یک وب سایت تجارت الکترونیک موفق بسازید
وقتی که شما بهصورت آنلاین خرید و هزینه را پرداخت میکنید و بدون دردسر، محصول خریداریشده از وب سایت را درب منزل تحویل میگیرید؛ شاید با خود فکر کنید که این فرایند اصلا پیچیده نیست. کاری که بازاریاب دیجیتال انجام میدهد؛ کمک به برندها برای رشد فروش در حوزهی تجارت الکترونیک است. بعضی از بازاریابها وب سایت تجاری مخصوص خود را دارند و به این ترتیب با زیر و بم این کار بهخوبی آشنا هستند. در بخش اول این مقاله به ۶ نکتهای میپردازیم که باعث خواهند شد تجارت الکترونیک شما به پیشرفت خیرهکنندهای برسد.
یک دامنه به ثبت برسانید
ثبت دامنه کار بسیار آسانی است. شما به نامی نیاز دارید که به نحو عالی برند شما را معرفی کند. زمان زیادی صرف این مرحله نکنید. با استفاده از وب سایت های مخصوص این کار، میتوانید با هزینهی اندکی نامی برای وب سایت خود ثبت کنید.
با یک توسعهدهندهی وب همکاری کنید
این یک گام مهم در ساخت تجارت الکترونیک است. اگر میخواهید وب سایت خود را در بازهی زمانی کوتاه و به روش حرفهای راهاندازی کنید؛ باید به دنبال شخص مناسبی برای توسعهی وب سایت باشید. به وب سایت های دیگر مراجعه کنید و با توسعهدهندگان آنها آشنا شوید. اگر میخواهید در مورد زمان مورد نیاز برای راهاندازی تجارت الکترونیک خود آگاه شوید، میتوانید با متخصصان طراحی وب سایت در تماس باشید.
به کسبوکار خود وجههی قانونی بدهید
بیزینس خود را ثبت کنید و با دریافت گواهینامه، به کسبوکار خود وجههی قانونی بدهید. برای کمک گرفتن در مورد راهاندازی بیزینس خود، میتوانید از یک وکیل محلی نیز استفاده کنید. البته انجام این کارها بدون هزینه نخواهد بود؛ اما بهاحتمال زیاد شما را از دردسرها و هزینههای آتی مصون خواهد کرد. شما باید شهری را که فعالیت اصلی تجارت الکترونیک در آن صورت میگیرید، مشخص کنید و فایلهای مربوطه در سازمان مالیات را نیز پر کنید.
از پلتفرمهای محبوب در تجارت الکترونیک استفاده کنید
بهتر است برای صرفهجویی در زمان و هزینه از پلتفرمهای محبوب در تجارت الکترونیک استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از پلتفرمهای Shopify, Woo Commerce یا Big commerce است. بیشتر توسعهدهندگان وب سایت با این پلتفرمها آشنا هستند و فرآیندهای پرداخت و استفاده از پلاگینها نیز در آنها ساده است.
از تم متناسب با تجارت الکترونیک خود استفاده کنید
برای صرفهجویی بیشتر، میتوانید از Theme Forest تم مناسب و مورد علاقهی خود را که با سمتوسوی تجارت شما مطابقت دارد، خریداری کنید. Theme Forest بیش از ۲۸ هزار تم و الگو برای وب سایت پیشنهاد میکند که قیمت آنها از ۲ دلار شروع میشود.
وب سایت خود را فعال کنید
بهمحض اینکه قصد کردید بیزینس خود را راهاندازی کنید، وب سایت تجارت الکترونیک را فعال کنید؛ حتی قبل از این که لیست محصولات برای فروش را ارائه داده باشید. به توسعهدهندهی وب سایت بگویید که یک صفحه در مورد شرکت شما (About Us) و یک صفحهی تماس برای وب سایت ایجاد کند. لازم نیست که وب سایت شما طراحی بینظیر و خیرهکنندهای داشته باشد، فقط کافی است فعال و کاربردی باشد.
