تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

معرفی محصولات آبیاری قطره‌ای

چهارشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۶:۰۹ ب.ظ
محصولات آبیاری قطره ای

برای استفاده از روش آبیاری قطره‌ای به محصولاتی نیاز دارید که در این مقاله قصد داریم محصولات آبیاری قطره ‌ای را خدمت شما معرفی کنیم و کاربرد هر یک را بیان نماییم. برای آگاهی بیشتر در رابطه با محصولات آبیاری قطره ای، با شرکت توسن صنعت آپادانا تولید کننده لوله پلی اتیلن ، لوله آبیاری ، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه شوید تا با کاربرد هر یک بیشتر آشنا شوید.

کاربرد محصولات آبیاری قطره‌ای

مهندس آبیاری در نقشه خود جزییات محصولات آبیاری قطره ‌ای و جزییات دقیق لوله ‌کشی را مشخص کرده است. محصولات آبیاری قطره ‌ای شامل منبع آب، ایستگاه کنترل مرکزی (شامل ایستگاه پمپاژ و ایستگاه فیلتر سیکلون شنی، دیسکی یا توری) و سیستم بک واش، هیدروسیکلون و تانک کود برای آبیاری باغ و مزرعه و برای کشت انواع صیفی‌ جات لوله و قطره‌ چکان و اتصالات قطره ‌ای می ‌باشد. لوله های اصلی، لوله های نیمه اصلی و لوله های فرعی (لاترال‌ ها)، قطره چکان و اتصال دهنده ها نیز از محصولات آبیاری قطره ای می باشد.

منبع آب

در منبع آب، آب مورد نظر برای آبیاری زمین کشاورزی نگهداری می شود و توسط دستگاه پمپاژ به سطح زمین می رسد. در برخی موارد در زمین کشاورزی حوضچه هایی وجود دارد که آب از آن تهیه می شود.

ایستگاه کنترل مرکزی (شامل ایستگاه پمپاژ و ایستگاه فیلتراسیون)

ایستگاه پمپاژ وظیفه ایجاد فشار برای به جریان افتادن آب در لوله ها را دارد و از پمپ و متعلقات آن تشکیل می شود. آب از طریق فشاری که پمپ ایجاد می کند وارد لوله ها می شود و در لوله ها جریان می یابد.

برای تصفیه کردن و جلوگیری از ورود مواد جامد به داخل لوله ‌ها از فیلتراسیون ها استفاده می ‌شود. درواقع فیتراسیون کمک می‌ کند تا آب زلال وارد لوله ‌ها شود و از گرفتگی لوله‌ ها جلوگیری می‌ کند. دو نوع فیلتراسیون داریم: فیلتر سیکلون و فیلتر شن. با توجه به نوع منبع آب فیلتر خود را انتخاب می کنیم. اگر از چاه های آب برای برداشت آب استفاده شود، فیلتر سیکلون یا هیدروسیکلون به کار می آید ولی اگر از استخرهای ذخیره آب برای آب منبع استفاده می کنید، فیلتر شن مناسب است.

هیدروسیکلون

هیدرو سیکلون تقریبا همانند فیلتراسیون ها، ولی با دقت و حساسیت بیشتر کار می کنند. اگر غلظت آب از مقدار استاندارد بیشتر باشد و آب با شن و ماسه آلوده شده باشد مخصوصا در مواردی که از چاه های زیرزمینی برای برداشت آب استفاده می شود، به هیدروسیکلون ها نیاز داریم.

رابط ۱۶ میلی‌متر

برای لوله‌ های آبیاری قطره‌ ای از اتصال رابط ۱۶ میلی ‌متر استفاده می‌شود. اتصال رابط ۱۶ میلی‌ متر در اتصالات شیرآلاتی که برای آبیاری قطره ‌ای فضای سبز ویلا، باغچه حیاط منزل، بالکن، تراس و گلدان‌های آپارتمانی، آبیاری قطره ‌ای گلخانه استفاده می‌شود، کاربرد دارد. جنس این لوله‌ها پلی ‌پروپیلن کو پلیمر بوده و تا ۴ اتمسفر فشار را می‌تواند تحمل کند.

