تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

نگاهی جامع بر کاربرد ایمپلنت دندان

دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵ ق.ظ
کاربرد ایمپلنت دندان

کاربرد ایمپلنت دندان

از دست دادن دندان شاید یکی از بدترین اتفاق هایی باشد که برای فرد ممکن است اتفاق بیفتد. این موضوع می تواند از ۲ جنبه روی زندگی فرد تاثیر زیادی داشته باشد. با از دست دادن دندان، یکی از اتفاق هایی که برای فرد می افتد این است که اعتماد به نفس خود را برای لبخند زدن و یا حتی صحبت کردن از دست می دهد. البته این تنها جنبه روانی ماجراست. اگر از جنبه سلامتی نیز به آن توجه کنیم، شاهد این خواهیم بود که زندگی کمی برای فرد مشکل می شود چرا که دیگر به راحتی نمی تواند غذا بخورد! البته از دست دادن دندان به همین دو اتفاق احتمالی ختم نمی شود.

زمانی که یک دندان از بین می رود، روی عملکرد سایر دندان ها نیز تاثیر زیادی می گذارد. به عنوان مثال باعث می شود که دندان های کناری کج شده و یا حتی بشکنند. چرا که باید نبود دندان وسطی را جبران کنند. بنابراین با از دست دادن یک دندان احتمال خرابی ۲ دندان دیگر نیز وجود دارد! اما خبر خوب این است که تقریبا می توان گفت برای هر مسئله ای، راه حلی نیز وجود دارد و راه حل این مسئله نیز استفاده از ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان بسیار مشابه یک دندان معمولی است و کار همان دندان از بین رفته را نیز برای شما انجام می دهد. استفاده از این روش می تواند راه جایگزینی جهت استفاده از پل و یا دندان مصنوعی برای شما باشد. کاربرد ایمپلنت دندان می تواند بهترین راه حل برای بازگرداندن سلامت دهان و دندان شما باشد. در صورتی که شما این تجربه را داشته اید همین الان با ما تماس بگیرید تا از یک مشاوره پزشکی مفید برای حل مشکل خود بهره مند شوید. همچنان با وب سایت دکتر موحد محمدی، جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی همراه باشید تا در مورد کاربرد ایمپلنت دندان اطلاعات بیشتری بدست آورید.

ایمپلنت دندان چیست؟

به روشی گفته می شود که طی آن ریشه دندان از بین رفته شما با یک ریشه جدید تعویض می گردد و در نتیجه یک پایه محکم برای بنای یک دندان جدید فراهم می گردد.

کاربرد ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

از جمله مزیت های کاربرد ایمپلنت دندان این است که شما می توانید جای خالی یک دندان و به طور کلی همه دندان ها را پر کنید. برای این کار تمام محتوای دندان قبلی که شامل ریشه نیز می شود از لثه شما خارج شده و به جای آن یک ریشه مصنوعی قرار داده می شود. این ریشه وظیفه نگهداری دندان مصنوعی را به عهده دارد. جنس این ریشه مصنوعی از تیتانیوم است که کاملا با بدن انسان سازگاز است. بنابراین شما دیگر نگران عوارض جانبی بعد از انجام ایمپلنت دندان نخواهید بود. بعد از این که این ریشه در دهان شما جایگذاری شد، برای مدتی کوتاه باید صبر کنید، تا به عبارتی این ریشه به درستی جاگیر شده و با دهان شما سازگار شود. بعد از آن شما دوباره به دندان پزشک مراجعه کرده تا تاج (دندان) را برای شما روی ریشه قرار دهد. در مطب … ما از جدیدترین تکنولوژی های مربوط به ایمپلنت دندان استفاده می کنیم همچنین با استفاده از عکاسی ۳ بعدی اطمینان حاصل می کنیم که دندان شما به درستی جاگذاری شده است.

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

  • کسانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند
  • بزرگسالانی که شرایط دهان و لثه آن ها متناسب است
  • داشتن سلامتی کلی برای انجام عمل جراحی

برخی مواقع ممکن است شرایط لازم برای انجام این کار فراهم نباشد. با گرفتن مشاوره پزشکی شما می توانید از اینکه شرایط انجام این کار را دارید یا نه آگاه شوید.

دوام ایمپلنت دندان چقدر است؟

یکی از دلایلی که ایمپلنت دندان را بهترین انتخاب برای حل مشکلات دندان کرده است، این است که یک راه حل بلند مدت است. بر اساس آماری که وجود دارد به طور میانگین این دندان حداقل می تواند ۱۰ سال بدون مشکل برای شما کار کند. البته این مقدار برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. شاید بیشتر و شاید کمتر!

