تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

آداب مشتری­ مداری در تجارت

يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۱۶ ب.ظ
مشتری­ مداری در تجارت

مشتری­ مداری در تجارت

مشتری­ مداری در تجارت به مجموعه­ فعالیت­هایی می­گویند که رضایت مشتریان را جلب کند و سوالات و نیازهای آن­ها را پاسخ دهد. در برنامه‌­ریزی تجارت و کسب­وکار، مشتری­ مداری یکی از عوامل مهم موفقیت و ثبات آن به­ شمار می­ رود که آداب خاص خود را دارد. در این مطلب ما قصد داریم که آدا ب و راه­های مشتری­مداری در تجارت و ارتقاء آن را با شما درمیان می­گذاریم. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.

مهارت­های اولیه مشتری­ مداری در تجارت

«جای مشتری خود را گذاشتن» به­عنوان پایه مشتری­ مداری در تجارت شناخته می­شود و به این معنی است که از دیدگاه مشتری به خدمات و فعالیت­های شرکتتان بنگرید تا بتوانید نواقص آن را بیابید یا عملکرد فعلی آن را بهبود ببخشید. این توضیح اشتباه نیست، اما به شدت مبهم و کلی است. ما قصد داریم راه­های عملی­تری را در زمینه مشتری­ مداری در تجارت به شما ارائه کنیم.

  • توانایی صبر

شاید مهم­ترین عامل از آداب مشتری­مدرای در تجارت صبر باشد. صبر و تحمل درمقابل مشتریانی که موقع نارضایتی از محصولات یا خدمات باشما تماس گرفته‌اند اهمیت بالایی دارد و برای کسب­وکار حیاتی است. درواقع خدمات باکیفیت از خدمات سریع اهمیت بیشتری دارد و باید توجه داشته باشید که صبر باعث نشود کارایی پاسخگویی شما پایین بیاید.

اگر روزانه با مشتریان ارتباط دارید و زمانی که این مشتریان با حالتی ناراضی و ناامید به شما مراجعه می­کنند، مطمئن شوید که با صبر و حوصله به تمام سوال­ها و مشکلاتشان شنیده می­شود و عجله­ای برای رسیدگی به شکایتشان نداشته باشید و اجازه دهید که کامل مسائل را بیان کنند و حتی از آن­ها پذیرایی کنید.

 

  • دقت و توجه به رفتار مشتری

دقت و توجه به خواست مشتریان نیز از عوامل مهم مشتری­مداری در تجارت محسوب می­شود. نه تنها توجه به تک تک مشتریان مهم است، همچنین نوع رفتارشان و نحوه بیان مشکلاتشان با خدمات شما و پاسخگویی و برخورد متقابل با مشتریان از اهمیت خاصی برخوردار است. برای مثال ممکن است شکایتی یا مشکلی که مشتری شما دارد واقعی و درست نباشد اما ممکن است در همین شکایت نادرست نکات قابل­ توجهی برای بهبود تجارت شما وجود داشته باشد.

  • مهارت­های پاسخگویی و ارتباطی واضح و صریح

این­که مشتری­ مداری در تجارت شما چگونه به­نظر می­رسد و بازخوردهای شما چگونه تعبیر می­شود از نکاتی است که باید درمورد آن محتاط بود. به­طور مثال اگر خدماتی ارائه می­دهید درمورد نرخ خدمات ارائه شده صریح باشید و در هر مرحله از خدمات ارائه شده اگر مبلغی بر خدمات اضافه می­شود را سریعا به مشتری خود بگویید، صراحت در مورد تخفیف­ها و نحوه فروش و تجارت عنصر مهمی از مشتری­مداری در تجارت است و باعث می­شود مشتریانتان تجربه­ای خوب از دادوستد با شما داشته باشند.

  • آشنایی با محصولات

بهترین کارمندان شما آن­هایی هستند که دانش و اطلاعات بیشتری از عملکرد شرکت یا محصولات شما را دارند. بدون احاطه کامل به خدمات یا محصولات ارائه شده شما نمی­توانید مشکلاتی که برای مشتریانتان پیش می­آید را حل کنید. این بدین معنی نیست که تمامی کارکنان از زیر و زبر محصولات و خدمات آگاه باشند بلکه باید با کارایی محصول یا خدمات آشنا باشند و ماننبد یک مشتری که هر روز از آن استفاده می­کند درمورد آن اطلاع داشته باشند. نکته مهمی که این دانش در مشتری­ مداری در تجارت ایفا می­کند این است که باعث می­شود بتوانید درک درستی از تجربه مشکلات مشتریانتان داشته باشید و همچنین مشتریان شما هم با سازوکار محصولات و خدمات شما به­خوبی آشنا شوند.

