تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

فیچر اسنیپت چیست؟

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۰۰ ب.ظ

سال هاست که گوگل به طور مداوم سعی در بهبود عملکرد الگوریتم های خود برای نمایه سازی و جستجوی اطلاعات دارد. در حقیقت ، هدف اصلی گوگل این است که بتواند یک ابزار جستجوی هوشمند به کاربران خود ارائه دهد. گوگل برای این کار سناریو های مختلفی را در نظر گرفته است که یکی از آنها فیچر اسنیپت است. اگر می خواهید بدانید فیچر اسنیپت چیست؟ این مطلب را دنبال کنید.

فیچر اسنیپت چیست؟

فیچر اسنیپت چیست؟

سال هاست که گوگل به طور مداوم سعی در بهبود عملکرد الگوریتم های خود برای نمایه سازی و جستجوی اطلاعات دارد. در حقیقت ، هدف اصلی گوگل این است که بتواند یک ابزار جستجوی هوشمند به کاربران خود ارائه دهد. گوگل برای این کار سناریو های مختلفی را در نظر گرفته است که یکی از آنها فیچر اسنیپت است. اگر می خواهید بدانید فیچر اسنیپت چیست؟ این مطلب را دنبال کنید.

فیچر اسنیپت چیست؟

اگر تا به حال در خصوص یک موضوع خاصی در کادر جستجوی گوگل پرسشی را مطرح کرده باشید قطعا دیده اید گوگل در ابتدای صفحه ای که به عنوان نتیجه جستجو به شما نشان می دهد یک قطعه متن کوتاه را در قالب پاسخ خلاصه و سریع به سوال شما ارائه می دهد. این کادر مجزا که در بالای نتایج جستجوها نشان داده می شود اصطلاحا فیچر اسنیپت (featured snippetنام دارد. Featured snippet از یک صفحه وب استخراج شده و شامل عنوان صفحه و همینطور URL وب سایت می باشد.

اهمیت فیچر اسنیپت چیست؟

با توجه به این که فیچر اسنیپت از اطلاعات یکی از سایت‌ها به دست آمده و لینک سایت و همینطور عنوان صفحه سایت مربوطه را در بر دارد (حتی اگر این وب سایت در نتایج اول جستجو نباشد) ، بنابراین اهمیت بیشتر این ویژگی به افزایش قابلیت رؤیت سایت شماست و می توان نتیجه گرفت فیچر اسنیپت در بهبود سئو سایت بسیار موثر است. با این ابزار شما می توانید بدون ایجاد محتوای جدید یا بک لینک ، تعداد زیادی بازدید از موتورهای جستجو داشته باشید.

به همین خاطر فیچر اسنیپت برای چندین سال است که به عنوان یک استراتژی مهم سئو محسوب می شود. متخصصین سئو در اصفهان و شهرهای دیگر سال هاست، روش های استاندارد و هوشمندی را برای به دست آوردن این جایگاه در موتورهای جستجو به کار می برند. البته Google هر چند وقت یکبار مجموعه ای از به روزرسانی ها را ارائه می دهد که این به روزرسانی ها بر روی انتخاب محتوا و همچنین نحوه نمایش قطعه ها در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. فیچر اسنیپت می تواند به صورت پارگراف ، لیست و یا جدول و … نمایش داده شود.

بیشتر بدانید :  راه حل های ۱۵ مورد از رایج ترین مشکلات فنی سئوی سایت

اهمیت فیچر اسنیپت چیست؟

ارتباط سئو و فیچر اسنیپت چیست؟

این ابزار منحصر بفرد گوگل موجب تمایز نمایش یک وب سایت در SERP یا صفحه جستجو می شود که در نتیجه ی آن کاربران بیشتری با آن سایت ارتباط برقرار می کنند. به این ترتیب نرخ کلیک و ترافیک سایت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. وب سایت هایی که با فیچر اسنیپت در صفحه جستجوی گوگل قرار می‌گیرند مزیت رقابتی فوق العاده ای به دست می آورند.

اگر در حال حاضر رتبه های اول موتور جستجوی گوگل را ندارید ، اما با این وجود موفق به کسب فیچر اسنیپت شده باشید ، می توانید به طور تصاعدی میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید. در واقع فیچر اسنیپت می تواند جایگاه وب سایت شما را به رتبه ی صفر گوگل منتقل کند و این آرزوی هر کسب و کار آنلاینی که در حال فعالیت برای ارتقاء سئو وب سایت در اصفهان ، تهران و دیگر شهرهاست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از یک کارشناس سئو در اصفهان یا دیگر شهرها مشاوره بگیرید. همین الان با ما تماس بگیرید.

انواع فیچر اسنیپت

نحوه نمایش فیچر اسنیپت ها شکل ثابتی ندارد و در انواع مختلفی است. در ادامه تمام فیچر اسنیپت های رایج را معرفی می کنیم.

