توئیتر چیست و تبلیغات در توئیتر چگونه است؟
یکی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ که شاید در ایران تا کنون کمتر به آن توجه شده است، تبلیغات در توئیتر است. این در صورتی است که مانند بسیاری از رسانه های اجتماعی پرطرفدار ، نظیر تلگرام یا اینستاگرام ، توئیتر نیز بستری کارآمد برای بازاریابی کسب وکارها فراهم کرده است. تبلیغات توئیتر اگر با استراتژی مناسب اجرا گردد ، می تواند رشد چشمگیری در دیجیتال مارکتینگ شما داشته باشد. اگر به تازگی قصد ورود به توئیتر را دارید و می خواهید بدانید توئیتر چیست و تبلیغات در توئیتر چگونه است؟ این مطلب را دنبال کنید.
یکی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ که شاید در ایران تا کنون کمتر به آن توجه شده است، تبلیغات در توئیتر است. این در صورتی است که مانند بسیاری از رسانه های اجتماعی پرطرفدار ، نظیر تلگرام یا اینستاگرام ، توئیتر نیز بستری کارآمد برای بازاریابی کسب وکارها فراهم کرده است. تبلیغات توئیتر اگر با استراتژی مناسب اجرا گردد ، می تواند رشد چشمگیری در دیجیتال مارکتینگ شما داشته باشد. اگر به تازگی قصد ورود به توئیتر را دارید و می خواهید بدانید توئیتر چیست و تبلیغات در توئیتر چگونه است؟ این مطلب را دنبال کنید.
توئیتر چیست ؟
توئیتر یک سایت خبری آنلاین و همچنین یک شبکه اجتماعی است که افراد در آن با پیام های کوتاهی به نام توییت با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. برخی از افراد با عضویت در توئیتر به دنبال کشف و دنبال کردن افراد جدید ، خبرگزاری های معتبر و یا برندهای محبوب و پر طرفدار در سطح جهان هستند. یکی از جذابیت های توئیتر سرعت بالا در اسکن پست ها است. به طوری که شما می توانید صدها کاربر جذاب توئیتر را دنبال کرده و محتوای آنها را با یک نگاه بخوانید که برای دنیای مدرن امروزی یک ویژگی ایده آل به شمار می رود.
تبلیغات توییتر مانند تبلیغات در گوگل هدفگیری به وسیله کلمات کلیدی (Keyword Targeting) را میسر کرده است. توتیتر برای این هدفگذاری از هشتگ ها استفاده می کند. بنابراین شما می توانید توییتهای مرتبط تبلیغاتی خود را برای افرادی که هشتگ مرتبط با آن را سرچ کرده اند نمایش دهید.
از آنجایی که نوشتن کپشن در این رسانه اجتماعی تقریبا به ۲۸۰ کاراکتر یا کمتر محدود می شود. این محدودیت باعث استفاده متمرکز و هوشمندانه از زبان می شود، که در نتیجه اسکن توئیت ها را آسان کرده و البته بالعکس نوشتن آنها را به یک چالش تبدیل کرده است.
تبلیغات در توئیتر فرصتی برای برند شما است که محصولات خود را تبلیغ کند و به کاربران جدیدی برسد که احتمالا به آنچه شما به عنوان محصول یا خدمات ارائه می دهید علاقه مند هستند. اما با این وجود با ارسال صدها میلیون توییت در روز توسط کاربران و همینطور الگوریتم های توئیتر که همیشه در حال تغییر هستند در صورتی که نتوانید تبلیغات خود را به درستی در این فضا مدیریت کنید، احتمالا پست های نام تجاری شما به راحتی در میان توئیت های دیگر گم می شوند و مخاطبان خود را از دست می دهند.
تبلیغات در توئیتر چگونه است ؟
استفاده از توئیتر به عنوان یک پخش کننده یا گیرنده اطلاعات آسان است. شما با یک حساب کاربری رایگان و یک نام کاربری عضو توئیتر خواهید شد. سپس روزانه ، ساعاتی را به ارسال یا خواندن محتوای توئیت شده اختصاص می دهید. به همین صورت می توانید از توئیتر به عنوان بستری برای رشد دیجیتال مارکتینگ خود نیز استفاده کنید. شما می توانید کاربران زیادی را تشویق کنید تا با دنبال کردن حساب کاربری شما ، توئیت های شما را مشاهده کرده و با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند.
