تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

۵ روش همکاری سئو و روابط عمومی

دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۳ ب.ظ
روابط عمومی

زمانی که صحبت از بازاریابی دیجیتال به میان می آید، سئو و روابط عمومی باید به همراه یکدیگر کار کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد همین موضوع صحبت کنیم. با وجود چشم اندازهای دیجیتال در حال رشد، بازاریابی و کانال های ارتباطی به همراه یکدیگر کار می کنند تا بیشتر از قبل به هم نزدیک شوند. یک همکاری آسان بین روابط عمومی و سئو وجود دارد. به همین خاطر محتوای خوب و توسعه موفق، بخش جدایی ناپذیر سئو محسوب می شود. خوب حالا سوال اینجاست که این دو واژه متفاوت چگونه می توانند به همراه یکدیگر به کار روند و کسب وکارهای تجاری را برای رسیدن به اهدافشان کمک نمایند؟ پیشنهاد می کنیم همچنان همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو باشید.

آموزش سئو و روابط عمومی

خوب اجازه دهید بحث خود را با یک مسئله واضح و روشن آغاز کنیم و آن آموزش است. زمانی که کار خود را با متخصصان رشته های دیگر آغاز می کنید، به راحتی فراموش می کنید که این افراد چیزهایی که شما می دانید را به خوبی نمی دانند. متخصصان روابط عمومی در مورد تاثیر رسانه های آنلاین بر روی سئو و رنکینگ کلمات کلیدی چیزی یاد نگرفته اند، بنابراین قبل از اینکه وارد حوزه کاری آنها شوید، چرایی و چگونگی کار را برایشان توضیح بدهید. شما می توانید اینکار را طی جلسات کوتاهی در چند هفته انجام دهید. همچنین به آنها بیاموزید که می توانند از این رابطه دوطرفه سود ببرند. به آنها بگویید که این رابطه چه مزایایی برایشان خواهد داشت. هرچند این رابطه یک رابطه یک طرفه نیست. همانند متخصصان روابط عمومی ، متخصصان سئوکار نیز در باره حوزه کاری این افراد چیزی نمی دانند. پس سعی کنید شما هم مسائل مورد نیاز را یاد بگیرید. به عنوان مثال، توسعه رسانه تنها بخشی از شغل سئوکاران و بازاریابان محتواست اما تنها یک متخصص روابط عمومی کارآزموده و متخصص، چگونگی و چرایی آن را به خوبی درک می کند.

بهینه سازی لینک ها در رسانه ها

دومین مورد لینک هاست. تیم سئوی شما باید به تیم روابط عمومی کمک کند تمامی لینک های به دست آمده در رسانه های مختلف را بهینه سازی کنند. متخصصان سئو می توانند در انتخاب لینک هایی که کلمات کلیدی مورد نظر برای افزایش رنکینگ نیاز دارند کمک کنند. همچنین آنها می توانند متخصصان روابط عمومی را مطمئن سازند که از URL مناسبی برای لینک کردن استفاده می کنند. اما تنها به دست آوردن لینک اهمیت ندارد. سئوکاران باید با متخصصان روابط عمومی در مورد تمامی لینک هایی که از اسپانسر های مالی دریافت کرده اند مشورت نمایند تا توسط موتورهای جستجو جریمه نشوند.

مدیریت توسعه رسانه ها

توسعه تاثیر گذار، یک بخش ضروری در هر استراتژی بازاریابی است و بسته به اندازه شرکت، تیم مناسب نیز باید انتخاب شود. این موضوع می تواند کمی گمراه کننده باشد. زیرا مدیران دوست ندارند افراد متعددی در یک شرکت به تاثیر گذار یکسانی دست پیدا کنند. برای کمک به حذف این موانع، دستورالعمل هایی را برای انواع مختلف توسعه تنظیم کنید که تیم های مختلف هر کدام از این موارد را رعایت کنند. به عنوان مثال تیم روابط عمومی شما باید با رسانه های گروهی خود رابطه داشته باشد در حالیکه تیم بازاریابی محتوا باید با وبلاگ نویسان و متخصصان محتوا ارتباط داشته باشند. این لیست را با همه افراد به اشتراک بگذارید و مطمئن شوید که این روابط قبلا وجود نداشته است. اینکار به شما کمک می کند زمان خود را هدر ندهید.

تراز بندی پیام ها و داستان ها

با وجود تیم های متعددی که توسعه را مدیریت می کنند، شما باید داستان های مختلفی در یک زمان واحد داشته باشید. بنابراین سعی کنید تیم روابط عمومی و سئوی خود را در یک پیام گسترده تر ترازبندی کنید.

اشتراک گذاری و تقویت محتوا

ایجاد محتوا کار دشواری است. در برخی از مواقع، بازاریابان محتوا و متخصصان روابط عمومی به سختی کار می کنند تا محتوای عالی برای مخاطبان متفاوت ایجاد نمایند. زمانی که محتوایی ایجاد می شود آن را با تیم دیگر به اشتراک بگذارید تا بتوانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال فرض کنید تیم بازاریابان محتوا یک اینفوگرافیک برای افراد تاثیر گذار ایجاد کرده اند. تیم روابط عمومی می تواند همین اینفوگرافیک را دریافت نماید و آن را در منابع رسانه ای خود استفاده کند. در این صورت لینک های بیشتری برای تیم جستجو ایجاد خواهد شد. همین تلاش ها به تیم ها اجازه می دهد KPI (شاخص های اصلی عملکرد) بیشتری را تحت تاثیر خود قرار دهند. متخصصان روابط عمومی معمولا دوست دارند KPI های ملموس تری را در کمپین های خود مورد استفاده قرار دهند و متخصصان سئو آن را توسعه می دهند. متخصصان روابط عمومی می توانند از تغییرات ایجاد شده در رتبه کلمات کلیدی بر روی صفحات استفاده کنند و سئو نیز می تواند چگونگی به کارگیری این لینک ها را به خوبی نشان دهد. سعی کنید با تیم های دیگر ارتباط موثری داشته باشید. مطمئن شوید هر کدام از تیم ها به روز هستند و از کارهای دیگران اطلاع دارند.

۹۶/۱۲/۰۷
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.