تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

سلامت قلب و سلامت دهان به هم مرتبط هستند

چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۲۶ ب.ظ
سلامت قلب

سلامت دندان ها بر وضعیت کلی و سلامتی ما تاثیر مستقیم دارد. اگر دندان هایتان در وضعیت مناسبی قرار ندارند، بدن شما نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. بیش از ۸۰ درصد از آمریکایی ها دارای نوعی بیماری لثه هستند که در بیشتر مواقع، این موارد تشخیص داده نمی شوند. این مشکل از آنجا ناشی می شود که دندان شخص مورد نظر در وضعیت مناسبی قرار ندارد، اما از آنجا که حال عمومی وی مطلوب به نظر می رسد، او از  معاینه دندان هایش طفره خواهد رفت. این افراد بدلیل عدم تغییر در وضعیت کلی سلامتی بدنشان حتی زحمت معاینه هم به خودشان نخواهند داد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که سلامت قلب و سلامت دهان (دندان ها) افراد به یکدیگر مرتبط اند. این بدین معناست که اگر فردی دچار بیماری های لثه (خفیف یا در مرحله پیشرفته) باشد، خطر ابتلا به بیماری قلبی برای وی نیز بیشتر است. علاوه بر این، با بررسی بهداشت دهان و دندان شما می توان به علائمی دست یافت که نشان دهنده داشتن و یا نداشتن بیماری های دهانی است که این موارد می تواند دال بر وجود یا عدم وجود یک بیماری قلبی باشد. بنابراین اگر به علاوه بر سلامتی دندان هایتان، به سلامتی قلبتان نیز اهمیت می دهید، در فواصل زمانی مشخص به جهت بررسی وصعیت بهداشت دهانی، نزد دندانپزشک یروید.

 چرا وضعیت سلامتی دهان و دندان بر سلامت قلب تاثیر گذار است؟

بهداشت دهان و سلامت قلب از آنجا به هم مرتبط است که باکتری ها و جرم های موجود در دهان  که از دهان و دیگر نواحی بدن منتشر می شوند،  می توانند به جریان خون راه پیدا کرده و بدینگونه بر  روی شرایط قلبی فرد اثر بگذارد. این باکتری هایی که در دهان وجود دارند، می توانند با جریان خون وارد قلب شده و سبب ایجاد التهاب شوند. نتیجه این التهاب اندوکاردیت  است که یک عفونت داخلی قلب محسوب می شود. باکتری های دهانی می توانند باعث بروز بیماری های قلبی دیگر همچون سکته و آترواسکلروز شوند. این بیماری ها به سبب عفونت های ایجاد شده بدلیل حضور باکتری ها است. این باکتری ها وارد جریان خون شده و  سبب پایین آمدن میزان پروتیین واکنشگر با ماده سی می شوند (ادر اثر ضایعات بافتی نکروز التهاب، عفونتها و یا سرطانها ، پروتیین ها در سرم ظاهر میشوند یا اینکه مقدار آنها تغییر می کند این پروتیین ها به نام پروتیین فاز حاد (acute phase protein)  نامیده می شوند . از پروتیین های فاز حاد می توان به پروتیین واکنشگر با ماده سی (CRP: C- Reactive Protein)، اشاره کرد.

 چه کسی در خطر ابتلا به بیماری قلبی است؟ و راهکار های آن چیست؟

افرادی که دارای بیماری های لثه ای هستند، سلامت دهان و دندانشان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. این افراد در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند. اگر این بیماری های دهانی به موقع تشخصی داده نشوند، نه تنها بر سلامت قلب تاثیر منفی می گذارند، بلکه ممکن است سبب تشدید بیماری های قلبی شوند. بنابراین همانگونه که ذکر شد، به وضعیت دندان هایتان اهمیت داده و چکاپ های دوره ای آنرا منظم انجام دهید. پیشنهاد می کنیم جهت دریافت مشاوره پزشکی در زمینه جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، ایمپلنت دندان ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی خدمات وب سایت تخصصی دکتر موحد را دنبال کنید.

همانگونه که اشاره شد،  باکتری های دهانی می توانند از طریق شریان های خونی وارد خون شده و به دنبال آن به قلب برسند. ظاهر دندان هایتان، وضعیت سلامتی آنها را بازگو نمی کند. ممکن است دندان هایتان عالی به نظر برسند، اما از طرفی  امکان وجود عفونت در همین حال نیز وجود دارد. در اکثر مواقع التهاب لثه غیرقابل تشخیص است. تنها راه حفظ سلامتی بهداشت دهان و دندان ها، انجام چکاپ های دوره ای است.

یک دندانپزشک یا جراح داخل دهان خوب به شما در مورد علائم و نشانه ها هشدار می دهد تا بتوانید به طور موثر بیماری را کنترل کنید. حتی اگر بیماری لثه در مراحل اولیه اش باشد، باید درمان لازم را برای کنترل سلامت دهان به طور کامل انجام دهید.

اگر در هنگام خوردن غذا و یا هنگام مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، احساس می کنید که لثه تان خونریزی دارد؛ قرمز و متورم است و اطراف آن و دندان های  مجاورش اثر از عفونت مشاهده می کنید، در اسرع وقت به دندانپزشک  مراجعه کنید. از دیگر علایم مشکل در بهداشت دهان، می توان به بوی بد دهان اشاره کرد. اگر هیچ یک از موارد گفته شده را نداشتید، همچنان نیاز است که در طی دوره های مثلا ۶ ماه یا یک ساله، به نزد دندانپزشک رفته و دهان و دندانهایتان را معاینه کنید.

۹۷/۰۵/۱۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.