تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

کسب و کارهای کوچک

۵۰ نکته برای سئوی کسب و کارهای کوچک و اطمینان از موفقیت در دنیای آنلاین:

اگر با دنیای آنلاین آشنا باشید حتما درباره اهمیت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یعنی سئو حرف هایی شنیده اید. به عنوان یک کسب و کار کوچک این موضوع می تواند یکی از ابزارهای مهم برای بازاریابی باشد. سئو برای کسب و کارهای کوچک (SMB) می تواند فرآیند خسته کننده ای باشد. خوشبختانه به کمک استراتژی های درست تسلط بر روی سئو  نیازمند کارهای سختی نیست. برای اینکه بتوانید کارتان را به درستی آغاز کنید و ادامه دهید در این بخش ۵۰ نکته ساده برای سئو را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

۱- سئو  دوی سرعت نیست:

سئو  همانند ماراتن است. این موضوع بدین معنی است که شما نمی توانید یکبار این کار را انجام دهید و آن را کنار بگذارید. سئو زمانبر است و به تلاش و تعهد نیاز دارد. باید بدانید چه کلماتی را می خواهید سئو کنید و  سپس شروع به کار کنید. خسته نشوید و به کارتان ادامه دهید. به تدریج نتایجی که دوست دارید را خواهید دید.

۲- محتوا پادشاه است اما اینکار نیازمند علم دقیقی است:

گوگل به محتوای سایت ها اهمیت زیادی می دهد و کیفیت آن یکی از فاکتورهای رتبه بندی محسوب می شود. به همین خاطر باید اطمینان حاصل کنید که محتوای مفید و ارزشمندی دارید. تعداد کلماتی که هم بر روی سایتتان منتشر می کنید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به خاطر داشته باشید که حداقل تعداد کلمات محتوا ۴۵۰  و ۱۵۰۰ کلمه بهترین است.

۳- همیشه محتوای تازه منتشر کنید:

علاوه بر کیفیت، زمان هایی که محتوای تازه بر روی سایتتان منتشر می کنید هم نقش مهمی در الگوریتم رتبه بندی گوگل بازی می کند. هر چقدر سایت شما با مطالب تازه به روز تر باشد موتورهای جستجو بیشتر آن را می خزند و رتبه بالاتری به آن می دهند.

کسب و کارهای کوچک

۴- هرگز از محتوای تکراری استفاده نکنید:

اینکار نه تنها کمکی بهتان نمی کند بلکه باعث می شود توسط گوگل جریمه شوید. همین امر تمامی تلاش هایتان را نابود می کند.

۵- یک سایت با طراحی خوب و تصاویر و ویدئوهای ترغیب کننده می تواند رتبه بندی را بهبود ببخشد:

این موضوع بدین خاطر است که سایت های زیباتر و با محتوای بهتر بونس ریت پایینی دارند. موتورهای جستجو متوجه این موضوع می شوند.

۶- از کیبورد پلنر استفاده کنید:

اگر نمی دانید این ابزار چیست در اکانت ادوردز گوگل ثبت نام کنید و از منوی بالا ابزار کیورد پلنر را انتخاب نمایید. اینکار به شما کمک می کند کلمات کلیدی درستی را انتخاب کنید و بر روی آن ها تمرکز نمایید.

۷- برای به دست آوردن ایده های مربوط به کلمات کلیدی بر روی رقبایتان پژوهش کنید:

ببینید دیگران در صنعتتان چه کاری انجام می دهند. شما هم می توانید از این فعالیت ها نفع ببرید.

۸- همیشه کلمه کلیدی کانونی را در ابتدا قرار دهید:

یکی از ساده ترین و البته موثرترین روش های سئو این است که کلمه کلیدی کانونی را در ابتدای پاراگراف محتوایی تان قرار دهید.

