تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

روش تولید عسل گیاه گون

جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷ ق.ظ

عسل گیاه گون

 آیا می دانید مراحل تولید عسل چیست؟ عسل گون چگونه تهیه می شود؟ خواص عسل گون چیست؟ در این مقاله به این موضوعات می پردازیم. اگر شما هم عاشق طعم عسل  به خصوص عسل گون هستید، با ما همراه باشید تا بیشتر درباره آن بدانید.

عسل گیاه گون

انواع عسل ها با خواص گوناگون

 

عسل ها انواع مختلفی دارند و از گیاهان خاصی تولید می شوند. خاصیت عسل ها و نحوه تولید آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. همانطور که می دانید، عسل خواص شگفت انگیزی دارد و بسیاری از بیماری ها و زخم ها به وسیله این ماده شفابخش درمان می شوند. قدرت شفابخشی عسل به قدری است که در قرآن نیز نام آن آمده و روی خواص آن تاکید شده است.

 

عسل چگونه تولید می شود؟

زنبورهای عسل که با زنبورهای معمولی تفاوت دارند، نیش خرطومی شان را در گرده گل ها و گیاهان فرو می کنند و شهد آن را می مکند. با قورت دادن شهد ،آنزیم های بدن زنبور فعال شده و فعل و انفعالاتی روی این شهد ایجاد می شود. به این ترتیب پس از گذشت نیم ساعت عسل تشکیل می شود. حال، نوبت به تخلیه عسل در کندوها می رسد.

آن ها محتویات شکم خود را در قاب های موم اندود شده و دارای خانه های شش ضلعی تخلیه می کنند تا خانه ها به مرور پر شود. از آنجا که عسل خالص، حدود ۱۴ درصد آب و شهدها حدود ۸۰ درصد آب دارند، زنبورها بال های خود را به هم می زنند تا آب اضافی تبخیر شود و عسل غلیظ تر شود.

آن ها قاب های موم دار را یکی پس از دیگری پر می کنند و به سراغ قاب بعدی می روند. بنابراین، عسلی که با عنوان عسل طبیعی در بازار موجود است، عصاره شهد گیاهان است که با آنزیم های بدن زنبور ترکیب شده و معجونی طبیعی برای حفظ سلامتی را تشکیل داده است.

جالب است بدانید که زنبورها در طول زندگی خود، بخش زیادی از شهد را برای زنده ماندن و سیر شدن نیاز دارند. پس مقدار شهدی که در بدن آن ها باقی می ماند، میزان اضافی غذای آن هاست که به کندوها منتقل می شود. یعنی به منظور  تولید یک کیلو عسل ،حدود ۲۰ هزار زنبور عسل فعالیت می کنند و ۳کیلو شهد را به یک کیلوگرم عسل تبدیل می کنند.

غلظت و قند موجود در عسل ، به عوامل مخرب محیطی اجازه نمی دهند تا وارد این مایع شوند و آن را فاسد کنند. این به معنای صحت جاویدان عسل طبیعی است. اما با این حال، سعی کنید برای تهیه عسل طبیعی از محصولات فروشگاهی استفاده نکنید و نوع پردازش نشده آن را خریداری کنید. چرا که عسل برای قرار گرفتن در شیشه ها و بسته بندی های کارخانه باید یک بار گرم شود و ممکن است برخی از خواص آن در این مراحل از بین برود. علاوه بر اینکه عسل طبیعی هیچ گاه در این حجم تولید نمی شود که کارخانه ها بتوانند روزانه این مقدار از آن را روانه بازار کنند.

البته فراموش نکنید که هرجا دیدید روی شیشه عسل، نام عسل طبیعی نوشته شده است، به نوشته اعتماد نکنید و حتما عسل را از مکان ها و برند های معتبر تهیه کنید. زیرا تشخیص عسل طبیعی بسیار سخت یا حتی غیر ممکن است. بله! با وجود روش های تقلب در این ماده خوشمزه و مغذی، امکان تشخیص دادن عسل خوب از بد با چشم غیر مسلح  تقریبا صفر است.

عسل گیاه گون

زنبوردار در حال برداشت عسل گون

 

عسل گون چیست و چگونه تولید می شود؟

همانطور که گفتیم، هر یک از عسل ها از گیاهی خاص گرفته شده اند و خواص مخصوص به خود را دارند. در میان عسل ها چند مورد مانند عسل آویشن، عسل جنگلی، عسل کوهستان، عسل گون و عسل کنار بسیار معروف و پر طرفدار هستند. برای مثال همه ما شنیده ایم که عسل آویشن برای سرماخوردگی و  گلودرد بسیار موثر است. اما عسل های گیاهی چگونه گرفته می شود؟

ملاک نام گذاری و کیفیت عسل ها تنها تغذیه آن ها است و به هیچ عامل دیگری مانند نژاد زنبور و منطقه جغرافیایی ارتباط ندارد. در اینجا می خواهیم طریقه تولید عسل گون را با شما مرور کنیم.

وقتی سخن از عسل گون به میان می آید، متوجه می شویم که گیاه تغذیه زنبورها برای تولید عسل ، گون بوده است. البته این بدان معنا نیست که زنبور فقط شهد گیاه گون را خورده است. زیرا هیچ کس نمی تواند همه زنبورها را زیر نظر بگیرد و تغذیه آن ها را کنترل کند. اما با این حال، بیشترین مقدار از تغذیه زنبور، نام عسل را مشخص می کند.

گیاه گون که در مناطق غربی ایران بیشتر می روید، خواص زیادی دارد که به عسل آن نیز منتقل می‌شود. برای مثال، خواصی برای این گیاه ذکر شده که از آن ها به خاصیت تقویت کننده بدن، ضد التهاب بودن، مسکن دردهای عمومی بودن و … آن اشاره می کنیم. از خواص دیگر این گیاه می توان این موارد را ذکر کرد: افزایش سیستم ایمنی بدنن، مقاوم کردن بدن در مقابل عفونت ها و حتی سرطان ها، دشمن بیماری های قلبی و عروقی و … .

رنگ عسل گون زرد طلایی است و  طعم نسبتا تندی دارد. در مناطق مرتفع کوهستانی می روید و داروی افراد کم خون محسوب می شود. برای حفظ کیفیت این عسل ، زنبوردار باید جای کندوها را در طول سال چند بار تغییر دهد تا زنبورها بتوانند از گیاهان تازه تر گون بهره گیری کنند و شهد بیشتری جمع کنند.

با مصرف روزانه عسل گون ، می توانید مقاومت بدن خود را در مقابل بیماری ها و آسیب های داخلی بدن حفظ کنید. بدون اینکه دچار دیابت شوید. زیرا این نوع عسل به علت قند پایین حتی برای افراد دیابتی نیز محدودیت ندارد.

عسل گیاه گون

گیاه گون که در تولید عسل بسیار کاربرد دارد

۹۹/۰۱/۲۲
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.