قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود
قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود
SEO یک بازاریابی مدرن است که به بهتر دیده شدن کسب و کار شما در اینترنت کمک می کند. اینکه قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود به خدمات و مزایایی بستگی دارد که یک متخصص سئو برای ارتقاء رتبه سایت شما در نظر می گیرد. اگر می خواهید بدانید قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود این مطلب را دنبال کنید.
قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود ؟
شما می توانید استثنایی ترین وب سایت را در جهان داشته باشید، اما اگر کسی نتواند آن را پیدا کند، باز هم تجارت موفقی نخواهید داشت. به نظر شما چگونه می توان مشتریان بالقوه را به راحتی به سمت یک وب سایت جدید هدایت کرد؟ اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و به مشتریان بیشتری دست یابید، به خدمات سئو و بهینه سازی موتور جستجو نیاز دارید.
همانطور که در بالا اشاره شد برای رقابت در بازار امروز، ضروری است که سایت شما جزو یکی از صفحات اول نتایج جستجو قرار بگیرد. در این صورت مشتریان می توانند برند شما را ببینند. اما پیش از اینکه با یک متخصص حرفه ای سئو قرارداد ببندید، بهتر است اول بدانید که قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود ؟
خدمات سئو
برای تعیین قیمت پرژه سئو باید ابتدا با خدمات سئو بیشتر آشنا شوید. خدمات سئو شامل هر کاری است که متخصص سئو برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگری مانند Google انجام می دهد. بر اساس مطالعات جدید برای یک پروژه موفق سئو بین ۱۲ تا ۱۰۴ ساعت کار در ماه نیاز است.
برخی از اصلی ترین خدمات سئو شامل SEO داخلی، سئو خارجی و SEO فنی است. این خدمات عبارتند از:
-سئوی داخلی در وب سایت شما به اضافه کردن محتوا، کلمات کلیدی، عناوین، تیترها و توضیحات متا در صفحات تعلق دارد. تمامی این موارد باید با دقت و بر اساس تحقیقات صورت گرفته در بازار انتخاب شوند. کارشناس سئو باید کلمات کلیدی مهم فروش که منجر به ایجاد بازدیدکننده برای سایت شما می شود را مشخص نماید.
– ایجاد لینک ها بخش مهمی از سئوی خارجی محسوب می شود. اگر می خواهید رتبه خوبی در گوگل داشته باشید باید به لینک های خارجی اهمیت بدهید. برقراری ارتباط میان وب سایت اصلی و سایر رسانه های اجتماعی نیز یک امتیاز مثبت دیگر برای سئو خارج از صفحه به شمار می آید.
– سئو فنی به عملکرد سایت، کاربرپسندبودن، رسپانسیو بودن، سرعت بارگذاری صفحات و سایر عناصر فنی دیگر بستگی دارد.
برای تعیین قیمت پروژه سئو ابتدا جایگاه کنونی وب سایت شما در موتورهای جستجو بررسی و تعیین می گردد. سپس با توجه به اهداف و خواسته های شما یک جدول زمان بندی برای مراحل پیشرفت سئو تهیه می گردد و بر اساس آن قیمت برآورد می شود.
فاکتورهای لازم برای تعیین قیمت پروژه سئو
هنگامی که برای پروژه سئو به یک کارشناس با تجربه مراجعه می کنید. معمولا سوالات زیر از شما پرسیده می شود:
-قبلاً برای سئوی سایت خود چه کارهایی را انجام داده اید؟
-از جایگاه فعلی وب سایت خود چقدر راضی هستید؟
-رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟
-چه اهدافی را برای سئوی وب سایت خود مشخص کرده اید؟
-چقدر زمان برای تیم سئو در نظر گرفته اید؟ و سوالات مشابه دیگر
در ادامه به بررسی روش های مختلف قیمت گذاری پروژه سئو می پردازیم. با مطالعه این روش ها می توان فهمید قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود .
-
تعیین هزینه سئو براساس جایگاه رتبه کلمات کلیدی
یکی از روش های تعیین قیمت پروژه سئو، هدف گذاری بر روی ارتقاء جایگاه وب سایت در عبارات خاص و پرجستجو است. در این روش لیستی از کلمات کلیدی تهیه می شود و ملاک موفقیت پروژه، بهبود رتبه سایت در آن کلمات و رسیدن به جایگاهی مشخص است. هزینه و مدت زمان اجرای پروژه سئو بر اساس نوع کلمات و میزان سختی آنها تخمین زده می شود. این کلمات کلیدی به جهت گیری درست وب سایت و هدف گذاری برای فروش بیشتر کمک می کند. البته این روش چندان مناسب نیست و استرس زیادی را به متخصص سئو تحمیل میکند. زیرا در صورتی که کلمه کلیدی در مدت زمان تعیین شده به جایگاه مد نظر نرسد عملا درآمدی برای او حاصل نخواهد شد.
در حقیقت کارشناسان حرفه ای در حوزه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می دانند که رسیدن به رتبه ۱ گوگل یا هر جایگاه دیگری در صفحه اول نتایج جستجو، به این راحتی ها امکان پذیر نیست، بنابراین از لحاظ اخلاقی و قانونی خود را موظف می دانند که از دادن وعده ها و تضمین های دروغین به کارفرما به منظور دریافت دستمزد بیشتر دوری کنند. به همین خاطر تمایلی به پذیرش پروژه هایی با این طرز تفکر ندارند.
-
تعیین هزینه سئو براساس آمار ورودی از گوگل
این روش می تواند یک جایگزین مناسب برای روش قبلی محسوب شود. در این روش به جای تمرکز بر روی تعداد محدودی از کلمات کلیدی، هدف مهمتری دنبال می شود و آن هم جذب مخاطب بیشتر از گوگل و تبدیل آنها به مشتری است. این کار بر اساس استناد بر آمار ارائه شده توسط ابزار Google Search Console و بررسی تغییرات آن صورت می گیرد. اغلب شرکت هایی که تجربه کسب جایگاه در عبارات طولانی را داشته اند و همینطور از اهمیت و ارزش این مدل هدف گذاری مطلع هستند، از این روش جهت تعیین قیمت خدمات سئو استفاده می کنند.
-
تعیین هزینه سئو بر اساس میزان فروش
در ابتدای پروژه سئو می توان برآورد درستی را از میزان فروش فعلی وب سایت تهیه کرد. برای مثال میتوان با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analyticsآمار دقیقی از خریدهای انجام شده از یک فروشگاه اینترنتی را به دست آورد. بعد از تهیه آمار فروش فعلی باید با تمرکز بر سئو، اهداف آینده فروش را تعیین کرد و بر اساس آن هزینه پروژه سئو را تخمین زد.
این روش کسب رتبه در یک یا چند عبارت را به متخصص سئو تحمیل نمی کند و از سوی دیگر نیز با افزایش بازدید از طریق عبارت هایی پرجستجو ولی کم ارزش هزینه های کارفرما را بی نتیجه نمیکند.
-
تعیین هزینه برای خدمات ارائه شده برای سئو
پس از اینکه وضعیت سایت و رقبای اصلی شما به دقت بررسی شد و هدف گذاری های لازم برای ارتقاء رتبه سئو برای آن تعیین گردید، کارشناس سئو بر اساس فعالیت ها و خدماتی که برای رسیدن به آن جایگاه مورد نظر به شما ارائه می دهد، مدت زمان پروژه و همینطور هزینه و قیمت پروژه سئو را برای شما تخمین می زد. فراموش نکنید سئو یک استراتژی بازاریابی طولانی مدت است. بنابراین نباید در زمانی کوتاه انتظار زیادی از متخضض سئو داشته باشید.
SEO یک بازاریابی مدرن است که به بهتر دیده شدن کسب و کار شما در اینترنت کمک می کند. اینکه قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود به خدمات و مزایایی بستگی دارد که یک متخصص سئو برای ارتقاء رتبه سایت شما در نظر می گیرد. اگر می خواهید بدانید قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود این مطلب را دنبال کنید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.