۹- تایتل (عنوان) تگ و متادیسکرپشن (توضیحات) را فراموش نکنید:

افراد معمولا به محتوای روی سایت توجه می کنند و یادشان می رود که یک سری فاکتور دیگر هم هست که برای سئوی سایتشان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اطمینان حاصل کنید که همیشه کلمات کلیدی هدف را در تایتل تگ و متادیسکرپشن قرار می دهید.

۱۰- ترافیک جستجوی محلی را با geo-tag هدف قرار دهید:

قرار دادن موقعیت کسب وکار شما برای سئوی محلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس از این ها استفاده کنید. به عنوان مثال به جای اینکه بنویسید خدمات خشکشویی ABC می توانید بگویید خدمات خشکشویی تهران. همچنین می توانید موقعیت جغرافیایی خود را با کلمات کلیدی در محتوای سایت هم قرار دهید. فقط خوانایی متن را فراموش نکنید.

۱۱- از تصاویر هم استفاده کنید:

تصاویری که بر روی سایت و پست های وبلاگی تان قرار می دهید باید دربرگیرنده صفت ALT باشد و بتواند توضیحاتی درباره تصویر فراهم آورد. در این شرایط می توانید از کلمه کلیدی کانونی استفاده کنید.

بیشتر بدانید :  اثرات مثبت جستجوی معنایی بر سئو

۱۲- چگالی کلمات کلیدی هنوز هم مهم است:

چند سال پیش شما می توانستید محتوایتان را با کلمات کلیدی متعدد پر کنید. هر چقدر کلمات کلیدی به کار رفته در متن بیشتر بود رتبه شما هم بیشتر می شد. اما این روزها چنین رویکردی دیگر جواب نمی دهد. بهتر است چگالی کلمات کلیدی را بین ۱ الی ۳ درصد نگه دارید و مطمئن شوید متن تان خوانایی کافی را دارد.

کسب و کارهای کوچک

۱۳- از کلمات کلیدی  اولیه با حجم بالا و رقابت اندک بر روی صفحات محصول و خدماتتان استفاده کنید:

واژه های جستجوی گسترده تر را می توان در صفحات اصلی به کار برد. کلمات کلیدی هدفمندتر بهتر است در وبلاگ و سایر محتوا استفاده شود.

۱۴- روش های زیادی برای تقلب کردن وجود دارد:

شاید استفاده از واژه تقلب کار درستی نباشد. منظورمان بیشتر استفاده از میانبرهایی است که بتواند موفقیت های خوبی برای کسب و کار کوچکتان ایجاد کند. ابزارهای سئو همچون افزونه یواست برای وردپرس به شما کمک می کند مطمئن شوید همه چیز را به درستی به کار می برید. از این افزونه استفاده کنید.

۱۵- از آدرس هایتان به درستی استفاده کنید:

یکی از نواحی که در سئو معمولا نادیده گرفته می شود آدرس هایی ست که برای پست های وبلاگی ایجاد می شود. اطمینان حاصل کنید که با قرار دادن کلمات کلیدی در آن آدرس های سئو دوستی دارید.

۱۶- از خط تیره برای جدا کردن آدرس هایی که چندین کلمه دارند استفاده کنید:

اینکار خواندن آدرس را برای همه از جمله گوگل راحت تر می کند.  به عنوان مثال می توانید از چنین آدرسی استفاده کنید: yourbusinessblog.come/seo-tips-and-tricks

۱۷- آدرس هایتان را بهبود ببخشید:

اگر تازه کسب وکارتان را آغاز کرده اید یا فرصت تغییر آدرس ها را دارید استفاده از کلمات کلیدی اصلی می تواند به بهبود رتبه سایت کمک کند.

۱۸- مطمئن شوید همه صفحات مرتبط تان در گوگل ایندکس شده است:

شما می توانید این موضوع را با تایپ کردن عبارت site:www.mydomain.com در گوگل بررسی کنید.

