تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

گوگل تگ منیجر چیست؟

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷ ق.ظ

اگر از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنید و یا در حوزه دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه‌ای مشغول به کار هستید ، به احتمال زیاد در مورد گوگل تگ منیجر نیز چیزهایی شنیده اید. بسیاری از افراد این دو را با هم اشتباه می گیرند ، این در حالی است که هر دو کاملاً متفاوت هستند. اما گوگل تگ منیجر چیست؟ و به چه دلیل باید استفاده شود؟ در ادامه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و سئو در بهیدو در خصوص ابزار گوگل تگ منیجر ، مزایا  و ویژگی های آن توضیحاتی را ارائه خواهند داد. با ما همراه باشید

گوگل تگ منیجر چیست؟

گوگل تگ منیجر چیست؟

اگر از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنید و یا در حوزه دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه‌ای مشغول به کار هستید ، به احتمال زیاد در مورد گوگل تگ منیجر نیز چیزهایی شنیده اید. بسیاری از افراد این دو را با هم اشتباه می گیرند ، این در حالی است که هر دو کاملاً متفاوت هستند. اما گوگل تگ منیجر چیست؟ و به چه دلیل باید استفاده شود؟ در ادامه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و سئو در بهیدو در خصوص ابزار گوگل تگ منیجر ، مزایا  و ویژگی های آن توضیحاتی را ارائه خواهند داد. با ما همراه باشید.

  • ابزار گوگل تگ منیجر چیست؟

Google Tag Manager یا (GTM) ابزاری رایگان برای مدیریت تگ ها یا همان برچسب های موجود در سایت ها است. این ابزار در واقع جهت استقرار ، ردیابی و مدیریت همه برچسب های مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال به کار می رود.

برچسب های متعدد ، مدیریت سایت شما را دشوار می سازد ، چرا که لازم است برای هر تغییر ، تگ ‌های استفاده شده قبلی را پیدا کرده و سپس آن‌ها را حذف کنید و یا تغییر بدهید و یا حتی باید به زبان‌های برنامه نویسی نیز آشنایی کافی داشته باشید. اما این در حالی است گوگل تگ منیجر  از طریق ایجاد یک سیستم یکپارچه و همینطور فراهم آوردن امکان بررسی تمام تگ های ساییتان کار را برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ و سئو بسیار آسان کرده است و امکان مدیریت تگ ها را تنها با چند کلیک ساده فراهم می کند.

بنابراین بازاریابان دیجیتال قادر خواهند بود بدون دخالت مدیران و برنامه نویسان وب انواع تغییرها ، تجزیه و تحلیل های مربوط به وب سایت ، هدف گذاری های مجدد و موارد مشابه دیگر را انجام دهند.

  • دلیل استفاده از گوگل تگ منیجر چیست؟

برخی از دلایلی که موجب می شود گوگل تگ منیجر به عنوان یک ابزار محبوب در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو  مورد استفاده قرار بگیرد ، عبارتند از:

بیشتر بدانید :  تاثیر گوگل ادز بر سئو

– گوگل تگ منیجر (GTMامکان مدیریت آسان برچسب ها را فراهم می کند ، زیرا همه برچسب ها در یک مکان ذخیره می شوند.

– با در دسترس بودن برچسب های داخلی ، جستجوی پیشرفته سریع تر و آسان تر است.

– نیازی به تغییر کد منبع سایت نیست. به این ترتیب هر زمان که نیاز به افزودن ، ویرایش یا حذف برچسب ها دارید. می توانید این کار را به راحتی و با کمک چند مرحله  ساده در رابط GTM انجام دهید.

– گوگل تگ منیجر با اکثر برچسب های شخص ثالث از جمله Twitter و Bing Ads به خوبی کار می کند. همچنین می توانید کد دلخواه خود را نیز اضافه کنید.

دلیل استفاده از گوگل تگ منیجر چیست؟

مزایای اصلی استفاده از گوگل تگ منیجر چیست؟

گوگل تگ منیجر به عنوان یک ابزار واسط عمل می کند. همانطور که می دانید جهت ایجاد اتصال میان ابزارهای مارکتینگ و سایت شما باید قطعه کدهایی در سایت قرار داده شود. تگ منیجر به عنوان یک واسطه ، می تواند این کدها را درون خود قرار ‌دهد. به این ترتیب شما فقط باید کد مخصوص تگ منیجر را یک ‌بار در سایت خود قرار ‌دهید و از آن به دفعات دلخواه استفاده کنید. اما این کار چه مزیتی برای دیجیتال مارکتینگ شما فراهم می سازد؟

– دردسر برچسب های کدگذاری شده سخت را از بین می برد

قبل از گوگل تگ منیجر ، هر زمان نیاز به افزودن ، ویرایش یا حذف تگ در سایت ها بود ، یک توسعه دهنده وب می بایست درگیر کدنویسی وب سایت می شد. اما هم اکنون ، همان قطعه کد GTM که می تواند حاوی برچسب های مختلف بازاریابی و تجزیه و تحلیل باشد ، در تمام صفحات وب سایت قرار گرفته است. بنابراین برای ویرایش ، حذف یا افزودن برچسب های جدید ، فقط چند کلیک لازم است و همه این کارها از طریق رابط کاربر پسند GTM انجام می شود.