  • استفاده از ادبیات مودبانه و مثبت

زبان و نحوه گفتار بخش مهمی از ارتباط و به تبع آن مشتری­ مداری در تجارت است و مشتریان از نحوه گفتار شما را ارزیابی می­کنند و درمورد تجارت شما با دیگران صحبت می­کنند. به­طور مثال یک مشتری با شما تماس می­گیرد تا محصول خاصی را از شما خریداری کنید و شما آن محصول را تا ماه آینده نمی­توانید مهیا کنید. نقش «ادبیات مثبت» گفتگو این­جا نمایان می­شود.

بدون ادبیات مثبت: این محصول را ما تا ماه آینده نمی­توانیم برای شما مهیا کنیم و متاسفانه تا آن موقع باید صبر کنید و با ثبت درخواست شما، این محصول برای شما ارسال خواهد شد.

با ادبیات مثبت: این محصول در ماه آینده در دسترس خواهد بود و من می­توانم سفارش شما را ثبت کنم تا در اولین فرصتی که به­ دست ما رسید برای شما ارسال کنم.

جمله اول منفی نیست، اما در آن انرژی مثبتی نیز وجود ندارد و اطلاعیه­ای عمومی به­حساب می­آید. شما باید بتوانید با تک­تک افراد ارتباط برقرار کنید و آن­ها را مطمئن سازید که درخواست آن­ها برای شما اهمیت دارد و بخش پشتیبانی شما واقعی است.

  • مهارت­های بازیگری و برخورد با مشتری

موقعیت­هایی پیش می­آید که از کنترل شما خارج است و توانایی شما در رسیدگی به چنین موقعیتی نیز از مهارت­ها و آداب مشتری­ مداری در تجارت به­شمار می­رود. هر فرد از نمایندگان بخش خدمات و رسیدگی به مشتریان باید مهارت­های اولیه بازیگری را برای حفظ شخصیتی مثبت دشته باشد. انرژی مثبت و انتقال آن تاثیر زیادی بر تجربه مشتری از کسب­وکار را دارد.

  • توانایی مدیریت زمان

باوجود این­که تحقیقات علمی نشان داده که هرچه بیشتر برای مشتریان وقت بگذارید بهتر است، اما این زمان حدی دارد و شما باید بتوانید از زمانی که می­گذارید نهایت استفاده بکنید و هر آن­چه که مشتری می­خواهد را دراختیارش بگذارید. زمان خود را صرف دلایل و زیر و بم مشکلات مشتری نکنید، با این­کار فقط زمان خودتان و مشتری را هدر می­دهید. اگر راه­ حل مشکلی که مشتری بیان می­کند را نمی­دانید سریع از یک متخصص کمک بگیرید و یا به کسی که جواب را می­داند انتقالش دهید.

  • توانایی درک مشتریان

شما همیشه مشتریان خود را نمی­بینید و باتوجه به خدمات اینترنتی حتی صدای آن­ها را نمی­ شنوید پس لازم است برای بهبود مشتری­ مداری در تجارت خود توانایی به­اصطلاح «خواندن» مشتریان را داشته باشید. علاوه بر آشنایی برخی از اصول اولیه روانشناسی برای درک حالت روحی مشتری، شما نیازمند تکنیک­ها و توانایی­های دیگری نیز هستید. همچنین این بخش در روند فرآیند شخصیت سازی برندتان تاثیرگذار است و لازمه آن شناخت و آگاهی از تجربه­های ارتباط با مشتریان است.

دیدن و گوش دادن به سرنخ­های ظریف در مکالمه با مشتریانتان می­تواند شناخت درستی از آستانه تحمل، شخصیت و خلق­ وخوی آن­ها را برای شما به ارمغان بیاورد و می­توانید از این شناخت برای تعامل مثبت استفاده کنید.

  • حضور آرامش ­بخش

حضور آرامش­ بخش، توانایی حفظ آرامش و ایجاد فضایی آرام در شرایطی است که اوضاع شاید بروفق مراد نباشد. حفظ آرامش زمانی که مشتری با عصبانیت و ناراحتی با شما صحبت می­کند از اصول اساسی مشتری­مداری در تجارت محسوب می­شود. شما باید قایق نجات مشتری عصبانی­ای باشید که احساس می­کند همه چیز از کنترل خارج شده و درحال غرق شدن است. این عامل در تبلیغات دهان به دهان و تجربه مثبت مشتری از شما تاثیر به­سزایی دارد و از کلیدهای موفقیت شماست.

  • مهارت­های ترغیب و تشویق

موقعیت­هایی پیش می­آید که کسانی نه جهت رفع مشکل، بلکه برای کنجکاوی و فهمیدن سازوکار محصولات با شما تماس می­گیرند و مهارت ویژه­ای می­طلبد که بتوان این فرد را به مشتری تبدیل کرد. شما باید مهارت ترغیب و تشویق فردی که به شما ایمیل زده و از محصولات شما سوال می­کند را داشته باشید و متقاعدشان کنید که محصولات شما مناسب نیازهای آن­هاست.

۹۷/۰۴/۱۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.