تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

نگاهی بر روش بسته‌بندی زالو ها

پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۲۲ ب.ظ
بسته‌بندی زالو

زالو نوعی کرم حلقوی از گروه کرم‌های آبزی و از راسته آرواره‌داران است. بدن این جانور که  بین ۳ تا ۲۵ سانتیمتر و عرض بدن حدود ۱ سانتیمتر است، قابلیت انقباض و انبساط فراوانی دارد. در جلوی بدن زالو بادکشی وجود دارد که مرکب از دو حلقه است که دهان در این ناحیه واقع شده‌است. در انتهای بدن نیز یک بادکش مدور شامل  هفت حلقه وجود دارد که زالو توسط این بادکش، خود را به یک نقطه متصل می‌کند؛ در واقع این بادکش نقطه اتکایی برای حرکت کردن است. زالو سه فک دارد که هرکدام ۱۰۰ دندان دارد؛ یعنی در مجموع یک زالو حدود ۳۰۰ دندان فوق‌العاده ریز دارد.

با توجه به تنوع آب و هوایی ایران، امکان پرورش و صادرات آن زالو به خوبی فراهم است. در سال های اخیر نیز استفاده از زالوی طبی در ایران و سایر نقاط دنیا روبه رشد بسته‌بندی زالوبوده است. ایران زیستگاه بهترین نژاد زالوهای طبی یعنی «هیرودو اورینتالیس» است. تا کنون ۶۳۰ نوع زالو شناسایی شده است که تنها ده نوع آن درمانی و سایر گونه‌ها  گوشت خوار یا سمی هستند.

بیشتر زالوها در اطراف آب‌ های شیرین زندگی می ‌کنند. با این حال برخی از گونه‌های این جانور را می‌توان در خاک و اطراف دریاها نیز پیدا کرد. بسیاری از کشورهای جهان که اقلیم مناسبی برای پرورش زالو دارند، به کار پرورش، تکثیر و صادرات این جاندار روی آورده و درآمدهای کلانی از آن کسب می کنند. نگاه اصولی و برنامه‌های تسهیل گر و حمایتی برای پاگرفتن این صنعت و همچنین تکمیل زنجیره تولید و صادرات آن در ایران ضروری به نظر می‌رسد.

در شرایطی که زالو درمانی بدون مجوز در منزل و از سوی افراد غیرمتخصص در حال انجام شدن است، پرورش زالو به شکل صحیح ضروری است. این اقدام باید در مراکز معتبر در شرایط خاص پلمب و بسته‌بندی شده و دارای سیب سازمان سلامت و غذا و دارو باشد تا جایی که پس از مصرف و برای معدوم‌سازی برگشت داده شود.

روش تغذیه زالوها چگونه است؟

زالوها اغلب غذا نمی‌خورند؛ چون با یک بار تغذیه، مقدار زیادی غذا دریافت و ذخیره می‌کنند. با این حال تغذیه آنها از خون پستانداران یا گیاهانی مانند نیلوفر آبی است. امروزه استفاده از زالو برای موارد مختلف آغاز شده است. طبق برخی اخبار درباره تحقیقات علمی روی بزاق زالو، ماده موجود در بزاق زالوی طبی، باعث پیشگیری از لخته شدن خون می‌شود و می‌توان آن را برای انسانها به کار برد، اما هنوز این تحقیقات به صورت رسمی در نشریات علمی منتشر نشده‌اند.

گفته می‌شود می‌توان از مواد ضد انعقادی موجود در بزاق زالو برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی مانند سکته قلبی و مغزی استفاده کرد. زالوهای طبی می‌توانند بزاق خود را بدون صدمه زدن ترشح کنند، لخته‌های خون را از بین ببرند و باعث گردش بهتر خون در بافتها شوند؛ به این ترتیب احتمال بهبود بیماری قانقاریا یا همان نرسیدن خون به اندامها کاهش می‌یابد.

