تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

کویر مصر ، زیبا و جادویی

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۲۷ ب.ظ
کویر مصر

کویر مصر یک روستای کوچک واقع در استان اصفهان، یکی از مراکز گردشگری در ایران  است که تپه های خیره کننده، آسمان زیبا ، چشم انداز زیبا و شتر سواری در آن را تجربه ای بی نظیر می کند. این روستای زیبا شما را در اولین  نگاه به ساختار خیابان های خود شگفت زده می کند. بر خلاف بسیاری از روستاهای دیگر ایران، جاده ها و خیابان های مصر  تنگ و قدیمی نیستند و بسیار گسترده و تمیز هستند، خیابان ها در دو طرف توسط خانه های سنتی و درختان نخل تزئین شده در حالی که آب قنات در میان آنها جاریست.

نام قبل این روستا “روستای یوسف”بوده ، چون کویر مصر توسط یک ایرانی ساخته شد که نام آن یوسف بود. یوسف چاه هایی را برای رفاه روستاییان حفاری می کند. اما  به دلیل خشکسالی شدید ،سطح آب زیرزمینی خیلی پایین  قرار داشت و یوسف مجبور به حفاری چاه های عمیق تر بود. یوسف از روستاییان خواست روستا را مصر بخواند زیرا  تشابه بین نام او و روستا و جوزف تاریخی و مصر باستان وجود دارد. روستاییان موافقت کردند و روستای خود را مصر خواندند.

کویر مصر

روستای مصر و صحرا  اطراف آن، مراکز توریستی زیبا و مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است. ستاره شناسان کارگاه های آموزشی خود را  برای مشاهده آسمان  در آنجا برگزار میکنند و لذت می برند.

بعد از گذر کردن از روستاهای فاروقها و نصرآباد، نشانه ای به نام “به سوی مصر” وجود دارد. در فاصله ۴۳ کیلومتری از نشانه در سراسر تپه های ماسه ای، ۳ قسمت سبز رنگ از دور به نظر می رسد، که مثل سه زمرد کنار یکدیگر هستند . اولین زمین سبز رنگ به نام  امیرآباد است . جاده  امیر آباد کاملا مسطح و به عنوان یکی از شگفتی های بیابان مرکزی ایران به شمار می رود و هر محیط زیست گردشگری را شگفت زده می کند. تپه های ماسه ای در اطراف روستا به عنوان پادشاهان شناخته شده است، زیرا باد قوی و شکل های عجیب و غریب دارد.

جاذبه های کویر مصر

یک جاده ارزشمند با  درختان بلند، به نام تاماریس که مانع پراکندگی شن و ماسه طلایی می شود، یک بلوار درون دهکده با عرض حدود ۵۰ متر ، خانه های این  بیابان ، موتور سیکلت، سوارکاری با شتر که برای جابجایی گردشگران  است  و بیشتر از همه تپه های سبز در ۵ کیلومتر از روستا و همچنین تپه های ماسه ای در نزدیکی روستا از جاذبه های دیدینی مصر می باشد.

از دیگر جاذبه های کویر مصر می توان به تخت عباسی، تخت عروس و رمل های ماسه ای اطراف روستا اشاره کرد.

دریاچه نمک خور

یکی دیگر از جاذبه های شناخته شده این منطقه، دریاچه نمک خور نامیده می شود، یک سرزمین شور که با شکل های کندو مانند شکل گرفته است که تجربه مطمئنا برای هر کسی که علاقه مند به سفر ماجراجویی می باشد فوق العاده است.

چال سلکنون

چال سلکنون با موقعیت جغرافیایی از شمال ۳۴۰۷۱۵ و از  شرق ۵۴۴۶۶۶ در استان اصفهان است. در جنوب کویر بزرگ مرکزی ایران و در شمال روستای مصر واقع شده است.چال سلکون ارتفاع کمتری نسبت به مناطق اطراف خود دارد ، دیوارهای آن با سنگهای کوچک پوشیده شده و حدود ۳۰ درجه شیب دارد. چال سلکنون دارای پوشش گیاهی با تپه های پراکنده می باشد،روستاییان در سال ۱۳۵۵ آن را سلکنون نامیدند.

کویر مصر

موتورهای ATV و SUV ها خارج از جاده ها با رانندگان با تجربه وجود دارد. که به شما تجربه سواری  شیرین را در کل زندگیتان می دهد . این موتورها با  سرعت از تپه بالا و سپس با هیجان فوق العاده ای به پایین می روند.

آلفونس گابریل جغرافیدان و کاشف اتریشی، متولد سال ۱۹۸۲ می گوید: “تصویر کویرهای ایران از ذهن کسی که برای اولین بار آن را ببیند بیرون نخواهد رفت .شما زمانی این جمله را باور می کنید که اولین بار به روستای کویر مصر ایران سفر کرده باشید .جادوی آسمان اش در هر لحظه زندگیتان بارها و بارها شما را صدا میزند.

جهت شرکت در تورهای کویر نوردی می توانید با گروه طبیعت گردی و آفرود دامونا تماس بگیرید.

همچنین جهت آشنایی بیشتر با خدمات طبیعت گردی و آفرود دامونا می توانید صفحه آفرود را مطالعه کنید.

۹۶/۱۱/۲۷
بهین مبتکران ایده

کویر مصر

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.