تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

لوله پلی اتیلن کاروگیت

دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲ ق.ظ
لوله پلی اتیلن کاروگیت

به لوله هایی که دوجداره اند و لایه داخلی صاف و صیقلی و لایه بیرونی موجدار و یا حلقه حلقه می باشد لوله پلی اتیلن کاروگیت می گویند. لوله پلی اتیلن کاروگیت برای سیالات اسیدی و بازی، شبکه های جمع آوری فاضلاب، شبکه های آبرسانی و پساب های صنعتی بکار برده می شوند. لوله پلی اتیلن کاروگیت را به عنوان کانال زیر زمینی شبکه های ثقلی استفاده می کنند. استحکام این لوله ها بسیار زیاد است و فشارهای زیر سطحی و سطحی را می توانند تحمل کنند. لوله پلی اتیلن کاروگیت با توجه به نوع سطح خاک و فشار وارده به سه دسته ۱۶ و ۳۱٫۵ و ۶۴ کیلو نیوتنی دسته بندی می شوند. تنوع اندازه لوله پلی اتیلن کاروگیت از سایز ۱۱۰ تا ۳۲۰۰ میلیمتر می باشد و بر اساس استانداردهای DIN16961 و EN13476 و ISR9116 تولید می شوند. کاربرد لوله پلی اتیلن کاروگیت برای زهکشی فاضلاب صنعتی و خانگی  و اجرای پروژه های بزرگ فاضلاب شهری می‌باشد، همچنین جریان ثقلی آب (پساب) را مدیریت می کند. لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت را در فاضلاب سریع السیر، فاضلاب زیر سطحی، فاضلاب بهداشتی و زهکشی آب باران به کار می برند. با شرکت توسن صنعت آپادانا تولید کننده لوله پلی اتیلن ، لوله آبیاری ، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید تا با لوله پلی اتیلن کاروگیت بیشتر آشنا شوید.

به علت طراحی لوله های کاروگیت و وجود مقاومت حلقوی این لوله، می تواند  بار واره را به راحتی تحمل کند، همچنین بسیار سبک و هزینه ی کمی دارد و برای انتقال فاضلاب گزینه ایی مناسب می باشد.

برای انتقال فاضلاب نیاز است که لوله مورد نظر کمترین خوردگی را در برابر گازها و اسیدهای فاضلابی داشته باشد. لوله پلی اتیلن کاروگیت این انتظارات را بر طرف می کند. لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت بخش عمده ای از انتقال فاضلاب شهری و بین شهری را بر عهده دارد.

مزایای لوله پلی اتیلن کاروگیت

این لوله ها در برابر در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند و در محدوه دمای وسیعی می توانند کار کنند. از آنجایی که بسیار انعطاف پذیر هستند به راحتی می توان آن را حمل و نصب کرد. به نسبت لوله های دیگر جوش مقاوم تری دارند. اتصالات مناسبی دارد که کاملا آب بندی شده و نشتی ندارد. در برابر فرسایش مقاوم می باشند، عمر طولانی دارد و رفتار هیدرولیکی مناسب‌تر را دارند. به خاطر وزن کم، هزینه انتقال و نصب آن ، پایین می باشد. لوله های کاروگیت فاضلابی از پلی اتیلن با گرید pe80 ساخته می شود. با افزودنی هایی نظیر دوده و مستربچ رنگ، لوله را مستحکم می کنند. سطح بیرونی آن سیاه رنگ و جداره ی داخلی آن زرد رنگ می باشد .

 اتصالات پلی اتیلن کاروگیت

برای اتصال لوله های کاروگیت فاضلابی از دو روش جوش و یا کوپلر و واشر استفاده می شوند. برای انشعاب گیری لوله های کاروگیت و یا  انحراف سیالات فاضلابی و یا اتصال لوله های تک جداره به دوجداره از اتصالات کاروگیت استفاده می شود که از انواع اتصالات پلیمری با پایه پلی اتیلن می با شند.

انواع اتصالات پلی اتیلنی کاروگیت

  • زانو
  • سراهی
  • انشعابگیر
  • کوپلر

که هر یک شامل ظاهر و اندازه های متفاوت می باشند

لوله پلی اتیلن کاروگیت

مقاومت در لوله های کاروگیت

لوله های کاروگیت باید مقاومت بالایی متناسب با شرایط محیطی داشته باشند تا بتوانند فشار ناشی از بارهای زنده و مرده در زیر سطح و سطح خاک را تحمل کنند. میزان نیرویی که لوله های کاروگیت می تواند تحمل کند بر سه نوع است:

  • لوله کاروگیت ۱۶ کیلو نیوتن
  • لوله کاروگیت ۳۱٫۵ کیلو نیوتن
  • لوله کاروگیت ۶۴ کیلو نیوتن .

