تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر

دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۲۵ ب.ظ
سقف مجاز ورود کالای همراه

سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر با توجه به نوع کالای وارد شده محدودیت‌های خاص خود را داراست. این سقف برای کالاهایی مانند طلا، سنگ‌های قیمتی تا فرش،گلیم و گوشی‌ متفاوت است. در این مطلب نگاهی داریم به سقف مجاز ورود کالای همراه مسافر به کشور و کالاهای مجاز و غیرمجاز را بررسی خواهیم کرد.

نوسانات بازار ارز در انتهای سال ۹۶ و ابتدای سال جاری باعث شد تا سقف ارز همراه و دریافتی مسافران دچار تغییر شود و گاه در بازارهای غیررسمی دلار از ۳۷۰۰ تومان تا ۶ یا ۷ هزار تومان افزایش نرخ پیدا کرد. طبق آخرین ابلاغیه خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق همراه مسافر مجموعاً تا سقف مبلغ پنج هزار یورو از مرزهای هوایی و تا سقف دو هزار یورو از سایر مرزها مجاز است. این محدودیت‌های مالی در پی سیاست اقتصادی دولت مبتنی بر حفظ سرمایه در داخل کشور و جلوگیری از خروج سرمایه اجرا شده است. بدین صورت که برای ورود ارز به کشور هیچ محدودیتی درنظر گرفته نشده و صرفاً برای مبالغ ارزی بیش از ده هزار دلار یا ارزهای معادل آن اعلامیه ارزی باید تنظیم کنند و ورود ارزهای مجاز از طریق سیستم بانکی نیز تا هر میزانی مجاز می‌باشد.

سقف مجاز ورود کالای همراه نو بدون پرداخت حقوق گمرکی

طبق آخرین اطلاعیه اگر کالاهای همراه مسافر بیش از هشتاد دلار باشد تا هشتاد دلار دیگر یعنی صد و شصت دلار با پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی دوبرابر قابل ترخیص خواهد بود و بیشتر از این مبلغ مشمول مقررات عمومی صادرات و وارات خواهد شد. بدین معنی که سقف مجاز ورود کالای همراه نو بدون حقوق گمرکی هشتاد دلار است.

کالاهای ممنوع

بر اساس قوانین و مقررات گمرک جمهوری اسلامی ایران، ورود و خروج برخی کالاها به طور کلی ممنوع است. این کالاها عبارتند از: مشروبات الکلی، وسایل قمار، اسلحه سرد و گرم و مواد محترقه، مواد مخدر، نشریات، تصاویر، فیلم، عکس و کالاهایی که با شئونات مذهبی و ملی کشور مغایرت دارند. هر نوع نوشته مخالف مذهب رسمی کشور یا مخل نظم و عفت عمومی و شئون ملی باشد نیز ممنوع است. سایر کالاهایی که منع شرعی و قانونی دارد و یا ورود آن در لیست تعرفه گمرکی ممنوع شناخته می‌شود نیز از این دسته هستند.

سقف مجاز ورود کالاهای الکترونیک

گوشی همراه جزو کالاهایی است که محدودیت ورود دارد. وارد کردن گوشی همراه نو به تعداد یک دستگاه برای هر مسافر مجاز است و این از گوشی مستعمل و مورد استفاده شما جدا می‌باشد. وارد کردن لپتاپ و دیگر کالاهای الکترونیکی شخصی بلامانع است و اگر استفاده شده باشد لازم نیست حق گمرک بابت آن پرداخت کنید. برای وارد کردن یک دستگاه گوشی نو باید شناسه بین‌المللی آن در گمرک ثبت شود و پس از ورود از طریق سامانه آنلاین گوشی خود را ریجستر کنند. لینک سامانه آنلاین گوشی‌های تلفن همراه مسافران در می‌توانید در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir ببینید.

سقف ورود زیورآلات

برای ورود زیورآلات ساخته شده از طلا، پلاتین و نقره از قبیل دستبند، گوشواره، النگو و دیگر زیورآلات جهت مصارف شخصی به صورت واحد از هرکدام یک عدد و گوشواره یک جفت و النگو ۶ عدد و در مجموع تا وزن ۱۵۰ گرم زیورآلات مجاز بوده و ترخیص بیشتر از این مقدار به کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منوط است. اگر این زیورآلات حاوی سنگ‌های گران‌بهایی از قبیل الماس، یاقوت، زمرد و … باشد نباید وزن آن‌ها در مجموع بیشتر از یک قیراط باشد. برای فلز نقره این محدودیت سه کیلوگرم است و می‌توانید تا این وزن نقره را جابه‌جا کنید.

سقف ورود کالا با پست

ارزش مرسوله پستی وارد شده باید تا سقف پنجاه دلار باشد و از طریق گمرک امانات پستی امکان‌پذیر است. درصورتی که کالا ارزش تجاری داشته باشد، صاحب آن با کسب شرایط بازرگانی از طریق گمرک‌های مجاز کشور باید اقدام به ترخیص کالای خود داشته باشد.

شرکت سپاهان همراه با ۲۰ سال سابقه در زمینه واردات و صادرات کالا آماده است تا تمامی مراحل واردات و صادرات را اعم از خرید، انبارداری رایگان ۵ روز، انتقال، رسیدگی به امور گمرکی و ترخیص کالا و ارسال آن به تمامی نقاط ایران را با بهترین نرخ و کیفیت انجام دهد تا مسافران و تاجران گرامی دغدغه‌ای برای ورود کالا به کشور نداشته باشند.

معافیت‌های گمرکی کالاهای وارداتی

طبق اعلام سایت گمرکی ایران تمامی وسایل استفاده شده زندگی هموطنان مقیم خارج به هنگام بازگشت به کشور مشمول معافیت‌های گمرکی خواهد شد و هیچ حقوق یا سودی از آن‌ها دریافت نخواهد شد. شرط لازم برای برخورداری از این معافیعت این است که وسایل ارسال حداقل یک ماه زودتر تا ۹ ماه پس از ورود صاحب کالا وارد شود، صاحب کالا در ۵ سال گذشته از چنین معافیتی استفاده نکرده باشد و همچنین شش ماه اقامت صاحب کالا در کشور متوالی بوده باشد. مأموران دولت که برای یک سال یا بیشتر به خارج اعزام می‌شوند مشمول بند فوق نخواهند شد. این معافیت گمرکی مشمول ورود خودرو، موتورسیلکت، قایق موتوری و همچنین لوازم منزل نو نخواهد شد. ابزارآلات کاری و شغلی هموطنان مقیم خارج از کشور نیز مشمول این معافیت گمرکی هستند.

۹۷/۰۴/۱۱
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.