وقتی که شما بهصورت آنلاین خرید و هزینه را پرداخت میکنید و بدون دردسر، محصول خریداریشده را درب منزل تحویل میگیرید؛ شاید با خود فکر کنید که این فرایند اصلا پیچیده نیست. کاری که بازاریاب دیجیتال انجام میدهد؛ کمک به برندها برای رشد فروش در حوزهی تجارت الکترونیک است. بعضی از بازاریابها وب سایت تجاری مخصوص خود را دارند و به این ترتیب با زیر و بم این کار بهخوبی آشنا هستند.
برای تجارت الکترونیک خود اعتبار کسب کنید
HARO ابزار مناسبی برای هر صاحبان کسبوکار الکترونیک یا بازاریابان دیجیتال است که میزان SEO و روابط عمومی (PR) خود را افزایش دهد. استفاده از HARO رایگان است و اگر بهخوبی از این ابزار استفاده کنید؛ میتوانید تجارت الکترونیک خود را به دیگران بشناسانید و تغییر بزرگی در بیزینس خود ایجاد کنید. HARO وب سایتی است که روزنامهنگاران میتوانند به بانک اطلاعاتی بزرگی دسترسی داشته باشند و با استفاده از منابع معتبر موجود در سایت، وظیفهی پوشش رسانهای خود را انجام دهند. پس در این سایت عضو شوید و تا جایی که میتوانید برای تجارت الکترونیک خود اعتبار کسب کنید و روابط رسانهای خود را گسترش دهید.
توسعهی روابط با اهالی رسانه
توسعهی روابط با اهالی رسانه برای موفقیت در حوزهی تجارت الکترونیک بسیار ضروری است. در اینجا است که پیچباکس به کمک شما میآید. پیچباکس با مکانیزه کردن کار خستهکنندهی «دسترسی یافتن به افراد»، به شما این امکان را میدهد تا روی کاری که در آن خبره هستید وقت بگذارید. پیچباکس در واقع به شما کمک میکند بهصورت واقعی و شخص به شخص با افرادی که میخواهید، در ارتباط باشید. پیچباکس به شما کمک میکند فعالیتهای توسعهای خود را مؤثرتر انجام دهید.
ارتباطات خود را شخصی کنید
روابط شخصی هم در حوزهی ارتباط با فروشندگان خرد و هم در ارتباط با اهالی رسانه بسیار حائز اهمیت است. اگر شما با موفقیت توانسته باشید استراتژی SEO را پیاده کنید، در این صورت بهخوبی به اهمیت ارتباطات شخصی آگاه هستید.
از امکان پرداخت (gateway) بهره بگیرید
آیا تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که چگونه پرداختهای کارت اعتباری در وب سایتهای تجارت الکترونیک پذیرش میشوند؟ پاسخ این است که؛ این امر با استفاده از امکان پرداخت gateway و همچنین شرکتهای پردازندهی کارت اعتباری میسر میشود. شاید با PayPal یا Stripe آشنا باشید. اگر میخواهید در وب سایت خود امکان پرداخت گتاوی، یا پرداخت با استفاده از تلفن همراه داشته باشید؛ میتوانید از gateway توسط authorize.net یا ۲Checkout.com استفاده کنید.
وب سایت خود را همزمان با توسعهی آن تقویت کنید
در مورد سیاستهای بهینهسازی برای موتور جستجو (SEO) همزمان با فرآیند ساخت وب سایت بسیار صحبت کردهایم. شما به جای اینکه منتظر باشید تا توسعهی وب سایت کامل شود و سپس فعالیتهای SEO را شروع کنید؛ میتوانید SEO وب سایت خود را همزمان با توسعهی آن تقویت کنید.
بهترین روش برای بستهبندی، انتقال و انبار کردن محصولات را پیدا کنید
قبل از اینکه وب سایت خود را راهاندازی کنید؛ باید به این موضوع فکر کنید که چگونه محصولات خود را انبار کنید و به مشتریان تحویل دهید. برای هماهنگ بودن با خردهفروشان، باید تعداد محصولات در انبار را از مدتها قبل بدانید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.