به این ترتیب توئیتر می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای دیجیتال مارکتینگ شما محسوب شود. روزانه هزاران نفر در سراسر جهان با استفاده از توییتر خدمات و محصولات متنوع خود را تبلیغ می کنند و این کار برای آنها نتیجه بخش بوده است.
خیلی از کاربران مدرن و باهوش اینترنت دیگر از تبلیغات تلویزیونی خسته شده اند. مردم تبلیغاتی را ترجیح می دهند که به سرعت و بنا به دلخواه آنها دیده شود. توییتر دقیقاً همین کار را را انجام می دهد. هنگامی که یاد بگیرید چگونه از توئیتر برای تبلیغات آنلاین خود استفاده کنید، می توانید نتایج بسیار خوبی از این روش دیجیتال مارکتینگ به دست آورید.
ساخت حساب کاربری در توییتر برای شرکت ها و یا اشخاص تفاوتی با هم ندارد. از طرف دیگر هر کاربری میتواند به صورت مستقیم اکانت افراد و شرکت های دیگر را در این شبکه اجتماعی دنبال کرده و یا آنها را مخاطب توئیت خود قرار دهد. بنابراین توئیت های تبلیغاتی قالب استاندارد خاصی ندارند و مانند دیگر توئیت ها امکان لایک کردن و ارائه نظر برای آنها وجود دارد. اما چگونه می توانید از این ابزار برای یک بازاریابی دیجیتال قدرتمند استفاده کنید؟ برای این منظور بهتر است در ابتدا با روند تبلیغات در توئیتر آشنا شوید.
انواع تبلیغات در توئیتر
هنگام استفاده از توییتر ممکن است تبلیغات مختلفی را در صفحه تایم لاین خود مشاهده کنید ، از جمله توییت های تبلیغاتی ، حساب های تبلیغاتی و همینطور روندهای تبلیغاتی. اینها همگی انواع تبلیغات در توئیتر هستند و شما می توانید از آنها برای بازاریابی استفاده نمایید. تمامی این روش ها به وضوح با برچسب تبلیغاتی “promoted” مشخص شده اند.
از طرف دیگر فعالیت کاربران در توییتر ، اطلاعاتی که به توییتر ارائه می دهند و روابط آنها با کاربران دیگر همه به ارتباط بیشتر محتوای تبلیغاتی نشان شده با اهداف و علایقشان کمک می کند. مثلا اگر اصطلاح خاصی را در توئیتر جستجو کنید ، ممکن است محتوای تبلیغاتی مربوط به آن موضوع به شما نشان داده شود. بنابراین الگوریتم های توئیتر مانند شبکه اجتماعی اینستاگرام به کاربران کمک می کند تا تبلیغات مارک ها و مشاغل مورد علاقه ی خود را مشاهده نمایند.
تبلیغات در توئیتر بیشترین شباهت را به تبلیغات در اینستاگرام دارد. قبل از سرمایه گذاری در تبلیغات توئیتر ، ابتدا هدف خود را بررسی کنید. مثلا اگر به تازگی وارد توئیتر شده اید و می خواهید دنبال کنندگان خود را به طور خاص در توئیتر افزایش دهید ، می توانید پس از ایجاد یک حساب تبلیغاتی ، در یک کمپین تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی سرمایه گذاری کنید. البته برای موفقیت در این شبکه اجتماعی حتما نیازی به پرداخت هزینه های زیاد نیست.
همچنین یکی از ساده ترین شکل تبلیغات در توییتر، توییت های تبلیغاتی است. این قالب آگهی به شما امکان می دهد تا توییت های خود را تقویت کنید و مخاطبان بسیار گسترده تری داشته باشید. شما می توانید تبلیغات خود را در مکان های مختلفی در پلتفرم توئیتر نظیر بخش جستجوی توئیتر ، بخش فیدهای کاربران ، بخش جزئیات صفحه توئیتر و همینطور قسمت پلتفرم مخاطبان نشان دهید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.