هشتگ چیست و چه کاربردی دارد؟
ر حال حاضر نقش هشتگ ها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در واقع بر اساس استراتژی های جدید بازاریابان، اکنون هشتگ ها به ابزاری قدرتمند و مهم برای رسیدن به اهدافی تبدیل شده اند که هر صنعت با حضور در رسانه های اجتماعی می خواهد به آن دست یابد. اما واقعا هشتگ چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه یک بررسی کلی از هشتگ ها و کاربرد آنها خواهیم داشت. همراه ما باشید.
هشتگ چیست و چه کاربردی دارد؟
در حال حاضر نقش هشتگ ها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در واقع بر اساس استراتژی های جدید بازاریابان، اکنون هشتگ ها به ابزاری قدرتمند و مهم برای رسیدن به اهدافی تبدیل شده اند که هر صنعت با حضور در رسانه های اجتماعی می خواهد به آن دست یابد. اما واقعا هشتگ چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه یک بررسی کلی از هشتگ ها و کاربرد آنها خواهیم داشت. همراه ما باشید.
برای بیشتر کاربران اینستاگرام ، درک چگونگی عملکرد هشتگ ها، چگونگی تغییر کارایی آنها و چگونگی استفاده از آنها برای بهتر دیده شدن در رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام یا توییتر هنوز هم چندان مشخص نیست. این درحالی است که چگونگی استفاده از هشتگ ها بسیار مهم است. بنابراین باید قبل از کار کردن با آنها در مورد اصول و ویژگی های آنها بیشتر بدانید.
شایان ذکر است توضیحات مهمی که در اینجا در خصوص هشتگ ها ارائه شده است، بر اساس نحوه عملکرد آنها در پلت فرم اینستاگرام می باشد. یادگیری تمامی این مفاهیم برای مدیریت اینستاگرام امری ضروری است. بنابراین اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرام شخصی یا تجاری را بر عهده دارید حتما این مطلب را دنبال کنید.
-
هشتگ چیست و چه کاربردی دارد ؟
هشتگ اینستاگرامی راهی است که کاربران به وسیله آن می توانند محتوای مورد نظر خود را در اینستاگرام جستجو کنند. به این صورت که کاربران برای توصیف پست یا عکس مورد نظر خود یک سری کلمات کلیدی را در صفحه سرچ اینستاگرام تایپ می کنند و از این طریق به سرعت به کاربرانی می رسند که پستی با هشتگ همان موضوع مورد نظر در اینستاگرام منتشر کرده اند. البته به شرطی این پست ها نمایش داده می شود که صفحه اینستاگرام شخص انتشاردهنده در دسترس عموم قرار گرفته باشد.
به این ترتیب شما به عنوان مدیر صفحه اینستاگرام می توانید از هشتگ به عنوان راهی برای افزایش بازدید صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. به این صورت که هشتگ را با نماد (#) در زیرنویس یا نظرات پست خود اضافه می کنید، سپس کلمه کلیدی مورد نظر خود را در ادامه آن می نویسید. اگر حساب عمومی داشته باشید و هشتگ را به یک پست اضافه کنید، این پست در فید هشتگ مربوطه قابل مشاهده خواهد بود.
-
چرا باید از هشتگ ها استفاده کنیم؟
به نظر شما دلایل استفاده از هشتگ چیست ؟ بیشتر افراد از هشتگ ها برای افزایش فالوور و بازدید کننده استفاده می کنند. چرا که این برچسب ها به طور بالقوه باعث می شوند تا کاربران جدید محتوای شما را در اینستاگرام پیدا کنند و با آن درگیر شوند. بنابراین هشتگ به هدایت ترافیک بیشتر به سمت صفحه تجاری شما کمک می کند. ترافیک بیشتر برای یک حساب اینستاگرام ارزش بیشتری ایجاد می کند. بنابراین به طور خلاصه باید گفت افراد برای ایجاد ارزش بیشتر برای پیج خود در اینستاگرام از هشتگ ها استفاده می کنند.
البته شایان ذکر است استفاده بیش از اندازه از هشتگ ها نیز موجب کاهش ارزش حساب اینستاگرام شما می شود. زیرا درصد زیادی از کاربران اینستاگرام وجود دارند که دوست ندارند حساب هایی را دنبال کنند که از هشتگ های زیادی استفاده می کنند.
-
نکات مهم در خصوص استفاده از هشتگ ها برای مدیریت اینستاگرام
-هنگامی که افراد دارای پروفایل های خصوصی در زیر پست خود از هشتگ استفاده می کنند و یا به عبارت دیگر پست های خود را برچسب گذاری می کنند ، تاثیری در نمایش پست آنها به صورت عمومی در اکسپلور اینستاگرام نخواهد داشت. بنابراین حتما برای استفاده از هشتگ صفحه شما باید در دسترس عموم باشد.
