تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

دنیای رقابتی

چگونه در دنیای رقابتی امروز، مخاطبین و مشتریان خوبی برای شرکت خود به دست آوریم؟

دنیای دیجیتال امروز با شرکت های مختلفی پر شده است. حالا سوال اینجاست که برند شما چگونه می تواند در این میان خود را متمایز سازد؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم در این دنیای رقابتی چگونه می توانیم مخاطب و مشتری خوبی به دست اوریم.

این روزها، برندها محصولات و خدمات خود را در محیطی بازاریابی و به فروش می رسانند که بسیار رقابتی تر از گذشته شده است. مشتریان نیز در معرض محتوای بازاریابی زیادی قرار می گیرند و همین امر انتخاب یک برند را برایشان دشوار می سازد. در چنین شرایطی برندها باید بتوانند خود را از سایر رقبا متمایز سازند. محصولات  نیز بسیار پیشرفته تر از قبل شده اند و حتی مدل های اصلی و اولیه نیز فراتر از نیازهای افراد است. ابداعات و فناوری ها نیز به حاشیه سود کوتاه مدتی منجر شده اند و رقبا را قوی تر از قبل می سازند. شاید تنها مزیت رقابت پایدار داشتن درک عمیق و بهتر از چیزی باشد که افراد به دنبالش هستند و ممکن است از محصولات شما خرید کنند. رسیدن به چنین شرایطی بسیار چالش برانگیز است. همه برندها الزاما به داده های یکسانی در مورد مشتری، هدف گیری رسانه ای، شبکه های اجتماعی و غیره دسترسی دارند و معمولا از ابزارها و تخصص های آنالیتیکی یکسانی هم استفاده می کنند.

استفاده از مزایای رقابت موجود در دنیای دیجیتال با نگاه کردن و بررسی مکان های قدیمی امکان پذیر نخواهد بود. در حال حاضر برندها باید دید خود را تغییر دهند و  به شیوه متفاوتی با افراد تعامل داشته باشند.

 برندهای موفق با افراد به عنوان مخاطبانی برخورد خواهند کرد که  تعامل با آن ها باید پرورش داده شود. این برندها تنها به این فکر نمی کنند که مشتریان افرادی هستند که باید به سرعت تحت تاثیر قرار گیرند و محصولات و خدمات آن ها را خریداری نمایند. این استراتژی جامع باید بتواند نیازهای مشتری را به صورت واحد درآورد و  تصور مخاطب را به گونه ای تحت تاثیر خود قرار دهد که او را به سمت خرید هدایت نماید. اگر به دنبال درک ارزش مخاطب تعاملی با برند هستید ارتباط معنادار فیس بوک و توییتر را مورد بررسی قرار دهید. بیشتر برندها سعی می کنند از همان ابتدا چالش های موجود را مورد بررسی قرار دهند. رویکرد هدایت برای هر فردی که در معرض تبلیغات بوده است می تواند اشنا باشد. جمعیت در این شرایط طبقه بندی می شود و هدف گذاری ها ایجاد می گردد. به احتمال زیاد خریدار با تبلیغاتی که برای جذب هوشیاری و تشویق به خرید طراحی شده است، به سمت  خرید محصول و خدمات هدایت می شود. این فرایند اغلب برای برندها شناخته شده است.

بیشتر بدانید :  تجربه مشتریان خود را به کمک دیجیتال برندینگ دوباره زنده کنید

ما از واژه بازدید و تاثیر رسانه برای توصیف چیزی که خریداری می شود استفاده می کنیم و تمایل ما برای ایجاد تاثیر و بازدید باعث می شود پیام هایمان در ذهن مخاطب حک شود. سپس رفتار خرید و وفاداری مشتری پیگیری می شود و یک دوره خرید برای افراد اختصاص داده می شود. رویکرد هدایت به استراتژی شرکت های سرگرمی که به دنبال ساخت مخاطب هستند بسیار نزدیک است. وفاداری و سرگرمی بر اساس محتوای بسیار تعاملی و ترغیب کننده ایجاد می شود و بر اساس نحوه ارائه محتوا چنین شرایطی تعیین می گردد.

دنیای رقابتی

خوب حالا اجازه دهید ۵ مرحله موجود برای کسب مشتری و مخاطب را با هم مرور کنیم :

برای اینکه بتوانیم از مزایای دنیای رقابتی امروز  استفاده کنیم باید استراتژی هل دادن و کشیدن را با هم ترکیب نماییم. در ادامه ۵ مرحله ای که باید مدنظر قرار دهید را با هم مرور می کنیم.

۱- همزادی مشتری خود را شناسایی کنید:

فناوری های دیجیتال سطح بی سابقه ای از تعامل بین برند و مشتری که  دو شریک در ارتباطات هستند را ایجاد کرده است. در دنیایی که همبستگی بین محصولات و ابزارهای دیجیتال افزایش پیدا کرده است خرید نمی تواند پایان یک استراتژی بازاریابی موفق باشد. ارتباط بین مشتری و برند باید فراتر از خرید محصولات و خدمات باشد و به یک ارتباط مداوم بین برند و مخاطب تبدیل گردد.

