LSI و تاثیر آن بر سئو
گوگل از سال ۲۰۱۵ در مورد اهمیت کلمات کلیدی LSI صحبت کرده است. با این حال ، هنوز خیلی از بازاریابان و متخصصان سئو در مورد این اصطلاح به خوبی نمی دانند. در واقع هنگامی که LSI به طور موثری در محتوای شما مورد استفاده قرار می گیرد ، می تواند به رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو کمک قابل توجهی کند. اما LSI چیست؟ اگر با اصطلاح LSI و تاثیر آن بر سئو آشنایی ندارید این مطلب را از دست ندهید. تیم متخصص سئو در اصفهان قصد دارد شما را با کلمات کلیدی LSI و نحوه گنجاندن آنها در محتوا آشنا کند.
آشنایی با LSI و تاثیر آن بر سئو
LSI و تاثیر آن بر سئو
گوگل از سال ۲۰۱۵ در مورد اهمیت کلمات کلیدی LSI صحبت کرده است. با این حال ، هنوز خیلی از بازاریابان و متخصصان سئو در مورد این اصطلاح به خوبی نمی دانند. در واقع هنگامی که LSI به طور موثری در محتوای شما مورد استفاده قرار می گیرد ، می تواند به رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو کمک قابل توجهی کند. اما LSI چیست؟ اگر با اصطلاح LSI و تاثیر آن بر سئو آشنایی ندارید این مطلب را از دست ندهید. تیم متخصص سئو در اصفهان قصد دارد شما را با کلمات کلیدی LSI و نحوه گنجاندن آنها در محتوا آشنا کند.
آشنایی با LSI و تاثیر آن بر سئو
کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Indexing) اصطلاحات مرتبط با مفهومی هستند که موتورهای جستجو برای درک عمیق محتوای یک صفحه وب از آنها استفاده می کنند. به عبارت دیگر کلمات کلیدی LSI اصطلاحاتی هستند که از لحاظ معنا و مفهوم با موضوع شما مرتبط می باشند. شما با گنجاندن کلمات کلیدی LSI در محتوای خود ، به Google کمک می کنید تا موضوع وب سایتتان را بهتر درک کند. در نتیجه سئوی سایت شما تقویت خواهد شد.
چرا کلمات کلیدی LSI مهم هستند؟
در گذشته ، Google و سایر موتورهای جستجو موضوع یک صفحه را تنها بر اساس کلمات کلیدی که در صفحه پیدا می شد، درک می کردند. در واقع گوگل برای رتبه سایت قبلا فقط به کلمات کلیدی نگاه می کرد. بنابراین کارشناسان سئو در اصفهان و دیگر شهرها فقط با تکرار کلمات کلیدی به ارتقاء سئو وب سایت ها کمک می کردند.
مثلا گوگل باید بارها و بارها کلمه کلیدی ” سئو در اصفهان ” را در یک سایت مشاهده می کرد تا به وضوح می فهمید که این سایت درباره سئو در اصفهان است. به همین دلیل تراکم کلمات کلیدی در گذشته بسیار مهم بود. همین الان نیز اگر چند بار از کلمه کلیدی خود استفاده نکنید ، Google نمی فهمد که صفحه شما مربوط به این اصطلاح است.
اما در حال حاضر گوگل بسیار هوشمندانه تر عمل می کند. امروز ، هدف گوگل کشف موضوع کلی یک صفحه وب سایت است. در واقع اکنون گوگل قصد دارد تا موضوع کلی را پیدا کند و برای درک مطالب در چنین سطح عمیقی قطعا به کلمات کلیدی LSI متکی است.
به عنوان مثال ، وقتی شما یک پست وبلاگ در مورد سئو در اصفهان منتشر کرده اید. گوگل همچنان صفحه شما را اسکن می کند تا ببینید آیا شما از اصطلاحاتی همچون ” سئو” ، ” بازاریابی سئو در اصفهان ” ، ” SEO ” ، “رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو ” و موارد مرتبط دیگر در برچسب عنوان ، محتوا ، متن جایگزین تصویر ، متا و غیره استفاده کرده اید یا خیر. هنگامی که این کلمات کلیدی LSI را در محتوای شما مشاهده کند ، اطمینان می کند که این صفحه در مورد موضوع سئو در اصفهان مطلب نوشته است. به این ترتیب کلمات کلیدی LSI در یک محتوا جمع می شوند تا به Google اجازه دهند موضوع را تعیین کند.
یک نکته برای درک بهتر کلمات کلیدی LSI
از نظر سئو (بهینه سازی موتور جستجو) ، کلمات کلیدی LSI عبارت های جستجو مربوط به کلمه کلیدی اصلی هستند که شما هدف قرار می دهید. آنها به پشتیبانی از محتوای شما و افزودن زمینه بیشتر به آن کمک می کنند تا کاربران و موتورهای جستجو بتوانند از محتوای شما بهتر مطلع شوند.
