تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

عادت های روزمره و سلامت دندان ها

شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰ ق.ظ
سلامت دندان ها

چگونه عادت های روزمره شما می تواند سلامت دندان شما را تحت تاثیر قرار دهد

این حقیقتی آشکار است که شیوه زندگی روزمره ما بر سلامت ما تاثیر مستقیم دارد، اما آنچه که برای عموم پنهان است این است که افراد نمی دانند نحوه زندگی‌شان همانگونه که بر سلامت فیزیکی آنها تاثیر دارد، بر سلامت دندان هایشان نیز اثر می گذارد.

اگر به سلامتی دندان ها رسیدگی نشود، این امر می تواند سبب بسیاری از آسیب ها شود. دندان های ناسالم و بوی بد تنفس می تواند سبب ایجاد عدم اعتماد به نفس شود همچنین می تواند بر نحوه صحبت کردن و غذا خوردن ما تاثیر بگذارد. مشکلاتی که ناشی از سلامت دندان ها هستند باعث می شود که رفته رفته بیشتر شده و زندگی کلی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

شما هر روز مرتبا مسواک می زنید، از نخ دندان استفاده می کنید و معاینات معمول خود را در نزد دندانپزشک انجام می دهید، ولی هر روز سیگار کشیده و خواب مناسبی ندارید! با وجود این مراقبت های دندانپزشکی قابل ستایش، این ها فقط چند عادت روزمره هستند که می توانند سلامت دندان شما را تحت تاثیر قرار دهند.

یک تحقیقی توسط محققان در شهر اوساکا در ژاپن انجام شد. از شرکت کننده گان خواسته شد تا پرسشنامه را پر کرده و تست های مربوط به سلامت سنجی دندان ها را بگذرانند. این پرسشنامه حاوی سوالاتی در مورد سلامت  و عادات غذایی فرد بود  که شامل پرسش  هایی از قبیل  مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، خواب و کیفیت آن، عادات غذایی، تمرین ،سلامت روانی و فیزیکی و از سمت دیگر به مواردی همچون  میزان مصرف الکل و سیگار کشیدن می پردازد.

تحقیقات نشان داد که مهمترین موارد که در سلامت دندان کارگران کارخانه ها  تاثیر می گذارد، خوابیدن شبانه کمتر از ۶ ساعت و سیگار کشیدن است. داده ها نشان می دهد که بیش از ۳۸٪ زمان، پیشرفت بیماری های دندانی می تواند به سیگار کشیدن مربوط باشد.

در اصل آنچه که این داده ها نشان می دهند این است که هر جنبه ای از زندگی روزمره شما می تواند تاثیر قابل توجهی در سلامت دندان های شما داشته باشد. همچنین محققان نشان دادند که ارتباط بسیار قوی بین بیماری های فیزیکی همچون دیابت و شرایط قلبی با بیماری های دندانی وجود دارد

پوسیدگی دندان، حفره های ایجاد شده روی آن، لثه های معیوب و حتی  بوی دهان  را می توان با تغییر دادن بعضی از عادت های زندگی روزمره، به سادگی از بین برد.

در ادامه با وب سایت تخصصی دکتر موحد محمدی، جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی همراه بشید تا نگاهی به چند شیوه رفتاری که در زندگی وجود دارد و می تواند سلامت دندان شما را به مخاطره بیندازد داشته باشیم :

خوردن بیش از حد شکر

هر شخصی مایل است که هر از گاهی یک چیز شیرین میل کند، اما نباید این اشتیاق بگونه ای باشد که تبدیل به یک عادت روزمره شود. خوردن زیاد شکر باعث ایجاد حفره بر روی دندان ها می شود. باکتری های از شیرینی و شکر تغذیه می کنند و خوردن شکر باعث می شود که فعالیت باکتری ها در دهان زیاد شده و این سبب افزایش میزان اسید در دهان خواهد شد.

زمانی که چیزی در دهان نباشد تا اسید دهانی بر روی آن اثر بگذارد، این اسید بر روی مینای دندان ها نشسته  و بدین سبب باعث ایجاد حفره در دندان ها خواهد شد. مهم نیست که شما چقدر منظم به مسواک زدن دندان های خود می پردازید، اگر شکر زیادی مصرف کنید در واقع تغذیه بیشتری برای باکتری ها فراهم کرده که این سبب ایجاد حفره در دندان ها و به دنبال آن خونریزی لثه ها خواهد شد.

سیگار کشیدن

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که سیگار کشیدن برای سلامتی خطرناک است. سیگار کشیدن می تواند بر سلامت ریه ها، کلیه ها  و دیگر اعضای حیاتی بدن تاثیر مخربی  بگذارد. سیگار کشیدن همچنین سبب ایجاد حفره بر روی دندان ها  و بیماری لثه شده و می تواند بدنبال آن سرطان دهان را سبب شود.