۱۹- از تگ هدر H2 نهایت استفاده را ببرید:

اینکار نه تنها خوانده شدن محتوای شما را بهتر و راحت تر می کند بلکه برای سئوی سایتتان هم خوب است. سعی کنید از کلمات کلیدی کانونی هر جایی که ممکن بود استفاده کنید فقط  خوانایی متن را در نظر داشته باشید و افراط نکنید.

۲۰- درباره تگ های پست های وبلاگی بخشنده باشید:

زمانی که می خواهید پستی را برای وبلاگ تان منتشر کنید پلتفرم هایی همچون وردپرس به شما اجازه می دهند از تگ استفاده کنید تا کاربر راحت تر محتوایتان را به هنگام جستجو بیابد. بهتر است برای هر پست از ۳ الی ۵ تگ استفاده کنید.

۲۱- از کلمات کلیدی طولانی و عبارات کلیدی هم استفاده کنید:

واژه های جستجوی گسترده تر ممکن است رتبه بندی سختی داشته باشند چون همه به دنبال استفاده از این کلمات هستند. با اینکه بر روی محتوایتان به چنین کلماتی نیاز دارید اما سعی کنید بر روی کلمات کلیدی طولانی و عبارات تمرکز کنید به خصوص زمانی که در حال نوشتن پست های وبلاگی هستید.

۲۲- کلمات کلیدی جدید را هم امتحان کنید:

به این کلمات و عبارات توجه ویژه ای داشته باشید چون ممکن است رقابت کمتری داشته باشند.

کسب و کارهای کوچک

۲۳- با گوگل آنالیتیکس آشنا شوید:

تمامی تلاش های سئویی تان اگر نتوانید نتایج را بسنجید و رویکردتان را بهبود ببخشید به هدر خواهد رفت. گوگل آنالیتیکس به شما اجازه می دهد اتفاقاتی که روی صفحه تان می افتد را بررسی کنید و ببینید چه فعالیت هایی بهترین نتیجه را برایتان داشته است. همه این ها کمکتان می کند چیزی که کارساز است و چیزی که ارزشی برایتان ندارد را تعیین کنید.

۲۴- مطمئن شوید سایت موبایل دوستی دارید:

حدود یک سال قبل گوگل صریحا اعلام کرد که هر سایتی برای موبایل بهینه نشده باشد رتبه بندی اش را از دست می دهد. اگر سایتتان موبایل دوست نیست همین امروز دست به کار شوید.

بیشتر بدانید :  بازاریابی B2B

۲۵- از لینک ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید:

یکی دیگر از نکات سئویی مهم برای کسب وکارهای کوچک استفاده از فرآیند لینک بیلدینگ در استراتژی تان است. مطمئن شوید که لینک های خروجی به محتوای با کیفیت و مرتبط می دهید و خودتان هم لینک های معتبر و با کیفیت میگیرید.

۲۶- کاری کنید دیگران بهتان لینک بدهید:

همانطور که شما در محتوایتان به دیگران لینک می دهید گرفتن لینک از سایت های معتبر هم می تواند یک ابزار قدرتمند برای بهبود رتبه سئو باشد. تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند به طور مستمر و اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی آغاز خوبی است.

۲۷- برای لینک های .edu و .gov ارزش بیشتری قائل شوید:

زمانی که می خواهید لینکی برای سایتتان به دست آورید بهتر است از سایت هایی با اتوریتی بالا همچون سایت های دولتی یا دانشگاهی بک لینک بگیرید چون این سایت ها می توانند رتبه تان را بهبود ببخشند.

۲۸- ببینید چه کسی به سایتتان لینک داده است:

برای اینکه بتوانید سایت هایی که بهتان لینک داده را شناسایی کنید وارد کنسول جستجوی گوگل شوید و بخش Search Traffic – Links to Your Site را انتخاب کنید. اگر سایت هایی که بهتان لینک داده اند اعتبار خوبی ندارند با آن ها تماس بگیرید و بخواهید این لینک را حذف کنند.

