تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

درمان دارویی با عسل

يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱ ق.ظ

درمان دارویی با عسل

عسل یک ماده غذایی شیرین و چسبناک است که توسط زنبورها و برخی حشرات تولید می‏شود. زنبورها عسل را از ترشحات قندی گیاهان (شهد گل) یا از ترشحات حشرات دیگر (مانند عسل زنبور عسل)، از طریق بازگشت غذا به دهان (regurgitation)، فعالیت آنزیمی و تبخیر آب تولید می‏کنند. زنبورها عسل را در ساختارهای موم به نام لانه زنبوری ذخیره می‏کنند. تنوع عسل تولید شده توسط زنبورهای عسل به دلیل تولید تجاری جهانی و مصرف انسانی بسیار شناخته شده است. عسل از کلونی‏های زنبور عسل وحشی یا از زنبورهای اهلی تهیه می‏شود، روشی که به زنبورداری یا پرورش زنبور عسل معروف است.

از زمان‏های بسیار قدیم، از عسل به عنوان غذا و دارو استفاده می‏شده است. عسل از نظر ترکیبات گیاهی مغذی بسیار غنی است و مزایای برای سلامت بدن دارد. عسل به ویژه در هنگام استفاده به جای شکر تصفیه شده که ۱۰۰٪ کالری است، بسیار سالم‏تر است.

درمان دارویی با عسل

عسل سرشاز از آنتی‏ اکسیدان است

یکی از مهمترین ویژگی‏های عسل در میزان آنتی‏ اکسیدان‏ های آن است. این آنتی ‏اکسیدان‏ ها شامل فنل‏ها و فلاونوئیدها هستند که می توانند ضمن محافظت از شما در برابر سکته مغزی، بیماری‏های قلبی و سرطان، باعث کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن شوند. عسل گندم سیاه (Buckwheat) مطابق مطالعه‌ای که در ژورنال Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است، ظرفیت آنتی‏ اکسیدان ها را در بدن انسان ۷ درصد افزایش می‏دهد.

عسل برای قلب شما سالم است

همانطور که پیشتر اشاره شد عسل غنی از آنتی‏ اکسیدان است و این ویژگی باعث محافظت از شما در برابر ابتلا به بیماری‏های قلبی می‏شود. همچنین استفاده از عسل به شکل منظم می‏تواند سطح کلسترول شما را بهبود بخشد. براساس مطالعات اخیر عسل باعث کاهش ۵٫۸ درصد در  LD(کلسترول بد) و ۳٫۳ درصد افزایش کلسترول HDL (خوب) در بیماران در مقایسه با بیمارانی شد که از قند استفاده می‏کردند.

درمان دارویی با عسل

عسل باعث بهبود سوختگی، زخم‏ها و سایر مشکلات پوستی می‏شود

عسل علاوه بر اینکه سرشار از آنتی‏ اکسیدان است، دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی‏ کننده نیز است که با فراهم کردن محیط مرطوب و افزایش جریان مواد مغذی به محل آسیب دیده بهبود زخم و سوختگی را تسریع می‏بخشد. عسل همچنین در از بین بردن عوامل بیماری‏زایی مانند E. coli و استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) مؤثر است. هر دو پاتوژن ذکر شده می‏توانند باعث ایجاد عفونت‏های پوستی شوند. عسل موجود در گیاه مانوکا به طور خاص خواص ضد میکروبی و بهبود زخم را افزایش داده است

نحوه استفاده: یک لایه ضخیم از عسل دارویی یا خام را روی قسمت آسیب دیده بمالید و در صورت لزوم با پانسمان مناسب بپوشانید. اگر زخم شدید است قبل از استفاده از عسل با پزشک خود مشورت کنید. کرم‏های طبیعی، لوسیون ها و شامپوهایی که حاوی عسل هستند برای رفع شوره سر و خارش پوست و همچنین برای درمان آکنه بسیار موثر هستند. شما می‏توانید یک قاشق چای خوری عسل را به ماسک صورت که در منزل تهیه کرده ‏اید اضافه کنید و از نتیجه آن مطمئن باشید.

عسل باعث کاهش شدت سرفه می‏شود

یکی از مهم‏ترین دلایلی که از عسل در ساخت شربت‏ های سرفه استفاده می‏شود خاصیت ضد التهابی آن است. از نظر پزشکی ثابت شده است که استفاده از عسل باعث کاهش سرفه‏ های مداوم و بهبود کیفیت خواب در کودکان مبتلا به سرماخوردگی می‏شود. مطالعات همچنین نشان داده است که عسل می‏تواند به اندازه داروهای بدون نیاز به نسخه (اگر بیشتر نباشد) در رفع شدت آن موثر باشد.

