تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

۲۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

تاثیر هوشمندسازی بر مصرف انرژی

یکی از موضوعاتی که در دهه‌های اخیر مورد توجه کشورهای صنعتی و در حال توسعه قرار گرفته، جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش خانگی و ساختمان است. اهمیت این بیشتر شد که تقاضا برای عرضه ذخایر نفتی و انرژی ناشی از آن افزایش پیدا کرد.

نیاز به ساخت ساختمان‌های جدید با کاربری‌های مختلف و تمایل به استفاده از تجهیزات جدید، باعث شد که مصرف انرژی در این بالا رود. در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از کل انرژی مصرفی در کشور در بخش خانگی و ساختمان است. برای کاهش هزینه‌های صنعت ساختمان و مصرف انرژی و بهینه کردن آن، عملکرد سیستم مدیریت و اتوماسیون ساختمان بیشتر از سایر موارد است؛ به همین دلیل به موضوع صرفه‌جویی و مصرف منطقی انرژی در کشورو همچنین هوشمند سازی ساختمان‌ها و نظارت سیستم کنترلی دقیق در آنها بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. سیستم‌های تولید کننده و مصرف کننده وابسته به انرژی‌های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر است که از اصولی‌ترین روش‌ها برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان محسوب می‌شود.

۳۰ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۴۹
بهین مبتکران ایده
واگیردار

هشت چیزی که باعث ابتلا به اوتیسم نمی‏شود

به نظر می‏رسد که هر روز نکته جدیدی به عنوان دلایل احتمالی ابتلا به بیماری اوتیسم پیشنهاد می‏شود. از آنجایی که اطلاعات جامع بسیار کمی در مورد دلایل واقعی ابتلا به اوتیسم وجود دارد، گیر افتادن در هر نوع فرم رسانه ‏ای کار ساده‏ای است. آیا استفاده از آفت‏کش‏ ها، شامپو مخصوص سگ، ابرخطی هواپیما از دلایل ابتلا به اوتیسم باشند؟ این ها و بسیاری موارد دیگر از عوامل احتمالی موثر برای افزایش تشخیص موارد ابتلا به طیف اوتیسم پیشنهاد شده‏اند. حقیقت این است که ما حتی مطمئن نیستیم که تعداد افراد مبتلا به اوتیسم افزایش یافته است. تمام چیزی که می‏دانیم این است که از زمانی که معیارهای تشخیص این بیماری گسترش یافت، به همان میزان تعداد افرادی که دارای شرایط تشخیص به اوتیسم بودند نیز افزایش یافت. همچنین، با افزایش آگاهی عموم، تعداد تشخیص‏ ها نیز افزایش پیدا کرد. آیا این مطلب به این معنی است که تعداد افراد مبتلا به اوتیسم در مقایسه با ۲۰ یا ۳۰ سال گذشته بیشتر شده است؟ جواب مناسب “شاید” است.

عوامل بسیار اندکی وجود دارد که بدون تردید خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش می‏دهد. عواملی از جمله وراثت، استفاده از داروهای خاص در دوران بارداری و برخی از انواع جهش‏ های ژنتیکی است که به دلایل ناشناخته‏ ای اتفاق می‏افتند. با این حال، این ها باعث توقف باورهای مردم به تئوری‏ های نادرست در مورد علل ایجاد اوتیسم نمی‏شود.

۲۹ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۳۶
بهین مبتکران ایده

طراحی گرافیک وب

طراحی گرافیک وب

شباهت های زیادی بین طراحی گرافیک وب و طراحی گرافیکی وجود دارد. برای مثال هر دو به درک خوبی از تایپوگرافی، گرافیک و به طور کلی اصول طراحی نیاز دارند. مقایسه طراحی گرافیک وب و طراحی گرافیکی شبیه مقایسه آی پد با یک نقاشی است. هر دو نوع جلوه‌های بصری زیبایی را به نمایش می گذارند، اما فقط یکی از آنها تعاملی است و اگر آن را لمس کنید می توانید با آن ارتباط برقرار کنید. بنابراین می توان گفت تمرکز بر روی طراحی گرافیک وب این است که چگونه هنرمندی می‌تواند تجربیاتی را ایجاد کند که فقط ویژگی نمایشی نداشته باشد بلکه مردم بتوانند با آن‌ تعامل نیز داشته باشند. یک طراح گرافیک وب می‌تواند با انجام یک طراحی گرافیکی برای عناصر بصری وب سایت مانند تصاویر و آیکون ها، تمامی قسمت های یک سایت را به گونه ای در کنار هم بچیند که تعاملی و قابل‌استفاده شوند و کاربر بتواند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند.

