تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

صادرات آجیل و خشکبار

يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۱۲ ب.ظ

صادرات آجیل و خشکبار

آجیل و خشکبار دو دسته از اقلام صادراتی هستند، که به دلیل ماندگاری بیشترشان در مقایسه با میوه و سبزیجات تازه و همچنین برخوردار بودن از شرایط مناسب ذخیره سازی و نگهداری، معمولاً در تجارت بین المللی توسط  شرکت های صادرات و واردات زیادی مورد معامله قرار می گیرند. اغلب مردم جهان از مغزها و میوه های خشک خوشمزه به عنوان یک میان وعده سالم و مغذی و همچنین یک ترکیب فوق العاده برای مزه دار کردن غذاها، دسرها و شیرینی ها استفاده می کنند، بنابراین می توان گفت صادرات آجیل و خشکبار از بازار جهانی خوبی برخوردار است. در ادامه این مطلب در رابطه با صادرات این اقلام از ایران توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد.

صادرات آجیل و خشکبار در ایران

زادگاه اصلی آجیل و خشکبار، کشور ایران است و مدت هاست که آجیل و خشکبار به عنوان یک محصول با اصالت ایرانی در کل جهان شناخته می شود. در روایات پارسی باستان آمده است که در اعیاد و مراسمی همچون نوروز و یا شب یلدا، مصرف آجیل و میوه های خشک از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. همچنین در گذشته های دور پزشکان ایرانی نیز برای معالجه بیماری های مختلف علاوه بر تجویز داروهای گیاهی، مصرف آجیل را به بیماران خود توصیه می کردند. صادرات آجیل و خشکبار یکی از اهداف تجار و بازرگانان ایرانی محسوب می شود و بازرگانان ایرانی با داشتن بهترین آجیل در جهان، سعی در حفظ جایگاه کشور در صادرات این محصول دارند.

اتحادیه اروپا؛ بزرگترین واردکننده آجیل و خشکبار در جهان

اتحادیه اروپا بزرگترین واردکننده آجیل و خشکبار در جهان است که بیش از ۴۰٪ از کل واردات جهان را تشکیل می دهد. در حال حاضر نیز حجم واردات آجیل و خشکبار به این منطقه از دنیا به طور پیوسته در حال افزایش است. بازارهای بزرگ وارداتی و مصرفی اروپا مانند هلند، آلمان ، فرانسه و انگلیس فرصت های ویژه ای را برای صادرکنندگان آجیل و خشکبار در کشورهای در حال توسعه  نظیر ایران فراهم می کنند. در واقع طبیعی بودن، کم قند بودن و بی خطر بودن این محصولات، اصلی ترین دلیل برای حمایت از افزایش مصرف آجیل های خوراکی و میوه های خشک در میان اروپاییان است.اگر قصد صادرات آجیل و خشکبار را دارید باید به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، دقت نمایید.

صادرات آجیل و خشکبار

مسئله اول؛ برخورداری از استاندارد مناسب

لازم به ذکر است اولین اصل در زمینه صادرات آجیل و خشکبار، دستیابی به استانداردهای لازم برای صادرات این محصولات به کشور مورد نظر است. چرا  که هر کشور استانداردها و شرایط خاص خود را برای واردات محصولات خوراکی ایرانی دارد.

مسئله دوم؛ نگاه به انتظارات بازار هدف در کشور مقصد

نکته بعدی در خصوص صادرات آجیل و خشکبار، نحوه بسته بندی و وزن محصول است. معمولاً محصولات آجیل و خشکبار اگر از بسته بندی مناسبی برخوردار نباشند به دلیل مسافت طولانی در کشتی یا هواپیما، ممکن است در معرض شرایط نامساعد جوی و حتی آلودگی قرار بگیرند. بنابراین عدم توجه به زمان مناسب برای صادرات، نوع و وزن بسته بندی و همچنین عدم اتخاذ سیاست های مناسب در صادرات آجیل می تواند منجر به کاهش اعتماد بازار مقصد برای مصرف آجیل و میوه های خشک ایرانی شود.

