۷ موردی که باعث کمک و یا ضرر به وب سایت تجاری شما می شوند
مشابه با همه چیزهای اطراف ما طراحی وب سایت تجاری هم هر روزه دست خوش یک سری تغییرات است. بعضی مواقع یک ویژگی جدید به طراحی ها اضافه می شود که همه می خواهند از آن استفاده کنند. مشکل این است که آیا این ویژگی جدید به بهبود اوضاع سایت ما کمک می کند یا نه. اضافه کردن ویژگی های جدید همیشه موجب سرگردانی مخاطبان می شود. ولی بعضی مواقع هم قدیمی بودن وب سایت تجاری شما می تواند آن را به خطر بیاندازد.در این قسمت ۳ مورد را تعیین می کنیم که می تواند به طراحی سایت شما کمک کنند و یا به ضرر سایت شما تمام شوند.
راهنمای کلی و یا گیج کننده : دردسر
یکی از بدترین مواردی که می تواند برای مخاطب سایت شما ایجاد شود این است که فرد به وب سایت شما مراجعه کند و کاری را انجام دهد و آن کار به درستی انجام نشود و یا گزینه ای را به اشتباه انتخاب کند! به عنوان مثال بخواهد با زدن دکمه بعدی به صفحه بعد برود ولی این عمل انجام نشود.
اگر شما می خواهید که افراد را در سایت خود نگه دارید بهتر است که برای آنها یک راهنمای مناسب قرار دهید. بنابراین وجود یک راهنمای مناسب برای افراد و توضیح در مورد مواقعی که اختلال در کار آن ها به وجود می آید می تواند موجب اطمینان خاطر آنها شود. یا به عنوان مثال برای هر گزینه ای توضیح مختصری را قرار دهید که فرد بداند با انتخاب این گزینه چه اتفاقی می افتد.
جست و جوی سایت : کمک
یکی از اهداف اصلی وب سایت تجاری شما این است که به افراد مطالب و یا محصولاتی را که می خواهند ارائه دهد. اگر سایت شما دارای قسمت جست و جو باشد فرد به راحتی می تواند محصول مورد نیاز خود را بدون اینکه نیاز باشد بین دسته بندی های مختلف بگردد پیدا کند. همچنین این قسمت می تواند دارای گزینه ای باشد که بر اساس جست و جوهایی که انجام شده است گزینه هایی را به فرد نشان دهد. بنابراین شما می توانید با استفاده از این گزینه استفاده راحت تری از سایت را در اختیار کاربر خود قرار دهید
زوم تصویر : کمک
از آنجایی که خرید اینترنتی برای بسیاری از افراد ساده است بنابراین بیشتر آنها تمایل دارند هنگام خرید از محصول خود اطمینان حاصل کنند. گزینه دوم عکس ها میتواند یکی از ویژیگی های اصلی سایت شما باشد که به کاربر احساس اطمینان را می دهد. با استفاده از این گزینه کاربر می تواند محصول خود را دقیق تر بررسی کند.
ویژیگی های بیهوده : دردسر
وب سایت تجاری خود را با استفاده از ویژگی هایی که کاربران شما نیازی به آن ندارند اشباع نکنید.بعضی مواقع سایت ها این ویژگی ها را بیهوده استفاده می کنند چرا که فکر میکنند باعث جذابیت سایت آنها می شود. ولی در واقع ممکن است آنها موجب ضرر شما باشند مخصوصا زمانی که استفاده خاصی از آنها نمی شود. اگر این ویژگی اضافه شده عملکرد خاصی را انجام ندهد نه تنها موجب هزینه اضافی برای شما می شود بلکه باعث گمراهی کاربر می شود. بنابراین شما می توانید به جای استفاده از آنها به نکاتی اهمیت دهید که کاربران واقعا به آنها اهمیت می دهند. به عنوان مثال سرعت سایت، قابلیت استفاده از آن در مبایل و … .
اطلاعات تماس وب سایت تجاری : کمک
برای کاربران بسیار اهمیت دارد که از چه راهی می توانند با شما در ارتباط باشند.مخصوصا زمانی که آنها دچار مشکلی شدند چه کسی پاسخگوی سوال آنهاست. نمایش اطلاعات تماس شما می تواند موجب افزایش اعتبار و اعتماد کاربران نسبت به شما شود. همچنین که نبود این اطلاعات می تواند موجب سلب اعتماد افراد شود. و ممکن است که آنها به این نکته فکر کنند که شاید آنها اصلا یک شرکت واقعی نیستند!
عکس زیاد : دردسر
در دهه های قبل برای اینکه یک سایت حرفه ای به نظر برسد داشتن عکس های منحصر به فرد یک ویژیگی اساسی به نظر می آمد. به همین علت بسیاری از افراد با استخدام عکاس های قابل سعی در بهبود سایت خود داشتند. ولی امروزه افراد به دنبال وب سایت های کاربردی هستند تا اینکه تنها زیبا باشند. بنابراین این ویژیگی برای همه سایت ها نمی تواند خوب عمل کند جز در مواردی که تجارت شما با استفاده از عکس های زیبا معرفی می شود.
بلوک های محتوا : دردسر
تا به اینجا همه ما می دانیم که داشتن محتوای مناسب که دارای نوشتار مناسبی باشد می تواند یک نکته مناسب برای شما در نظر گرفته شود. اگر شما در سایت خود محصولی را به فروش می رسانید باید اطلاعاتی از آن را به کاربر ارائه دهید. بنابراین اطلاعات مناسب در مکان و زمان مناسب می تواند یکی از عناصر کلیدی برای بهبود وب سایت شما باشد. بنابراین شما نباید آنها را حجم زیادی از اطلاعات گیج کنید و در نظر داشته باشید که نوشته شما باید از نظر نگارشی ساختار مناسبی داشته باشد.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.