحات حلزون

ترشحات حلزون از چه موادی تشکیل شده و چه کاربردهایی دارد؟

طبیعت برای ما هر چیزی که لازم است تا سالم و زیبا بمانیم، فراهم کرده است، ترشحات حلزون نیز یکی از این عناصر طبیعی مفید برای زیبایی و شادابی پوست ماست. اثرات سودمند ترشحات حلزون چندین دهه است که مورد توجه بسیاری از دانشمندان و به ویژه متخصصان پوست قرار گرفته است و آزمایشات گسترده و بررسی‌ های متعدد، وجود عناصری در آن را که به بازسازی و ترمیم بافت ‌ها، کاهش چین و چروک، درمان آکنه و حتی کاهش آثار ناشی از جراحت و سوختگی‌های درجه اول، کمک می کند، به اثبات رسانده است.

ترشحات حلزون

ترشحات حلزون دو نوع است. یک نوع از آن به حلزون کمک می‌کند تا توانایی حرکت بر روی سطوح ناهموار و عمودی را داشته باشد.اما نوع دیگر آن را حلزون در زمان آسیب صدفش ترشح کرده و به کمک آن صدف خود را بازسازی می نماید. به ترشحات حلزون در نوع دوم عصاره حلزون هلیکس آسپرسا نیز گفته می شود و این نوع از ترشحات است که بیشترین کارایی و اثربخشی را از نقطه نظر دارویی برای زیبایی پوست به ارمغان می آورد، به طوری که از آنالیز دقیق فیزیکی و شیمیایی آن مشخص شده است عصاره هلیکس آسپرسا دربردارنده موادی است که همه نیازهای متابولیک بدن برای داشتن یک پوست سالم را تامین می کند. مواد تشکیل دهنده ترشحات حلزون شامل آلانتوئین، آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی و موضعی، ویتامین های A، C و E ، اسید گلیکولیک، کلاژن، الاستین و پروتئین هایی است که در سلامت، شادابی و سفتی پوست نقش موثری دارند و از آنها عموماً در محصولات زیبایی پوست استفاده زیادی می‌شود چرا که تاثیرشان بر پوست ثابت شده‌است.

علاوه بر این مواد موجود در ترشحات حلزون سرعت التیام جراحات کوچک پوست را افزایش داده و در کاهش تدریجی فرآیند سالخوردگی نیز بسیار خوب عمل می کند .بنابراین اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای کاهش چین و چروک، آثار آکنه و سوختگی روی صورت و یا دیگر قسمت‌های بدن هستید ، می توانید از محصولات حاوی ترشحات حلزون استفاده نمایید.در حال حاضر استفاده از عصاره هلیکس اسپرسا به صورت ماسک ‌ها، کرم ها و درمان‌ های متداول دیگر برای حفظ سلامت پوست، در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

عناصر مهم و فعال ترشحات حلزون

در ادامه نقش درمانی برخی از عناصر مهم و فعال ترشحات حلزون را با جزئیات بیشتر بیان خواهیم کرد:

  • آلانتوئین

ترشحات حلزون

 

مطالعات علمی نشان می دهد که آلانتوئین موجود در عصاره حلزون با تحریک تکثیر سلولی، منجر به بازسازی بافت پوششی پوست می شود. به بیان دیگر آلانتوئین به حذف سلول‌ های مرده پوست کمک کرده و بر بازسازی سلول‌ های جدید اثر می‌گذارد. آلانتوئین به التیام سلول ‌های اپیدرمی نیز سرعت می بخشد که برای درمان سوختگی، خراش و سایر آسیب ‌های بدنی موثر است.

علاوه بر این، آلانتوئین یک اثر حفاظتی بر روی پوست خواهد داشت و از آسیب مواد شیمیایی موجود در برخی صابون ها و روغن‌های مراقبت از پوست جلوگیری می‌کند. پس می توان گفت آلانتوئین یک داروی محرک طبیعی است و اداره غذا و داروی آمریکا نیز، استفاده از آن  را به روش‌های مختلف برای سالم نگه داشتن پوست تایید کرده است.

 

 

  • پروتئین ‌ها و ویتامین ‌ها

ترشحات حلزون حاوی پروتئین ها و ویتامین هایی است که افراد برای حفظ سلامت پوستشان ، باید روزانه در رژیم غذایی خود آنها را دریافت نمایند. پروتئین به تغذیه پوست کمک کرده و  آن را نرم ‌تر می‌کند. ویتامین های A، C و E موجود در عصاره حلزون نیز  از پوست در برابر عوامل مضر خارجی محافظت کرده و  عمل آنتی‌بیوتیک‌ های طبیعی در عصاره حلزون را تقویت می‌کند.

