تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

با نوار آبیاری تیپ بیشتر آشنا شوید

دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷ ق.ظ
نوار آبیاری تیپ

با توجه به این که ایران در یکی از مناطق خشک جهان قرار گرفته و مقدار بارندگی سالانه آن کم می باشد و از سوی دیگر این بارش ها دارای توزیع نامناسب زمانی و مکانی هستند و همچنین خشکسالی هایی که در بیست سال اخیر در کشورمان اتفاق افتاده است، کشاورزان عزیز چاره ای جز استفاده مناسب از آبی که در اختیار آن ها است، ندارند زیرا سطح سفره های زیرزمینی آب کشور هر سال مقداری پایین رفته و سبب کاهش تدریجی منابع آبی ایران می شوند.
همچنین تلفات آب در هنگام آبیاری به روش های آبیاری سطحی یا سنتی، بالا است و راندمان آبیاری در روش های سنتی رایج حداکثر بین ۲۵ – ۴۰ درصد می باشد بنابراین، ناگزیریم روش های آبیاری جدید که به آبیاری تحت فشار معروفند را جایگزین روش های آبیاری سطحی یا سنتی نماییم. در بین روش های جدید نیز آبیاری قطره ای نسبت به روش های دیگر آبیاری تحت فشار، مزایای بیشتری دارد و آبیاری قطره ای برای کاربرد در مزارعی که دارای منبع آبی شور می باشند نسبت به سایر روش های رایج آبیاری مناسب تر است. در سیستم آبیاری نوار تیپ که یکی از محصولات شرکت توسن صنعت می باشد، آب در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود. با استفاده از روش آبیاری قطره‌ای می توان تلفات آب را به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

نوار آبیاری تیپ

نوار آبیاری تیپ از جنس پلی اتیلن می باشد و بر خلاف لوله پلی اتیلن سخت، به صورت تقریبا مسطح و بسیار نرم می باشد.در واقع نوار تیپ دارای جنسی نرم و انعطاف پذیرند که هنگام ورود آب به آن پر می شود و قطره های آب از طریق درپیرهای تعبیه شده بر روی نوار آبیاری تیپ خارج می شود و پس از پایان آبیاری، مجددا نوار تیپ به صورت مسطح در می آید.ضخامت دیواره نوار تیپ بسیار نازک است و فاصله بین قطره چکان ها در نوار آبیاری مختلف است و از تیپ های ضخیم تر و معمولا برای آبیاری زیر سطحی گیاهان مختلف استفاده می شود.نوارهای آبیاری برای روش های مختلف آبیاری قطره ای (سطحی و زیرسطحی) و گیاهان مختلف، با تنوع بسیار زیادی از نظر ضخامت و فاصله بین قطره چکان ها یا درزها تولید می شوند. اما پرمصرف ترین نوع آنها نوار آبیاری با ضخامت ۲۰۰ و ۱۵۰ میکرون با فواصل آبدهی ۱۰، ۲۰ و ۳۰ سانتی متر می باشد. معمولاً نوارهای آبیاری ایرانی از نوع درزدار و نوار های آبیاری خارجی از نوع پلاک دار می باشند. نوار تیپ پلاک‌دار دارای قطره‌چکان است، اما نوار تیپ درزدار، قطره‌چکان ندارد و به جای آن مسیری زیگزاگ شکل (زیپ مانند) در کنار آن وجود دارد که باعث شکستن فشار آب شده تا قطرات از طریق درزها خارج و به پای گیاه برسند که اصطلاحاً به در از بغل معروف است. نوع دیگر آن، دارای روزنه‌ای در روی نوار است که به درز از وسط معروف شده است.

نوار آبیاری
توسن صنعت رعایت چند نکته را در آبیاری قطره ای نوار تیپ ضروری می داند؟
اصولا از سیستم آبیاری قطره ای نواری نبایستی در مزارعی که دارای آبهای خیلی سخت و شور هستند، استفاده گردد. در صورت اجبار لازم است قبل از طراحی و نصب نوار، آزمایش کامل آب صورت گرفته تا در طراحی شبکه روش های پیشگیری کننده از انسداد پیش بینی شود. ایجاد شکستگی (زاویه) در سرتاسر طول نوار آبیاری تیپ نصب شده، باعث کاهش جریان آب می شود. این وضعیت بخصوص در ابتدای خطوط و حدفاصل اتصال نوار به لوله های ۱۶ میلیمتری و یا در نقاط پاره شده ای که مجددا ترمیم شده، بیشتر مشاهده می گردد که بایستی کنترل و رفع نقص شوند.
در محاسبات نیاز آبی برای آبیاری چنانچه نیاز آبی گیاه زراعی را کم برآورد گردد، ریشه گیاه جهت دسترسی به آب به مجرای خروجی نوار نفوذ کرده و موجب انسداد خواهد شد. بنابراین همواره بایستی محیط اطراف ریشه رطوبت کافی داشه باشد و نیاز آبی گیاه تامین شود. چنانچه نوار آبیاری تیپ در زیر خاک نصب شده، بهتر است برای سهولت در جمع آوری نوار، مزرعه یک نوبت آبیاری محدود شده تا خاک روی نوار نیمه مرطوب و نرم شود. برای کنترل علف های هرز توصیه می شود که از سموم علف کش استفاده شده و کارگران وجین کار از کاربرد اشیا نوک تیز برای وجین استفاده ننمایند.پهن کردن نوارهای آبیاری در طول کوتاه سبب افزایش هزینه طرح بواسطه افزایش تعداد اتصالات و افزایش متراژ لوله های آبده می گردد. پهن کردن نوارهای آبیاری در طول های زیاد نیز سبب کاهش یکنواختی آبیاری و در نهایت کاهش عملکرد محصول می شود.

۹۶/۱۱/۰۹
بهین مبتکران ایده

نوار آبیاری

نوار تیپ آبیاری

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.