۵ نکته برای استفاده از هشتگ بر روی رسانه اجتماعی
اهمیت استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی
حضور شما در رسانه های اجتماعی برای کسب وکارتان از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که ۸۱ درصد افراد پروفایل رسانه اجتماعی دارند، باید صفحه خود را در این رسانه ها بسازید تا بتوانید شانس دستیابی به مشتریان جدید را افزایش دهید. هشتگ مهم ترین ابزار در رسانه اجتماعی محسوب می شود و به شما کمک می کند به این سرنخ ها دسترسی داشته باشید.
هشتگ ها در چند سال گذشته محبوبیت زیادی کسب کرده و افراد از آن ها در پروفایل رسانه اجتماعی خود استفاده می کنند. این موارد فرصتی را برای کسب وکار شما ایجاد می کنند تا بتواند خود را گسترش دهد. به عنوان مثال می توان هشتگ را برای ترغیب افراد برای شرکت در کمپین و کسب اطلاعات بیشتر درباره برند، مورد استفاده قرار داد. اگر قبلا از هشتگ در کمپین های بازاریابی خود استفاده نکرده اید، ممکن است علاقه ای به آن نداشته باشید اما باید بدانید که استفاده صحیح از آن بسیار موثر خواهد بود. خوب حالا سوال اینجاست که چه نوع هشتگی برای مخاطبان موثر است؟ در ادامه نکاتی را برای استفاده موفق از هشتگ در رسانه اجتماعی بیان خواهیم کرد.
۱٫ پلتفرم خود را بشناسید:
پلتفرم رسانه اجتماعی که استفاده می کنید تعداد و نوع هشتگ هایی که باید از آن بهره ببرید را مشخص می کند. هر پلتفرم دارای تعداد قابل قبولی از هشتگ است که می توان به کار برد. با اینکه برخی از پلتفرم ها شما را قادر می سازند از ده ها هشتگ استفاده کنید این موضوع بدین معنی نیست که افراد دوست دارند هشتگ زیادی در پست های شما ببینند!
فیس بوک یکی از پلتفرم هایی است که بهتر است از هشتگ های کمتری در آن استفاده شود. این پلتفرم از هشتگ استفاده می کند اما تعداد هشتگ ها در آن زیاد نیست. اگر می خواهید از این موارد در فیس بوک استفاده کنید بهتر است یک الی دو هشتگ را به کار ببرید.
توییتر نیز پلتفرم دیگری است که به هشتگ های زیاد نیازی ندارد. این موضوع به خاطر محدودیت کاراکترهاست. شما تنها ۲۸۰ کاراکتر در توییتر دارید و نمی توانید نیمی از آن را با هشتگ پر کنید. بهتر است یک الی سه هشتگ در این پلتفرم مورد استفاده قرار دهید. اینکار شما را قادر می سازد از هشتگ های گرایشی استفاده کنید و از متن منظمی در توییت هایتان بهره ببرید.
اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم ها برای استفاده از هشتگ است. این پلتفرم به شما اجازه می دهد بیش از ۳۰ هشتگ را در پست های خود به کار ببرید. اگرچه توصیه می شود تعداد این موارد زیاد نباشد اما اینستاگرام بهترین مکان برای استفاده از هشتگ های متعدد است. بازاریابان همیشه بر روی تعداد صحیح هشتگ ها بحث دارند. برخی می گویند بهتر است ۵ الی ۶ مورد در پست ها استفاده شود و برخی معتقدند که ۱۱ مورد بهترین گزینه است. شما می توانید این موضوع را بر اساس ازمون و تجربه تعیین کنید. زمانی که پلتفرم خود را می شناسید، می توانید بفهمید چه تعداد هشتگ در آن قابل قبو ل است.