چرا کاربرد ایمپلنت دندان راه حل مناسبی است؟

  • جایگزینی تقریبا دائمی برای برگرداندن توانایی های خندین، جویدن و …
  • کمک به سالم نگه داشتن دندان های کناری
  • راه حل پاسخگو برای مدت طولانی
  • تقریبا حدود ۸٫۵ برابر از یک دندان معمولی قوی تر است
  • طبیعی به نظر رسیدن دندان ها
  • عدم نیاز به روش های خاص نگهداری

کاربرد ایمپلنت دندان

کاربرد ایمپلنت دندان و نوع درد آن

برای انجام این روش درمانی مشابه با هر روش دیگری از بی حسی موضعی استفاده می شود. به این معنا که شما کاملا هوشیار هستید ولی درد را حس نخواهید کرد. این روش نیز مانند سایر روش های جراحی ممکن است کمی درد را داشته باشد. چرا که لثه شما کمی زخم شده و ممکن است برای مدت کوتاهی نیز کبود شود.

بی حسی برای ایمپلنت دندان :

با توجه به این که سطح سلامتی کلی بدن شما چگونه است، می توانید از انواع مختلف بی حسی استفاده کنید :

  • بی حسی محلی : در این حالت تنها محل دندان از دست رفته بی حس شده و دندان برای شما گذاشته می شود.
  • استشمام اکسید نیتروژن : شاید شما در مورد این گاز اطلاعات چندانی نداشته باشید. در عموم این گاز را به عنوان یک گاز خنده آور می شناسند. بنابراین می توان با تنفس این گاز احساس آرامش بدست آورد و از استرس های دندان پزشکی راحت شد.
  • اگر شما بیش از حد استرس دارید و نگران در ناشی از این تنجام این کار هستید می توانید ترکیبی از ۲ روش بالا را استفاده کنید.
  • در برخی موراد و در شرایط خاص نیز می توان از بیهوشی عمومی برای انجام ایمپلنت دندان استفاده کرد.

کاربرد ایمپلنت دندان

اهمیت ریشه دندان :

به طور کلی ریشه دندان دارای ۲ وظیفه مهم است. یکی این که باعث نگهداری دندان شما می شود. و دیگری این که دندان را تحریک کرده تا رشد استخوانی خود را داشته باشد. زمانی که شما دندان و ریشه را از دست می دهید نتیجه این می شود که لثه شما ضعیف شده و حتی تاثیر مخربی روی سایر دندان ها داشته باشد. بنابراین ایمپلنت دندان مشابه با یک پروتز برای شما عمل کرده و از این اتفاق جلوگیری می کند.

استفاده از ایمپلنت دندان برای یک دندان یا همه دندان ها !

بهترین قسمت این روش این است که شما با محدودیتی رو به رو نیستید و می توانید برای ترمیم یک دندان و یا همه دندان ها از ان استفاده کنید. روش سنتی بریج یا پل، این محدودیت را برای شما ایجاد می کند که دو دندان کناری سالم بوده و تنها یک دندان جایگزین شود. دندان مصنوعی نیز، به اندازه یک دندان ایمپلنت شده دوام نخواهد داشت و در بسیاری از موارد طبیعی به نظر نمی رسد.

روش های نگهداری از ایمپلنت دندان :

همان طور که در طول این مقاله ذکر شد این گونه دندان ها عملکردی مشابه با یک دندان معمولی دارند. بنابراین شما بعد از انجام آن نیازی ندارید که کار خاصی به جز مسواک زدن، فلوراید و نخ دندان استفاده کنید. بنابراین اگر شما از لثه خود به خوبی مراقبت کنید می توانید از دندان های خود بیشترین لذت را ببرید.

مخاطبان گرامی داشتن دندان هایی سالم علاوه بر این که سلامت جسمانی شما را تضمین می کند بلکه باعث می شود به راحتی لبخند بزنید. اگر به هر دلیلی برای دندان های شما مشکلی ایجاد شد و به دنبال یک روش طبیعی برای حل مشکل خود بودید استفاده از ایمپلنت دندان می تواند بهترین گزینه باشد چرا که جزء یکی از راه حل های بلند مدت در نظر گرفته می شود. در صورتی که این کار توسط یک متخصص برای شما انجام شود، بین دندان های طبیعی و دندان ایمپلنت شده شما هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت.

۹۷/۰۲/۱۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.