تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن

پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹ ب.ظ
نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن

برای آبیاری زمین های کشاورزی، باغات و گلخانه به روش آبیاری قطره ای از نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن استفاده می کنند. در روش آبیاری قطره ای با استفاده از نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن کود و املاح معدنی موجود در آب مستقیم به ریشه می رسد و محیط ریشه مرطوب می ماند. این روش به تازگی به وجود آمده ولی در مدت کم نظر بسیاری از کشاورزان را به خود جلب کرده است. در کشور ایران نیز با توجه به بحران آب و واقع شدن کشور در مناطق خشک و نیمه خشک بیابانی، کشاورزان از این روش به صورت گسترده استقبال کردند. این روش موثرترین و بهترین روش برای آبیاری است. علاوه بر مصرف بسیار کم آب و جلوگیری کامل از هدر رفتن آب و استفاده کاملا درست از آب که نگرانی ها را در خصوص بحران اب کم می کند، همچنین  کل سطح خاک زیر کشت آبیاری نمی شود، علف هرز در زمین کشاورزی رشد نمی کند. با شرکت توسن صنعت آپادانا تولید کننده لوله پلی اتیلن ، لوله آبیاری ، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید تا با مزایای نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن بیشتر آشنا شوید.

مزایای نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن

از  مزایای بیشمار نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن به موارد زیر می توان اشاره کرد :

این نوارها بسیار کم حجم و سبک وزن هستد و فضای کمی را در انبار می گیرند. قیمت پایینی دارند و از نظر اقتصادی به صرفه هستند. با مواد شیمیایی یا اسید و باز سازگار هستند و در برابر اشعه فرا بنفش مقاوم هستند. عمر طولانی دارند و از بهترین مواد اولیه پلی اتیلنی ساخته شده اند. برای جلوگیری از گرفتگی از جریان متلاطم در دریپر استفاده می کنند. به صورت یکنواخت و با فشار ثابت می توانند تا حدود حداقل ۲۰۰متر کار کنند. می توان آنها را درعمق و یا سطح خاک با توجه به نظر و سلیقه نصب کرد. در درون آن ها جلبک و باکتری رشد نمی کند و در هنگام نصب نیز کش نمی آیند. نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن در کشت های فصلی بسیار مناسب می باشد.با استاندارد های زیستی اروپا مطابق دارد و آسیبی به طبیعت نمی رساند.

روش کار  نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن

سیستم روش آبیاری با استفاده از  نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن از روزنه های ورودی آب، لوله زیگزاکی کناری، دریپر، یک تشکیل شده و در کنار هم به صورت منسجم کار می کنند. به این صورت که:

  • لوله ای زیگزاکی برای پایین آوردن فشار خروجی آب می باشد یعنی آبی که از منبع با فشار وارد نوار می شود با این روش به صورت قطره ای به ریشه نفوز می کند.
  • آب از روزنه های ورودی به داخل لوله های زیگزاکی می رود.
  • روزنه های آب نیز همانند یک صافی عمل می کنند و از وجود ذرات معلق موجود در آب به لوله زیگزاکی جلو گیری می کنند.
  • هر قطره چکان در نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن به صورت مستقل دارای دستگاه فیلتر(روزنه های آب) و مجرای پایین آورنده قشار( لوله های زیگزاکی) می باشد و علت فشار ثابت در نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن همین است.

نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن

روش استفاده صحیح از نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن

نکات زیر را در هنگام استفاده از نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن در نظر داشته باشید تا موجب بهبود عملکرد و افزایش طول عمر نوار آبیاری دریپردار پلی اتیلن شود:

  1. در هنگام حمل و نقل مراقب باشید نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن به اشیا تیز و برنده برخورد نکند چرا که موجب پارگی و آسیب به نوار می شود و از طول عمر آن می کاهد.
  2. نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن را در معرض تابش مستقیم نور خورشید و بارندگی قرار ندهید.
  3. در جایی نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن را نگهداری کنید که جوندگان و حشرات به آن آسیبی نرساند.
  4. برای نگهداری بهتر از نوار آبیاری دریپردار پلی اتیلن توصیه می شود در عمق ۵ الی ۱۵ سانتیمتر زیر خاک آن ها را نصب کنید.
  5. قبل از نصب نوار، خاک مزرعه کاملا شخم خورده باشد و هیچ سنگ و کلوخی و اشیا تیز نداشته باشد تا هنگام نصب موجب پارگی نوار نشود.
  6. نوارها را می توان به دو روش دستی و مکانیزه نصب کرد. در هر روش هنگام نصب مراقب باشید نوار کشیده نشود و با دقت اقدام به نصب نمایید.
  7. اگر از روش مکانیزه استفاده می کنید از تجهیزات استاندارد استفاده کنید به طوری که هیچ تماسی با سطوح تیز، برنده و ساینده که موجب پارگی و آسیب نوار می شود، وجود نداشته باشد.
  8. اگر از روش دستی استفاده می کنید، در کنار زمین کشاورزی برای کشیدن نوار توسط کارگران قرقره نصب نکنید.
  9. در مکان هایی که ورزش باید زیاد است اگر نوار را در سطح زمین نصب می کنید حتما از میخ خای پلاستیکی برای ثابت نگهداشتن نوار استفاده کنید. اگر امکان نصب میخ پلاستیکی نبود و یا وزش باد به گونه ای بود که با میخ نیز مسئله حل نمی شد، نوار را در زیر خاک در عمق ۵ الی ۱۵ سانتیمتر نصب کنید.
  10. اگر در محیطی هستید که تغییرات دمایی در روز و شب بسیاز زیاد است و دمای هوا در روز با شب اختلاف زیادی دارد حتما نوار را در زیر خاک نصب کنید.
  11. در در مناطقی زندگی می کنید که امکان بارش برف و تگرگ زیاد است نوارها را روی زمین پهن نکنید.

در مجموع به طور خلاصه می توان گفت نصب  نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن در زیر خاک در عمق ۵ الی ۱۵ سانتیمتر بهتر است و باعث طول عمر نوار خواهد شد. همچنین در هنگام نصب نیز مراقب نوارها باشید و از کشیدن و ایجاد آسیب به آن ها خودداری نمایید.

۹۶/۱۲/۱۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.