تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

نگاهی بر کاربرد جراحی دهان

پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹ ق.ظ
کاربرد جراحی دهان

جراحی دهان شاید یکی از اسامی نا آشنا برای ما باشد ممکن است وقتی شما این اسم را بشنوید در یک بیمارستان، یک جراحی پر دردسر و یا طول درمان طولانی را تصور کنید. به عنوان مثال فرض کنید به دندان پزشکی رفته و به شما بگویند که باید به یک جراح دهان مراجعه کنید! مسلما شما می ترسید و استرس می گیرید! اما به جای این کار من به شما پیشنهاد می دهم بپرسید جراحی دهان یعنی چی و چرا باید به یک جراح دهان مراجعه کرد؟! و اصلا ملزومات و کاربرد جراحی دهان چست؟ جراحی دهان به عنوان یکی از رشته های پزشکی و دندان پزشکی در نظر گرفته می شود. در صورتی که در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از این مقاله استفاده کنید.

جراحی دهان چیست؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال باید به شما بگویم که بین جراحی دهان و جراحی فک و دهان تفاوت وجود دارد. در اولی تنها به دهان و مسائل داخل آن پرداخته می شود ولی در دومی مسائلی که به فک نیز مربوط هستند بررسی می شوند. هر دوی این جراحی به عنوان یکی از برترین رشته های پزشکی در جهان شناخته می شوند که شما از طریق آن ها می توانید مشکلات مربوط به سر، فک، بینی، دهان و  … را حل نمایید. بنابراین حوزه کارکرد این دو رشته بسیار وسیع است. بنابراین این رشته ها با دندان پزشکی متفاوت هستند. پس اگر به شما گفتند باید به یک جراح دهان مراجعه کنید نباید نگران شوید یا فکر کنید مورد شما خیلی خاص است! بلکه برای انجام کار پزشکی شما تنها به کمی تخصص بیشتر نیاز است.

چه زمانی به جراحی دهان نیاز است؟

انجام جراحی دهان می تواند هم به دلیل مسائل زیبایی و هم به دلیل مسائل پزشکی نیاز باشد. بنابراین می توان کاربرد جراحی دهان را در حوزه های مختلفی بیان کرد که نیاز به تخصص بیشتری دارند. برای این که شما از روش درمان خود مطمئن باشید می توانید مشاوره پزشکی دریافت کنید تا مورد خود را بررسی کنید. پیشنهاد می کنیم جهت دریافت مشاوه پزشکی و مشاوره زیبایی صورت، زیبایی پلک و انواع تزریقات زیبایی صورت خدمات وب سایت تخصصی دکتر موحد را دنبال کنید.

کاربرد جراحی دهان :

  • کشیدن دندان عقل (بسیاری از دندان های عقل از زیر لثه رشد می کنند و یا کج هستند. معمولا کشیدن این نوع دندان نیاز به تخصص و صبر زیادی دارد.)
  • کشیدن دندان ( این مورد شاید بیشترین نیاز به کاربرد جراحی دهان را داشته باشد. چرا که بسیاری از دندان ها به دلیل رشد نامطلوبی که داشته اند، خیلی سخت می توان آن ها را کشید. یا به عنوان مثال دیگر دندان هایی که به خودی خود نیفتاده اند و روی آن ها دندان دیگری رشد کرده است. برای انجام این کار نیاز به تخصص است که یک جراح دهان آن را دارد. )
  • درمان دندان های از دست رفته یا آسیب دیده
  • ایمپلنت دندان
  • رشد نادرست فک
  • جراح فک و یا دهان
  • شکاف لب و کام
  • درمان های جانبی

کاربرد جراحی دهان و فک :

  • جراحی های داخل دهانی کوچک ( مینوز)
  • جراحی آسیب های ترافیکی ( تروما)
  • جراحی ترمیمی و زیبایی فک صورت و جمجمه و گردن
  • جراحی عفونت های فک و صورت
  • جراحی تومورها و کیست های خوش خیم و بدخیم فک و صورت و گردن
  • کشیدن دندان و خارج کردن دندان هایی که در موقعیت دشوار قرار گرفته اند
  • جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت ، جمجمه و گردن باید صورت بگیرد .
  • جراحی نواقص مادر زادی و اکتسابی مانند شکاف کام (لب شکری) و لب دو طرفه و یک طرفه

کاربرد جراحی دهان

نکات محافظت از دندان بعد از جراحی دهان و فک :

  • آرامش خود را حفظ کنید.

حافظ آرامش چیزی است که برای انجام تمام کارها نیاز است. در طول جراحی ممکن است تنها به دلیل استرسی که دارید فشار زیادی را تحمل کنید. بنابراین بعد از جراحی دهان به هیچ عنوان کارهای سنگین و سخت مانند رانندگی، خم شدن و بلند کردن اجسام و … انجام ندهید. این کارها تنها به شما فشار آورده و ممکن است باعث ایجاد درد در شما شوند.

  • مسواک نزنید.

بعد از انجام جراحی دهان، می توانید با خیال راحت برای مدتی مسواک زدن را فراموش کنید. بعد از جراحی لثه هیا شما به شدت حساس هستند و شما با مسواک زدن آنها را بیشتر تحریک می کنید. بنابراین حداقل تا ۲۴ ساعت مسواک نزنید و بعد از این مدت ۲ ساعت یک بار دهان خود را با آب نمک شستشو دهید. برای تهیه آب نمک از نصف قاشق نمک و ۸ لیوان آب استفاده کنید.

  • یخ درمانی را فراموش نکنید.

بعد از جراحی دهان طبیعی است که صورت شما به مدت ۲۴ ساعت کبود و یا متورم باشد. برای رفع این مسئله می توانید از یخ درمانی استفاده کنید. به این صورت که کیسه یخ را ۳۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس ۱۵ دقیقه استراحت دهید.این کار را مدام تکرار کنید. این تورم باید بعد از ۲ الی ۳ روز کاهش یابد. اگر این مسئله ادامه دار شد باید با پزشک خود صحبت کنید.

  • از خون ریزی جلوگیری کنید.

بعد از این که جراحی دهان شما انجام شد از گاز برای بستن راه خون استفاده می شود. هر ساعت یک بار این گاز را عوض کنید و اطمینان حاصل کنید نهایتا تا ۲۴ ساعت خون ریزی شما بند آمده است. اگر این اتفاق نیفتاد حتما با پزشک خود صحبت کنید.

  • لخته خون را تحریک نکنید

بعد از مدتی لخته خون برای بستن زخم ایجاد می شود. اگر شما از سیگار یا نوشیدنی های الکلی و یاز گازدار استفاده کنید این لخته تحریک شده و خون ریزی آغاز می شود.

  • رژیم غذایی را رعایت کنید.

در این مدت سعی کنید از غذاهای خنک و نرم استفاده کنید. خوردن غذهای ترد و گرم باعث بدتر شدن شرایط شما می شود.

  • برای تسکین درد از مسکن استفاده کنید.

ممکن است بعد از جراحی دهان دردی را احساس کنید. برای تسکین آن می توانید تا ۴۸ ساعت از قرص های مسکن استفاده کنید.

مخاطبان عزیز اگر به شما گفتند که باید به سراغ یک جراح دهان و فک بروید بدون نگرانی این کار را انجام دهید. جراحی دهان تنها نیاز به تخصص و مهارت بیشتری دارید و این مسئله هیچ ربطی به مشکل شما ندارد. بنابراین با دریافت یک مشاوره پزشکی می توانید از روند درمان خود به روشنی آگاه شوید.

۹۷/۰۲/۱۳
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.