روشهای بهبود طراحی سایت تجاری در بازاریابی الکترونیک
روند تجارت الکترونیکی هر روز رو به افزایش است .ولی با این وجود همچنان اشتباهات زیادی در روند جلب مشتری از طریق سایت های اینترنتی وجود دارد .چرا که اشتباهات زیادی در طراحی سایت ها انجام می شود.بهترین روشهای بهبود سایت تجاری به شرح زیر است. به عنوان مثال کمبود اطلاعات در سایت و یا عدم راهنمایی کافی کاربر می تواند باعث شود ،که شما مشتریان خود را از دست داده و در نتیجه میزان در آمد از سایت کاهش یابد. اما چگونه می توان مطمئن شد که یک طراحی برای تجارت شما مناسب است و بین سایت شما و دیگر سایت ها تفاوت ایجاد می کند؟
امروزه بسیاری از سایت ها هم از نظری مالی و هم از نظری هزینه زیادی را می پردازند، تا با استفادی از افزایش میزان اشکال یا رنگ ها در سایت مخاطب را به سایت جلب کنند .ولی نه تنها باعث افزایش مخاطب نمی شوند بلکه ممکن است آن ها را از دست بدهند. بهترین کاری که می توان برای بهبود سایت تجاری خود انجام داد این است که در طراحی سایت خود به قسمتی که به کاربر خود خدمات ارائه می دهید ،بیشترین توجه را داشته باشید. در این جا ما ۵ شیوه طراحی سایت را به شما ارائه می دهیم که موجب بهبود سایت شما و ارائه خدمات به کاربران شما می شود:
دسته بندی کردن در طراحی سایت
این موضوع یکی از مهمترین ویژیگی های سایت ها محسوب می شود. مخصوصا برای سایت هایی که دارای محصولات متنوع با تعداد زیاد است ،چرا که به کاربران کمک می کند خیلی سریع و موثر به محصول خود دسترسی پیدا کنند. وجود راهنمای سایت و دسته بندی کردن محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است ولی باز هم نمی توان اطمینان کافی حاصل نمود که کاربران می توانند به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.
یکی از دسته بندی هایی که در سایت می تواند وجود داشته باشد ،این است که محصولاتی که بیشترین بازدید را داشته اند در یک دسته قرار داد. می توان دسته بندی هایی بر اساس رنگ، سایز و یا استایل خاصی باشد چرا که کاربر نمی خواهد وب سایت را بگردد تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند. زمانی که از دسته بندی محصولات برای سایت خود استفاده می کنید به مشتریان خود نشان می دهید که راحتی و رعایت زمان آنها برای شما اهمیت دارد.
رتبه بندی و بررسی
تجارت الکترونیکی زمان زیادی که نیست که رونق پیدا کرده است. یکی از عواملی که در موفق بودن سایت شما اهمیت دارد. این است که از محصولات خود فیلم یا عکس با کیفیت مناسبی قرار دهید چرا که این موضوع به کاربران حس بهتری می دهد با وجود اینکه نمی توانند به ان دست بزنند و یا از جنس آن اطمینان حاصل نمایند. بررسی مشخصات محصول می تواند به کاربر این امکان را بدهد که کدام محصول را انتخاب نماید. اضافه کردن نظرات کاربران در مورد محصول هم می تواند یکی از ویژیگی های مثبت سایت شما محسوب شود ،زیرا نظرات کاربران یک فیدبک صادقانه برای آنها تلقی می شود.
پرداخت آسان
قسمت پرداخت الکترونیکی یکی از مهمترین قسمت های سایت تجاری شما است. در صورتی که این قسمت از سایت شما درست و به شیوه مطلوب طراحی نشده باشد باعث می شود که شما مخاطبان خود را از دست بدهید. در بسیاری از مواقع کاربر کالای مورد نظر خود را در سایت شما پیدا می کند و ولی به علت اینکه روند پرداخت بسیار خسته کننده است ممکن است از خرید خود صرف نظر کند. بنابراین همیشه به بهینه بودن فرآیند طراحی قسمت پرداخت سایت خود توجه داشته باشید.
بسیاری از افراد زمانی که قصد انجام کارهای خود را به صورت آنلاین دارند اصلا صبور نیستند. همین موضوع باعث می شود که کاربر از خرید خود به طور کل منصرف شود. موارد خیلی کوچکی می توانند منجر به کاهش سرعت فرآیند پرداخت شوند. به عنوان مثال ثبت نام اجباری در سایت و یا وجود پیام های تبلیغاتی زیاد! وجود گزینه هایی مثل پرداخت به عنوان مهمان ، دریافت تنها اطلاعاتی که ضروری است، تاییدیه پرداخت و گزینه تماس اضطراری در صورت بروز مشکل بسیار ضروری است.
صفحات فروش محصولات
صفحات فروش سایت شما عامل فروش شما هستند! بنابرای این صفحات باید این توانایی را داشته باشند تا کاربر را متقاعد کرده که محصول را خریداری کند! یکی از موارد مهم برای این صفحه وجود تصویری واضح از محصول است. چرا که کاربر قادر نیست محصول را در دست خود بررسی کنید. بنابراین وجود این تصویر هر شکی را برای آن از بین می برد. این تصویر باید از محصول در حالت های مختلف مانند زوایای مختلف ، در جعبه و یا در حال استفاده باشد. یکی دیگر از نکات مهم این است که عکس شما قابلیت زوم را داشته باشد. به عنوان مثال این این قابلیت این امکان را به کاربر می دهد تا از بافت های کالا آگاهی یابد! اگر توان مالی شما مناسب است تهیه فیلم از محصول می تواند موجب افزایش اعتماد کاربر شود! نکته دیگر گذاشتن توضیحی از محصول است که در فیلم یا عکس به آنها پرداخته نشد.
تاکید بر شفافیت
به این نکته توجه داشته باشید که کاربران از سوپرایز شدن در طول فرآیند خرید اصلا استقبال نمی کنند! به عنوان مثال هزینه اضافی برای مالیات و … که قبلا در مورد آن توضیحی داده نشده بود. بنابراین اگر با این موضوع متوجه شوند ممکن است از کل فرآنید خرید منصرف شوند. شما باید در طول طراحی فرآیند به شفافیت کار خود دقت لازم را داشته باشید. در این صورت وجود اطلاعات لازم و کافی برای ارتباط مشتریان با شما در سایت الزامی است.
طراحی سایت زیبا و کارآمد برای سایت های فروشگاهی بسیار مهم است و این کار بایستی حتما به دست متخصصانی که بر جزئیات این کار تسلط دارند در همکاری با صاحب کسب و کار صورت بگیرد. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان طراحی سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو تماس بگیرید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.