قطره‌ چکان‌ها

قطره ‌چکان از محصولات آبیاری قطره‌ای است که وظیفه پخش آب به ‌صورت قطره ‌ای در سطح زمین کشاورزی و باغات را دارد. در انتخاب قطره چکان باید دقت شود چرا که بسیار مهم می باشد. اگر قطره چکان مناسب را از همان ابتدا خریداری نمایید از هزینه های اضافی جلوگیری می شود. قطره چکان در فاصله های منظم بر روی لوله ها ی فرعی نصب می شوند.

 

لوله ها

محصولات آبیاری قطره ای

نوارهای پلاستیکی

یکی از محصولات آبیاری قطره ‌ای نوار های پلاستیکی می ‌باشد که برای خروج قطره ‌ای آب در روش آبیاری قطره ‌ای از لوله از نوار های پلاستیکی مشکی ‌رنگ با ضخامت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میکرون استفاده می ‌شود.

نوار تیپ آبیاری قطره‌ای ۱۰، ۲۰ و ۳۰ سانتی

از مهم‌ترین محصولات آبیاری قطره‌ ای نوار های تیپ آبیاری قطره ‌ای می‌باشد که در اندازه ‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ سانتی ‌متری عرضه می ‌شود. این لوله‌ ها نقش انتقال ‌دهنده آب در سطح زمین کشاورزی و باغات را بر عهده‌ دارند.

لوله‌های دریپردار

در آبیاری قطره‌ ای که لوله ‌ها را در زیر سطح زمین قرار می‌ دهند از لوله‌ های دریپردار استفاده می ‌شود. در روش آبیاری قطره ای با استفاده از نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن کود و املاح معدنی موجود در آب مستقیم به ریشه می رسد و محیط ریشه مرطوب می ماند.

لوله‌های ۱۶ و ۶ میلی‌متری مخصوص آبیاری قطره‌ای از جنس پلی اتیلن

لوله‌ های ۱۶ و ۶ میلی ‌متری از محصولات آبیاری قطره ‌ای می ‌باشد که از جنس پلی اتیلن و با مواد LDPE ساخته می ‌شود. این لوله ‌ها کاربرد های فراوانی در آبیاری قطره ‌ای ازجمله آبیاری قطره ‌ای برای درختان باغات دارند.

لوله‌های هیدروفیکس

لوله‌ های هیدروفیکس از فناوری ‌های جدید در عرصه تولید لوله ‌های آبیاری قطره ای می ‌باشد. این لوله ‌ها به‌صورت تاشوی ضخیم، تقویت ‌شده با پلی اتیلن می ‌باشد. حمل، نصب و راه اندازی این نوع از لوله ‌ها آسان بوده و می ‌توان آن را به نوارهای آبیاری تیپ و لوله‌ های ۱۶ میلی‌متری متصل کرد. لوله ‌های هیدروفیکس تا فشار ۱۶ میلی‌متر را می‌ توانند تحمل کنند.

شیر آب برای قطع و وصل جریان آب

شیر یکطرفه

کاربرد این شیرها برای مواقعی می باشد که اگر موتور پمپاژ خاموش شود آب به داخل پمپ بر نگردد. به همین علت دقیقا بعد از پمپ نصب می شود و بعد از پمپاژ آب در لوله ها بسته می شود.

شیر تایمر دار برقی

از محصولات آبیاری قطره ‌ای که جدیداً وارد بازار شده شیر تایمر دار برقی می‌ باشد. این شیرها هوشمند بوده و می‌توان زمان آبیاری در آن‌ها را تنظیم کرد؛ مثلاً تنظیم کنید که ۵ ساعت آبیاری شود، به‌صورت اتوماتیک بعد از ۵ ساعت شیرها به ‌صورت خودکار بسته می ‌شوند و آبیاری قطع می ‌شود.

اجزای دیگر از محصولات آبیاری قطره ای

  • با استفاده از دستگاه های تزریق کود و سم، کود را به صورت محلول به زمین زراعی فرستاده می شود.
  • دستگاه های کلرزنی که آب ها را کلر زنی می کند.
  • وسایل اندازه گیری آب
  • فشار سنج ها

در مجموع می توان گفت روش آبیاری قطره ای محصولات مخصوص به خود را دارد و لازم به ذکر است، در محصولات آبیاری قطره ای به نکاتی از جمله اندازه زمین نیز باید دقت کرد. به جهت راهنمایی های بیشتر و دریافت لیست قیمت لوله پلی اتیلن توسن صنعت، می توانید همین حالا با واحد فروش شرکت توسن صنعت آپادانا تماس بگیرید.

۹۷/۰۱/۲۲
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.