نقش بازاریابی اینترنتی در توسعه صنایع دستی
دیجیتال مارکتینگ لازمهی توسعه در بخش صنایع دستی
صنایع دستی از جمله تجارت های درآمد زاست که قابلیت ارز آوری فراوانی دارد. تجارت الکترونیک شامل تجارت داخلی و خارجی است که کشور ما در زمینه تجارت الکترونیک داخلی ضعیف و در خصوص تجارت فرامرزی هم سهم بسیار ناچیزی دارد. دلیل این امر عدم توجه به پتانسیلهای موجود برای حضور در فضای نامحدود اینترنت است. لازمهی حضور در بازار جهانی و تجارت الکترونیک بازاریابی اینترنتی به شکل حرفهای است. به عنوان مثال شهر اصفهان به دلیل شاخصههای فرهنگی، هنری و تاریخی پتانسیل بسیار زیادی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد؛ در کنار آن وجود چشمههای آب گرم در اطراف اصفهان و احداث شهرک سلامت ، پتانسیل جذب گردشگر سلامت را فراهم میکند. اما به دلیل عدم توجه کافی به لزوم بازاریابی اینترنتی در صنعت گردشگری و نیاز به همگام شدن آن با فاکتورهای جهانی، توسط صاحبان این صنعت، ورود مسافران خارجی به ایران و به دنبال آن به شهر اصفهان کاهش یافته و متأسفانه دچار عقب ماندگی در صنعت پرسود گردشگری شدهایم.
ویترین خالی صنایع دستی اصفهان در اینترنت
در دنیای دیجیتال امروزی فرهنگ، نمادهای فرهنگی و در میان آنها صنایع دستی روز به روز از حساسیت و اهمیت استراتژیک بیشتری برخوردار شدهاند. صنایع دستی به عنوان عامل اصلی و پویا در راستای توسعه ملی مطرح بوده و میتواند نقش ویژهای در رشد توسعه اقتصادی کشورها ایفا کند. صنایع دستی بستری بسیار مناسب جهت جذب سرمایه و گسترش چرخه تولید و فروش در داخل و همچنین ارز آوری برای کشور میباشد.
این یک واقعیت است که در تمام دنیا نقش بازاریابی سنتی حتی در صنایع سنتی هم کمرنگتر از قبل شده است. دیجیتال مارکتینگ میتواند روحی تازه در کالبد این صنعت فراموش شده، بدمد. اصفهان یکی از خاستگاهها و پیشتازان صنایع دستی بوده است اما امروزه هنرمندان و بازرگانان ما به واسطه فقدان راهبرد مناسب در حوزه بازاریابی نتوانستهاند متناسب با شأن و منزلت صنایع دستی ایران در بازارهای جهانی ورود پیدا کنند.
بازاریابی اینترنتی پلی به بازار جهانی
با حضور روز افزون اینترنت در دسترس مردم فرصتهای عالی در اختیار شرکتها قرار میگیرد تا بتوانند به مشتریان خود متصل شوند و کسب وکار خود را رشد دهند. از این رو کارگاههای خانگی، کوچک و متوسط مدلهای مناسب توسعه در آینده خواهند بود. در دنیای فعلی کسب وکار، نمیتوان کسب وکاری را بدون حمایت و پشتیبانی بازاریابی دیجیتال اجرا کرد. مخصوصا اگر محصول شما در بازار جهانی مشتری بیشتری نسب به بازار داخلی داشته باشد. در عصری که برندها به جای به دست آوردن فضا در قفسههای فروشگاهها، به دنبال جلب توجه مخاطبان خود هستند، فعالیت هوشمندانه در اینترنت و تولید محتوای جذاب و مفید مطابق با استانداردهای جهانی میتواند نقطه عطف تجارت شما باشد.
قابلیتهای فراموش شده صنایع دستی
دوره ی تمام وقت در مغازه نشستن به سر آمده است. برعکس فروشندههای صنایع دستی در اصفهان که منتظر گردشگران میمانند ، بازرگانان موفق صنایع دستی در دنیا دیگر به دنبال عرضهی محصولات خود در یک نقطه نمیگردند . در دنیای دیجیتال مرزی برای تجارت شما وجود ندارد این انتخاب شماست که بر این قطار سریع السیر سوار شوید و مرزها را درنوردید یا هر روز بیشتر از قبل به دست فراموشی سپرده شوید.
جالب است بدانید بیش از ۱۹۶ رشته صنایع دستی در اصفهان وجود دارد در صورتی که بسیاری از شهرهای موفق در حوزه صنایع دستی دنیا در حد ۲ تا ۳ رشته صنایع دستی بیشتر ندارند؛ اما ما هنوز از قابلیتهای این هنر در سطح جهانی به ویژه بازارهای فروش استفاده نکردهایم.
یکی دیگر از دلایل عدم استقبال عمومی از صنایع دستی میتواند تصور مردم از این صنعت باشد به گونهای که صنایع دستی را یک کالای عتیقه و مخصوص افراد یا خانوادههایی می دانند که علاقه به جمع آوری عتیقهجات دارند. ما در بهیدو به شما کمک می کنیم تا در تبدیل به یک برند موفق جهانی در صنعت صنایع دستی شده و از هر کجای دنیا مشتری وفادار جذب کنید.
اصفهان در شبکههای اجتماعی
گردشگران علاقه ی زیادی به به اشتراک گذاشتن خاطرات سفر خود با دیگران در شبکههای اجتماعی دارند. مردم ترجیح میدهند از یک نفر آشنا کسب اطلاعات کنند تا دیگران بنابراین باید با استفاده از ترفندهای دیجیتال مارکتنیگ وارد دنیای گردشگران شوید. اما حضور موفق در این دایره اجتماعی نیازمند تخصص است. از آنجا که شهر اصفهان دارای صنایع دستی بسیار زیبا و پتانسیل قوی در این زمینه است به هنرمندان اصفهانی پیشنهاد می کنیم که حتما از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ در اصفهان بهره ببرید. مشاوران با تجربهی ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو آمادهی رشد و توسعه کسب و کار شما در عرصهی جهانی هستند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.