محققان سرطان شناس در بریتانیا نشان دادند که دلیلی اصلی سرطان دهان (حدود ۶۵درصد از موارد سرطان) در بریتانیا به دلیل سیگار کشیدن است. محققان همچنین اذعان می کنند که ارتباط قوی بین مصرف سیگار و زبان و سرطان  گلو وجود دارد.

مصرف الکل

بزاق برای کنترل باکتری های موجود در دهان نیاز است. الکل باعث از بین رفتن آب و بزاق دهان می شود که این سبب می شود که  بزاق و آب مورد نیاز برای دهان به منظور کنترل فعالیت های باکتری ها، تامین نشود.

در اصل باکتری ها در داخل دهان نگهداری می شوند. فراموش نکنید که این باکتری ها  باعث از بین رفتن مینای دندان ها شده  و شما را در معرض خطر ایجاد حفره در دندان هایتان می کند. اگر ذکر این مطالب کافی نیست، این را بدانید که مصرف الکل سبب می شود که سلامت کلی بدن شما از بین رود.

عدم فعالیت ورزشی، ورزش کم یا فعالیت بیش از حد

همه ما می دانیم که ورزش بسیار کم می تواند باعث افزایش وزن شود. افرادی که غذا زیاد می خورند و انرژی حاصل از آن ر اصرف انجام فعالیتی نمی کنند، باعث می شوند که این انرژِی دریافتی شان  بصورت چربی در بافت های بدنشان ذخیره شده و چاق شوند.

جدای از مضرات چاقی برای سلامتی و معایب احتماعی آن، کنترل نکردن وزن سبب آسیب رسیدن به دندان ها می شود. اثری مشابه این زیان برای افرادی وجود دارد که وزن زیادی از دست داده و باعث می شوند که به سلامت دندان ها خدشه وارد شود. افزایش وزن و کاهش وزن سبب می شود تا پروتز های دندانی بصورت نامناسب در جای خود قرار گیرند؛ زیرا وزن می تواند بر روی چگونگی قرارگیری لایه های لثه و پروتز ها تأثیر بگذارد.

داروها

داروها از ترکیبات مختلفی ساخته شده اند. این ترکیبات از طرفی می توانند بر روی سلامت فیزیکی و بیماری های موجود اثربخش باشند، اما از طرف دیگر می توانند بر روی سلامت دندان ها تاثیر بگذارد. برخی داروها حاوی مواد تشکیل دهنده ای هستند که باعث زردی و لکه بر روی دندان ها می شوند. برخی دیگر از داروها باعث خشکی دهان شده  این امر برای بهداشت دهان و دندان ما مناسب نیست.

درمورد استفاده از داروها، دکتر سسلیا  (Dr. Cecilia Luong) می گوید:

قبل از استفاده از یک نوع دارو، بهتر است با یک دندانپزشک در مورد آن دارو مشورت کنید تا از اثرات احتمالی این دارو بر بهداشت و سلامت دندان هایتان مطلع شوید.

استفاده ابزاری از دندان ها

هر از گاهی، مردم برای باز کردن در نوشیدنی و یا برداشتن برچسب لباس ها از دندان خود استفاده می کنند! چون آنها  نمی توانند به خود زحمت دهند تا قیچی و درب باز کن را پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

استفاده ابزاری از دندان ها بهترین راه برای شکستن و آسیب رساندن به دندان هایتان است! این کار باعث ایجاد حفره بر روی دندان هایتان شده و همچنین سبب شده تا شما را در معرض خطر باکتری ها قرار دهد؛ چون امکان شکسته شدن دندانتان وجود دارد

نتیجه گیری

شانس توسعه بیماری های تهدید کننده زندگی با نوع  وشیوه زندگی ما عجین شده است. افرادی که از بیماری های دندانی و دهانی رنج می برند، به دنبال آن مشکلات دیگری از جمله تجربه درد شدید و از دست دادن ذائقه شان را تجربه می کنند که این باعث ایجاد تغذیه نامناسب برای فرد می شود.

جدای از اینکه باید مرتبا دندان های تان را مسواک زده  و از نخ دندان نیز استفاده کنید، لازم است که هرسال ۲ بار دندان هایمان را نزد دندانپزشک معاینه کنیم. همچنین لازم است از برخی از عادات غلط که به آسیب دندان ها منجر می شود، جلوگیری کنیم. اگر به هرگونه مشکلی در ارتباط با سلامت دندان ها برخوردید، سریعا به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا به وضع آن رسیدگی شود.

 

۹۷/۰۴/۰۲
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.