تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

دریاچه چورت

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۰۹ ب.ظ

ایران یکی از سرزمین هایی است که دارای طبیعتی با زیبایی های منحصر به فرد می باشد، ولی متاسفانه اکثر آن ها ناشناخته باقی مانده اند. یکی از این جاذبه های طبیعی بکر، دریاچه چورت یا میانشه است. چیزی که این دریاچه را از سایر دریاچه های بی شمار ایران جدا و یا منحصر به فرد کرده است، پیدایش طبیعی آن است. در این مقاله می خواهیم اطلاعات مفیدی در مورد این منطقه زیبا و همچنین راههای رفتن به این مکان را برای شما بیان کنیم. پس با گروه دامونا برگزار کننده تورهای آفرود و طبیعت گردی همراه شوید.

در سال ۱۳۱۸ در منطقه مازندران، زلزله ای رخ داد که موجب خرابی بی اندازه ای شد. از دل این خرابی دریاچه ای به نام میانشه و یا چورت به وجود آمد. چرا که مسیر گذر رود بسته شد و باعث به وجود آمدن این منطقه بی نهایت زیبا شد. اسم اصلی این دریاچه میانشه است اما به علت این که در ۱۰ کیلومتری روستای چورت قرار دارد به دریاچه چورت نیز معروف است. موقعیت دقیق این دریاچه حد فاصل ساری تا کیان سر در استان مازندران در منطقه چهار دانگه است که درون یک دره با شیب زیاد قرار دارد. ( بخش چهاردانگه ازسه دهستان گرماب ،چهاردانگه وپشتکوه ویک شهر به نام “ کیاسر ” تشکیل شده که به عنوان مرکز بخش چهاردانگه محسوب می شود. ) مساحت کلی این دریاچه طبیعی ۲٫۵ هکتار است که از نظر هندسی شبیه به یک بیضی است. از سال ۱۳۸۹، این منطقه به عنوان یک مرکز رسمی گردشگری شناخته شده و شروع به فعالیت در این زمینه کرده است.

نکات جالبی درباره دریاچه چورت

  • عمق این دریاچه، بر اساس میزان بارش که در فصل های مختلف متفاوت است، تغییر می کند. بنابراین ممکن است که شما فکر کنید در مواقعی که بارش کم است این دریاچه هم زیبایی چندانی نخواهد داشت. ولی باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید. در فصول کم بارش، عمق دریاچه کاهش می یابد ولی باعث به وجود آمدن منظره ای بسیار زیبا می شود. چرا که باقی مانده درخت هایی که در طی زلزله از بین رفتند، سر از دریاچه بیرون می کشند و به زیبایی این منطقه اضافه می کنند.
  • همان طور که گفته شد این دریاچه در دره ای با شیب زیاد است، که دور تا دور آن با درخت های بسیار زیبا محصور شده است. برخی از این درختان در میان دریاچه قرار دارند که باز هم این موضوع به زیبایی این دریاچه می افزاید.
  • درخت های متعددی که در اطراف دریاچه وجود دارند علاوه بر اینکه فضایی زیبا را به وجود می آورند، باعث شده اند که در جاده ایی که به دریاچه چورت منتهی می شود همواره بوی گردو، ازگیل، پونه و آویشن به مشام برسد.
  • همان طور که گفته شد این دریاچه در اثر محصور شدن آب به وجود آمده است. ولی جالب است که بدانید در این دریاچه انواع مختلفی از ماهی ها وجود دارند. علت این موضوع هم اهالی همین روستا هستند که خود ماهی ها را به این دریاچه آورده اند و در اثر زاد و ولد تعداد آن ها را روز به روز در حال افزایش است. البته این تنها دلیل نیست، چرا که برخی می گویند یکی دیگر از دلایل این اتفاق، در اثر جا به جایی تخم ماهی ها توسط پرندگان است. در نهایت هر چه که هست باعث شده است در محیطی که به این شکل توسط جبر زمان به وجود آمده است، زندگی جریان داشته باشد!
  • مسیری که شما باید برای رسیدن به این دریاچه طی کنید شبیه یک تابلوی نقاشی فوق العاده زیباست، چرا که دارای درختانی سر سبز و سر به فلک کشیده است. بنابراین این مسیر میتواند برای افرادی که به دنبال هیجان و سرگرمی هستند بسیار جالب است.
  • تصور منظره ای سبز را داشته باشید که توسط مه پوشانده شده است. این که این فضا چقدر می تواند موجب آرامش فکری و روحی شما شود در کلام نمی گنجد!
  • به طور کلی تجهیزات قایق سواری برای این دریاچه هم چنان وجود ندارد ولی بسیاری از افراد برای سرکشی به قسمت های مختلف این دریاچه از قایق های بادی که خود می آورند استفاده می کنند. طبیعتا مسئول هر گونه اتفاق هم خودشان هستند.
  • در جنگلهای اطراف این دریاچه مسیری جهت پیاده روی برای افراد در نظر گرفته شده است که با خیال راحت بتوانند از مناظر زیبا لذت ببرند.
  • شنا کردن در دریاچه چورت بسیار کار خطرناکی است. چرا که عمق این دریاچه در قسمت های مختلف متفاوت است و همان طور که گفته شد، به علت وجود باقی مانده های درختان ممکن است باعث اسیب رساندن به شما شود.

موارد گفته شده مهم ترین نکاتی بودند که در مورد دریاچه چورت وجود دارد. در صورتی که شما با فصل زمستان مشکلی ندارید می توانید هر موقع از سال به این منطقه مسافرت کنید ولی در حالت کلی فصل بهار و تابستان بهترین زمان ها برای لذت بردن از این دریاچه است. برای اقامت در این مکان می توانید از چادر های مسافرتی و یا ویلاها و خانه هایی که اجاره داده می شوند استفاده کنید. هم چنین با توجه به مسیر جنگلی که باید برای رسیدن به دریاچه چورت طی کنید، بهتر است از ماشین های شاسی بلند و حتی الامکان پر قدرت استفاده کنید. در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال منطقه ای هستید که برای مدتی هر چند کوتاه از هیاهوی شهر شما را جدا کند، دریاچه چورت را حتما امتحان کنید.

برای آشنایی با سایر نقاط گردشگری وب سایت گروه طبیعت گردی و آفرود دامونا را دنبال کنید.

دامونا برگزار کننده تورهای آفرود و دوره های آموزش غواصی

۹۶/۱۲/۱۲
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.