تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

هوش مصنوعی

امروزه از دستیار صوتی معروف اپل، یعنی “سیری” گرفته تا “الکسا” شرکت آمازون، همگی از نمودهای هوش مصنوعی یاArtificial Intelligence اند. این دستیارهای صوتی در کنار پاسخ دادن به فرامین صوتی، چه کارهایی می توانند انجام دهند؟ انجام فرامین صوتی و پاسخ به آن، تنها یکی از چندین وظایف آنها است.

دستیار صوتی هوشمند “سیری” اپل Google Home شرکت “گوگل” از هوش مصنوعی (Artificial Inteligence) استفاده می کنند. مدیر عامل کمپانی های تسلا و اسپیس اکس، ایلان ماسک (Elon Musk) نیز هشدار داده که هوش‌مصنوعی می تواند به ایجاد ربات های دیکتاتوری منجر شود که بشریت را تحت سلطه خود درآورند:

” حرف من را به خاطر داشته باشید. هوش مصنوعی به حدی می تواند پیشرفت کند که خطر آن برای بشریت از کلاهک اتمی نیز بیشتر باشد! پس چرا نباید بر توسعه و پیشرفت AI (هوش مصنوعی) نظارتی وجود داشته باشد؟”

اگر کمی تامل کنیم، خواهیم دید که هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال در آینده می تواند امکانات مناسبی را فراهم کرده و سبب توسعه آن شود. اگر هوش مصنوعی بتواند از پس این امر مهم برآید، باعث می شود که بازاریابان از امکانات بیشتری برخوردار بوده و بتوانند بر روی استراتژی های فروش و ایجاد خلاقیت در زمینه SEO، زمان بیشتری صرف کرده و اینگونه سبب توسعه بازاریابی شان شود. سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد. سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

هوش مصنوعی

نتیجه بسیار جذابی که از این نظرسنجی استنتاح شده است که اطلاعات نشان می دهند هوش‌مصنوعی صنعت خرده فروشی را بازسازی می کند (%۸۸) و بطور چشمگیری سبب تغییر در اعمال شرکت ها خواهد شد (%۸۱) .

بیشتر بدانید :  نقش بازاریابی دیجیتال در صنعت

برای بسیاری از ما، همانگونه که در بالا اشاره شد، هوش مصنوعی جزیی تاز زندگی روزمره مان شده است. دستیار صوتی الکسا در خرید های روزانه و دستیار صوتی سیری اپل به شما در جستجو و انجام فرامین صوتی، کمک می کنند. چه بخواهیم چه نخواهیم، امروزه هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک تکنولوژی عادی است که در جای جای زندگی مان در حال رخنه است.

بطور قطع، بهره گیری از مزایای هوش مصنوعی و اینکه چگونه هوش مصنوعی می توانند به طور قابل ملاحظه ای بازدهی تجارت ما را افزایش دهد، چیز خوبی است.

سوالی که وجود دارد این است که چرا هوش مصنوعی برای بازاریابی مناسب است؟ هوش مصنوعی چگونه می تواند فرصت های تجاری را بهبود بخشد؟ و چه نگرانی هایی چه در میان مردم و چه در شرکت ها استفاده کننده از هوش مصنوعی وجود دارد که استفاده از ان را به مشکل مواجه می کند؟

چرا هوش مصنوعی جذاب است؟

قبلا بازاریابان در تلفیق هوش مصنوعی با هرگونه طرح یا استراتژی تجاری تردید داشتند. اما امروزه چه در زمینه اعتماد و چه در زمینه اطمینان، شرکت ها خواستار تلفیق هوش مصنوعی با بازاریابی دیجیتال شده اند.

هوش مصنوعی

اما چرا شرکت ها به هوش مصنوعی اعتماد و اطمینان پیدا کرده اند؟

ممکن است شما فرض کنید که هر کسب و کاری با درآمد بالا و مناسب و معقول، نمی خواهد این ریسک را کند که با یک سیستم مبهم و مجهول کار کند. اما واقعیت این است که تمامی کارهایی که توسط هوش مصنوعی برای ما انجام می شود، درواقع در ابتدا توسط خود ما برنامه ریزی شده است. خطر سوء تفاهم وجود دارد و یا شاید شایستگی و صلاحیت برنامه نویس به اندازه مورد نظر مطلوب ما نیست.