بهترین روش بسته بندی زالو چگونه است؟بسته‌بندی زالو

خرید و فروش هر محصول مستلزم آن است که بتوانیم محصول را به درستی به دست مشتری برسانیم که این کار نیاز به دانش کافی درباره نوع محصول و انواع روش‌های جدید بسته‌بندی است. بسته بندی ماهیتاً یک عامل است که می‌تواند وظیفه‌ی محافظت کالای بسته بندی شده را در مقابل عوامل تخریب انجام دهد و علاوه بر آن قابلیت حمل و نقل را برای هر کالایی فراهم سازد ، و نوآوری می‌تواند در زمینه‌های تکنیکی و هنری کالا را برای بازار جالب توجه کرده و از این نقطه نظر میان کالا و مصرف کننده رابطه‌ی نوینی برقرار سازد. بسته بندی و انتقال محصولاتی مانند زالو به عنوان یک موجود زنده سختی‌ها و محدودیت‌هایی دارد.

بهترین نحوه ارسال زالو به صورت کمپرس یخ است. بعد از اینکه سفارش خود را از مشتری دریافت کردید و از نشانی مطمئن شدید، باید شمارش و بسته بندی بار زالو برای ارسال به  مقصد را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای بسته بندی و ارسال زالوبسته‌بندی زالو

یک عدد یخدان کوچک یونولیت: داخل هر یخدان کوچک می‌توان تا چند هزار  زالو قرار داد.

کیسه به تعداد مورد نیاز: داخل هر کیسه می‌توان بین ۵۰ الی ۵۰۰ عدد زالو قرارداد.

بست پلاستیکی به تعداد مورد نیاز

پنبه یا گلوله‌های گِلی رُسی برای تامین رطوبت داخل کیسه‌ها

کمپرس یخ به تعداد مورد نیاز: می‌توانید با توجه به اندازه یخدان از کمپرس یخ کوچک یا بزرگ استفاده کنید.

آدرس دقیق و سایر مشخصات جهت چسباندن روی بسته

ابتدا تمام وسایل را آماده کرده و سپس زالوها را می‌شماریم. داخل هر کیسه بسته به تعداد سفارش می‎توانید از چند عدد تا ۵۰۰ عدد زالو قرار دهید و در کیسه‌ها را محکم و اصولی ببندید. در مرحله بعد کمپرس‌های یخ را داخل یخدان یونولیتی قرار دهید و کیسه حاوی زالوها را که داخل آن پنبه یا گلوله گلیوجود دارد، روی یخ  قرار می‌دهیم.
در آخرین مرحله، کمپرس یخ و کیسه‌ها را در جای خود تثبیت کرده و از ثابت بودند آنها داخل یخدان مطمئن می‌شویم. می‌توانید در یونولیتی یخدان را با چسب پنج سانتی‌متری مهر و موم کنید.
در انتهای کار هم برگه آدرس و سایر مشخصات فرستنده و گیرنده را روی یخدان بچسبانید. اگر نحوه بستن و ارسال بار را به طور اصولی انجام دهید، یخدان یونولیتی حاوی کمپرس یخ حداکثر بین ۲۴ الی ۷۲ ساعت قابلیت نگهداری از زالوها را دارد.

سود پرورش زالو چقدر است؟

فعالان این حوزه می‌گویند رعایت آموزش‌های لازم در زمینه پرورش و تکثیر زالو می‌تواند به شما در بهبود میزان بازدهی پرورش زالو موثر باشد. در زمینه پرورش زالو باید گفت که یک پرورش دهنده، در فصل بهار که بهترین زمان برای شروع به کار است، باید لارو زالو را با قیمتی حدود ۱۳۰۰ تومان تهیه کند. پرورش‌دهنده می‌تواند بعد از گذراندن یک دوره شش تا ۹ ماهه زالوها را در سایزهای آرایشی یا طبی با قیمتی حدود ۳۵۰۰ الی پنج هزار تومان در فصل زمستان به فروش برساند؛ به این ترتیب سودی معادل سه تا پنج برابر به طور ناخالص عاید پرورش‌دهنده می‌شود. اگر هزینه‌های انرژی و نیروی کار را از این سود ناخالص کم کنید، به درآمدزایی شفاف‌تری در این زمینه می‌رسید.

۹۸/۰۷/۱۸
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.