تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

۲۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

آب سالم

قبلا در مورد اینترنت اشیا و مزایای آن برای کشورهای در حال توسعه صحبت کرده ایم. نقطه اتصال بین همه این بحث ها، زیرساخت های موجود است.  در این مقاله قصد داریم بر روی نحوه استفاده از اینترنت اشیاء در حوزه آب صحبت کنیم و ببینیم این فناوری چگونه می تواند راه حل های مفیدی را برای کشورهای در حال توسعه فراهم آورد.  قبلا در مورد راه حل های موجودی که می توانند دسترسی به سیستم سلامت را در مکان هایی که زیرساخت های فیزیکی همچون بیمارستان ها اندک یا دور است را راحت تر کنند، صحبت کردیم.  اما مسئله کلیدی دیگری که در بیشتر کشورهای در حال توسعه دیده می شود، دسترسی به آب سالم و پاک است. آب سالم و سیستم های تصفیه آب برای سلامت افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر کشورهای در حال توسعه بتوانند از فناوری های موجود  برای دسترسی به این خدمات ضروری استفاده کنند، قادر خواهند بود محدودیت های موجود در سیستم سلامت فعلی و آینده را کمتر کنند. در این بخش، چند مورد از راه حل های موجود برای سیستم تخلیه فاضلاب و تامین آب سالم را با هم مرور می کنیم.  اولین راه حل مرتبط با آب ، به کیفیت آب و سلامت توجه زیادی ندارد و بیشتر بر روی آب و امنیت آن تمرکز می کند. پروژه Hidrosónico در هندوراس که بیشتر مزارع و روستاها  در آن، مشکوک به بروز سیل هستند ، توسعه یافته است. این روستاها در کنار رودخانه ها واقع شده اند و بیشتر از سایر قسمت ها مستعد بروز سیل هستند.  این راه حل  از سنسورهای جریان آب مجهز به سونار استفاده می کند که اطلاعات هیدرولوژیکی کلیدی در مورد سطح آب زیرِ زمین را جمع آوری می نماید.

۲۸ آبان ۹۷ ، ۱۷:۳۶
بهین مبتکران ایده
ورزش و کلان داده

چه در ورزشگاه، چه از تلویزیون و چه با رادیو همیشه مسابقات ورزشی طرافداران خود را داشته اند. اما نکته جالب تاثیر کلان داده (Big Data) و واقعیت مجازی (Virtual Reality) روی این حرفه است و این که چگونه توانسته اند طرافداران بیشتری برای مسابقات ورزشی ایجاد کنند. با وب سایت اینترنت اشیا بهیدو همراه شوید.

روش های مختلفی وجود دارد که تیم های ورزشی گوناگون می توانند از طریق آن ها از مزیت های کلان داده استفاده نمایند. از طرفی مبحث واقعیت مجازی نیز هم برای بازیکنان و هم برای تماشاگران دارای مزیت هایی است. در این مقاله می خواهیم ۴ روشی را به شما معرفی کنیم که باعث شده اند کلان داده و واقعیت بصری نقش کلیدی در ورزش بازی کنند.

۲۷ آبان ۹۷ ، ۱۷:۳۲
بهین مبتکران ایده
خرده فروشی و اینترنت اشیا

اینترنت اشیا هر جنبه ای از زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و باعث تکامل و تغییر آن شده است. حوزه هایی همچون کسب وکار، خرده فروشی یا سلامت تقریبا سعی می کنند خود را با فناوری های جدید منطبق کنند و اینترنت اشیاء از این قاعده مستثنی نیست.  بر  اساس یافته های مک کینزی،  حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیارد دستگاه به هم مرتبط تا سال ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت و ارزش کلی آن ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود.  آمارهای بیان شده همه شک و تردیدهایی که در مورد انطباق و اتخاذ اینترنت اشیا در صنایع مختلف وجود دارد را از بین می برد. با افزایش رقابت در صنایع مختلف، خرده فروشان نیز  تلاش می کنند مراحل ضروری برای ارائه تجربه خرید منحصر به فرد  در اختیار خریداران قرار دهند و بسیار سودآور، منحصر به فرد و موثر باشند.  بحث های بسیاری زیادی در مورد اینترنت اشیا در حوزه خرده فروشی وجود دارد اما قبل از هر کاری اجازه دهید مرور اجمالی بر روی اینکه اینترنت اشیا چیست و چه کاری انجام می دهد، داشته باشیم.

۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۷:۲۸
بهین مبتکران ایده
هواپیمای بدون سرنشین

همان طور که می دانید در پایان هر سال، در مورد تغییرات تکنولوژی و تاثیر آن در زمینه های مختلف پیش بینی هایی انجام می شود. این پیش بینی ها همیشه در مورد اینترنت اشیا جذاب بوده است. یکی از بهترین زمینه هایی که می توان تاثیر فناوری اینترنت اشیاء را روی آن مطالعه کرد، صنعت هواپیمای بدون سرنشین است. این نوع هواپیماها ممکن است برای بسیاری از افراد معمولی مانند یک اسباب بازی باشد، اما در واقعیت در زمینه های مختلفی مانند مسائل امنیتی، پزشکی و صنعت و … مورد استفاده قرار می گیرند. اما قبل از این که ما بتوانیم در مورد این فناوری جدید نظر نهایی را بدهیم باید مزایا و معایب آن را به خوبی بدانیم. پس در این مقاله همراه ما باشید.

۲۵ آبان ۹۷ ، ۱۷:۲۴
بهین مبتکران ایده
داده های هوشمند و شهرهای هوشمند

زمانی که صحبت از نوآوری های مرتبط با شهرهای هوشمند به میان می اید، می توان به این نتیجه رسید که بیشتر موارد استفاده شده در این شرایط برای ساکنان معمولی هیجان انگیز نیست. سطل آشغال به هم وصل شده، چراغ راهنمایی یا دستگاه اندازه گیری زمان پارک ماشین حداقل در نگاه اول باعث تحسین مقامات شهری نمی شود. اما  هر چقدر این سیستم های محلی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند،  رضایت مشتری و احساس عالی نسبت به آن ها نیز بیشتر می شود حداقل تا زمانی که ساکنان زندگی قبل از این نوآوری ها را فراموش کنند. در این مقاله صحبت های پیتر کیوستو مجری راه حل های مرتبط با صنعت مسافرت و بازاریابی برای راه حل های آنالیتیکی و شرکت خدمات مشاوره ترادیتا را بیان خواهیم کرد. کیوستو بر این باور است که بیشتر تمرکزهای موجود به جای اینکه در حوزه داده ها باشد بر روی ارتباط اشیا بوده است.

۲۴ آبان ۹۷ ، ۱۷:۱۹
بهین مبتکران ایده
گران بودن اینترنت اشیا

همراهان عزیز در صورتی که سری مقاله هایی که وب سایت بهیدو در زمینه کشاورزی هشومند را مطالعه کرده باشید حتما از اهمیت فناوری اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی آگاهی کافی دارید. اما چالشی که کشاورزان عزیز با آن رو به رو هستند گران بودن سیستم های پیاده سازی کشاورزی هوشمند است. در این مقاله به اهمیت این موضوع و روش های پیشنهادی برای حل آن می پردازیم.

تاثیر اینترنت اشیا بر کشاورزی

اولین مزیتی که از این فناوری نتیجه می شود کاهش میزان مصرف آب و خاک است، در عین حال افزایش میزان تولید. استفاده از سیستم های اینترنت اشیا در طول زمان می تواند به مقدار خیلی زیادی به نفع کشاورز باشد، اما سرمایه اولیه برای پیاده سازی این سیستم ها زیاد است. کشاورزی اولین صنعتی نیست که توسط مزایای اینترنت اشیا محصور شده است، اما هم چنان هم نتوانسته است بسیاری از کشاورزان را در حوزه خود وارد کند. سرویس پیام رسان به مشتری، جمع آوری داده های آب و هوا، ذخیره سازی و بک آپ گرفتن از آن ها عواملی هستند که باعث گران شدن پیاده سازی این سیستم شده است.

