به روزرسانی هسته الگوریتم گوگل به چه معناست؟
Google Core Algorithm – الگوریتم هسته گوگل
گوگل اخیرا به روزرسانی هسته الگوریتم گوگل گسترده را تایید کرده است. دنی سلیوان از گوگل بیان کرده که این به روزرسانی سایت هایی که کیفیت پایینی دارند را هدف قرار نداده است. او صریحا اعلام کرده که سایت هایی که رتبه بندی شان را از دست داده اند نیازی به برطرف کردن هیچ چیزی ندارند. این اعلان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون به روزرسانی Phantom را زیر سوال می برد. گوگل حالا سیگنال های بی کیفیت را هدف قرار نمی دهد.
به روزرسانی الگوریتم هسته گسترده چیست؟
گوگل معمولا به روزرسانی هایی که بر روی الگوریتم ها انجام می دهد را اعلام نمی کند چون این به روزرسانی ها تقریبا هر روز انجام می شوند و حتی ممکن است هر روز دو بار این به روزرسانی دیده شود. اما این نوع به روزرسانی متفاوت است. این آپدیت جزو آپدیت های روزانه گوگل نیست. این آپدیت جزو به روزرسانی هایی است که هر چند سال یکبار رخ می دهد و به آن آپدیت یا به روزرسانی هسته الگوریتم گوگل گسترده گفته می شود.
سرنخ هایی که نشان می دهد چنین به روزرسانی انجام شده است:
گوگل چندین سرنخ را برای شناسایی این شرایط ارائه کرده است اجازه دهید چند مورد از این سرنخ ها را با هم مرور کنیم:
- به روزرسانی تلاش می کند نتایج بهتری در اختیار کاربران قرار دهد
- سایت هایی که رتبه شان را از دست می دهند کار اشتباهی ممکن است انجام نداده باشند.
- راهی برای برطرف کردن مشکلات سایت هایی که رتبه شان را از دست داده اند وجود ندارد
- بهینه سازی ها بر روی محتوا تمرکز دارد اما مشکل از کیفیت نیست.
متن گوگل در اعلانیه ای که ارائه داده به شرح زیر است:
گوگل هر روز یک یا چند تغییر در الگوریتم ها را برای بهینه سازی نتایج ارائه می کند. برخی از این تغییرات بر روی بهینه سازی های خاصی متمرکز است. برخی هایشان گسترده هستند. هفته قبل به روزرسانی گسترده ای در الگوریتم هسته خود ایجاد کردیم/ اینکار را چندین بار در سال انجام می دهیم.
به نظر می رسد این به روزرسانی نیز شبیه به روزرسانی قبلی است و فقط گسترده تر است. گوگل تلاش می کند الگوریتم های هسته خود را به روز نگه دارد.
چرا گوگل باید در این باره نظر شفافی داشته باشد؟
صنعت سئو به طور مداوم همیشه بر این فرضیه استوار است که به روزرسانی هسته الگوریتم گوگل بر روی کیفیت تمرکز دارد.
این موضوع همیشه صادق نیست چون این موضوع را نادیده می گیرد که به روزرسانی هسته گوگل ممکن است بهینه سازی هایی باشد که برای پاسخ بهتر دادن به کوئری های جستجو انجام می شود. اگر گوگل بخواهد این به روزرسانی ها را برای بهبود توانایی پاسخ دادن به کوئری های جستجو انجام دهد صنعت سئو ممکن است اشتباه کند و فرض نماید که سایت های آسیب دیده کار اشتباهی انجام داده اند. تا به این اعلان، گوگل بهینه سازی هایی که انجام می دهد را به طور صریح بیان نکرده است. سئوکاران هم فرض می کنند گوگل صفحات کم کیفیت را هدف قرار می دهد.
به روزرسانی الگوریتم های گوگل چیزی بیشتر از کیفیت را هدف قرار می دهند:
تفاوت زیادی بین الگوریتم هایی که صفحات کم کیفیت را هدف قرار می دهند با الگوریتم هایی که بهترین پاسخ را برای کوئری جستجو شده ارائه می نمایند وجود دارد. سئوکاران بر این باورند که الگوریتم های گوگل فقط صفحات کم کیفیت را هدف قرار می دهند و توجهی به بهبود پاسخ دهی در نتایج جستجو ندارند.
گوگل به طور مستمر فرض به روزرسانی Phantom را رد می کند:
در چند سال اخیر صنعت سئو فکر می کرد الگوریتم های گوگل فقط صفحاتی که کیفیت پایینی دارند را هدف قرار می دهد.
گوگل نه تنها این موضوع را رد می کند بلکه نمایندگانش هم به طور مستمر چنین فرضیه ای را فاقد اعتبار می دانند. گوگل تغییرات روزانه خود را دنبال می کند و هر از چندگاهی هم تغییراتی را در هسته الگوریتم هایش ایجاد می کند. حالا سوال اینجاست که این به روزرسانی های اصلی چند وقت یکبار انجام می شود؟ شاید دو بار در روز و شاید هر روز. اگر این فرضیه صحیح باشد سئوکاران می توانند یک هفته از روز را انتخاب کنند و بگویند امروز قرار است به روزرسانی بر روی الگوریتم های گوگل انجام شود. اما نمی توانند بگویند که این به روزرسانی فقط صفحات کم کیفیت را هدف قرار داده است. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم به روزرسانی هسته گوگل چیزی بیشتر از کیفیت کم را هدف قرار می دهد.