۲- مشتری را در سه بعد مورد بررسی قرار دهید:

پیشرفت های انجام شده در فناوری های بازاریابی باعث ایجاد یک همگام سازی داده محور محتوای تبلیغتی با بافت رسانه ها شده است. در حال حاضر نه تنها می توان جایی که مشتری محتوا را مورد استفاده قرار می دهد را شناسایی کرد بلکه می توان کاری که در حال انجامش هستند و چرایی انجام اینکار را مورد بررسی قرار داد. بیشتر بازاریابان امروزی همانند شکارچیانی هستند که به دنبال منطقه ای برای نفوذند زیرا به خوبی می دانند مشتریانشان آنجا جمع شده اند. به جای اینکه تبلیغات روی بیلبوردها را در این مناطق مورد استفاده قرار دهید چرا از روش های خلاقانه و ابداعی همچون ارائه بطری آبی که تبلیغی روی آن نوشته شده است استفاده نمی کنید؟

بیشتر بدانید :  بالاخره اینباکس ایمیل ظاهر جدیدی به خود گرفت!

با تقویت روحیه مفهمومی بازاریابی محتوایی می توان درک و دریافت پیام برند را بهبود بخشید و تعامل بازدیدکننده را افزایش داد.

۳- داستان خود را در ابتدا عرضه کنید و سپس به تبلیغ برند بپردازید:

محتوا صرف نظر از رسانه یا جایگاهی که در آن عرضه می شود بر روی تاثیر داستان سرایی برای رسیدن به حداکثر تاثیر تکیه دارد. مهم تر از همه، محتوا باید به خوبی توسعه یافته باشد و بتواند افراد را به شیوه بهبود یافته ای به یک هدف واحد سوق دهد. یک کمپین موفق می تواند ذهن مشتری را از طریق انتقال از زمان حال به آینده روشن تر، درگیر خود سازد. روشن شدن اینده و حل مشکلات امروزی مشتریان از طریق محصول یا خدمات یک برند انجام می شود. بازدیدکنندکان بیشتر از اینکه به خود محصول علاقه داشته باشند مایل به شنیدن داستان برند هستند. آن ها ممکن است برای دیدن آخرین تبلیغات یک شرکت به صفحه اجتماعی اش سر نزنند اما دوست دارند داستان های جذابشان را با سایر افراد به اشتراک بگذارند.

 ۴- یک سیستم داستان سرایی ایجاد کنید:

یکی از مزایای ایجاد مشتری و مخاطب وفادار این است که برندها دیگر نیازی ندارند بر روی تکرار واحد یک پیام برای رسیدن به یک نقطه تکیه کنند. همانند فیلم های محبوب، برندهایی که تعامل با کاربران خود را پرورش می دهند می توانند داستان های خود را به صورت سریالی مطرح کنند و در میان رسانه ها و پلتفرم هایی که مخاطبان در آن حضور دارند به اشتراک داستان های خود بپردازند. هر بخش از محتوا که برای فضای مفهومی خود تولید می شود می تواند مخاطب را به تعامل با محتوای برند به شیوه طبیعی تر سوق دهد.

بیشتر بدانید :  اینترنت اشیاء و آینده دیجیتال مارکتینگ

 ۵- ببینید چه چیزی بیشتر اهمیت دارد:

از معیارهای رفتاری و نگرشی استفاده کنید. در دنیای رقابتی دیجیتال، معیارهای تولید شده توسط  ماشین بی شماری وجود دارد و بر اساس رفتارهای مشاهده شده این معیارها به برندها اجازه می دهد جایی که مخاطبین هستند و تعاملی که با بازاریابی محتوا دارند را ارزیابی نمایند. چنین معیارهایی در برگیرنده نرخ کلیک است اما می تواند زمان سپری شده در سایت، لایک ها و اشتراک ها در رسانه اجتماعی نیز باشد.  حالا می توان چنین معیارهایی را به کمک معیارهای مرتبط با برند همچون آگاهی از برند، محبوب بودن و نیت خرید ترکیب کرد. اینکار تصویر کامل تری از نحوه تعامل مخاطب با محتوا ارائه می کند و برندها را قادر می سازد این محتوا را به شیوه مرتبط تر و معنادارتری ایجاد نمایند.

دنیای رقابتی

مشتری+مخاطب= مزیت استفاده از دنیای رقابتی

در دنیای رقابتی امروزی بیشتر ماها به یک روش بازاریابی امتحان شده و صحیح پایبند هستیم و در نهایت نمی توانیم خودمان را در میان رقبا متمایز کنیم. هر تاثیر می تواند عمر کوتاهی داشته باشد و تا زمانی ادامه پیدا کند که برند دیگری از روش جدیدتری برای جذب مخاطب استفاده نماید.

۹۷/۰۵/۰۶
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.