آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰
آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰ یکی از آپدیت های جدیدی است که به تازگی توسط گوگل صورت گرفته و خبر آن نیز در توئیتر منتشر شده است. البته گوگلدر این خبر توضیحات دقیقی در خصوص موارد این آپدیت ارائه نداده است. با این وجود در این مقاله می خواهیم نکاتی را که باید در خصوص آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰ بدانید به شما یادآوری کنیم.
چرا آپدیت الگوریتم های گوگل اهمیت دارد؟
آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰
آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰ یکی از آپدیت های جدیدی است که به تازگی توسط گوگل صورت گرفته و خبر آن نیز در توئیتر منتشر شده است. البته گوگلدر این خبر توضیحات دقیقی در خصوص موارد این آپدیت ارائه نداده است. با این وجود در این مقاله می خواهیم نکاتی را که باید در خصوص آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰ بدانید به شما یادآوری کنیم.
چرا آپدیت الگوریتم های گوگل اهمیت دارد؟
به طور کلی به روزرسانی های هسته اصلی گوگل به منظور ایجاد اثرات قابل توجه در نتایج جستجو در همه کشورها به تمام زبان ها است. وقتی یک آپدیت جدید در الگوریتم های گوگل صورت می گیرد، سایت ها متوجه کاهش و یا افزایش رده بندی خود در موتورهای جستجو می شوند.
با توجه به تاثیرات مثبت و منفی هر بروزرسانی گوگل در رتبه سایت شما، بنابراین اهمیت به آپدیت الگوریتم های گوگل در پیشرفت سایت شما موثر است. با آگاهی از فاکتورهای مهم برای گوگل و افزایش دقت و تمرکز بر روی پیاده سازی آنها در وب سایت می توانید به سرعت شاهد بهبود وضعیت و رتبه سایت خود در موتورهای جستجوگر باشید. زمانی که در هر بروزرسانی گوگل با افت رتبه وب سایت خود مواجه می شوید باید تاریخچه عملکرد وب سایت خود را به دقت بررسی کنید. شما باید ببینید که آپدیت بر روی چه موضوعات صورت گرفته است، سپس سایت خود را مطابق با همان موضوعات تحلیل نمایید.
به طور کلی اگر می خواهید از اعتبار وب سایت شما بعد از هر آپدیت گوگل کاسته نشود باید از همان ابتدای طراحی وب سایت به تولید محتوای اختصاصی، بهینه سازی قالب وب سایت،سرعت بالای سایت، ریسپانسیو بودن وب سایت، تهیه هاست با کیفیت، اسم دامنه مناسب، فعال کردن گواهی SSL دامنه، توجه به کلمات کلیدی، فعال کرد شبکه های اجتماعی وب سایت و دیگر موارد مورد اهمیت برای گوگل توجه نمایید.
آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰
آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰ ، دومین آپدیت اصلی گوگل در این سال به شمار می رود. در روز دوشنبه ۴ می ۲۰۲۰ برابر با ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ گوگل شروع به بروزرسانی اساسی در الگوریتم خود کرد. این آپدیت به عنوان یک “بروزرسانی اصلی” نامیده شده است. چرا که این یک تغییر بزرگ در الگوریتم گوگل محسوب می شود. بنابراین این تغییر می تواند سایت های زیادی را تحت تأثیر قرار دهد.
شایان ذکر است اولین نسخه از آپدیت گوگل در سال ۲۰۲۰ مربوط به ماه ژانویه بوده است که این آپدیت اشاره به آپدیت سپتامبر ۲۰۱۹ دارد. در این مدت گوگل تقریبا هر ۳ماه ۱بار یک آپدیت را اطلاع رسانی کرده است. آپدیت جدید گوگل نیز قرار است در سال چندین بار بروزرسانی شده و متقابلا اعلام گردد.
در آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰ چه اتفاقی افتاد؟
برخی از وبمستران معروف معتقدند که آپدیت جدید گوگل یک بروزرسانی ضعیف است و به طور کلی تاثیر زیادی بر الگوریتم ها نخواهد داشت، اما این در حالی است که در بعضی وب سایت ها از همین الان تغییر دیده شده است. به این ترتیب چنانچه شما نیز بعد از این آپدیت در رتبه و عملکرد وب سایت خود تغییرات و تاثیرات منفی مشاهده کرده اید، لازم است که عملکردهای اشتباه خود را بررسی و تصحیح کنید.