۲٫ هشتگ های خاصی ایجاد کنید:
اگر می خواهید از هشتگ برای تمرکز بر روی کسب وکار خود استفاده کنید به مواردی نیاز دارید که خاص باشد. هشتگ های عمومی به طور مکرر استفاده می شوند اما توجه خوبی به کسب وکارتان ایجاد نمی کنند. فرض کنید یک فروشگاه برای فروش مواد غذایی ارگانیک دارید. سس، ادویه و سایر مواد غذایی را تهیه می کنید. حالا تصمیم گرفته اید پستی در مورد طعم جدید سس خود در رسانه های اجتماعی منتشر کنید. چه هشتگی برایتان بهتر خواهد بود؟ #food یا #pastasauce؟ در این شرایط هشتگ غذا(food) بسیار عمومی است. غذا یک موضوع عمومی و گسترده است که می تواند شامل هر چیزی باشد. این هشتگ نمی تواند افرادی که عاشق پاستا هستند را به خود جذب کند. به کمک هشتگ خاصی همچون #pastasauce می توانید افرادی که پاستا و سس پاستا را دوست دارند به خود جذب کنید. این یک هشتگ بسیار خاص است که سرنخ های قابل اعتمادی برای کسب وکار شما تولید می کند. شما می توانید به کمک این هشتگ ها تمرکز بیشتری بر روی بازار هدف داشته باشید. برای کسب ترافیک بهتر به سمت کسب وکار خود بهتر است از هشتگ های خاص بهره ببرید. با استفاده از این هشتگ ها، سرنخ های با کیفیت تری برای کسب وکار خود خواهید داشت.
۳٫ کاری کنید به خاطرسپاری هشتگ ها راحت تر باشد:
اگر می خواهید افراد از هشتگ های شما استفاده کنند باید به خاطرسپاری آن را ساده تر و راحت تر کنید. اگر هشتگ های شما بسیار پیچیده باشد افراد از آن استفاده نخواهند کرد. هشتگ ها را کوتاه تر کنید. مخاطب شما اگر هشتگ طولانی باشد آن را به خاطر نخواهد سپرد. باید هشتگ را کوتاه انتخاب کنید یا مخففی برای آن ایجاد نمایید.
برخی از هشتگ های محبوب در رسانه های اجتماعی طولانی هستند اما در میان افراد محبوب شده اند. برخی از این نمونه ها شامل
۴٫ استفاده از هشتگ در زمان مناسب را فراموش نکنید:
هرپستی به هشتگ نیاز ندارد. اگر در مورد استفاده کردن یا نکردن از هشتگ شک دارید، بهتر است از آن عبور کنید. نباید به اجبار از هشتگ ها استفاده کنید. این موارد برای افزودن ارزش به پست ها استفاده می شوند. این ها باید آغازکننده یک بحث باشند و افراد را به استفاده از آن تشویق کنند. نکته مهم این است که از هشتگ ها در زمان مناسب استفاده کنید. زمانی که در درک هشتگ ها دچار مشکل هستید ممکن است به استفاده از هشتگ های عمومی متوسل شوید.همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این هشتگ ها مزایای برای کمپین شما نخواهد داشت و سرنخ قابل اعتمادی برای کسب وکارتان جذب نخواهند کرد. بهتر است بر روی هشتگ های عالی تمرکز کنید. زمانی که به جای کمیت، بر روی کیفیت هشتگ ها تمرکز می کنید کمپین تان عملکرد بهتری خواهد داشت.
۵٫ گرایش هشتگ ها را مدنظر داشته باشید:
هشتگ های زیادی وجود دارد که در رسانه های اجتماعی ترند هستند. این موضوع فرصت خوبی برای کسب وکار شما ایجاد می کند تا از این هشتگ ها برای آغاز بحث استفاده کند. می توانید از هشتگ ها برای ترویج برند خود نیز استفاده کنیداز آن ها به روش خاص هر صنعت بهره ببرید. اینکار شما را مطمئن می سازد که افراد جذب شده، به کسب وکارتان علاقه مند هستند.
هشتگ های گرایشی فرصت عالی برای رسیدن به سرنخ های جدید هستند. شما می توانید در حال استفاده از این هشتگ ها کسب وکار خود را ترویج کنید. این یک روش عالی برای توسعه دسترسی به برند است.
هشتگ ها روش عالی برای بازاریابی رسانه اجتماعی و انتقال این بازاریابی به سطح بعدی هستند. به کمک هشتگ ها می توانید تعامل در پست ها، توسعه آگاهی از برند و افزایش فالورهای جدید را راحت تر کنید. ما اهمیت استفاده از هشتگ را در کمپین بازاریابی رسانه اجتماعی می دانیم. تیم متخصص آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ، ارائه دهده خدمات طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ سعی دارد در مسیر شکل دهی کمپینتان، و چگونگی استفاده از هشتگ ها برای توسعه برندتان به شما کمک کند. اگر می خواهید از کمپین رسانه اجتماعی برای جذب سرنخ جدید بهره ببرید با ما در تماس باشید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.