اشتباهات رایج سئو که منجر به از بین بردن تلاشهای بازرگانی شما می شوند
اشتباهات رایج سئو
در سئو سایت جای کمی برای اشتباه کردن هست. امروزه اکثر کمپانیها قسمت اعظمی از سرمایه خود را چه از نظر مالی و چه از نظر زمانی صرف تولید محتوا میکنند. محتواهای مناسب از طریق های مختلفی می تواند در میزان بازده شما موثر باشد. شما چگونه می خواهید با استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی مطرح شوید اگر هیچ مطلب جالبی برای ارائه به مخاطبان خود ندارید!؟چه کسانی ایمیل تبلیغاتی شما را می خوانند اگر محتوای آن کسل کننده باشد!؟اگر پیام تبلیغاتی شما ساده باشد چه کسی برای دیدن آن حاضر به کلید کردن روی آن است!؟ اگر شما مطالب خود را به صورت مناسب دسته بندی و ایجاد نکنید چون می خواهید رتبه آن را در موتورهای جست و جوگر افزایش دهید!؟
بنابراین این که محتوای مناسب برای بهبود کسب و کار شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است مشخص است. به همین دلیل کمپانی ها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند تا بتوانند محتوای مناسب و ارزشمندی را به مخاطب خود ارائه دهند. ولی اگر شما هزینه زیادی چه از نظر مالی و چه از نظر زمانی برای تولید محتوای خود بپردازید و نتیجه دلخواه خود را دریافت نکنید چه می شود؟!در اینجا ما اشتباهات رایجی که در سئو ممکن است انجام دهید، ولی تاثیر آن روی رتبه شما بسیار مهم است را به اختصار بیان می کنیم :
کلمات کلیدی
توجه داشته باشید که زمانی که شما محتوایی را به مخاطب خود عرضه می کنید از کلمات کلیدی مناسبی برای معرفی آن استفاده کنید. زمانی که شما از این کلمات استفاده می کنید باعث می شوید که افراد در جست و جوهای خود آن را به راحتی پیدا کنند. ولی نکته مهم این است که از کلماتی استفاده کنید که مرتبط به موضوع شماست و مردم از آنها برای جست و جوی خود استفاده می کنند. استفاده از کلمات کلیدی از زمان های دور یکی از روش های اصلی برای بهبود سئو سایت استفاده می شده است.موتورهای جست و جو در پیدا کردن محتوا بسیار دقیق عمل میکنند ولی باید توجه داشته باشید که استفاده زیاد از کلمات کلیدی که در واقع کیلدی نیستند موجب می شود که موتور جیت و جوگر آن محتوا را بی ارزش تلقی کنید.پس هنگام انتخاب کلمات ، کلماتی را انتخاب کنید که واقعا کلیدی هستند!
طراحی شما برای تلفن همراه بهینه نیست
در سالهای اخیر تلفن های همراه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اند بنابراین اگر محتوای شما به گونه ای ساخته نشده باشد که قابل نمایش در تلفن همراه باشد موجب می شود سئو سایت شما کاهش یابد! در اینجا ما نکاتی را بیان میکنیم که با در نظر گرفتن آنها می توانید مطمئن باشید محتوای شما برای تلفن های همراه مناسب است :
- سایز نوشتار شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هیچ چیز برای یک کاربر بدتر از این نیست که برای خواندن مطلب شما مدام از زوم کردن استفاده کند!
- زمانی که شما از محتوای ویدئو برای سایت خود استفاده می کنید مطمئن باشید که قابلیت پخش در تلفن همراه را دارد.
- پیمایش (Scrolling) به کاربر شما راحتی بیشتری را می دهد به جای اینکه مجبور باشد برای خواندن مطالب مدام به صفحات دیگری برود!
- قسمت های مختلف سایت شما مانند قسمت تماس با ما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا کاربر بتواند به راحتی با انگشت زدن روی آن انتخابش کند.
- توجه داشته باشید که محتوای شما از دید کاربر زمانی که از در تلفن همراه خود استفاده می کند بیشتر به نظر می آید. بنابراین با پاراگراف بندی آن به کاربر این فرصت را می دهید تا به راحتی قسمت مورد نیاز خود را مطالعه کند.
- در صورتی که در متن خود از موضوعات متخلفی صحبت می کنید استفاده از تیترهای کوتاه و هدفمند را فراموش نکنید.
سرعت بارگذاری محتوای شما
برای یک کاربر زمانی که مجبور باشد برای دیدن محتوای شما بارها صفحه را به روز رسانی کند بسیار آزاردهنده است.بنابراین سرعت سایت شما می تواند هم در تجربه کار و هم بازدهی شما اثر مستقیمی داشته باشد. همچنین یکی از عوامل رتبه بندی گوگل همین سرعت سایت شماست. هدف گوگل این است که خدمات را در زمان کم با بالاترین سرعت به کاربران ارائه دهد. بنابراین حتما در هنگام طراحی سایت خود توجه ویژه ای به سرعت داشته باشید.
محتوای منحصر به فرد
زمانی که سئو سایت شما بررسی می شود یکی از عوامل مهم داشتن محتوای جدید و منحصر به فرد است. اینکه شما از محتوای دیگر سایت ها برای تولید محتوای خود استفاده کنید و یا در واقع کاملا آن را کاملا کپی کنید موجب می شود که رتبه شما به شدت کاهش یابد. تولید محتوایی که به هیچ چیز جدید و ارزشمندی را به کاربر ارائه ندهد موجب نمیشود که چیزی به ارزش سایت شما و یا میزان بازدهی شما اضافه نمی کند.
مشکلاتی لینکی
اگر شما تا به حال تجربه تولید محتوا را داشته باشید قطعا تا کنون متوجه شده اید که می توان از لینک دهی در مقاله یا محتوای خود استفاده کنید. استفاده از لینک دهی به شرطی که درست از آن استفاده شود می تواند بهترین اثر را در رتبه شما داشته باشد. ولی به همان میزان میتواند اثر منفی داشته باشد زمانی که لینکی که شما به آن آدرس دهی کرده اید درست نیست!
لینک ها در حالت کلی به ۲ دسته تقسیم می شوند
۱ – لینک قسمت پرداخت : افراد با استفاده از این لینک می توانند خرید را از سایت شما انجام دهند.
۲- لینک پیوند : شما با استفاده از این لینک ها می توانید فرد را از محتوایی به محتوای دگیر انتقال دهید.
بنابراین اگر شما از این روش به درستی استفاده کنید به راحتی می توانید برای بهبود سایت خود موثر باشید. ولی این به این معنا نیست که استفاده از آن را به طور کل فراموش کنید.بنابراین شما به عنوان صاحب یک کمپانی اگر هزینه زیادی برای تولید محتوای خود پرداخته اید آخرین چیزی که تمایل دارید دریافت کنید نتیجه معکوس است چرا که شما گام های طراحی و تولید محتوا را درست نرفته اید! بنابراین از ابتدا طبق یک برنامه درست اقدام کنید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.