همین الان شروع کنید

یک وب سایت مسیرهای مختلفی دارد که کاربران وب می‌توانند برای رسیدن به اهدافشان از آنها استفاده کنند. طراحان گرافیک وب باید مطمئن شوند که کاربران هنگام استفاده از وب سایت تجربه خوبی دارند و می‌توانند به راحتی و بدون سردرگمی به اهدافشان دست یابند. آنها درک می‌کنند که چگونه بهترین طراحی و چیدمان را برای عناصر جهت‌یابی، فراخوانی با دکمه‌های اکشن و دیگر عوامل تعاملی انتخاب کنند تا در کاربر نفوذ کرده و منجر به افزایش گردش یک فرد در سایت شود. بسیاری از طراحان گرافیک وب همان مجموعه مهارت های متداول را به عنوان طراحان وب دارند. مثلا با تایپوگرافی، پلت رنگ ها، و قوانین ترکیب‌بندی و چیدمان آشنایی دارند. اما طراحان پیشرفته گرافیک وب به چگونگی تاثیر این عوامل بر تعامل آنلاین و قابلیت استفاده از آنها نیز توجه می‌کنند.

یکی از دغدغه های طراحان گرافیک وب بهینه‌سازی عناصر سایت است. تصاویر، انیمیشن‌ها، و دیگر عناصر گرافیکی باید خوب به نظر برسند و در حین حال به اندازه کافی نیز کوچک باشند تا به سرعت روی همه دستگاه‌ها بارگذاری شوند. زمان‌های بارگذاری طولانی منجر به تجربه بد کاربر و کاهش نرخ بازدید سایت می‌شود. علاوه بر عناصر بصری، طراحان وب باید در نظر بگیرند که چگونه متن در صفحات مختلف و در مرورگرهای مختلف نمایش داده خواهد شد که خوشبختانه، اضافه شدن قاعده کلی فونت در CSS امکان آرایه بزرگ‌تری از گزینه‌های فونت را فراهم کرده است. طراح گرافیک وب تصمیم می گیرد که چگونه به وب سایت شما نگاه شود، بنابراین انتخاب هایی را در مورد طرح بندی، فونت ها و تصاویر انجام می دهد تا وب سایت های جذابی را خلق نماید. طراحان گرافیک وب باید مقیاس را نیز در نظر بگیرند. همانطور که در وب سایت ها مشاهده می کنید تصاویر و دیگر عناصر بصری با اندازه صفحه بالا و یا پایین می‌روند. هدف این است که تمام این عناصر قابل خواندن باشند و به کاربرپسند بودن وب سایت کمک کنند. طراحان وب باید تمام روش‌های ممکن را در نظر بگیرند و با یک تفکر خوب طرحی را برای عناصر اصلی سایت انتخاب نمایند.

۲۹ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۰
بهین مبتکران ایده
روشنایی خودکار

روش های زیادی برای استفاده از لامپ های خودکار در منازل وجود دارد. در ادامه برخی از این موارد را با هم مرور می کنیم:

۱- به کمک لامپ های مستقل:

این ها لامپ های ال ای دی هوشمندی هستند که با اتصال وای فای یا Z-wave در اختیار افراد قرار دارند. این نوع لامپ ها قابلیت های پیشرفته ای همچون تنظیم روشنایی و تغییر رنگ را در اختیار شما قرار می دهند. گزینه های محبوبی که در این شرایط می توانید از آن ها استفاده کنید شامل Cree, C by GE, TP-Link و LIFX است.

۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۴۱
بهین مبتکران ایده

خواص لوبیا چشم بلبلی

خواص لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی با نام علمی Cowpea or black-eyed pea نوع خاصی از لوبیا است که ظاهری بیضی شکل و همچنین لکه‏ ای مشکی دارد. محبوبیت لوبیا چشم بلبلی به دلیل عطر، طعم و ارزش غذایی آن است. در ادامه به فوائد شگفت‏ انگیز آن اشاره می‏شود.

۲۶ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۳۱
بهین مبتکران ایده
اهمیت سبزیجات و صیفی‌جات

در یک تعریف کلی تمام محصولات کشاورزی و باغی به جز محصولات درختی و غلات را سبزیجات می‌گویند. در واقع سبزیجات انواعی از گیاهان علفی بوده که بخش‌های مختلف آن‌ها نظیر ساقه، برگ، ریشه، غنچه، پیاز، میوه، غده و یا دانه آن‌ به شکل‌ خام، پخته، پودر، کنسروی و یا یخ‌زده مورد مصرف انسان‌ها قرار می‌گیرد. نکته مهم این‌که در سبزیجات گیاهانی هستند که در موقع مصرف هیچ نوع تغییری در اندام آن‌ها صورت نمی‌پذیرد. بنابراین چغندرقند و یا دانه‌های روغنی جز سبزیجات نمی‌توانند باشند.

خواص خوراکی و ارزش غذایی بالای سبزیجات و صیفی‌جات به همراه سود سرشار اقتصادی، سبب شده که انسان‌ها دست به تولید انبوه انواع آن بزنند. این عمل که به سبزی‌کاری معروف است، اهمیت فراوانی در بخش‌های مختلف اعم از مصرف‌کننده، کشاورز و حتی دولتمردان دارد که در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم.

۲۵ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۳۲
بهین مبتکران ایده
تاثیر اینترنت اشیا بر وسایل خانه

مردم اغلب درباره اینکه اینترنت اشیا چگونه می تواند زندگی مدرن را تغییر دهد صحبت می کنند اما همیشه روش های خاصی که این فناوری می تواند به کمکشان بیاید را نادیده می گیرند. واقعیت این است که فناوری اینترنت اشیا فقط به دریافت صورتحساب و سایر موارد نباید ختم شود. علاوه بر معیارهایی که این فناوری در اختیار افراد قرار می دهد برخی از پلتفرم های اینترنت اشیا پیشنهاداتی برای کاربران دارند که به کمک آن می توانند مصرف برخی موارد در خانه را کاهش دهند. علاوه بر این شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی از فناوری های اینترنت اشیا برای تسریع و بهبود کسب وکارشان استفاده می کنند. این موضوع در زمان و انرژی افراد صرفه جویی می کند و می تواند مزایای بیشتری برای مشتریان هم داشته باشد.

۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۳۳
بهین مبتکران ایده
رو زمینی

در کاربردهای رو زمینی ، لوله کشی های پلی اتیلن ممکن است در سازه های محافظ به صورت معلق و یا در چارچوب قرار گیرند، گاهی هم آن ها را بسادگی روی سطح زمین قرار می دهند. این نوع تاسیسات را می توان با هر یک از فاکتورهای موجود تعیین نمود. یکی از این فاکتورها، ملاحظات اقتصادی یک سیستم لوله کشی موقتی است. فاکتور دیگر، سادگی بازرسی و نگهداری از سیستم لوله کشی است.

یکی دیگر از فاکتورها این است که گاهی شرایط محلی و حتی ذات خود کاربرد، اقتضا می کند که لوله روی زمین نصب شود. لوله های پلی اتیلن دارای یکپارچگی اتصالات، استحکام، انعطاف پذیری و وزن کم منحصر بفردی هستند. ترکیب این فاکتورها باعث می شود بتوان از این لوله ها در بسیاری از « کاربردهای رو زمینی » استفاده نمود. از این ماده ارتجاعی در خطوط موقت انتقال آب، انواع مختلفی از خطوط مسیر فرعی، خطوط لای روبی، باطله معدن و لوله کشی جداسازی ذرات ریز استفاده شده است.