لوله کاروگیت ۱۶ کیلو نیوتن به زبان ساده

در لوله های کاروگیت ۱۶ کیلو نیوتن مقاومت حلقوی کم می باشد و معمولا برای پروژه  های سبک با دبی پایین مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که مقاومت خاک و سختی آن کم باشد و یا لوله در عمق پایین قرار بگیرد، از این لوله ها استفاده می شود. در پروژه های سبک مثل جمع آوری آب های سطحی در کنار گذر خیابان ها می توان از این لوله ها استفاده کرد.

لوله کاروگیت ۳۱٫۵ کیلو نیوتن

لوله کاروگیت ۳۱٫۵ کیلو نیوتن بیشتر میزان استفاده را نسبت به دو نوع دیگر دارد و در صنعت آب و فاضلاب کشور به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله با اقلیم و نوع خاک مناطق مختلف شهرهای ایران از نظر ساختار و فشارهای حلقوی سازگار می باشد.

لوله کاروگیت ۶۴ کیلو نیوتن

از لوله های کاروگیت ۶۴ کیلو نیوتن خیلی کم استفاده می شود و در شرایط خاص و در پروژه های دارای عمق کاربری بالای ۱۰ متر و شرایط محیط کوهستانی و سنگلاخی از این لوله ها استفاده می شود. کاروگیت ۶۴ کیلو نیوتن معمولا در سایزها و دبی های بالا بین سایزهای ۱۰۰ الی ۲۰۰۰ میلیمتر مورد استفاده قرار میگیرند .

نکات مهم درباره لوله پلی اتیلن کاروگیت

در هنگام خرید اتصالات کاروگیت مواردی زیر را در نظر داشته باشید:

  1. به نر و یا ماده بودن اتصال لوله های کاروگیت دقت کنید.
  2. زاویه ی اتصال خود را مشخص نمایید.(۴۵ یا ۹۰درجه) و با توجه به این موضوع اتصالات را تهیه فرمایید.
  3. اتصالات کاروگیت خود واشر دارند و نیازی به خرید واشر نیست.

انواع لوله کاروگیت پلی اتیلن و کاربردهای لوله دوجداره کاروگیت

  • لوله دوجداره کاروگیت ۱۱۰ : کاربرد این نوع لوله بیشتر مصرف در فاضلاب خانگی و غلاف دور کابل برق می باشد.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۱۲۵ : بیشتر در فاضلاب خانگی زیر کانیو‌های شهری و غلاف دور کابل برق و لوله‌های آب از لوله کاروگیت ۱۲۵ استفاده می شوند.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۱۶۰ : از موارد مصرف این لوله ها، می توان به فاضلاب‌های مجتمع‌ها و فاضلاب شهری ، لوله زهکشی و زیر کانیوهای شهری اشاره کرد.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۲۰۰ : پرمصرف‌ترین سایز لوله کاروگیت هستند که برای فاضلاب‌ و زهکشی و غلاف دور لوله و کابل و قطعات یک متری برای محافظت از شیر آلات در آبیاری قطره ای استفاده می شوند.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۲۵۰ : بعد از سایز ۲۰۰ در رده دوم میزان مصرف در شبکه فاضلاب و زهکشی قرار می گیرد.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۳۱۵ : در شبکه‌های فاضلاب شهری و فاضلاب مجتمع‌ها و بیمارستان ها و لوله زهکشی استفاده می شود.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۴۰۰ : در فاضلاب‌های شهری و روستایی و هندهول‌ها و شبکه زهکشی کار برد دارد.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۵۰۰ میلیمتر : در فاضلاب‌های شهری، جمع‌آوری آبهای سطحی و دریچه‌های دسترسی که ارتفاع و شبکه‌های زهکشی استفاده می شود.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۶۰۰ میلیمتر : برای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و آبهای سطحی و منهول مخزن‌ها و سپتیک تانک‌های پلی اتیلنی و چربی گیر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۷۰۰ میلیمتر : از سایزهای کم مصرف کاروگیت هستند که در فاضلاب استفاده می شوند.
  • لوله دوجداره کاروگیت ۸۰۰ میلیمتر : در شبکه اصلی فاضلاب و منهول‌ها و لوله‌های زهکشی و انتقال آب رودخانه‌ها بصورت ثقلی قابل استفاده می باشند.

لوله دوجداره کاروگیت ۱۰۰۰ میلیمتر : برای شبکه‌های فاضلاب اصلی و دیواره چاه‌ها و منهول‌های دوجداره و انتقال آب بصورت ثقلی کار برد دارند.

۹۶/۱۲/۰۷

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.