۲۹- لینک های داخلی هم مهم هستند:

علاوه بر لینک های خارجی می توانید رتبه سئوتان را به کمک لینک های داخلی بهبود ببخشید. لینک های داخلی مخاطب را در سایت نگه می دارد. به عنوان مثال به پست های وبلاگی مشابه لینک بدهید یا به محصول یا خدمت خاصی که درباره اش حرف می زنید لینک بدهید.

۳۰- این قانون را به خاطر داشته باشید که کیفیت کم برابر با خطر بالاست:

در نظر داشته باشید که ارتباطات شما در دنیای آنلاین همانند ارتباطاتی است که در دنیای واقعی دارید. زمانی که با سایت های کم کیفیت ارتباط دارید سایتتان دچار اسیب می شود و بر روی آن اثر منفی می گذارد. گوگل نیز این موضوع را متوجه می شود. فقط با سایت هایی رابطه داشته باشید که کیفیت خوبی دارند و به روز هستند.

۳۱- اطمینان حاصل کنید که سایت سریعی دارید:

سایت هایی که به کندی لود می شوند رتبه خوبی در گوگل نمی گیرند. پس باید مطمئن شوید که سایتتان سرعت خوبی دارد. اگر سرعت سایت خوب نیست سعی کنید آن را بهبود ببخشید.

۳۲- به اشتراک گذاری محتوایتان را راحت تر کنید:

هر چقدر محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود بیشتر در معرض دید مخاطب قرار می گیرد و گوگل سایتتان را سایتی معتبر می شناسد. طرفداران خود را ترغیب کنید با اشتراک در رسانه های اجتماعی پست هایتان را در معرض دید سایر مخاطبان قرار دهند.

۳۳- برای کسب وکارتان اکانت گوگل پلاس ایجاد کنید:

از آنجایی که گوگل پلاس متعلق به گوگل است بهتر است اکانت فعالی بر روی آن داشته باشید تا رتبه بندی سایتتان بهتر شود. اگر هنوز اکانتی در گوگل پلاس ندرید دست به کار شوید.

۳۴- همه فهرست های آنلاین و رایگان کسب وکار را بهینه کنید:

به عنوان مثال مطمئن شوید که اطلاعات شما در سایت هایی همچون yelp به روز است. این صفحات رتبه بالایی دارند و می توان آن ها را برای کلمات کلیدی هدف بهینه کرد. اگر اطلاعاتی که در این سایت ها به اشتراک گذاشته می شود را کنترل کنید بهتر است.

۳۵- اجتماعی باشید:

فعال بودن در رسانه های اجتماعی می تواند وضعیت اتوریتی شما را افزایش دهد. اگر هنوز در رسانه های اجتماعی فعال نیستید مشتریان شما نمی توانند به راحتی پیدایتان کنند.

کسب و کارهای کوچک

۳۶- از سایت هایی که رتبه بالاتری دارند برای جذب ترافیک به سمت سایتتان استفاده کنید:

سایت هایی همچون لینکدین و یوتیوب به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهند محتوایی را منتشر  کنند و در آن به سایت شان لینک بدهند. از این وضعیت به نفع خود استفاده کنید.

بیشتر بدانید :  چگونه یک سایت نمونه کار عالی و تاثیرگذار بسازیم؟

۳۷- در گوگل مای بیزنس سایت خود را تایید کنید:

همانند سایر مواردی که به گوگل مربوط است تایید کردن سایت در گوگل مای بیزنس هم می تواند بسیار مهم باشد. اینکار شانس دیده شدن شما در گوگل مپ را بیشتر می کند.

۳۸- مطمئن شوید که پروفایل گوگل مای بیزنس شما صد در صد به روز است:

بعد از اینکه سایتتان را تایید کردید باید مطمئن شوید که پروفایل تان به طور کامل نوشته شده و از کلمات کلیدی درست بهره برده است.