بیشتر بدانید :  تجربه مشتریان خود را به کمک دیجیتال برندینگ دوباره زنده کنید

هوش مصنوعی باعث می شود تا نتایج دقیق، مستقیم و معمولا مطلوب باشند و اینگونه بیشتر بخش ها در شرکت از نتایج آن، بهره می گیرند.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از هوش مصنوعی، افزایش بهره وری است. مثلا برای اینکه یک کارمند خرید های یک مشتری را رصد کرده، تاریخچه وی را بازبینی کرده و سپس او را تا خرید قطعی همراهی کند، تقریبا یک روز کاری به طول می انجامد.

اما اگر هوش مصنوعی بتواند این فرامین را به درستی، با دقت و در کسری از زمان آن را به صورت دستی انجام دهد، پس مطمئنا می خواهید هوش مصنوعی را انتخاب کنید. زمانی که از فروشگاه های بزرگ اینترنتی (همچون Amazon و eBay) بازدید می کنید، خرید شما توسط یک کارمند که از طریق تاریخچه جستجویتان، شما را رصد می کند، اجرا نمی شوند. درواقع با جمع آوری اطلاعات جستجو و خریدهای قبلی تان و استفاده از هوش مصنوعی، فروشگاه های اینترنتی این امکان را برای شما فراهم می آورند که کالای مورد نظر شما را پیش بینی کرده و شما را در امر خرید، راهنمایی کنند.

برای مثال زمانی که شما هدفون و یا بلندگو سفارش دهید، پس از خرید اگر به سایت مراجعه کنید، سایت بطور هوشمند کالا ها و وسایل مرتبط با خرید قبلی تان یعنی همان هدفون و بلندگو را به شما پشنهاد داده تا شما بتوانید تا به کمک پیشنهاد های داده شده، خرید خود را انجام دهید.

هوش مصنوعی درواقع می تواند زمینه های بالقوه هدف را از نظر بازاریابی دیجیتال افزایش دهد. علیرغم اینکه شرکت هایی همچون گوگل، اپل و آمازون از هوش مصنوعی استفاده می کنند، هم اکنون استفاده از هوش‌مصنوعی در مراحل ابتدایی است. بنابراین جدای از افزایش بهره وری و اتوماسیون ناشی از استفاده از هوش مصنوعی، چرا سال ۲۰۱۸ سال استفاده و گسترش هوش‌مصنوعی تلقی می شود؟

بیشتر بدانید :  نقش بازاریابی اینترنتی در توسعه صنایع دستی

هوش مصنوعی تجربه کاربری را با وسعت بیشتری شخصی سازی می کند

مشتری هسته یا به اصطلاح پادشاه هر کسب و کاری است و محتوا نیز جز اصلی، مارکتینگ است. این امر بیشتر در سایت های خرید آنلاینی همچون آمازون و eBay معمول است.

هوش مصنوعی

اجرای این امر بدین شکل است که با وارد شدن به سایت، پیشنهاد های مرتبط با خرید های قبلی تان در صفحه اول سایت نمایان خواهند شد، در قسمت جستجوی سایت، کلید ها و واژه های جستجو شده نمایان خواهد بود، و همچنین در ستونی خرید های مشابه دیگر کاربران به شما نشان داده خواهد شد.

این تکنیک ها بسیار تاثیر گذار خواهند بود. برای مثال، اگر از اینکه چه نوع هدفونی برای شما مناسب خواهد، مطمئن نیستید، آماوزن به شما پیشنهاد هایی خواهد بود که می تواند بسیار به شما کمک کند. بنابراین احتمال آنکه شما از میان پیشنهاد های احتمالی سایت، بر روی گزینه ای کلیک کرده و خرید خود را دنبال کنید، بالا است.

در این زمینه، هوش‌مصنوعی به کمک شما خواهد آمد و با پیشنهاد های مرتبط با کالای مورد نظر شما، شما در امر خرید یاری خواهد کرد. فرآیند هوش‌مصنوعی این فرضیه را به وجود می آورد که چه چیزی امکان دارد رخ دهد که این امر، تجزیه و تحلیل پیش بینی نام دارد. در مرحله بعد از آن، هوش مصنوعی سبب می شود تا خرید شما به مرحله انتهایی برسد ( برای مثال با پیشنهاد های آمازون یا پیشنهاد های داده شده بر اساس خرید های دیگر مشتری ها) امر خرید سبب خواهد شد. این پروسه تحلیل توصیفی نام دارد.

۹۷/۰۶/۱۷
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.