گوگل احتمالا الگوریتم های هسته خود را دو بار در روز و هر روز به روز می کند:
چند سال قبل گوگل اطلاعاتی درباره الگوریتم هایش منتشر کرد که نشان می داد حداقل دو تغییر در روز در الگوریتم های هسته اش انجام می شود. اجازه دهید این حرف ها را از زبان خود گوگل بشنویم:
مهندسان با تجربه ما با دقت داده هایی که از آزمایش های مختلف جمع آوری کرده ایم را بررسی می کنند و درباره شروع کردن یا نکردن یک تغییر تصمیم می گیرند. این موضوع به نظر عجیب و زیاد می رسد اما فرآیند انجام کار بسیار سریع است. مهندسان ما می توانند در عرض ۲۴ ساعت تغییرات مدنظر را ایجاد کنند.
بر اساس همه این تجربیات و آزمایش ها، تغییر، تجزیه و تحلیل، ۶۶۵ بهینه سازی در جستجو از سال ۲۰۱۲ داشته ایم.
گوگل از سال ۲۰۱۲ فقط ۶۶۵ بار بهینه سازی در جستجوهایش ایجاد کرده است. وقتی این عدد را بررسی می کنیم می بینیم که چرا گوگل می گوید به روزرسانی وجود نداشته است.
سلیوان در توییتی درباره به روزرسانی Maccabees صحبت کرده است. متن این توییت را در ادامه مشاهده می کنید:
خیلی ها می گویند که این به روزرسانی یک آپدیت واحد است و برخی ها معتقدند به روزرسانی فرد است . اما به نظر ما این فقط چند تغییر ساده است که به طور مستمر در هر هفته رخ می دهد.
Gary Illyes دوست ندارد برای آپدیت های الگوریتم هسته که به صورت روزانه انجام می شود نامی بدهد. زمانی که بدانید چنین آپدیت هایی به صورت روزانه انجام می شوند دیگر نمی توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و به بررسی آن بپردازید.
گوگل فرضیه به روزرسانی Phantom را رد می کند:
سلیوان این فرضیه که بیشتر سئوکاران می گویند به روزرسانی ها بیشتر بر روی صفحات کم کیفیت تمرکز دارد را رد می کند.
نتیجه گیری اول: بهینه سازی گوگل چیست؟
من اطلاعات زیادی را از تحقیق های خود جمع آوری کرده ام و پتنت های زیادی را مطالعه نموده ام. پژوهش های امروزی بر روی ۲۲ ناحیه تمرکز دارند. هیچ کدام این پژوهش ها بر روی هدف قرار دادن صفحات کم کیفیت تمرکز نکرده اند. اجازه دهید نواحی که به سئوکاران مربوط است را بررسی کنیم.
درک نیت کاربری
درک محتوا
این ها نواحی هستند که بخشی از به روزرسانی الگوریتم های هسته گوگل محسوب می شوند. اگر درک خود از محتوا را بهبود می بخشد ما چگونه می توانیم خود را برای چنین روندی آماده کنیم؟ شما نمی توانید یک گنجینه بخرید و محتوای خود را با مترادف ها پر کنید تا بتوانید از عهده این الگوریتم ها بر بیایید. به همین خاطر است که سلیوان معتقد است هیچ روشی برای برطرف کردن این مشکلات وجود ندارد. این به روزرسانی ممکن است بخواهد درک گوگل از نیت کاربران و درک آن از محتوا را بهبود ببخشد.
نتیجه گیری دوم: این به روزرسانی به احتمال زیاد درباره صفحات کم کیفیت نیست
حتما متوجه شدید که بارها و بارها بر روی این جمله تاکید کردیم. بیشتر تحقیقات و پژوهش هایی که در حوزه سئو انجام شده بر روی نیت کاربری و درک خود محتوا تمرکز کرده است. اگر این دو نکته چیزی است که موتورهای جستجو بر روی آن تمرکز می کنند، پس می توان گفت که آپدیت الگوریتم هسته نیز بر روی این نواحی تمرکز می کند و صفحات کم کیفیت را هدف قرار نمی دهد. اگر گوگل بر روی صفحات کم کیفیت وسواس داشت باید پژوهش های بیشتری در این زمینه وجود داشت اما چنین نیست. واقعیت همین است.
نتیجه گیری سوم: برای برگرداندن رتبه های از دست رفته چه می توان کرد؟
اگرچه به نظر گوگل روشی برای برطرف کردن این مشکل وجود ندارد اما سئوکاران بسیار فعالند. گوگل توصیه کرده منتظر بمانیم تا ببینیم محتوایمان چگونه عمل می کند. به نظر من باید به دنبال تولید محتوایی باشیم که فقط بر روی کلمات کلیدی متمرکز نیست و به دنبال حل مشکلی است. تمرکز بر روی مشکلاتی که بازدیدکنندگان سایت دارند می تواند مشکلات شما را هم حل کند.
نتایج جستجو در گوگل به دنبال حل مشکلات کاربران است. این موضوع بدین معنی است که محتوای شما هم باید بر روی حل مشکلاتی تمرکز کند که کاربران دارند. خیلی از موضوعات به تجربه کاربری مربوط می شود. گوگل دوست دارد شما محتوای عالی تولید کنید. چه چیزی باعث می شود محتوای عالی داشته باشید؟ محتوای عالی فقط به معنای استفاده از کلمات کلیدی نیست.
چیزی که باعث می شود محتوا عالی باشد پاسخ مثبتی است که به نیاز بازدیدکننده دارد. هرچقدر کاربر از سایت راضی باشد، سوالاتش را راحت تر بیابد، محصولات را راحت تر مقایسه کند و به طور کلی تجربه خوبی داشته باشد محتوای شما هم عالی می شود.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.