نکته حائز اهمیت در خصوص آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰ ، توجه ویژه گوگل به کلمات کلیدی و محتوای وب سایت هاست. در حال حاضر تغییرات در رتبه بندی جستجو به طور کلی بیشتر بازتابی از اهمیت محتوا است. به این ترتیب کیفیت محتوای وب سایت شما باید به گونه ای باشد که اصول سئو و کاربرپسند بودن در آن رعایت شده باشد. در این صورت می توانید امتیاز محتوای با کیفیت را از گوگل کسب کنید.
اگر شاهد افت جزئی در رتبه بندی سایت خود شده اید، نباید خیلی نگران شوید، چرا که این اتفاق لزوما به معنای این نیست که Google فکر می کند سایت شما از کیفیت پایین برخوردار بوده و شایسته مجازات است. فقط به تازگی قضاوت کرده است که محتوای سایت شما دیگر مستحق رتبه های بالاتر نیست. بنابراین با یک محتوای باکیفیت می توانید دوباره جایگاه خود را به دست آورید.
هدف از به روز رسانی های اصلی گوگل چیست؟
Google دائما در تلاش است تا بهترین محتوا را برای یک جستجوی کاربر ارائه دهد. این به روزرسانی های اصلی تقریباً به عنوان یک ارزیابی مجدد از آنچه گوگل به عنوان محتوای خوب حساب می کند عمل می کنند.
البته خیلی زود است که بگوییم هدف خاص این بروزرسانی جدید چیست. اما سایت های طیف گسترده ای از صنایع شاهد تغییراتی در رتبه بندی خود در این مدت بوده اند. هنوز به نظر ارتباط بین وب سایت ها و کاهش یا افزایش رتبه آنها به طور دقیق مشخص نیست، ولی امیدوار هستیم به زودی این ارتباط به طور کامل مشخص گردد.
همچنین از آنجایی که آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰ در زمان همه گیر شدن ویروس کرونا صورت گرفته است، بنابراین در حال حاضر تاثیر زیادی از کلمات کلیدی مهم در این مدت زمان می گیرد. به طور مثال پس از شیوع ویروس کرونا بیشترین کلمات کلیدی سرچ شده در موتورهای جستجو در جهان بر روی کسب اطلاعات در خصوص ویروس کووید-۱۹ و یا مکان هایی که خدمات از راه دور ارائه می دهند و محصولات خود را به صورت آنلاین می فروشند بوده است. این در حالی است جستجوهای مربوط به مسافرت، گردشگری، کنسرت و رویدادهای حضوری همه کاهش یافته است.
چند سوال اساسی برای بررسی کیفیت محتوای وب سایت
سوالات زیادی برای بررسی کیفیت محتوای وب سایت وجود دارد. در اینجا به چند مورد از سوالات تخصصی تر اشاره می کنیم:
- آیا محتوای شما بر روی تمام دستگاه ها نظیر تبلت و تلفن همراه به خوبی نمایش داده می شود؟
- آیا محتوای شما عاری از غلط های املایی و یا خطاهای تایپی است؟
- آیا محتوای شما توضیحی اساسی، کامل یا جامع از موضوع ارائه می دهد؟
- آیا صحت و قابل اعتماد بودن مطالب تایید می شود؟
بررسی سایت ها در الگوریتم جدید چقدر طول می کشد؟
گوگل دقیقا اعلام نکرده است که چقدر طول می کشد تا این الگوریتم یک سایت را بازیابی نماید. البته معمولا زمان گسترده شدن این الگوریتم را مانند الگوریتم های دیگر گوگل حدود دو هفته می دانند. همچنین خوب است بدانید الگوریتم های جستجو در گوگل به صورت ماهانه به روزرسانی می شوند و تا زمان انتشار آپدیت هسته اصلی بعدی ممکن است محتوایی که در سایت بارگزاری می شود بازیابی نگردد.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.