تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

نکاتی برای حفظ شیوه زندگی سالم در محیط کار

يكشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶ ق.ظ
محیط کار

سالم بودن همیشه در اولویت افراد جامعه است که برای رسیدن به این مهم، راه های بسیاری وجود دارد. برای اینکه به این امر مهم دست پیدا کنیم، می توانیم با مواردی همچون فعالیت بیشتر، خوردن غذای سالم تر و داشتن تفکرات مثبت شروع کنیم. اما حفظ یک شیوه زندگی سالم برای افرادی که هر روزه در دفتر کار بوده و اطرافیان آنها همواره پای میز لپ تاب یا کامپیوتر شان نشسته اند، سخت تر است. در ادامه با وب سایت تخصصی دکتر موحد محمدی، جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی همراه ما باشید ما راهکارهایی برای داشتن یک زندگی سالم به شما ارائه می دهیم تا بتوانید هم در چنین شرایطی و هم در محیط کار خود، سبک زندگی سالمی پیش رو بگیرید.

غذا های سالم مصرف کنید

غذایی که مصرف می کنید بسیار مهم بوده و  بزرگترین بخش برنامه بهداشتی شما است. اگر می خواهید که هنگام حضورتان در محیط کار به سلامتی تان خدشه ای وارد نشود، از برنامه غذایی سالم بهره ببرید. منظور از برنامه غذایی سالم این است که در برنامه غذایی تان از غذا های با ارزش غذایی کم همچون فست فود و غذا های از پیش آماده شده  استفاده نکرده و به جای آن از غذا های مغذی بهره ببرید. غذا های مغذی بسیاری وجود دارد که خوردن آنها در محیط کاری، توانایی تمرکز صحیح و افزایش بهره وری را سبب می شود.

هر از گاهی قدم زده و جابجا شوید

حرکت کردن و قدم زدن در دفترتان سبب می شود که به عضلاتتان استراحت داده و اینگونه، انرژی تحلیل رفته عضلات بازگردد. درنظر داشته باشید این جابجایی در طول روز اثرات مثبتی را برای شما در پی خواهد داشت. قدم زدن به شما در آماده نگه داشت ذهنتان کمک کرده سبب می شود که میزان تمرکز خود را افزایش دهید. هیچ چیز بهتر از فاصله گرفتن از تکنولوژی و اختصاص زمان کمی برای استراحت نیست. بنابراین از این مورد غافل نشوید.

به چشمان تان استراحت دهید

استفاده طولانی مدت از کامپیوتر می تواند برای چشمان ملال آور بوده و خستگی آنها را به دنبال داشته باشد؛ به همین علت نیاز است  تا به چشم ها فرصت کافی را برای استراحت بدهیم. این امر از آنجا نشات می گیرد که محیط کار پیرامون ما مملو از کامپیوترها و صفحه نمایشگر ها است و به همین خاطر نیاز است تا به سلامت چشم ها اهمیت بیشتری بدهیم. برای حفظ سلامتی چشم ها، حتی المقدور باید از موارد یاد شده دوری کرد. اگر به چشم هایتان فرصت  کافی برای استراحت ندهید، رنجیده خواهی شد و کاری از کسی نیز ساخته نیست. شما با خوابیدن در مدت زمان بیکاری  یا استراحت، می توان از خستگی چشم ها و استری ناشی از آن بکاهید. هدف از این استراحت کوتاه این است که قبل از بازگشت و شروع به ادامه کار، خستگی ناشی از کار رفع شده باشد.

محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید

اگر می خواهید یک زندگی سالم کاری داشته باشید ، نیاز است که محیط  کاری پیرامون خود را تمیز نگه دارید. در بیشتر مواقع کارفرمایان برای این امر نظافتچیشان را استخدام می کنند؛ اما لازم است که هر شخص به نوبه خود قسمتی از این کار را شخصا انجام دهد. اینگونه به خود یاد آوری خواهید کرد که محیط کارتان همواره باید تمیز باشد.

به خودتان بیش از حد فشار نیاورید 

ما در جهانی زندگی میکنیم  که طفره رفتن از کار اضافی که برای ما ضرورتی ندارد، چندان آسان نیست. گرچه این میزان اضافه کار اختیاری است و  به ما بستگی دارد که آیا انجام  آن را قبول کنیم یا خیر. استفاده از توانایی ها و پتانسیل خود به جهت پیشبرد امور امر پسندیده ای است، اما فشار کاری بیش از حد باعث ایجاد اثرات معکوس و منفی بر ما خواهد شد. این را همواره مد نظر داشته باشید که در محیط کاری تمام تلاش خود را جهت انجام وظیفه و پیشبرد امور کنید؛ اما یادتان نرود که فشار بیش از حد به خودتان نیاورید.

فکر خود را دائما به کار و محیط کاری مشغول نکنید

کار کردن و نپرداختن به سرگرمی، شما را خسته می کند که پسندیده نیست. اگر می خواهید فکر خود را آزاد کرده و به چیزی به جز کار بیندیشید، می توانید به گزینه های دیگری فکر کنید! برای مثال می توانید جدول حل کنید، یک داستان کوتاه بخوانید، یک سرگرمی کوچک برای خود ترتیب داده و یا یک فنجان قهوه بنوشید. این موارد و هرآنچه که به  داشتن احساس خوب در شما بینجامد، سبب خواهد شد تا شما با انرژی بیشتری به کارتان پرداخته و به اهدافتان برسید و در عین حال از سلامتی خود نیز مطمین باشید. افراد زیادی وجود دارند که به دلیل مشغله فکری زیاد در مورد کارشان و اینکه به هنگام حضورشان در محیط کار ، کاری به جز کار کردن انجام نمی دهند، دچار استرس می شوند.

 

پس در محیط کارتان از سلامتی خود غافل نشوید که ممکن است عوارضی را داشته باشد که نهایتا جبران ناپذیر باشند. در حفظ سلامتی خود در محیط کار کوشا باشید.

۹۷/۰۴/۰۳
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.