۳۹- برای شناسایی بهترین کلمات کلیدی، کمپین ادوردز راه اندازی کنید:

با اینکه گوگل آنالیتیکس می تواند اطلاعات خوبی برایتان فراهم کند اما ادوردز نتایج عمیق تر و موثرتری در اختیارتان می گذارد. بهتر است بر روی آن هم سرمایه گذاری کنید.

۴۰- هر تغییری را در گوگل ثبت کنید:

هر باری که تغییری بر روی سایتتان انجام می دهید باید آدرس محتوای جدید را ثبت کنید. اینکار سرعت ایندکس شدن را بیشتر می کند.

۴۱- مشکلات و خطاهای مربوط به خزش را بررسی و برطرف کنید:

اگر گوگل متوجه مشکلی شود ( همچون خطای ۴۰۴)  ممکن است اثر منفی بر روی سئوی سایتتان داشته باشد.

سعی کنید به طور مداوم خطاهای خزش را بررسی کنید و آن ها را برطرف نمایید.

۴۲- طراح وبی را انتخاب کنید که با سئو آشنا باشد:

اگر می خواهید طراحی سایتتان را دوباره انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که طراحتان نحوه طراحی سایت های بهینه برای سئو را خیلی خوب می فهمد.

۴۳- همیشه لینک هایتان را بررسی کنید:

مطمئن شوید که بر روی سایتتان لینک شکسته ندارید. این بررسی را به صورت مداوم انجام دهید و هر گونه مشکلی را که می یابید برطرف کنید. از ابزارهای بررسی کننده لینک بهره ببرید .

۴۴- با جریمه های مختلف گوگل آشنا شوید:

گوگل برای ارزیابی های خود از  موارد متعددی بهره می برد و نام های مختلفی برای جریمه هایش دارد. دانستن این جریمه ها و اجتناب از آن ها می تواند برای موفقیت سئوی کسب وکارهای کوچک مفید باشد.

۴۵- تلاش های سئویی تان را با گوگل ادوردز ترکیب کنید:

با اینکه استفاده از گوگل ادوردز رایگان نیست اما اگر با سئو ترکیب شود می تواند نتایج بهتری برای سایتتان داشته باشد چون سایت را در نتایج جستجو بهتر نشان می دهد.

۴۶- سایر موتورهای جستجو را نادیده نگیرید:

فقط به این خاطر که گوگل بازار خوبی در حوزه جستجو دارد به این معنی نیست که همه از آن استفاده می کنند. سایت های کوچک تر همچون یاهو یا بینگ را هم فراموش نکنید.

۴۷- شروع به کار کنید:

حتی اگر مطمئن نیستید کارها چگونه به پیش می رود باز هم بهتر است دست به کار شوید و برخی از تکنیک هایی که در این مقاله گفتیم را اجرا کنید.

هرچقدر بیشتر منتظر بمانید فرصت های بیشتری را از دست می دهید.

۴۸- از منبع کمک بگیرید:

خود گوگل اطلاعات ارزشمندی منتشر می کند و منابع مفیدی دارد تا بتواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند بر سئو مسلط شوند. از این اطلاعات رایگان استفاده کنید.

۴۹- صبور باشید:

خانه یک شبه ساخته نمی شود. صبر در دنیای سئو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مقاله ایده های زیادی به دست آوردید اما به خاطر داشته باشید که سئو فرآیند زمانبری است. شما نمی توانید به محض اینکه چند نکته را به کار بردید انتظار نتیجه داشته باشید. حداقل باید سه الی شش ماه منتظر بمانید و متوقف نشوید. با گذشت زمان وضعتان بهتر می شود.

۵۰- از فرد متخصصی کمک بگیرید:

به کمک نیاز دارید؟ سردرگم شده اید؟ نمی دانید چکار کنید؟ مشکلی نیست. ما می توانیم بهتان کمک کنیم. همین امروز تماس بگیرید و با ما مشاوره کنید.

۹۸/۱۱/۰۱
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.