بهینه سازی رسانه های اجتماعی چگونگی نفع کسب وکارها از آن
بهینه سازی رسانه های اجتماعی چیست و چگونه کسب وکارها می توانند از آن نفع ببرند؟
قلمرو رسانه های اجتماعی سریع تر از قبل در حال نوآوری و رشد است و هر روز تعداد افرادی که داستان زندگی شان را در این پلتفرم های اجتماعی به اشتراک می گذارند در حال افزایش است. کسب وکارها نیز به شیوه خود از این پلتفرم های دیجیتال استفاده می کنند تا بتوانند تعاملات آنلاین شان را افزایش دهند. این برندهای الکترونیک از بازاریابی دیجیتال برای ارتباط با مشتریان جدید و مشتریان فعلی بهره می برند. اما سوال اینجاست که چگونه می توان شهرت کسب وکارها را در دنیای آنلاین بهبود بخشید؟ بله درست حدس زدید به کمک بهینه سازی رسانه های اجتماعی. در ادامه همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ ، طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و محتوایی همراه باشید.
بهینه سازی رسانه اجتماعی (SMO) چیست؟
وقتی از طریق برخی از تکنیک ها و استراتژی های موجود در طول رسانه های اجتماعی متعدد دسترسی به مشتریان تان را افزایش می دهید در حال بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION) هستید. شرکت های بازاریابی دیجیتال و صاحبان کسب و کارها از این تاکتیک های بازاریابی رسانه اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند یا فروش خدمات و محصولاتشان بهره می برند. محتوایی که در این شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود باید به اندازه کافی ترغیب کننده باشد تا بتواند افراد را به سایت خاصی هدایت نماید.
چرا بهینه سازی رسانه های اجتماعی مهم است؟
خوب اجازه دهید این موضوع را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم. این ابزارِ قدرتمندِ بازاریابی دیجیتال به کمک روش های زیر به کسب وکارتان کمک می کند:
- توسعه حضور قدرتمند در وب: کسب وکار شما برای رسیدن به مشتریان و جلب توجه اعتماد آن ها باید یک هویت آنلاین داشته باشد. بهینه سازی رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند در نیچ تان اتوریتی لازم را کسب کنید و مخاطبان هدف تان را بیابید.
- افزایش دسترسی به مخاطبان: برای اینکه شرکت تان بتواند به معاملات جدیدی در دنیای کسب وکارها دست پیدا کند باید با مخاطبان درستی ارتباط برقرار نماید. رسانه اجتماعی یک روش عالی برای توسعه ارتباط با مشتریان و ارائه پیشنهادات است.
- جذب ترافیک: در بیشتر موارد بهینه سازی رسانه های اجتماعی فرایند ارزانی است. اگر شما استراتژی های درستی داشته باشید می توانید ترافیک خوبی برای سایت هایتان جذب کنید. افرادی که با فیدهای اجتماعی تعامل دارند بیشتر به سایت شما سر می زنند و خرید می کنند.
چگونه می توانید بهینه سازی خوبی برای رسانه های اجتماعی داشته باشید؟
به عنوان صاحب کسب وکار، اغلب با وظایفی سر وکار خواهید داشت که زمان زیادی از شما می گیرد. به همین خاطر است که استخدام مدیر رسانه های اجتماعیاز اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این فرد می تواند زمان کافی برای تحقیق مخاطبان را اختصاص دهد و کمپینی را توسعه دهند که با رساندن صدای برند در طول رسانه های اجتماعی، می تواند کسب وکارتان را بهبود ببخشد.
از آنجایی که همه پلتفرم ها توانایی های یکسانی برای رساندن صدای شما به گوش مشتری ندارند، مدیر رسانه های اجتماعی باید این شبکه ها را بررسی کند و شبکه ای را بیابد که مشتری بیشتری در آن فعال است و بازار مرتبط با محصولات در آن وجود دارد. نیازی به مدرک نیست که محتوای نوآورانه به شما کمک می کند مخاطبان بیشتری تولید کنید. اگر از یک متخصص برای نوشتن محتوای شبکه های اجتماعی بهره ببرید می توانید مطمئن باشید که تبلیغات تان جواب می دهد.
