اغلب کارشناسان بازاریابی حرفه ای معتقدند که اتوماسیون بازاریابی در سال ۲۰۲۰ یک مهارت ضروری و اجتناب ناپذیر است. اما اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه کسبوکارتان را متحول میکند؟ اگر به رونق بیشتر کسب و کارتان اهمیت می دهید این مطلب را دنبال کنید.
اتوماسیون بازاریابی چیست ؟
اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) در حقیقت بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است و بر روی مجموعه گستردهای از ابزارها و تکنیک های بازاریابی احاطه دارد. این فناوری جدید بازاریابی به شرکت ها امکان می دهد تا با پیام های بازاریابی خودکار ، از طریق کانال های مختلف ارتباطی از جمله ایمیل، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و پیام های متنی، به طور موثری مشتریان را هدف قرار دهند تا منجر به فروش بیشتر شوند. البته ناگفته نماند که این پیام ها بر اساس فاکتورهایی که شما برای نرم افزار مشخص می کنید ارسال می گردد.
این فناوری به طور معمول توسط بخش بازاریابی شرکت ها به عنوان راه حلی برای حذف وظایف تکراری از گردش کار کارکنان و افزایش بازده کلی بازاریابی سازمان استفاده می شود.
سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی از طریق بازاریابی ایمیل و یا ارسال پیام در رسانه های اجتماعی یا وب سایت ها و سایر کانال های دیگر از طریق ربات های خودکار در ایجاد مشتری جدید کمک می کنند. در واقع می توان گفت ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، فعالیت کمپین های بازاریابی سازمان ها را گسترش می دهند.