با وجود این چالش هم چنان هم نمی توان تاثیر مناسب این فناوری را روی صنعت کشاورزی نادیده گرفت. شرکت بهین مبتکران ایده در زمینه هوشمند سازی کشاورزی دارای تجربه های درخشانی است. بهیدو با ارائه بسته های مختلفی به کشاورزان عزیز تلاش می کند در عین حال که رعایت وضعیت مالی کشاورز را می کند، کشاورزان را از مزایای این فناوری بهره مند سازد. با پیاده سازی سیستم هومشند کشاورزی شما می توانید در طول زمان بسیاری از هزینه های خود را کاهش دهید. هزینه هایی که شامل آبیاری و خاک می شوند. در نتیجه در طول زمان شما نتیجه سرمایه گذاری اولیه خود را خواهید دید. بنابراین در صورتی که تمایل دارید از مزایای این فناوری در میان رقبایتان به نفع خود استفاده کنید، می توانید از طریق شمااره های قرار داده شده در سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید و با استفاده از تخصص تیم بهیدو کسب و کار خود را توسعه دهید.

۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۷:۱۴
بهین مبتکران ایده
نرم افزار

AllJoyn

پروژه رایگانی با چارچوب نرم افزار جهانی‌ و مجموعه ای از خدمات سیستم است که قابلیت همکاری بین تولیدات متصل به اینترنت و اپلیکیشن‌های بین تولید کنندگان را فعال می‌کند تا شبکه‌های بهینه و پویایی به منظور تولیداتی – خانگی ، مرتبط با خودرو ها، کسب و کار- ایجاد کند که بتواند از راههای جدید، کارآمد، و هیجان انگیزی که کاربران را درگیر و خوشحال می‌کند با هم تامل کنند.

۱۹ آبان ۹۷ ، ۱۲:۵۰
بهین مبتکران ایده
پلتفرم

پروتکل ها:

لیستی از پرتکلهای اصلی‌ اینترنت اشیا شامل : پرئتوکول هایی با تمرکز بر اینترنت اشیا میشود

۶loWPAN,MQTT,CoAP

سیستم عامل‌های تعبیه  شده :

سیستم : آو اس‌ کوچک

الگوی برنامه نویسی: برنامه‌نویسی رویدادگرا، پشتیبانی‌ از ریسه های  تی او اس

۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۳۶
بهین مبتکران ایده
سیگفاکس

سیگفاکس یک شبکه وسیع کم توان برقی‌ است ( LPWAN). دستگاه‌های متصلی که از سیگفاکس استفاده میکنند از  توان برقی‌ کمی‌ استفاده کرده و  در مصافت‌های طولانی‌ کارایی دارد در مقایسه با پرتکلهای اتصال وای‌فای و بلوتوث که توان برقی‌ زیادی که مصرف کرده و تا مهددهٔ کوتاهی‌ کارایی دارند. یک اپلیکیشن سیگفاکس  مراحل اصلی‌ زیر را دنبال می‌کند:

۱۷ آبان ۹۷ ، ۱۲:۲۸
بهین مبتکران ایده
ورزشگاههای هوشمند

شهرها باید به ورزشگاها متصل به اینترنت به عنوان الگویی برای آیند نگاه کنند. هر شهرداری تمایل دارد که شهرش هرچه بیشتر به روز و متصل به اینترنت باشد. گرچه برای دستیابی به این هدف با مسائل دلهره آوری رو‌به رو میشوند زیرا که اغلب اوقات نباید از ابتدا شروع به بنا نهادن یه تکنولوژی نو بکنند. در عوض یه برنامه ریز تکنولوژی باید یک تکنولوژی را بر اساس تکنولوژی و فرا ساخت هایی که شاید ۱۰۰ سال قدمت داشته باشند بنا کند. بر خلاف شهرها، ورزشگاها از قبل به درستی‌ در حال ساخت فضاهای متصل به اینترنت هستند.

۱۶ آبان ۹۷ ، ۱۱:۴۸
بهین مبتکران ایده