تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

انکرتکست چیست؟

پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۳:۴۰ ب.ظ
انکرتکست

انکرتکست متن قابل کلیک و قابل نمایشی در هایپرلینک است. در مرورگرهای مدرن، این متن معمولا به صورت آبی و  زیرخط دار نمایش داده می شود.

 نمونه کد:

<a href=”http://www.example.com”>Example Anchor Text</a>

فرمت بهینه:

انکرتکست‌های سئو دوست به صفحه هدف مربوط هستند.

 

تعریف انکرتکست:

انکرتکست کاراکترها و کلمات قابل نمایشی هستند که هایپرلینک ها به هنگام لینک به سند یا موقعیت دیگری در وب نمایش می دهند. این ها معمولا به صورت متن های آبی رنگ زیر خط دار نشان داده می شوند اما شما می توانید رنگ لینک و استایل آن را از طریق HTML یا CSS تغییر دهید. انکر تکست می تواند هم برای موتورهای جستجو و هم کاربران اطلاعات بافتی مرتبط درباره محتوایی که مقصد نشان می دهد فراهم آورد.

انکرتکست

در نمونه بالا ، Tiny dancing horse’ انکرتکستی برای لینک است.

موتورهای جستجو از انکرتکست‌های خارجی به عنوان نمونه ای از اینکه سایر افراد چگونه صفحه شما را می بینند، صفحه درباره چه چیزی است و چه اطلاعاتی در اختیار کاربر قرار داده می شود می بیند. با اینکه صاحبان سایت ها معمولا نمی توانند نحوه لینک دادن سایر سایت ها به سایت خود را کنترل کنند اما می توانند مطمئن شوند که انکرتکست استفاده شده در سایت خودشان مفید، توصیفی و مرتبط است. اگر سایت های زیادی فکر کنند که صفحه خاصی به یک سری واژه مرتبط است، آن صفحه می تواند رتبه خوبی خواهد داشت حتی اگر واژه در خود متن ظاهر نشده باشد.

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

تماس با ما سئو و بهینه سازی سایت

 انواع انکرتکست:

 انطباق دقیق:

انکرتکستی انطباق دقیق در نظر گرفته می شود که در برگیرنده کلیدواژه ای باشد که صفحه لینک داده شده را نشان دهد. به عنوان مثال عبارت link building به صفحه ای که درباره لینک بیلدینگ است.

 انطباق جزئی:

انکرتکستی که در برگیرنده نسخه هایی از کلمه کلیدی است. به عنوان مثال ‘link building strategies’ که به صفحه ای که درباره لینک بیلدینگ است لینک می دهد.

بیشتر بدانید :  وب سایت ها نیز به خانه تکانی نیاز دارند

مرتبط با برند:

نام برند را هم می توان به عنوان انکرتکست مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال عبارت MOZ به مقاله ای در سایت MOZ لینک می دهد.

 لینک برهنه:

آدرسی که به عنوان انکرتکست به کار می رود را لینک برهنه می گویند مثلا ‘www.moz.com

 عمومی:

کلمه یا عبارت عمومی که به عنوان انکرتکست به کار می رود. مثلا اینجا کلیک کنید یکی از انکرتکست‌های عمومی است.

تصاویر:

زمانی که تصویری لینک داده می شود گوگل از متن درون صفت ALT آن به عنوان انکرتکست استفاده می کند.

انکرتکست

بهترین تمرینات سئو:

 انکرتکست‌های سئو دوست :

  • کوتاه هستند.
  • به صفحه ای که لینک داده اند مربوطند.
  • چگالی کلمه کلیدی در آن پایین است.
  • عمومی نیستند.

به خاطر داشته باشید که شما معمولا بر روی انکرتکست هایی که سایت های دیگر به محتوای سایت شما می دهند کنترلی ندارید. به همین خاطر بیشتر این تمرینات بر روی استفاده از انکرتکست در داخل سایت شما تمرکز دارد.

انکرتکست  کوتاه:

با اینکه محدودیتی برای طول انکرتکست وجود ندارد اما بهتر است متن لینک را تا جایی که می توانید کوتاه بنویسید. واژه هایی که می خواهید برای قرار دادن در انکرتکست انتخاب کنید باید دو فاکتور را داشته باشند:

  • دقیق ترین و بهترین روش برای توصیف صفحه ای که قرار است به آن لینک داده شود چیست؟
  • چه عبارت یا کلمه ای کاربر را به کلیک بر روی لینک تشویق می کند؟

مرتبط بودن صفحه هدف:

با تکامل موتورهای جستجو این ها شروع به استفاده از معیارهای بیشتری برای تعیین رتبه بندی کردند. یکی از معیارهایی که در میان همه معیارها اهمیت بسیار زیادی دارد مرتبط بودن لینک است. لینک های مرتبط می توانند احتمال دیده شدن دو صفحه را در کوئری های مربوط به موضوع مدنظر افزایش دهند.

