تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

گروپاژ چیست؟

پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱ ق.ظ
گروپاژ

گروپاژ واژه ای است که برای بسیاری از بازرگانانی که بارهای بزرگ برای حمل و نقل ندارند یا در اصطلاح خرده بار دارند، آشناست. مسائل مربوط به حمل و نقل کالا بخش مهمی از بازرگانی بین الملل است. حمل و نقل هم مانند هر مقوله دیگری قوانین خاص خود را دارد. همه بازرگانان و شرکت های تجاری چه بزرگ چه کوچک با قوانین و روش های حمل کال آشنایی دارند. در این مطلب از وب سایت شرکت سپاهان همراه برای شما توضیح می دهیم که گروپاژ چیست و بویژه گروپاژ در حمل دریایی کالا به چه شکل صورت می گیرد.

گروپاژ چیست؟

در مواقعی که بار یک بازرگان به اندازه استاندارد برای حمل با یک کانتینر نباشد نیاز به ترکیب بار خود با بارهای دیگر در یک کانتینر دارد. بدین ترتیب کالاهای خود را با کالاهای دیگران حمل می کند. وقتی که بار شما همراه با بار دیگر بازرگانان حمل شود هزینه های حمل کالا کمتر شده و این یکی از مزیت های گروپاژ برای بازرگانان با تعداد کالای کمتر از حجم استاندارد یک کانتینر است.

انواع کانتینر

کانتینر های FCL:

کانتینر هایی هستند که کالای آن تنها مربوط به یک پروانه گمرکی هستند.تا حدودی به این نوع کانتینر اختصاصی می گویند.

کانتینرهایLCL:

این نوع کانتینر ها که کالای آن مربوط به چند پروانه گمرکی است.در واقع در این نوع کالاهای افراد مختلف را در کنار هم قرار می دهند.

این کانتینر ها از لحاظ متر مکعب هم به گروههای دیگری تقسیم می شوند، به عنوان مثال کانتینر های ۲۰ فوتی حدود سی وپنج متر مکعب هستند و همین مقدار بار را در خود جای می دهند. به آنها کانتینر های HQ هم می گویند. کانتینر های FCLحجم بیشتری دارند، و در حدود هفتاد متر مکعب بار را در خود جای می دهند.

شرکت های حمل ونقل مختلف یا شرکت هایی که خدمات فورواردی می دهند بار را از شما به عنوان مشتری تحویل گرفته و هزینه را به شما اعلام می کنند. بارها را یک جا جمع کرده و سپس ارسال می کنند.

باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که در کنار مزیت گروپاژ که صرفه جویی در هزینه حمل دریایی کالا است، یک عیب هم وجود دارد که زمان بیشتر حمل کالا می باشد. این دیر کرد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گروپاژ قوانین به خصوص خود را دارد. شما بارهای مانند باتری،کابل ها،بعضی از ماشین آلات که دارای مشعل هستند، و بسیاری دیگر از کالاهای دیگر را که استاندارد اجباری به آنها تعلق می گیرد را نباید با کالاهایی که نیاز به مجوز استاندارد ندارند، با هم بارگیری کنید. زیرا این مسئله باعث می شود که بار شما تا هنگام ترخیص کالاهایی که احتیاج به استاندارد دارند در گمرک بمانند. این امر می تواند به ضرر شما تمام بشود. زیرا در موقعی که بار شما که به صورت گروپاژ حمل شده و در گمرک مانده، ممکن است بازار فروش خود را ازدست بدهد. اما جای نگرانی نیست، با سپردن فرایند حمل کالای خود به یک شرکت بازرگانی معتبر کارها در سریع ترین زمان ها و با استاندارد کامل صورت می پذیرد.

شرکت های بازرگانی برای پشتیبانی از بازرگانان در جهت حمل و ترخیص کالا و کار هایی از این قبیل شکل گرفته اند. وجود کارشناسان مجرب در شرکت های بازرگانی می تواند خیال شما را از بابت کالاهای تجاری تان آسوده کند.

همان طور که قبلا هم ذکر کردیم علاوه بر شیوه ی ارسال کالا، مدت زمان تحویل و ترخیص کالا آن بسیار مهم است. چینش کالا ها در گروپاژ بر اساس کالاهایی که احتیاج به صدور مجوز دارند، احتیاج به نظارت کارشناسان مجرب دارد. که در شرکت سپاهان همراه به این انتظار شما پاسخ داده می شود.

شما می توانید خرده بارهای دریایی خود را با خیال راحت به دست پرسنل مجرب ما سپرده و در وقت مناسب تحویل بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خدمات بشرکت سپاهان همراه می توانید صفحه خدمات بازرگانی را مطالعه بفرمایید.

۹۶/۱۲/۱۷
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.