در حالی که برخی از کلمات کلیدی LSI می توانند مترادف باشند ، همه مترادف ها کلمات کلیدی LSI نیستند. اکثر کلمات کلیدی LSI ، کلمات و عباراتی هستند که یک ارتباط نزدیک با کلمه کلیدی اصلی شما دارند. بنابراین ، استفاده از مترادف در پست های شما می تواند به SEO در صفحه مقاله شما کمک کند.
به یاد داشته باشید کلمات کلیدی LSI مترادف نیستند. در عوض ، آنها اصطلاحاتی هستند که با کلمه کلیدی مورد نظر شما ارتباط نزدیک دارند. به عنوان مثال ، کلمه ای مانند: “آهسته دویدن” را در نظر بگیرید. خوب ، “دویدن” فقط مترادف ” آهسته دویدن” است. استفاده از آن مترادف در مقاله شما مشکلی ندارد (در واقع ، این می تواند به SEO در صفحه شما کمک کند). اما این حال یک کلمه کلیدی LSI نیست. کلمات کلیدی LSI برای “آهسته دویدن” مواردی از این قبیل است: “کفش” ، “ورزش” و “لاغری” و غیره.
یک روش خوب برای درک تفاوت بین مترادف و کلمات کلیدی مرتبط ، انجام یک جستجوی ساده در Google است. جستجوهای پیشنهادی که در منوی کشویی گوگل ظاهر می شوند ، کلمات کلیدی LSI هستند.
مزایای استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوا
گنجاندن کلمات کلیدی LSI در محتوای شما زمینه محتوای شما را افزایش می دهد و مزایایی برای سئو سایت شما به همراه دارد:
- LSI رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهد:
اضافه کردن کلمات کلیدی LSI در متن شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه شما را درک کرده و قدرت رتبه بندی آن را افزایش دهند.
- LSI ارتباط محتوایی شما را بهبود می بخشند:
افزودن کلمات مرتبط به شما اطمینان می دهد که محتوای شما از لحاظ مفهوم و معنا با کلمه کلیدی اصلی کاملا مرتبط است.
- LSI تعداد افرادی را که محتوای شما را پیدا می کنند افزایش می دهد:
کلمات کلیدی LSI به شما کمک می کنند تجربه جستجوی بهتری را برای کاربران خود فراهم کنید ، که به نوبه خود به معنای بهبود در فاکتورهای مختلف رتبه بندی مانند زمان صرف شده در یک صفحه ، نرخ پرش و موارد دیگر است. این موضوع در افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما نیز موثر است.
بررسی کلی LSI و تاثیر آن بر سئو
الگوریتم های گوگل کلمات کلیدی یک صفحه را جستجو می کنند تا به کمک آنها موضوع آن را شناسایی کنند.
همچنین جالب است بدانید الگوریتم Google اکنون همانند یک انسان توانایی “خواندن” یک صفحه وب را دارد و بسته به زمینه تعیین شده کلمات کلیدی را طبقه بندی می کند. این بدان معنی است که موتور جستجو اکنون می تواند بین کوچکترین جزئیات میان کلمات تفاوت قائل شود. به عنوان مثال ، اکنون می تواند تفاوت بین اصطلاحات واقعی و کنایه را نیز تشخیص دهد.
گذشته از آن ، الگوریتم های گوگل حتی برای سنجیدن نام تجاری ، وب سایت و صنعت شما نیز طراحی شده است تا به گوگل کمک کنند درک درستی از هر صفحه در سایت شما داشته باشد زیرا مربوط به کل کسب و کار شماست.بنابراین اکنون می توانید بفهمید که چرا کلمات کلیدی LSI به بخشی مهم از الگوریتم موتور جستجو تبدیل شده اند؟
در واقع هدف اصلی گوگل ارائه مناسب ترین نتایج ممکن برای جستجوگران است. این یک استاندارد کیفیت شگفت انگیز است که دستیابی به آن برای موتور جستجو بدون نمایه سازی معنای نهفته یک محتوا غیرممکن است و این همان چیزی است که در سئوی سایت شما اثر می گذارد.
چگونه کلمات کلیدی مرتبط را با ابزار کلمات کلیدی LSI پیدا کنیم؟
اولین قدم در یافتن کلمات کلیدی LSI ایجاد پایه ای از کلمات کلیدی مهم برای تجارت شما است. پس از انجام این کار ، جستجوی کلمات کلیدی مرتبط آسان خواهد بود. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که کمی تحقیق کنید تا امکانات بی پایان را کشف کنید و برای این کار شما می توانید از روش زیر استفاده کنید:
ویژگی جستجوی فوری گوگل ساده ترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مربوط به کلمه اصلی است. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در کادر جستجو تایپ کنید و طیف وسیعی از پیش بینی ها را در مورد آن کلمه اصلی پیدا کنید که می توانند کلمات مرتبط با موضوع شما باشند.
به دنبال کلماتی باشید که به صورت پیشنهادی پررنگ ظاهر می شوند. لیستی از موارد مرتبط با موضوع خود تهیه کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.