متداول ترین کیفیت مورد نیاز برای صادرات آجیل و خشکبار

توجه به کیفیت مورد نیاز محصولات آجیل و خشکبار برای صادرات آنها به کشورهای دیگر، بسیار اهمیت دارد. به طور کلی آجیل و خشکبار صادراتی باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  • میزان رطوبت (حداکثر سطح رطوبت برای هر یک از محصولات تعریف شده است)
  • اندازه مناسب ( اندازه مناسب برای هر نوع از آجیل و خشکبار تعریف شده است)
  • برش خاص (برای انواع میوه های خشک باید برش خاصی رعایت گردد)
  • سطح و انواع مواد نگهدارنده مورد استفاده
  • کلاس کیفیت

همچنین برای رعایت نکات بهداشتی دقیق به منظور دریافت استانداردهای لازم، حتما به کدهای بهداشتی تعریف شده برای آجیل و خشکبار صادراتی مراجعه نمایید.

برچسب گذاری در تجارت آجیل و خشکبار

در تجارت آجیل و خشکبار از برچسب گذاری زیر استفاده می شود:

  • باید نام محصول به طور دقیق اعلام شود و همچنین مشخص شده باشد که آیا این محصول به طور طبیعی فراوری و خشک شده است و یا به آن شکر و نمک افزوده اند.
  • اطلاعات مربوط به آجیل باید شامل مشخصات کامل آن ( با پوست، بدون پوست .. ) باشد.
  • معمول است که علاوه بر درجه بندی محصولات، مشخصات دیگری شامل سال برداشت محصول و دیگر توضیحات بر روی بسته بندی محصول ذکر شده باشد.

گفتنی است آجیل و خشکبار در محصولات صادراتی غیرنفتی کشور ما از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و با توجه به اهمیت این موضوع برای ایران ، ضروری است که تاجران و سیاستمداران ما توجه ویژه ای به صادرات آجیل و میوه های خشک ایرانی داشته باشند. هم اکنون ایران در زمینه تولید محصولات آجیل از وضعیت خوبی برخوردار است. استفاده از تجربه علاوه بر علم نوین، صادرات آجیل و خشکبار ایرانی را افزایش داده است.

صادرات آجیل و خشکبار

معرفی برخی از انواع آجیل و خشکبار صادراتی ایران

در میان آجیل و خشکبار صادراتی ایران، برخی از اقلام نسبت به سایر اقلام گران تر هستند. برای مثال پسته ایرانی یکی از محبوب ترین انواع آجیل در بین مردم ایران و جهان شناخته می شود. این آجیل محبوب در صادرات آجیل بیشترین ارزش را دارد.  علاوه بر این، پسته به دلیل برخورداری از مقادیر زیاد مس، منیزیم و ویتامین های مختلف گروه B آجیل بسیار مفیدی است. کشمش نیز یک میوه خشک ایرانی است که صادرات سودآوری برای ایران دارد. کشمش سبز ایران یکی از خوشمزه ترین انواع کشمش سبز در جهان است. مقدار زیاد آنتی اکسیدان  موجود در کشمش سبز یکی از شناخته شده ترین مواد در جهان برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی محسوب می شود. همچنین کلسیم کشمش برای جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان ها بسیار مفید است.

 

انجیر هم در مقایسه با سایر میوه های خشک طرفداران ویژه ای در بازارهای صادراتی دارد. انجیر سرشار از پکتین است که نوعی فیبر محلول است و سطح کلسترول خون را پایین می آورد. وزن انجیر خشک از لحاظ صادرات نسبت به دیگر میوه های خشک قابل توجه نیست. بنابراین سودآوری آن برای تجار ایرانی زیاد است. بادام ایرانی نیز یک آجیل محبوب در بین مردم جهان است که کاربردهای دارویی خاصی نیز دارد.

همچنین زرشک و گردو ایرانی در بازارهای صادراتی رشد خوبی داشته اند. همانطور که می دانید زرشک ایران از کیفیت خوب و رقابتی در کل جهان برخوردار است. همچنین درخت گردو در آب و هوای کشور ما به خوبی رشد می کند. به گفته خیلی ها طعم گردوی ایرانی به طور کلی نسبت به سایر انواع گردو برتر است. گفتنی است ایران از نظر تولید پسته، گردو، بادام و فندق در زمره کشورهای پیشرو جهان قرار دارد.

روند صادرات آجیل و خشکبار ایرانی

امروزه شرکت های معروف صادرات آجیل و خشکبار در داخل و خارج از کشور، بهترین آجیل و خشکبار را در ایران جمع آوری و خریداری کرده و سپس با استفاده از بهترین ماشین های تمام مکانیزه، این محصولات را با کیفیت عالی تهیه می کنند و با یک بسته بندی جذاب و کاملا استاندارد به سایر نقاط جهان صادر می نمایند.

۹۸/۱۰/۰۸
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.