نحوه استفاده: هر بار چند قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید تا سرفه خود را کنترل کنید. همچنین می‏توانید آن را در یک نوشیدنی گرم و ترجیحا چای زنجبیل تازه مخلوط کنید که در رفع سرفه و تسکین دهنده گلودرد نیز مفید است.

عسل باعث تقویت عملکرد ورزشی می‏شود

مطالعات متعدد انجام شده در آزمایشگاه ورزش و تغذیه دانشگاه ممفیس نشان داد که سطح قند خون ۳۹ ورزشکار در رشته وزنه‏برداری که از عسل استفاده کرده بودند بیش از دو ساعت بعد از ورزش حفظ و ثابت باقی ماند. عسل همچنین در مقایسه با گلوکز و دارونما (placebos) به طور قابل توجهی قدرت و سرعت ۹ دوچرخه سوار رقابتی را افزایش داد.

نحوه استفاده: از نوشیدنی خانگی الکترولیتی ساخته شده با عسل شامل عسل، آب مرکبات، آب و نمک را می‏توانید در طول جلسات سخت تمرین استفاده کنید.

عسل می‏تواند باعث کاهش مشکلات گوارشی شود

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال تحقیقات پزشکی هند آنتی‏ اکسیدان‏ های موجود در عسل می‏تواند از آسیب رادیکال‏های آزاد به سلول‏ های دستگاه گوارش جلوگیری کند و این عامل می‏تواند باعث ریفلاکس شود. همچنین عسل می‏تواند التهاب مری را کاهش داده و پوشش لازم را برای غشای مخاطی خود را فراهم کند.

در بسیاری از جوامع نیز از عسل به عنوان روش درمان اسهال استفاده می‏کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‏دهد عسل می‏تواند اسهال باکتریایی را در کودکان کاهش دهد. با این حال، عسل حاوی مقادیر فراوانFODMAP  (کربوهیدرات کوتاه زنجیره) نیز است و بنابراین ممکن است علائم بیماری سندرم روده تحریک پذیر را تشدید کند.

نحوه استفاده: برای آرام کردن سوزش سر دل ناشی از ریفلاکس اسید یک قاشق چایخوری عسل میل کنید یا آن را درون یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. به گزارشReadersDigest.com ، برای رفع علائم اسهال در بزرگسالان باید چهار قاشق غذاخوری عسل را درون یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. با این حال عسل نباید به کودکان زیر ۱ سال داده شود.

درمان دارویی با عسل

استفاده از عسل در مقایسه با قند برای دیابتی‏ها سالم تر است

خبر خوب آن است که مطالعات نشان می‏دهد که عسل می‏تواند عوامل خطر بیماری‏های قلبی را در بیماران دیابتی کاهش دهد و قند خون شما را به اندازه قند تصفیه شده بالا نمی‏برد.اما خبر بد این است که به دلیل محتوای کربوهیدراتی آن هنوز “دوستانه دیابتی” محسوب نمی‏شود بنابراین باید با احتیاط مصرف شود.

عسل مواد مغذی لازم برای پوست و صورت شما را فراهم می‏کند

استفاده از عسل برای پوست به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تغذیه کننده آن بسیار مفید است. عسل بهترین مرطوب کننده طبیعی است خصوصا برای پوست‏ های خشک و همچنین کاربرد آن بسیار آسان است. عسل خام نه تنها منافذ پوست را باز نمی‏کند بلکه به مرطوب شدن پوست چرب نیز کمک می‏کند. همچنین در رفع ترک لب در طول زمستان نیز اثر بسیاری دارد. علاوه بر این، بسیاری از افراد از ماسک‏های عسل برای تصحیح رنگ پوست استفاده می‏کنند. همچنین از آن به عنوان ضد عفونی‏کننده طبیعی برای درمان زخم‏ها، کبودی، بریدگی، سوختگی و سایر عفونت‏ها استفاده فراوان می‏شود.

استفاده از عسل در مدیریت وزن موثر است

آیا می دانید می‏توانید از عسل برای مدیریت وزن استفاده کنید؟ به گفته مایک مکینز نویسنده و متخصص تغذیه، عسل حتی در هنگام خواب نیز چربی بدن را می‏سوزاند. به همین دلیل یکی از بهترین غذاهای رژیمی برای کاهش وزن به شمار می‏رود. پزشکان توصیه می‏کنند قبل از خواب یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید. همچنین می‏توانید صبح زود کمی عسل را با آب گرم در زمان خالی بودن معده مصرف کنید که به افزایش متابولیسم کمک می‏کند و در نتیجه در کاهش سریع وزن تاثیر بسزایی دارد. عسل در مجموع برای بهبود سلامت کلی بدن مفید است.

۹۸/۰۷/۱۴
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.