تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک

جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵ ق.ظ
تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک

ممکن است بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که چین و چروک صورت به مرور زمان و با بالا رفتن سن ایجاد می شود و افرادی که سن آن ها به عنوان مثال نزدیک به ۳۰ سال است نیازی به روش های درمانی چین و چروک صورت ندارند. این تصور تماما غلط نیست ولی عوامل دیگری نیز هستند که در ایجاد چین و چروک صورت تاثیر به سزایی دارند. به عنوان مثال خشکی آب و هوا، نور خورشید ، انقباض عضلات صورت و … . شاید این مسئله تا سال های پیش یک دغدغه بزرگ محسوب می شد ولی اکنون با پیشرفت روزافزون علم پزشکی این مسئله نیز راه حل خود را پیدا کرده است، به عنوان مثال می توان از تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک نام برد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم. البته ما در مقاله تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک  روش دیگری را نیز توضیح داده ایم که در صورت تمایل می توانید آن را نیز مطالعه کنید. همچنان در وب سایت دکتر موحد محمدی، جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، ایمپلنت دندان ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی همراه ما باشید…

برای رفع چین و چروک صورت می توان از ژل و یا پر کننده ها استفاده کرد مشابه با بوتاکس برای این روش درمانی نیز از تزریق استفاده می شود. در این مقاله با به بررسی انواع پرکننده ها و یا تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک می پردازیم.

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از عناصر اصلی پوست شما محسوب می شود که در واقع تشکل دهنده ساختار اصلی پوست شما است. پوست شما زمانی که جوان است دارای ظاهری صاف و یکنواخت است. با مرور زمان که کلاژن سازی در پوست شما ضعیف و کم می شود پوست حالت یکنواختی خود را از دست می دهد و در نتیجه باعث افتادگی، شل شدن و یا چین و چروک در چهره می شود. همچنین کارهای روزانه ای که شما انجام می دهید بر ایجاد چین و چروک بیشتر تاثیر می گذارند. به عنوان مثال شما برای غذا خوردن از عضلات کناری لب استفاده می کنید و یا زمانی که اخم می کنید از عضلات بین ابرو و پیشانی بیشترین استفاده را دارید.

همین انقباض عضلات در طول زمان نیز باعث ایجاد چین و چروک در چهره می شوند.

استفاده از کرم های دارای کلاژن برای رفع چین و چروک :

برخی مواقع شما می توانید از کرم هایی که دارای کلاژن زیادی هستند استفاده کنید تا نیاز پوست خود را تامین کرده و این فرآیند را به تعویق بیاندازید. توجه داشته باشید این روش یک روش درمانی در نظر گرفته نمی شود و شما نمی توانید انتظار داشته باشید که چین و چروک های به خوبی روش تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک کم شوند.

تزریق کلاژن برای رفع چین و چروک :

یکی از موادی که برای تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک استفاده می شود کلاژن است. با تزریق این ماده شما می توانید تجدید قوایی برای کلاژن پوست به روش طبیعی انجام دهید و در نتیجه به پر کردن خطوط چهره خود بپردازید. این ماده می توانید از سلول های انسان و یا گاو بدست آید.

سایر مواد مورد استفاده به عنوان پر کننده برای تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک :

  • Botulinum : این ماده عموما به عنوان یک پر کننده رد نظر گرفته نمی شود ولی می تواند برای صاف کردن خطوط پیشانی و چشم موثر باشد.
  • ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺁﭘﺎﺗﯿﺖ کلسیم : از این ماده برای تقویت کلاژن پوست و در نتیجه بهبود بافت آن استفاده می شود.
  • چربی : در این حالت از چربی بدن شما به عنوان ماده پر کننده استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند خیال شما را راحت کند که هیچ گونه حساسیتی ایجاد نخواهد شد. در برخی مواقع برای این که نتیجه دلخواه حاصل شود چند بار تزریق انجام می گیرد.
  • اسید هیالورونیک : این اسید به صورت طبیعی در بدن تولید می شود که وظیفه آن پر کردن و حجم دادن به پوست صورت است. با تزریق این ماده شما می توانید به انجام این کار کمک کنید چرا که با افزایش سن، تولید این اسید در بدن کاهش می یابد. تزریق این ماده خطری برای شما نخواهد داشت چرا که به خوبی با آب نیز مخلوط می شود.
  • اسید Poly-L-lactic : با تزریق این ماده می توانید چربی از دست رفته صورت خود را جبران کنید. چرا که باعث تحریک کلاژن پوست شده و ساختار پوست را بهبود می بخشد.
  • پلی متیل متاکریلات : این ماده از سلولهای گاو بده دست می آید و ترجیحا برای قسمت های ضخیم صورت مانند خطوط لب استفاده می شود. بنابراین برای دور چشم نباید از آن استفاده کرد. این ماده در طول زمان جذب نمی شود.

تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک

عوارض تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک :

به طور کلی اگر این کار توسط یک متخصص و آشنا با روش آنجام آن ، انجام شود عوارضی به دنبال نخواهد داشت. در موارد خیلی محدود ممکن است که برای مدتی کم کبودی ایجاد شود که آن هم از بین می رود. با انجام تست حساسیت نیز می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که مشکلی پیش نخواهد آمد.

ماندگاری تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک  :

در حالت کلی موادی که در بالا بیان شدند، در دو دسته موقتی و ماندگار تقسیم بندی می شوند.

پر کننده های موقت :

  • کلاژن :
  • اسید هیالورونیک
  • ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺁﭘﺎﺗﯿﺖ کلسیم

پرکننده ماندگار :

  • پلی متیل متاکریلات

 

کاربرد تزریق ژل و چربی :

  • پر کردن گونه
  • چروک دور لب
  • چروک پیشانی
  • چروک دور چشم
  • چروک میان دو ابرو
  • جای زخم

تزریق چربی بهتر است یا پر کننده ها؟

بسته به این که مشکل شما چیست و چه مقدار می خواهید هزینه کنید، می توانید انتخاب متفاوتی داشته باشید. با تزریق چربی رفع چین و چروک شما دوام بیشتری خواهد داشت چرا که آن چربی در محل تزریق باقی می ماند. همچنین هزینه کمتری نیز انجام می دهید اما با تزریق پر کننده ها شما بعد از انجام آن، کبودی و تورم کمتری خواهید داشت و در نتیجه زمان بهبودی کمتری مورد نیاز است.

 

همراهان عزیز به عنوان نکته آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که با تزریق چربی، اگر بعد از مدتی شما خیلی لاغر کنید و یا به هر دلیلی وزن از دست دهید، مقداری از این چربی تزریق شده را نیز از دست خواهید داد ولی اگر وزن شما کاهش طبیعی داشته باشد با مشکلی رو به رو نخواهید شد. قبل از این که تصمیم به تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک بگیرید حتما با یک متخصص خوب مشورت کنید و از سلامتی خود برای انجام این کار مطمئن باشید.

۹۷/۰۲/۱۴
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.