  • آنتی‌بیوتیک های طبیعی

آنتی‌بیوتیک‌ های طبیعی یافت ‌شده در ترشحات حلزون،  قادر به مبارزه با عفونت ‌های پوستی ناشی از باکتری ها نظیر آکنه هستند؛ در نتیجه این آنتی بیوتیک های موضعی التهاب پوست را تسکین داده و  آکنه را درمان می کنند.

  • کلاژن و الاستینترشحات حلزون

کلاژن و الاستین، دو ماده مهم از بافت همبند پوست هستند که در عصاره حلزون نیز مشاهده می شوند.کلاژن بخش مهمی از لایه میانی پوست است که به نرمی و استحکام پوست کمک می کند، به خصوص زمانی که با الاستین پوست نیز در ارتباط باشد. الاستین مانع از پیری پوست می شود. همانطور که از نام آن نیز مشخص است، الاستین اجازه می دهد که بافت ها کشش داشته باشند و پس از کشش به حالت اولیه خود بازگردند، که این حالت به پوست انعطاف پذیری خواهد داد.با توجه به این که تولید کلاژن طبیعی بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد و بسیاری از عوامل خارجی همچون سبک زندگی غلط می‌تواند توانایی بدن در ساخت کلاژن را کاهش دهد بنابراین استفاده از محصولاتی که شامل کلاژن می شود نظیر کرم های حلزون می تواند، کاهش کلاژن پوست را کنترل کند. افزایش کلاژن و الاستین باعث می‌شود پوست شما جوان‌تر و محکم‌تر به نظر برسد و همچنین خطوط ریز ناشی از بالا رفتن سن کاهش یابد.

 

  • اسید گلیکولیک

اسید گلیکولیک، سلول های مرده پوست را بازسازی کرده و آن را نرم می کند. همچنین اجازه می دهد تا با لایه برداری از پوست، حذف سلول های مرده که بر روی پوست یافت می شوند به آسانی صورت پذیرد. از همه مهم‌تر، اسید گلیکولیک به اجزای دیگر نفوذ کرده تا خواص درمانی خود را بر لایه‌ های عمیق‌تر پوست اعمال نماید.

  • مواد آنتی اکسیدانی

نقش آنتی اکسیدانی عناصر موجود در ترشحات حلزون می‌تواند از آسیب ‌های رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری کند. یکی از مواد لزجی که حلزون ترشح می‌کند، موکوس نام دارد که این ماده می تواند سلول‌ های مرده پوست را از بین برده و به جوان ‌سازی پوست کمک زیادی کند. موکوس در واقع ترکیبی از آنتی‌اکسیدان ها، هایولارونیک اسید و پروتئین‌های قوی است که به پوست رطوبت می دهد و التهاب آن را از بین می‌برد.

ترشحات حلزون

روش استفاده و معیارهایی برای شناسایی کیفیت ترشحات حلزون

همانطور که گفته شد عناصر تشکیل دهنده عصاره  هلیکس آسپرسا برای پوست بسیار مفید هستند. یکی از شیوه های درمانی برای زیبایی و جوانسازی پوست حلزون تراپی است که با استفاده از قرار دادن حلزون‌ های مخصوص بر روی پوست انجام می شود. اما لازم نیست که شما برای بهره مند شدن از این فواید، حتما حلزون را به صورت مستقیم روی پوست خود قرار دهید. چرا که امروزه بسیاری از محصولات زیبایی نیز بر پایه ترشحات حلزون تولید شده اند. عصاره حلزون به طور گسترده ای در محصولات زیبایی در سراسر جهان مانند سرم ها، ماسک ‌های صورت، مرطوب کننده ها و کرم ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متخصصان پوست و داروسازان کیفیت عصاره حلزون را در کاهش چین و چروک ها و بهبود سلامت پوست تشخیص می دهند و توصیه می کنند محصولات آرایشی ساخته شده با این عناصر را با دقت انتخاب نمایید زیرا ترشحات مختلف حلزون ها دارای خواص دارویی یکسانی نیستند؛ بنابراین تمام محصولاتی که با این نام در بازار یافت می‌شوند لزوماً محصولات با کیفیتی نخواهند بود. معیارهای کیفیت محصولات آرایشی بر مبنای عصاره حلزون بستگی به نوع مورد استفاده، روش استخراج این ترشحات ، علم توسعه لوازم آرایشی و تجزیه و تحلیل این عناصر است که می تواند بر میزان کارایی این محصولات تاثیر گذار باشد.

۹۸/۰۳/۱۵
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.