بیشتر بدانید :  چگونه در ۵ گام بک لینک های با کیفیت رایگان به دست آوریم؟

– سرعت رشد کسب و کار ها را افزایش می دهد

وابستگی بیش از حد به توسعه دهندگان وب چالش بسیاری از مشاغل دارای منابع محدود است. این مانع از رشد سریع در دنیای دیجیتالی امروز می شود. شما به عنوان یک بازاریاب نمی توانید هفته ها منتظر بمانید تا تیم فناوری اطلاعات زمانی را برای استقرار برچسب های جدید در سایت شما آزاد کند.

گوگل تگ منیجر یک راه حل مقرون به صرفه و قابل اعتماد است که به مشاغل کمک می کند تا خود را به راحتی با تغییر شرایط بازاریابی دیجیتال وفق دهند و خیلی سریع و بدون هیچ گونه هزینه اضافی به بررسی و آزمایش برچسب های مختلف در جهت توسعه کسب و کار خود بپردازند.

– مدیریت برچسب ها را متمرکز می کند

با اختصاص دادن یک مکان برای مدیریت همه برچسب های دیجیتال مارکتینگ و تجزیه و تحلیل آنها در سایت خود ، GTM به طور قابل توجهی بهره وری مدیریت تگ ها را بهبود می بخشد و روند حذف ، ویرایش و تغییر برچسب ها را با حذف تکرار و همینطور کاهش احتمال خطا ساده می کند.

 

آیا GTM جایگزینی برای Google Analytics است؟

  • آیا GTM جایگزینی برای Google Analytics است؟

GTM جایگزینی برای Google Analytics محسوب نمی شود. Google Analytics ابزاری است که توسط گوگل جهت آمار گیری و تجزیه و تحلیل سایت و اپلیکیشن شما ارائه شده است. این ابزار به شما کمک می کند تا اطلاعات کاملی را از بازدیدکننده‌های سایت شامل تعداد، محل سکونت ، سن و … و همینطور رفتارشان به دست آورید.

اما GTM ابزاری برای مدیریت برچسب های وب سایت است و گزینه هایی برای گزارش یا تجزیه و تحلیل ندارد. بلکه گوگل تگ منیجر به عنوان یک واسطه میان سایت شما و سایت ‌هایی که ابزارهای بازاریابی را ارائه می‌دهند عمل می کند تا دیگر احتیاج نباشد که کدهای زیاد و پیچیده این ابزارها را وارد سایت خود کنید و به سختی آن‌ها را مدیریت و تغییر دهید. به این ترتیب هر دو ابزار در کنار هم برای ایجاد یک سیستم ردیابی، گزارش گیری و تحلیل انعطاف پذیر استفاده می شوند.

  • استفاده از GTM و GA به صورت همزمان یا مجزا؟

این دو ابزار می توانند با یکدیگر به طور هماهنگ کار کنند تا یک سیستم مدیریت با انعطاف پذیری بالا را برای ردیابی و تجزیه و تحلیل های مختلف جهت توسعه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما ارائه دهند.

بیشتر بدانید :  بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

البته این دو ابزار به هم وابستگی ندارند و به صورت مجزا نیز استفاده می شوند. تگ منیجر برای اتصال سایت شما به سایت‌ هایی مانند فیس ‌بوک، گوگل ادوردز و بسیاری از سایت ‌های مارکتینگ دیگر کاربرد دارد.  GTM  می تواند تکمیل کننده GA باشد. البته شما با گوگل آنالیتیکس بدون استفاده از تگ منیجر نیز قادر خواهید بود کار بازاریابی دیجیتال خود را ادامه دهید. اما با این تفاوت که به منظور ارسال داده ‌های بیشتر به کمک برنامه ‌نویس ‌های وب سایت نیاز پیدا خواهید کرد.

اگر تا کنون از گوگل آنالیتیکس استفاده کرده اید ، شروع کار با Google Tag Manager برای شما کار چندان دشواری نخواهد بود. با استفاده از گوگل تگ منیجر می توانید رویدادهایی مانند تعداد کلیک ، بارگیری ها و اضافه شدن سبد خرید توسط مشتریان را نیز بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و سئو در آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو تماس بگیرید.

۰۰/۰۱/۰۸
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.