  • پاراگراف:

گوگل فیچر اسنیپت ها را بیشتر در قالب پاراگراف های مختصر و مفیدی به نمایش می گذارد که معمولا وقتی کاربر کوئری خود را با کلمات پرسشی آغاز می کند نمایش داده می شوند.

  • لیستی:

نمایش یک لیست شماره گذاری شده یکی دیگر از انواع فیچر اسنیپت های رایج است و معمولا هنگامی فعال می گردد که کاربر در کوئری خود در خصوص مراحل رسیدن به چیزی سوال کرده باشد.

  • گراف دانش گوگل:
بیشتر بدانید :  بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری

منابع مختلفی که گوگل از آنها برای پاسخ به سوالات کاربران خود استفاده می کند ، در قالب یک باکس مخصوص با نام گراف دانش به صورت جامع و مفید نشان داده می شود. گاهی اوقات در گراف دانش زبان فارسی هم دیده می شود.

  • جواب های کوتاه:

گوگل در پاسخ به سوالات کوتاه که جوابش معمولا بیشتر از چند کلمه نیست ، سعی می کند کوتاه ترین توضیح ممکن را نشان دهد. مثلا اگر شما سن یکی از بازیگران را در موتورهای جستجوگر سرچ کنید اولین جوابی که دریافت می کنید یک عدد خواهد بود.

  • جدول:

اگر اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به کوئری شما در یک سایت به صورت ستون و ردیف آورده شده باشد، گوگل نیز در صفحه نتایج آن را به صورت جدول نشان می دهد.

  • یوتیوب:

گاهی اوقات ممکن است گوگل در پاسخ به کوئری شما از ویدئوهای یوتیوب استفاده کند که در این صورت آن ویدئو را به صورت مجزا به شما نشان خواهد داد.

Featured snippet

چگونه به Google بگوییم کدام یک از مطالب را به عنوان فیچر اسنیپت در نظر بگیرد؟

باید گفت این کار اصلا ساده ای نیست. زیرا این خود Google است که از طریق الگوریتم های خود تصمیم می گیرد یک محتوا را به عنوان فیچر اسنیپت برای یک کلمه کلیدی یا درخواست مشخص طبقه بندی کند. بنابراین اگر بتوانید به Google بفهمانید که محتوای شما برای کاربران از ارزش بالایی برخوردار است ، از طبقه بندی آن به عنوان یک فیچر اسنیپت دریغ نخواهد کرد. خوشبختانه اخیرا Featured Snippet برای زبان فارسی نیز فعال شده است. بر اساس تجربیات برخی از کارشناسان سئو در اصفهان اگر بخواهید محتوای خود را برای این هدف بهینه سازی کنید باید به نکات زیر توجه نمایید:

بیشتر بدانید :  چگونگی تاثیر طراحی وب بر بازاریابی محتوا

– برای نمایش سایت در فیچر اسنیپت باید در صفحه اول سرچ حضور داشته باشید

یکی از پیش نیازهای اساسی برای نمایش سایت در فیچر اسنیپت قرار داشتن در صفحه اول سرچ گوگل است. بنابراین زمانی می توانید جزئی از اسنیپت های ارزشمند گوگل باشید که در عبارات کلیدی بسیاری در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید.

– عبارات طولانی کلیدی و سوال محور را در نظر بگیرید

شما باید بتوانید تقریبا هر آنچه به مغز کاربرانتان می رسد را به عنوان عبارات کلیدی خود در نظر بگیرد. این عبارات می توانند کوتاه یا بلند باشند. بنابراین برای بهبود سئو باید تحقیق عبارات طولانی کلیدی را معیار کار خود قرار دهید. با این کار به جای صرف وقت و هزینه زیاد برای رتبه گرفتن در کلمات پر رقابت می توانید به طور مستقیم نیاز های کاربران را رفع کنید.

– از بخش People Also Ask کمک بگیرید

اگر می خواهید سوالات جستجو کنندگان را پیدا کنید ، یک راه حل ساده و میانبر ، استفاده از بخش People Also Ask است. برای این منظور می توانید ابتدا موضوع محتوای خود را به انگلیسی سرچ کنید و سپس به بخش سوالات کاربران مراجعه کنید. به این ترتیب شما می توانید از این قابلیت گوگل در زبان انگلیسی بهره گرفته و آن را در زبان فارسی پیاده کنید.

– هرم محتوایی را برای مقالات خود در نظر بگیرید

هرم محتوایی در تولید هر محتوایی از وبلاگ گرفته تا روزنامه نگاری مهم است. این هرم طریقه تقسیم بندی اطلاعات مورد نیاز کاربران را برای دریافت بهترین تجربه کاربری نشان می دهد. هرم به صورت برعکس بوده (شبیه به قیف) و از بالا به پایین شامل جواب به مهم ترین سوالات کاربران ، پرداختن به جزئیات بیشتر و سپس ایجاد وجه تمایز با محتواهای سایت های دیگر می شود.

۰۰/۰۲/۱۹
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.