چگونه از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب وکار تاجران استفاده کنیم؟
استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغی، بهترین روش برای معرفی ابداعانه کسب وکارهاست. این روش برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و ایجاد شهرت آنلاین نیز بسیار عالی عمل می کند. اگرچه این ابزار قدرتمند می تواند کسب وکار شما را به سر زبان ها بیندازد اما این موضوع بدین معنی نیست که شما باید بر روی هر رسانه اجتماعی سرمایه گذاری کنید. شبکه اجتماعی برای تاجران با رسانه اجتماعی سایر کسب وکارها متفاوت نیست. اما بر اساس مخاطب هدف و اهداف بازاریابی باید از رسانه ای استفاده کنید که بیشترین سود را برایتان دارد.
فیس بوک برای تاجران:
وقتی زمان را برای راه اندازی صفحه تجاری برای کسب وکارهایتان اختصاص می دهید می توانید از فرصت های بازاریابی عظیمی که در این شرایط پیش رویتان قرار می گیرد بیشترین استفاده را ببرید.
اکانت فیس بوک که در عرض چند دقیقه ایجاد می شود به شما اجازه می دهد محتوایی را به اشتراک بگذارید که به تجارت تان مرتبط است، درباره کسب وکارتان است و کارهایی که شرکت انجام می دهد را به تصویر می کشد. حتی می توانید تصویری از شرکت یا ورک شاپ هایتان را تهیه کنید و در این رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارید. سعی کنید با مخاطبان تان تعامل داشته باشید و به همه سوالاتشان پاسخ دهید. لایک کردن کامنت ها، ارسال پیام های خصوصی، پاسخ دادن به نظرات منفی به شما اجازه می دهد به روز باشید و پروفایل فعالی داشته باشید.
توییتر برای تاجران:
اکانت توییتری هم به هنگام تبلیغ کسب وکارها، مزایای خاص خودش را خواهد داشت. توییت های ۱۴۰ کاراکتری به شما کمک می کند پیام های کوتاه و با معنایی برای مخاطبان ارسال کنید. لوگوی شرکت شما باید به عنوان تصویرتان استفاده شود. در همین حال باید توضیح مختصری درباره کارهایی که شرکت انجام می دهد در بخش بیوگرافی بنویسید توییت های شما می تواند دربرگیرنده تصویر، نقل قول ها، لینک ها و ویدئوهای کوتاه باشد و فرصتی را برای بحث و اشتراک گذاری فراهم آورد. این پلتفرم به شما اجازه می دهد توییت هایتان را با هشتگ های ترند شده تگ کنید تا شانس دیده شدنتان را افزایش دهید.
لینکداین برای تاجران:
با اینکه لینکداین شکل موفقیت آمیز ارتباط برای افرادی که به دنبال شغل هستند می باشد اما تاجران هم می توانند از آن به خوبی بهره ببرند.
اکانت لینکداین به شما اجازه می دهد ارتباطات تان را ایجاد کنید و از این شکل اجتماعی برای برقراری ارتباط با سایر کسب وکارها و یادگیری از آن ها بهره ببرید. شما می توانید با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنید و از کارهایشان برای مقاصدی که در سر دارید استفاده کنید.
چگونه می توان فعالیت موفقی در رسانه های اجتماعی داشت؟
- برای جلب توجه مشتریان از تصاویر استفاده کنید. اینکار باعث می شود محتوای شما از لحاظ بصری جذاب تر باشد
- در حرف زدنتان حرفه ای باشید. این موضوع بدین معنی است که مشکل گرامری یا املایی نداشته باشید
- بر روی رسانه های اجتماعی فعال باشید و به طور منظم به کامنت ها پاسخ دهید.
- در همه رسانه های اجتماعی چهره برند را ثابت نگه دارید
- از محتوای ترکیبی همچون نظرات مشتریان، تصاویر پشت صحنه و ترفندهای صنعت تان استفاده کنید.
اگر سرتان شلوغ است و نمی توانید رسانه های اجتماعی را به درستی مدیریت کنید بهتر است یک مدیر شبکه اجتماعی بیابید و از او کمک بگیرید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.