مربوط بودن لینک پدیده طبیعی است که به هنگام لینک دادن افراد به سایر محتواهی موجود در وب رخ می دهد. این پدیده توسط موارد زیر تعیین می شود:

  • موضوع صفحه منبع
  • محتوای انکرتکست بر روی صفحه منبع

بیشتر بدانید :  مقایسه وردپرس ، جوملا و دروپال

لینک هایی که به محتوای مرتبط اشاره می کنند سیگنال های مرتبط بودن قوی نسبت به لینک هایی که به محتوای غیر مرتبط داده می شوند خواهند داشت. به عنوان مثال صفحه ای که درباره بهترین کافه ها در تهران است باید لینک های مرتبطی هم داشته باشد تا به گوگل بفهماند صفحه درباره چه چیزی است.

موتورهای جستجو به انکرتکست های مختلفی که در بک لینک به کار می رود نگاه می کنند و از آن به عنوان نشانگری بهره می برند که مرتبط بودن مقاله را توصیف می کند. برای کوئری های جستجو، مرتبط بودن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع به همراه زبان طبیعی و سایر فاکتورها همچون سلسله مراتب اطلاعات و منبع لینک ما را مطمئن می سازد که لینک های مرتبطی را به اشتراک گذاشته ایم. برای اینکه مطمئن شوید لینک های شما سیگنال های مرتبط قدرتمندی را ارسال می کند انکرتکست خود را توصیفی بنویسید.

 چگالی کلمات کلیدی در انکرتکست:

با به روزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل بیشتر از قبل بر روی کلمات کلیدی که در انکرتکست به کار می رود نگاه می کند. اگر بیشتر لینک های داخلی سایتی دربرگیرنده  انکرتکست مشابهی باشند می تواند برای گوگل نشانه هشدار باشد و نشان دهد لینک ها به صورت طبیعی به دست نیامده اند. به طور کلی، بهتر است از انکرتکست های خاص برای موضوع یا کلمه کلیدی استفاده کنید. با اینحال سئوکاران ممکن است با استفاده از انواع مختلفی از عبارت های طبیعی در انکرتکست رتبه بهتری به دست آورند. یک نکته مهم هست که باید همیشه به خاطر داشته باشید. در لینک های داخلی خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید. لینک دهی داخلی بهترین تمرین برای سایت شماست اما نسبت به انکرتکست هایی که در صفحات خود استفاده می کنید محتاط باشید. اگر لینک های زیادی به صفحه از انکرتکست های مشابه استفاده کنند ممکن است گوگل آن را رفتار اسپم بشناسد.

بیشتر بدانید :  شباهت‌ها و تفاوت‌های بارز تبلیغات کلیکی و سئو در چیست؟

Link Explorer انکرتکست:

انکرتکست

همانطور که گفته شد انکرتکست، متن قابل کلیکی در هایپرلینک است. به عنوان مثال لینک زیر را در نظر بگیرید. متن آبی و قابل کلیک Learn More About Anchor Text یک انکرتکست در نظر گرفته می شود.

این متن به موتورهای جستجو و انسان ها نشان می دهد محتوای لینک درباره چه چیزی است. به کمک تب Anchor Text در Link Explorer می توانید عبارت هایی که بیشتر به عنوان انکرتکست برای سایت شما و رقبایتان به کار رفته اند را تجزیه وتحلیل کنید.

مرور اجمالی:

در تب انکرتکست، آدرس سایتی که می خواهید بررسی کنید را وارد کنید و ایکون جستجو را فشار دهید. حالا می توانید فهرستی از انکرتکست ها را ببینید.  شما می توانید جستجوهای خود را به کمک منوی کشویی اصلاح کنید و دامنه اصلی، زیردامنه یا صفحه دقیق را انتخاب نمایید.

انکرتکست

View More Info

بر روی پیکانی که سمت راست قرار دارد کلیک کنید تا نتایج توسعه یابد و لینک های برتری که از انکرتکست استفاده کرده اند را ببینید.

انکرتکست

No Anchor Text

اگر عبارت No Anchor Text را مشاهده کردید می توانید از این فرصت استفاده کنید و ببینید چرا هیچ انکرتکستی وجود ندارد و چگونه می توانید به صاحب سایت یا وبمستر این مسئله را اطلاع دهید. برای آغاز کاوش، بر روی گزینه All followed links with this anchor text کلیک کنید.

انکرتکست

شما به بخش لینک های داخلی این ابزار هدایت خواهید شدو گزارش لینک های داخلی بر اساس انکرتکست انتخابی نمایش داده می شود. شما می توانید فیلترهای بیشتری اضافه کنید و با چند کلیک فایل را اکسپورت نمایید.

 اکسپورت داده ها:

شما می توانید داده هایتان را به صورت CSV اکسپورت نمایید. اگر فیلتری را اعمال کرده اید این ابزار نتایج فیلتر شده را اکسپورت می کند. شما می توانید فایل CSV را از سمت راست و بالای بخش Export Notifications دریافت کنید.

برچسب ها CSSبک لینکوردپرس

۹۸/۰۷/۱۸
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.