تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

راهنمای کامل نحوه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ
نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد ، همان چیزی است که تفاوت یک وب سایت قابل اعتماد برای خرید اینترنتی را با دیگر وب سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیکی ندارند نشان می دهد. سوال بسیاری از صاحبان وب سایت هایی که محصولات و خدمات خود را برای فروش اینترنتی بر روی وب سایت می گذارند این است که چگونه می توان نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کرد. با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همراه شوید تا مرحله به مرحله و گام به گام با نحوه دریافت ای نماد برای وب سایت فروشگاهی خود آشنا شوید.

پیش از شروع آموزش دریافت نماد اعتماد ، یادآور می شویم که مراحل دریافت ای نماد بسیار ساده است و برای دریافت آن لازم نیست هزینه ای کنید. برای اینکه به طور کامل با این مراحل آشنا شوید مراحل ابتدایی این آموزش را با تعاریف و بیان مزایای نماد اعتماد الکترونیکی شروع کرده ایم.

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد لوگویی است که برای سازماندهی ، تایید هویت و همچنین احراز صلاحیت فروشگاه های اینترنتی ارائه می شود. در صورتی که لوگوی ای نماد که منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر می شود، در وب سایت فروشگاهی شما باشد خریداران می توانند به فروشگاه آنلاین شما اعتماد کنند.

انواع لوگوی ای نماد

نماد اعتماد الکترونیک در حال حاضر به سه شکل ارائه می شود. نماد اعتماد موقت، نماد اعتماد دائم یک ستاره و نماد اعتماد دائم دو ستاره.

نماد اعتماد موقت

اگر وب سایت فروشگاهی حداقل معیارهای دریافت ای نماد را رعایت کند، به منظور سرعت بخشیدن به کار دریافت ای نماد، نماد اعتماد موقت را به آن فروشگاه می دهند.

نماد اعتماد دائم یک ستاره

پس از اینکه یک فروشگاه نماد موقت را دریافت کرد، برای دریافت نماد اعتماد دائم یک ستاره باید مجموعه ای از معیارها را داشته باشد که پس از بررسی عملکرد آن فروشگاه، در صورت تایید، نماد دائم یک ستاره به آن تعلق می گیرد.

اینکه دقیقا چه معیارهایی برای دریافت نماد دائم یک ستاره مد نظر مرکز توسعه تجارت الکترونیک است در ادامه این آموزش بررسی خواهند شد.

نماد اعتماد دائم دو ستاره

نحوه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی دائم دو ستاره ، دقیقا مشابه نماد دائم یک ستاره است با این تفاوت که فروشگاه اینترنتی برای دریافت این نماد باید دارای گواهی امنیتی SSL باشد.

مزایای دریافت ای نماد

شما برای اینکه بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید باید حتما نماد اعتماد را دریافت کنید. در واقع وجود نماد اعتماد در وب سایت فروشگاهی شما به خریدارانتان بابت قانونی بودن فروشگاه شما اطمینان خاطر می دهد. از مزایای دیگر گرفتن اینماد این است که با دریافت آن می توانید فروشگاه اینترنتی خود را به یک درگاه بانکی متصل کرده و همچنین با اداره پست جهت ارسال مرسوله هایتان قرارداد ببندید.

مدت زمان و هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

از تایید آدرس و شماره تلفن محل فعالیت کسب و کار اینترنتی و همچنین استعلام صلاحیت فردی، ظرف مدت هفت الی ده روز می توانید این نماد را دریافت کنید. البته در نظر داشته باشید که برای اینکه در این مدت زمان کار شما صورت بگیرد باید به سرعت نسبت به رفع نواقص اعلامی از سوی کارشناسان اقدام کنید.

برای هزینه های دریافت نماد اعتماد هم باید گفت که به غیر از هزینه‌های مربوط به دفتر اسناد رسمی و کپی برابر اصل کردن برخی از مدارک، فقط کافی است مبلغ ۳۵ هزار تومان برای دریافت بسته پستی حاوی تعهدنامه را پرداخت کنید. همچنین شما برای دریافت نماد اعتماد نیازی به رفت و آمد و حضور فیزیکی نداریدو تنها رفت و آمد های شما مربوط به دفتر اسناد رسمی است.

شرایط دریافت لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی

برای دریافت اینماد باید شرایط زیر را دارا باشید

در وب سایت خود کالا یا خدمات را به فروش برسانید

اگر وب سایت شما فروش آنلاین دارد مشمول دریافت ای نماد می شود. اما اگر در وب سایت خود فقط به معرفی محصولات و خدماتتان بپردازید اما امکان سفارش آنلاین نداشته باشید، نیازی به دریافت اینماد ندارید.

درج قیمت

یکی از شرایط دریافت ای نماد درج قیمت کالا و محصول است. همچنین ارائه اطلاعات خرید در قالب پیش فاکتور یا سبد خرید الزامی می‌باشد.

صاحب امتیاز دامنه

امتیاز دامنه باید به نام فرد درخواست دهنده نماد اعتبار باشد. و امتیاز دامنه متقاضی حقوقی، به نام شرکت و یا یکی از اعضای هیئت مدیره آن ثبت‌شده باشد.

تایید صلاحیت

برای این مرحله نیازی نیست که شما کار خاصی انجام دهید و کارکنان ای نماد این مرحله را انجام می دهند. بدین ترتیب که با استعلام از پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید صلاحیت شما صورت می گیرد و در صورتی که نتیجه استعلام صلاحیت شما را تایید نمود، تایید صلاحیت در پرونده نماد در سامانه ثبت می شود.

همچنینی مدیر کسب و کار اینترنتی نباید کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد و آقایان نیز باید اصل کارت پایان خدمت، معافیت از خدمت سربازی یا گواهی اشتغال به تحصیل را هنگام درخواست ارائه کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ای نماد

مدارک مورد نیاز برای دریافت نماد اعتبار الکترونیکی به شرح زیر می‌باشد:

متقاضیان حقیقی:

تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)

تعهدنامه شخصیت حقیقی (در ادامه نحوه دریافت آن را توضیح خواهیم داد)

متقاضیان حقوقی (تجاری / غیرتجاری):

تصویر آگهی روزنامه رسمی

تصویر اصل اساسنامه

آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)

آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت‌مدیره (در صورت وجود)

آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)

تعهدنامه شخصیت حقوقی (در ادامه نحوه دریافت آن را توضیح خواهیم داد)

تصویر پروانه / مجوز فعالیت

۹۶/۱۱/۲۵
بهین مبتکران ایده

نماد اعتماد الکترونیکی

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.