– استفاده از اعداد در هشتگ ها مجاز است. اما فضاها و یا کاراکترهای خاص مانند $ یا ٪ کار نمی کنند.
-شما فقط می توانید پست های خود را برچسب گذاری کنید. به عبارت دیگر امکان برچسب گذاری بر روی عکس ها و فیلم های دیگران را ندارید.
– شما می توانید حداکثر از ۳۰ برچسب در یک پست استفاده کنید. اما اگر بیش از ۳۰ برچسب را در یک عکس با ویدیو درج کنید ، پست شما ارسال نخواهد شد.
-
بررسی میزان اثربخشی هشتگ ها در اینستاگرام
در حال حاضر با توجه به پیشرفت الگوریتم های اینستاگرام کاربران این رسانه اجتماعی محبوب کمتر از برچسب ها یا همان هشتگ برای جستجو استفاده می کنند. قبلا یعنی تا حدود اوایل سال ۲۰۱۹ ، فناوری جستجوی محتوا در اینستاگرام (الگوریتم های اینستاگرام) به اندازه الان توسعه نیافته بود. بنابراین درصد بسیاری از مخاطبان برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود از هشتگ ها استفاده می کردند. اما در حال حاضر با توجه به تکامل الگوریتم های اینستاگرام ، نحوه استفاده از هشتگ ها برای افزایش ترافیک تغییر کرده است.
اکنون دیگر نیاز به سرچ دستی هشتگ ها برای جستجوی محتوای مورد نظر نیست. چرا که این الگوریتم ها محتواهای مختلف را دسته بندی کرده و به صورت خودکار محتوای مرتبط با پست هایی که به آنها علاقه داشته اید را در صفحه اکسپلور به شما نشان می دهند. در مقاله ای جداگانه در خصوص اینکه چگونه باید از هشتگ ها استفاده کنیم تا در صفحه سرچ اینستاگرام قرار بگیریم، توضیح داده شده است.
به یاد داشته باشید شما به عنوان مدیریت اینستاگرام در صورت استفاده صحیح از هشتگ ها می توانید به افزایش نرخ تعامل صفحه اینستاگرام خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کمک کنید. اما روش استفاده صحیح از هشتگ چیست ؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.
-
روش استفاده صحیح از هشتگ چیست ؟
اگر علی رغم استفاده از هشتگ ها رشد قابل توجهی در بازدید از تجارت آنلاین خود مشاهده نکرده اید، احتمالا روش استفاده صحیح از هشتگ را نمی دانید. در این قسمت به برخی نکات مهم در خصوص استفاده کارآمد از هشتگ ها می پردازیم.
-الگوریتم های اینستاگرام برای انتخاب پستی که درست برچسب گذاری شده و دارای جذابیت بسیار بالایی است، بهینه شده اند. بنابراین اگر می خواهید پیج اینستاگرام شما در قسمت TOP POSTS نمایش داده شود حتما باید از برچسب جذاب و مرتبط با پست خود استفاده کنید.در واقع باید هشتگ های شما با دقت بیشتری محتوای پست شما را توصیف کنند و محتوای شما را بسیار جذاب تر نشان دهند تا به عنوان TOP POST انتخاب شوید.
-یک راه برای تاثیرگذاری بیشتر هشتگ ها و افزایش درصد نرخ تعامل اینستاگرام، تصادفی کردن ترتیب استفاده از هشتگ ها برای هر پست است. هرگز رشته ای از هشتگ ها را برای هر پست کپی نکنید و یا هشتگ های خود را در پست های متوالی به همان ترتیب قرار دهید. چرا که الگوریتم اینستاگرام از انتخاب پست هایی که مرتباً هشتگ های خود را به همان ترتیب در پست های متوالی قرار می دهند خودداری می کند و آن را به عنوان یک اسپم در نظر می گیرد.
-بهتر است از ۵ تا ۷ هشتگ مرتبط در هر پست استفاده کنید. زیرا هرچه تعداد هشتگ های ارسال شده برای یک پست بیشتر باشد ، الگوریتم اینستاگرام احتمال اینکه هشتگ نامرتبط با محتویات برچسب خورده باشد را بیشتر می داند.
-قرار دادن هشتگ در اولین نظر پست های شما یک انتخاب مناسب برای افزایش زیبایی بصری پست های شما است. با قرار دادن برچسب ها در بخش نظرات، اکثر کاربران نمی توانند ببینند که از هشتگ استفاده کرده اید مگر اینکه به آن ضربه بزنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.