از لوله های پلی اتیلن در بسیاری از صنایعی که با فسفات و کائولین ها سر و کار دارند، برای انتقال دوغاب استفاده می شود. سهولت نصب و استحکام منحصر بفرد لوله های پلی اتیلن، استفاده از آن ها را در جمع آوری نفت و گاز مقدور می سازد. علیرغم وجود شرایط بسیار سخت آب و هوایی که در برخی از این کاربردهای متنوع وجود دارد، عملکرد پیوسته و مقرون به صرفه اقتصادی این لوله های منحصر بفرد، مشهود و اثبات شده است. همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن ، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۵۳
بهین مبتکران ایده

هویت بصری

طراحی هویت بصری

برخی از عناصر قابل مشاهده در یک نام یا برند تجاری را نمی توان به تنهایی و فقط از طریق کلمات توصیف نمود. این عناصر که در بردارنده رنگ، شکل و نظیر آن هستند در واقع یک معنای نمادین را به دیگران منتقل می کنند که هویت بصری سازمان را تشکیل می دهد. این عناصر حتی می تواند معماری سازمان، طرح‌ های رنگی تبلیغاتی، لباس پرسنل و غیره باشند. برای درک بهتر این موضوع، می توانیم هویت بصری برند یک سازمان را شبیه به یک فرد در نظر بگیریم، در این صورت تمامی برندها همچون انسان ها شخصیت خود را خواهند داشت و می توانند منظم، جدی، کمالگرا و یا لوکس به نظر برسند و یا همچون برخی از انسان ها گاهی اوقات دارای شخصیت فانتزی، شوخ طبع، بامزه و یا همه پسند باشند. ایجاد هویت بصری برای یک برند بسیار شبیه به شکل گرفتن شخصیت در یک فرد است. انتخاب یک هویت بصری مناسب برای شرکت، نقش موثری در تغییر پتانسیل کسب و کار خواهد داشت به طوری که تقاضا برای محصولات و یا خدمات را افزایش می دهد. طراحی هویت بصری مناسب برای برند سازمان در واقع نوعی درک عمیق سازمان از سلیقه ‌مشتریان است. به بیان دیگر طراحی هویت بصری خوب می تواند شما را از طریق روش‌های قابل شناسایی از رقیبان غیر حرفه‌ای جدا سازد. استفاده ی درست از نشانه های دیداری می تواند منجر به بهبود کسب و کار سازمان شود. این نشانه ها همچنین نحوه عملکرد، اهداف و شخصیت تجاری سازمان را معرفی می‌کنند. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع طراحی هویت بصری در رونق کسب و کارتان توصیه می شود این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید. در ایجاد هویت بصری مناسب برای یک سازمان چند گام مهم وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

همین الان شروع کنید

۲۱ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۴۳
بهین مبتکران ایده
اتوماسیون خانه

اتوماسیون خانه یکی از مواردی است که بیشتر بر روی استفاده از گجت ها و سیستم های هوشمند تمرکز کرده است. در گذشته، اتوماسیون مقیاس محدودتری داشت.  شما فقط می توانستید بر روی لامپ هایتان تایمر نصب کنید یا ترموستات های دیجیتالی را تهیه کنیدکه برنامه نویسی محدودی دارند. اما با هوشمندتر شدن وسایل خانه و ارائه برنامه ها و پردازنده های درون ساخت، پتانسیل اتوماسیون خانه ها نیز افزایش پیدا کرد.

اتوماسیون به معنای صرفه جویی در انرژی و زمان است. بعد از اینکه اولویت هایتان را مشخص کردید  می توانید باقی ماجرا را به دستگاه یا سیستم مدنظر بسپارید.  به عنوان مثال یک ترموستات کاملا خودکار می تواندسیستم گرمایشی را خود به خود زمانی که در خانه نیستید خاموش کند. زمانی که به خانه برگشتید این سیستم روشن می شود. نسخه های پیشرفته تری هم هستند که می توانند به صورت خودکار دمای موجود در خانه را با تغییرات آب و هوایی تطبیق دهند.

۲۰ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۰۷
بهین مبتکران ایده